Η Παρθενόπη Μπουζούρη στο Infowoman: Η Τέχνη δεν είναι απλά διασκέδαση!

η-παρθενόπη-μπουζούρη-στο-infowoman-η-τέχνη-δε

Το Φαίδρας ‘Ερως της Σάρα Κέιν είναι η παράσταση που κέρδισε το κοινό και το ενδιαφέρον των κριτικών. Και λόγω της μεγάλης προσέλευσης του κοινού θα ανέβει για δυο ακόμα παραστάσεις στο θέατρο Σφενδόνη στις 5 και 6 Ιανουαρίου, πάντα υπό την ρηξικέλευθη οπτική της Άντζελας Μπρούσκου.

Αυτή η σύγχρονη και πρωτότυπη εκδοχή της ιστορίας της Φαίδρας με μακρινές επιρροές από την ελληνική μυθολογία, αλλά και τον Σενέκα

Μια τολμηρή και προκλητική αναθεώρηση του μύθου μέσα από το εμμονικό και καταστροφικό πάθος της Φαίδρας για τον θετό γιο της Ιππόλυτο. Το έργο αποκαλύπτει την βίαιη φύση του έρωτα μέσα από τη δυσλειτουργία μιας σεξουαλικά διεφθαρμένης βασιλικής οικογένειας σε μια κοινωνία που έχει ως θρησκεία την λατρεία διασημοτήτων. Το «Φαίδρας έρως» είναι το δεύτερο έργο της Αγγλίδας συγγραφέως Σάρα Κέιν (1996) που σκηνοθετήθηκε από την ίδια στο Gate Theatre. Η ίδια η Σάρα Κέιν το περιγράφει ως «η κωμωδία μου».

Εμείς με αφορμή την παράσταση, μιλήσαμε με την Παρθενόπη Μπουζούρη, η οποία ερμηνεύει αριστοτεχνικά την Φαίδρα.

%ce%b7-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b8%ce%b5%ce%bd%cf%8c%cf%80%ce%b7-%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%85%ce%b6%ce%bf%cf%8d%cf%81%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%b7-%cf%84%ce%ad%cf%87%ce%bd%ce%b7-%ce%b4%ce%b50 Τι είναι αυτό που σας γοητεύει στη Σάρα Κέιν;

Η Σάρα Κέιν ήταν μια προσωπικότητα που άλλαξε την ιστορία του θεάτρου. Τα έργα της διαπραγματεύονται την βία με τρόπο γυμνό και αποκρουστικό όπως ακριβώς δηλαδή είναι η βία! Ενώ ταυτόχρονα η γλώσσα που μιλάνε είναι η γλώσσα ενός 25χρονου κοριτσιού!

Παρθενόπη Μπουζούρη: ‘Οταν το τραγικό διογκώνεται γίνεται γελοίο

Γιατί περιγράφει το έργο ως “κωμωδία”; Και αν στην κωμωδία ειπώνονται τελικά και οι μεγαλύτερες αλήθειες.

Ο χαρακτηρισμός κωμωδία από την ίδια νομίζω πως είναι ένα είδος τρολαρίσματος ..το συνήθιζε άλλωστε!

‘Οταν το τραγικό διογκώνεται γίνεται γελοίο. Ο ορισμός της υπαρξιακής κατάστασης του Ανθρώπου είναι η γελοιότητα μας και ταυτόχρονα πυρήνας του τραγικού!

%ce%b7-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b8%ce%b5%ce%bd%cf%8c%cf%80%ce%b7-%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%85%ce%b6%ce%bf%cf%8d%cf%81%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%b7-%cf%84%ce%ad%cf%87%ce%bd%ce%b7-%ce%b4%ce%b52

Διαβάζω πως το έργο της Κέιν είναι μια γροθιά στο κατεστημένο του Κράτους, της βασιλείας μέχρι και της Εκκλησίας. Είναι αντίστοιχα μια γροθιά και στην ελληνική πραγματικότητα;

Το έργο ήταν μια παραγγελία από το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας. Η Σάρα Κέιν δεν έγραφε κατά αυτόν τον τρόπο.

Γράφει λοιπόν ένα έργο μεταγράφοντας τον μύθο της Φαίδρας.. Δημιουργεί έναν αντιήρωα και ασκεί κριτική στο θεσμό της Βασιλείας και της Εκκλησίας εκ των έσω! Στην Ελλάδα δεν έχουμε Βασιλεία.. ‘Εχουμε Εκκλησία πολύ ισχυρή.. Προφανώς ισχύει η κριτική της και για την Ελλάδα..

Παρθενόπη Μπουζούρη: Η Τέχνη δεν είναι απλά διασκέδαση!

