Η Εύα Σιμάτου στο Infowoman: Πώς γνώρισε τον σύζυγό της Αλέξη Σταμάτη και ποια είναι η σχέση της με την πεθερά της, Μπέτυ Αρβανίτη

Η Εύα Σιμάτου τον φετινό χειμώνα είναι η αινιγματική Έντα Γκάμπλερ στο έργο του Αλέξη Σταμάτη, “Λευκό Δωμάτιο” που ανεβαίνει στο Θέατρο Σταθμός σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη. Μια αλληγορία εγκλεισμού με πρωταγωνίστριες την Μπλανς Ντιμπουά από το «Λεωφορείον ο Πόθος» του Τενεσί Ουίλιαμς και την Έντα Γκάμπλερ από το ομώνυμο έργο του Χένρικ Ίψεν, αποκαλύπτει την κουζίνα της δημιουργίας του συγγραφέα και του ηθοποιού μέσα από το θέατρο, τους χαρακτήρες, την επινόηση και την πραγματικότητα. Εντέλει μέσα από την ίδια τη ζωή.

Εμείς, με αφορμή την παράσταση μιλήσαμε με την Εύα Σιμάτου όχι μόνο για τα θεατρικά, αλλά και για την γνωριμία της με τον σύζυγό της, Αλέξη Σταμάτη, τη σχέση που έχει με την πεθερά της και σπουδαία ηθοποιό του ελληνικού κινηματογράφου, Μπέτυ Αρβανίτη, αλλά και για τη μητρότητα.

Η Εύα Σιμάτου για το Λευκό Δωμάτιο: Το θεωρώ ένα από τα πιο ατμοσφαιρικά και ευφυή βιβλία του Αλέξη

Πείτε μας πώς είναι να υποδύεστε μία ηρωίδα βιβλίου που έχει γράψει ο σύζυγος σας. Διακρίνετε  κοινά σημεία;

Το Λευκό Δωμάτιο με γοήτευσε τόσο ως θεατρικό έργο, όσο και ως μυθιστόρημα. Το θεωρώ ένα από τα πιο ατμοσφαιρικά και ευφυή βιβλία του Αλέξη. Ο ρόλος μου είναι βασισμένος στην Έντα Γκάμπλερ, δεν είναι όμως ακριβώς η Έντα Γκάμπλερ όπως ακριβώς την έπλασε ο δημιουργός της. Δεν είναι μόνο ο σκελετός, δεν είναι μόνο ο άξονας, η διαδρομή του ρόλου, δεν είναι μόνο ένας καλογραμμένος χαρακτήρας. Είναι κάτι πολύ παραπάνω. Είναι η Έντα Γκάμπλερ εντός και εκτός των συνθηκών του ομώνυμου έργου του Ίψεν. Είναι σχεδόν ένας υπαρκτός άνθρωπος ο οποίος υπό άλλες συνθήκες θα έπαιρνε πιθανόν άλλες αποφάσεις. Για έναν ηθοποιό έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να καταπιάνεται με τόσο σπουδαίους και εμβληματικούς χαρακτήρες και να μπορεί να διερευνά και άλλες παραμέτρους, βάζοντας κι άλλα ερωτήματα.

Είναι εξαιρετικά παραγωγικό να έχεις τη δυνατότητα να συζητάς για τον ρόλο με τον συγγραφέα του και μάλιστα όταν είναι τόσο δικός σου άνθρωπος. Με τον Αλέξη είναι ουσιαστικά η δεύτερη φορά που συναντιόμαστε θεατρικά ως συγγραφέας με ηθοποιό. Η πρώτη ήταν στο έργο του, «Innerview» που παίχτηκε στο περίφημο Southbank Centre του Λονδίνου αλλά και στο Ίδρυμα Κακογιάννη σε σκηνοθεσία Λίλλυς Μελεμέ.

%ce%b7-%ce%b5%cf%8d%ce%b1-%cf%83%ce%b9%ce%bc%ce%ac%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%cf%80%cf%8e%cf%82-%ce%b3%ce%bd%cf%8e%cf%81%ce%b9%cf%83%ce%b5-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%cf%83%cf%8d%ce%b60

Πείτε μας λίγα λόγια για την παράσταση. Ποια είναι η Έντα Γκάμπλερ την οποία υποδύεστε;

Η δική μας Έντα Γκάμπλερ φτάνει σε μία πανσιόν όπου πηγαίνουν όλοι οι διακεκριμένοι θεατρικοί ήρωες μετά το τέλος της κατασκευής τους από τον συγγραφέα-νονό τους(κατά την έννοια του πνευματικού πατέρα). Εκεί οι κανόνες διαβίωσης είναι πολύ αυστηροί και συγκεκριμένοι. Τα δικαιώματά της πολύ περιορισμένα. Αναγκάζεται να συμβιώσει με μια άλλη εμβληματική ηρωίδα την Μπλανς Ντυμπουά από το Λεωφορείο ο Πόθος. Σταδιακά ασφυκτιά από όλα τα πρέπει της πανσιόν, όπως ακριβώς ασφυκτιά και στο ανούσιο αστικό σαλόνι στο έργο του Ίψεν και επιθυμεί με πάθος να πάρει τη ζωή της στα χέρια της και να αυτονομηθεί. Να ορίσει η ίδια τα θέλω της και τον εαυτό της. Να διεκδικήσει μια αληθινή ύπαρξη.

Εύα Σιμάτου: “Είναι πάντα πολύ ενδιαφέρον να διερευνάς την ανθρώπινη συμπεριφορά”

Διαβάζουμε στο σημείωμα για το Λευκό Δωμάτιο:  “Πού πάνε οι θεατρικοί ήρωες όταν τελειώνει το έργο; Παραμένουν άραγε εγκλωβισμένοι σε αυτήν τη συγκεκριμένη ζωή που τους δημιούργησε ο «νονός» – συγγραφέας τους;”. Πείτε μας λίγο για αυτό, τι ακριβώς σημαίνει;

Είναι ένα ερώτημα πολύ πρωτότυπο. Πολλοί έχουμε αγαπήσει έναν χαρακτήρα που έχουμε διαβάσει, μπορεί και να έχουμε ταυτιστεί μαζί του ή έναν ρόλο που έχουμε παίξει και ξεχωρίσει και μας έχει απασχολήσει και στη ζωή μας. Αναρωτιέται λοιπόν ο συγγραφέας τι γίνεται με αυτούς τους αγαπημένους μας ήρωες. Τελειώνει η ζωή τους στις σελίδες ή με το κατέβασμα μιας παράστασης; Το έργο μας λοιπόν

ξεκινάει με την θέση ότι όχι, η ζωή τους δεν τελειώνει εκεί, ότι συνεχίζουν να υπάρχουν. Και βέβαια μέσα από αυτό το τόσο γοητευτικό παιχνίδι ο συγγραφέας επιλέγει να μας μιλήσει για το κατά πόσο είμαστε ικανοί εμείς οι ίδιοι να αλλάξουμε το σενάριο της δικής μας ζωής.

Σας έχει συμβεί, εμβαθύνοντας σε έναν ρόλο να γνωρίσετε καλύτερα τον χαρακτήρα που θα υποδυθείτε και να μην σας αρέσει; Και πώς είναι να παίζεις έναν χαρακτήρα που είναι κόντρα στον δικό σου;

Είναι πάντα πολύ ενδιαφέρον να διερευνάς την ανθρώπινη συμπεριφορά. Περισσότερη σημασία έχει το να προσπαθεί ο ηθοποιός να την κατανοήσει, παρά να την κρίνει. Κι επειδή τα πράγματα δεν είναι άσπρο ή μαύρο, η γκρίζα ζώνη είναι πιο συνηθισμένη. Ακόμα και στους πιο απεχθείς χαρακτήρες του παγκόσμιου ρεπερτορίου, που μπορεί να είναι ελκυστικοί για έναν ερμηνευτή λόγω του βαθμού δυσκολίας και ενδιαφέροντος, ενδέχεται να βρει κανείς πολύ ευάλωτα τραύματα. Νομίζω ότι η ομορφιά της δουλειάς μας έγκειται στο ότι μελετάς και ερμηνεύεις χαρακτηρολογικά στοιχεία και συμπεριφορές πολύ διαφορετικά από τα δικά σου. Δεν πιστεύω ότι υπάρχει ηθοποιός που διάλεξε αυτήν τη δουλειά για να υποδύεται συνεχώς χαρακτήρες που να μοιάζουν στον δικό του.