Η Σάρα Κέιν έλεγε πως δεν της άρεσε καθόλου το θέατρο ως “απλά μια αφορμή για νυχτερινή έξοδο”. Στην Ελλάδα πώς αντιμετωπίζουν το θέατρο; Και τι είναι για εσάς το θέατρο;

Η Σάρα Κέιν πίστευε πως το θέατρο μπορεί να αλλάξει τον κόσμο.. και αυτό έκανε γράφοντας! Δεν είναι απλά διασκέδαση η Τέχνη. Αν μπορεί να σε κάνει να νιώσεις κάτι σημαίνει πως μπορεί να σε αλλάξει…να σε κάνει να σκεφτείς και να πράξεις διαφορετικά..

Για μένα θέατρο είναι να σηκώνω καθημερινά έναν καθρέφτη και σε αυτόν οι θεατές να βλέπουν τον εαυτό τους.’Οσο κι αν αυτό έχει το κόστος του..

%ce%b7-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b8%ce%b5%ce%bd%cf%8c%cf%80%ce%b7-%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%85%ce%b6%ce%bf%cf%8d%cf%81%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%b7-%cf%84%ce%ad%cf%87%ce%bd%ce%b7-%ce%b4%ce%b54

Μπορούν η αγάπη και ο έρωτας να αλλάξουν τον κόσμο;

‘Οχι δεν μπορούν. Αν μπορούσαν θα’ χε συμβεί αιώνες τώρα..

Η πολιτική αλλάζει τον κόσμο.

Και πολιτική είναι η λήψη αποφάσεων που επηρεάζουν την ζωή των ανθρώπων, την καθημερινότητά τους! Πολιτική είναι η διανομή με δίκαιο τρόπο των περιορισμένων αγαθών σε ‘Ολους!!

Αυτό αλλάζει τον κόσμο!

Φωτό: Εβίτα Σκουρλέτη

Διαβάστε επίσης

Η συγγραφέας Μαρία Γιαννακοπούλου-Δακτυλίδη στο Infowoman: Πρέπει όλοι να ενημερωθούν γύρω από τον όρο γυναικοκτονία

Η Νάνσυ Μαλλέρου στο Infowoman: “Υπάρχει ρατσισμός λόγω φύλου επαγγελματικά, ειδικά στις αμοιβές”

Η Ντένια Στασινοπούλου στο Infowoman: Ποιος ορίζει και ποιος κρίνει τι είναι διαφορετικό και τι δεν είναι;

Σχετικά Άρθρα
Η Φένια Παπαδόδημα στο Infowoman: Όταν ο Χριστός έρθει στην ψυχή του ανθρώπου, τότε ο άνθρωπος γίνεται αλλιώς
Φένια Παπαδόδημα τι μας μαθαίνει η παράσταση “Φλανδρώ” για την απώλεια και τον μεγάλο πόνο;
Η συγγραφέας Μαρία Γιαννακοπουλου-Δακτυλίδη στο Infowoman: Πρέπει όλοι να ενημερωθούν γύρω από τον όρο γυναικοκτονία
Η συγγραφέας Μαρία Γιαννακοπούλου-Δακτυλίδη στο Infowoman: Πρέπει όλοι να ενημερωθούν γύρω από τον όρο γυναικοκτονία
Η Νάνσυ Μαλλέρου στο Infowoman: "Υπάρχει ρατσισμός λόγω φύλου επαγγελματικά, ειδικά στις αμοιβές"
Η Νάνσυ Μαλλέρου στο Infowoman: “Υπάρχει ρατσισμός λόγω φύλου επαγγελματικά, ειδικά στις αμοιβές”
Η Ντένια Στασινοπούλου στο Infowoman: Ποιος ορίζει και ποιος κρίνει τι είναι διαφορετικό και τι δεν είναι;
Η Ντένια Στασινοπούλου στο Infowoman: Ποιος ορίζει και ποιος κρίνει τι είναι διαφορετικό και τι δεν είναι;
%ce%b7-%cf%86%cf%89%cf%84%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%ac%cf%86%ce%bf%cf%82-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b5%cf%81%ce%af%ce%bd%ce%b1-%ce%b6%cf%89%ce%b9%cf%84%ce%bf%cf%80%ce%bf%cf%8d%ce%bb%ce%bf%cf%85-%ce%bc%ce%b10
Η φωτογράφος Κατερίνα Ζωιτοπούλου Μαυροκεφαλίδου στο Infowoman: “Τα πιο συναρπαστικά ταξίδια, γίνονται στον καναπέ”
Η Δώρα Παρδάλη στο Infowoman: "Όσο υπάρχει η πατριαρχία, τόσο θα διαιωνίζεται και η έμφυλη βία"
Η Δώρα Παρδάλη στο Infowoman: “Όσο υπάρχει η πατριαρχία, τόσο θα διαιωνίζεται και η έμφυλη βία”

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του