Η επιστροφή στα θέατρα μετά το lockdown τι μορφή έχει; Ο κόσμος δείχνει ανταπόκριση; Η επιβεβλημένη  απουσία έβαλε σε άλλες βάσεις τη σχέση με το κοινό, αλλά και πώς αυτό αντιλαμβάνεται πλέον την αξία του θεάτρου;

Νομίζω ότι ο κόσμος έχει πολύ μεγάλη ανάγκη να ξαναδεί θέατρο. Να επικοινωνήσει ζωντανά με μια παράσταση. Επίσης, νιώθω ότι υπάρχει μια συγκίνηση και μια μεγαλύτερη διάθεση μοιράσματος της θεατρικής πράξης. Ίσως να φταίει το ότι περάσαμε όλοι μαζί την παγκόσμια υγειονομική κρίση ως μια κοινή εμπειρία που ήταν πολύ δύσκολη για όλους μας. Φυσικά υπάρχει ένα διαφορετικό πρωτόκολλο πλέον στο θέατρο. Φτάνει κανείς με το πιστοποιητικό εμβολιασμού και την ταυτότητα.

%ce%b7-%ce%b5%cf%8d%ce%b1-%cf%83%ce%b9%ce%bc%ce%ac%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%cf%80%cf%8e%cf%82-%ce%b3%ce%bd%cf%8e%cf%81%ce%b9%cf%83%ce%b5-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%cf%83%cf%8d%ce%b62

Η Εύα Σιμάτου για τη γνωριμία με τον σύζυγο της και την πεθερά της Μπέτυ Αρβανίτη

Πώς γνωριστήκατε με τον σύζυγό σας, ποια η σχέση σας με την πεθερά σας και μεγάλη ηθοποιό του θεάτρου μας Μπέτυ Αρβανίτη; Ασκεί κριτική στους ρόλους σας, είναι υποστηρικτική;

Ο Αλέξης μου ζήτησε να διαβάσω σε μια παρουσίαση ενός βιβλίου του και γνωριστήκαμε με αυτόν τον τρόπο. Η σχέση μου με την Μπέττυ είναι πολύ ζεστή. Μιλάμε για το θέατρο, για παραστάσεις, για ρόλους. Οι συζητήσεις είναι πάντα εποικοδομητικές. Νιώθω πάντα το ενδιαφέρον της και το νοιάξιμό της.

Πρώτη τηλεοπτική εμπειρία στις Άγριες Μέλισσες; Μείνατε ικανοποιημένη; Τι κρατάτε από αυτή την πρώτη επαφή με τα τηλεοπτικά πράγματα;

Έμεινα απόλυτα ικανοποιημένη. Μου δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμαστώ σε έναν πολύ έντονο και κόντρα ρόλο, ο οποίος ένιωσα ότι αγαπήθηκε πάρα πολύ τόσο από το κοινό (παρά τα αρνητικά στοιχεία του ρόλου αυτού), όσο και από τους ανθρώπους της δουλειάς (εννοώ του θεάτρου και της τηλεόρασης). Από αυτήν την εμπειρία κρατάω μια πολύ όμορφη συνεργασία με τον Λευτέρη Χαρίτο, με τους σεναριογράφους, με την εταιρεία παραγωγής και με τον ΑΝΤ1, την αγάπη του κόσμου και φυσικά την ουσιαστική επικοινωνία που είχα με τους ηθοποιούς της σειράς.

Πώς είναι η ζωή με τον μικρό Ερμή; Έχουν αλλάξει οι ισορροπίες μέσα στην οικογένεια;

Η ζωή με τον Ερμή είναι μια γλυκιά περιπέτεια. Έντονη, απαιτητική σε χρόνο και σε δυνάμεις, αλλά και άκρως ενδιαφέρουσα και βαθειά τρυφερή.

Τι εύχεστε για τον εαυτό σας και την οικογένειά σας αυτή τη δύσκολη περίοδο που βιώνουμε;

Υγεία και αγάπη και όσο μπορούμε να είμαστε δημιουργικοί.

Διαβάστε επίσης

Η Θάλεια Ματίκα στο Infowoman: Βιώνω την απόλυτη συντροφικότητα με τον Τάσο – Δεν τον διαχωρίζω από τα παιδιά μου

Η Δάφνη Σκρουμπέλου στο Infowoman: “Δεν πρέπει να ωραιοποιούμε τις γυναικοκτονίες”!

Η Κίττυ Παϊταζόγλου στο Infowoman: “Υπάρχει θυμός. Δε ζούμε σε ιδανική κοινωνία”

Σχετικά Άρθρα
%ce%b5%cf%85-%ce%bb%cf%8c%ce%b3%ce%bf%cf%82-%ce%bc%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%82-%ce%bb%ce%b1%ce%b2%cf%85%cf%81%ce%af%ce%bd%ce%b8%ce%bf%cf%85%cf%82-%cf%840
“Ευ-Λόγος Μουσική: Στους λαβυρίνθους της αγάπης”: Η μουσικός Κατερίνα Κτώνα στο Infowoman
%ce%b7-%ce%bc%ce%ac%ce%b3%ce%b4%ce%b1-%ce%bc%ce%b1%cf%85%cf%81%cf%8c%ce%b3%ce%b9%ce%b1%ce%bd%ce%bd%ce%b7-%ce%bc%ce%b9%ce%bb%ce%ac-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%bf%ce%bd-bee0
Η Μάγδα Μαυρόγιαννη μιλά στο Infowoman για τον Beethoven και την Αθάνατη Αγαπημένη
%cf%81%cf%89%ce%b3%ce%bc%ce%b5%cf%83-%ce%bc%ce%af%ce%b1-%cf%87%ce%bf%cf%81%ce%bf%ce%b8%ce%b5%ce%b1%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%cf%83%ce%ba%ce%b7%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%cf%83%cf%8d%ce%bd%ce%b80
[ΡΩΓΜΕΣ]: Μία χοροθεατρική σκηνική σύνθεση – Η δημιουργός Χριστίνα Κυριαζίδη μιλά στο Infowoman
%ce%bf-%cf%80%cf%8c%ce%bb%ce%b5%ce%bc%ce%bf%cf%82-%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%ce%ad%cf%87%ce%b5%ce%b9-%cf%80%cf%81%cf%8c%cf%83%cf%89%cf%80%ce%bf-%ce%b3%cf%85%ce%bd%ce%b1%ce%af%ce%ba%ce%b1%cf%820
«Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας»: Οι πρωταγωνίστριες της παράστασης μιλούν στο Infowoman
%cf%87%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%af%ce%bd%ce%b1-%cf%80%ce%b5%cf%84%cf%81%ce%bf%ce%bb%ce%ad%ce%ba%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%b5%ce%bc%cf%80%ce%bd%ce%b5%cf%8d%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%ba0
Χριστίνα Πετρολέκα στο Infowoman: «Εμπνεύστηκα την Νέλλη από τη γιαγιά μου – Έβρισκε πάντα τη χαρά μέσα στην μοναξιά της»
Η Ελένη Αλιφραγκή στο Infowoman: «Στο έργο του Θεοτόκη εντόπισα, ότι στο σκοτάδι κρύβονται τα περισσότερα χρώματα»
Η Ελένη Αληφραγκή στο Infowoman: «Στο έργο του Θεοτόκη εντόπισα, ότι στο σκοτάδι κρύβονται τα περισσότερα χρώματα»

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του