Culture

Άβυσσος: Μια παράδοξη διαβατήρια τελετουργία στο ΠΛΥΦΑ

Μετά την ολοκλήρωση τριών πρωτότυπων έργων, «Κόκκινα Τετράδια» (2020), «Περιοδεύων Θίασος» (2022) και «Αλγόρυθμος» (2023) που σημείωσαν μια επιτυχημένη πορεία, η βραβευμένη ηθοποιός και δημιουργός Ελεάνα Γεωργούλη, παρουσιάζει το νέο της έργο «Άβυσσος» στον Χώρο 7Γ του ΠΛΥΦΑ.

H «Άβυσσος» ζωντανεύει το παράδοξο σύμπαν μιας δυστοπίας. Σε ένα μελλοντικό κόσμο που βρίσκεται λίγο πριν την οριστική κατάρρευση, εξαιτίας των αλυσιδωτών πολέμων και της ανθρωπογενούς κλιματικής αλλαγής, παρακολουθούμε έναν παιχνιδοποιημένο αγώνα επιβίωσης. Μέσα από μια αλυσίδα ποιητικών επεισοδίων, έξι ερμηνευτές σχηματίζουν έναν εκρηκτικό Χορό, σε μία performance αδιάκοπου παλμού που δοκιμάζει τα απόλυτα όρια της ψυχικής, ηθικής και σωματικής τους αντοχής.

Η ΥΠΟΘΕΣΗ

Η νήσος ARCADIA είναι μια σύγχρονη ΓΗ της Επαγγελίας, όπου κυριαρχεί κοινωνική και πολιτική δικαιοσύνη, ευημερία και εξαιρετικές περιβαλλοντολογικές συνθήκες. Προθάλαμος της ARCADIA, είναι η βραχονησίδα ΑΒΥΣΣΟΣ, ένας διάμεσος τόπος που βρίσκεται εγκατεστημένος ο Σταθμός Επιθεώρησης. Εκεί καταφθάνουν οι χιλιάδες ταξιδευτές που εγκαταλείπουν τα δικά τους νησιά με στόχο να ζήσουν στη γη του ονείρου. Η Ειδική Επιτροπή της ΑΒΥΣΣΟΥ, εξετάζει τους νεοαφιχθέντες, προκειμένου να εγκριθεί το φύλλο πορείας τους για την ARCADIA. Απαραίτητη προϋπόθεση για την κάρτα εισόδου, είναι να περάσουν ΟΛΑ τα στάδια της ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ. Όσοι δεν τα καταφέρουν θα επαναπροωθηθούν πίσω στις νήσους προέλευσης. Τι θα συμβεί όμως όταν εξελιχθεί σε ένα επικίνδυνο και σουρεαλιστικό παιχνίδι επιβίωσης, δίχως τέλος;

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ

Το έργο διαδραματίζεται σε ένα οικείο μα φανταστικό μέλλον και αντλεί έμπνευση από το ορμέμφυτο του ανθρώπου να ονειρευτεί το “ιδανικό” και από την αέναη διάψευση αυτού του “ιδανικού”. Μέσα από μια σειρά επεισοδίων, άλλοτε ευτράπελων, άλλοτε κωμικοτραγικών και άλλοτε απελπιστικών, εστιάζουμε στην αγωνία του σύγχρονου ανθρώπου απέναντι σε αόρατες ή σκιώδεις δυνάμεις που κυβερνούν τη ζωή του. Σε μια ατμόσφαιρα που ακροβατεί ανάμεσα σε μεταφυσική κωμωδία και δυστοπικό θρίλερ, οι ήρωες έρχονται αντιμέτωποι με μια δαιδαλώδη διαδικασία συλλογής δεξιοτήτων και διαπιστευτηρίων. Στη διαδικασία της αξιολόγησης το βασικό αίτημα της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ είναι η συμμόρφωση των συμμετεχόντων στους κανόνες τoυ παιχνιδιού. Για να ευθυγραμμιστούν, ωστόσο, οι ταξιδευτές με τους κανόνες, καλούνται προοδευτικά να αποποιηθούν κάθε αξία που φέρουν – ιδεολογική, πολιτική, πολιτισμική- και μέσα από μια αέναη και βασανιστική διαδικασία να αποδείξουν όχι μόνο την ψυχική τους ανθεκτικότητα, αλλά και να υπερβούν την ταυτότητά τους σε κάθε επίπεδο (φύλο, φυλή, τάξη). Με βάθος και ελαφράδα ψηλαφείται η ανατομία της ανθρώπινης ψυχής στη δίψα της για ελπίδα και ελευθερία και μέχρι που μπορεί η αναζήτησή τους να οδηγήσει.

Η παράσταση «Άβυσσος» πραγματοποιείται υπό την αιγίδα και με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ RETR0SPECTIVA

Σκοπός της εταιρείας είναι η έρευνα και η δημιουργία πρωτότυπης δραματουργίας, καθώς και ο πειραματισμός στο πεδίο του θεάτρου και της performance. Κόμβος όλων των δράσεων της RETRꝊSPECTIVA είναι η εκπόνηση ενδελεχούς και διεπιστημονικής έρευνας στα πεδία του θεάτρου, του χορού, της μουσικής, των ψηφιακών και πλαστικών τεχνών, και επιπρόσθετα, η παροχή υψηλού επιπέδου καλλιτεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και Διεθνώς. Η έρευνα της RETRꝊSPECTIVA εστιάζει στους θεματικούς άξονες αφενός της ιστορικότητας και της διαλεκτικής σχέσης ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον αφετέρου, της συλλογικής μνήμης και της ανθρώπινης αντιστικτικότητας, της κωμικοτραγικότητας και της παραδοξότητας της.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Σύλληψη, Κείμενο, Σκηνοθεσία: Ελεάνα Γεωργούλη

Επιμέλεια Κίνησης / Χορογραφία: Άρης Παπαδόπουλος

Μουσική & Ηχητικός Σχεδιασμός: Θάνος Κοσμίδης

Φωτισμοί: Karol Jarek

Σύμβουλος Πρόβας: Κατερίνα Λιαποπούλου

Φωτογραφίες: Karol Jarek

Σκηνογραφία, Κοστούμια: Γιώργος Τρικκαλιώτης, Ελεάνα Γεωργούλη

Promo Trailler: Xρυσάνθη Μπαδέκα

Χειριστής Κονσόλας: Βαγγέλης Μπέσης

Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου | Αrt Ensemble

Εκτέλεση Παραγωγής & Boηθός Σκηνοθέτη: Εύα Γκαδρή

Βοηθός Παραγωγής: Ναταλία Λουιζάκη

Οργάνωση Παραγωγής: Retrospectiva Productions ΑΜΚΕ

Συνδημιουργούν & Ερμηνεύουν (αλφαβητικά): Στάθης Αποστόλου, Μαρία Αλεξοπούλου, Ελεάνα Γεωργούλη, Χάρης Καρύδης, Νίκος Μήλιας, Ρόζα Προδρόμου

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΠΛΥΦΑ | Κορυτσάς 39, Βοτανικός, Αθήνα 104 47

Πρεμιέρα: Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2025

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα & Τρίτη στις 21.15

Διάρκεια: 85 λεπτά

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: https://www.more.com/gr-el/tickets/theater/abyssos-mia-paradoksi-diabatiria-teletourgia/

Τιμές Εισιτηρίων: Κανονικό 15€, Μειωμένο 12€, Ατέλειες 10€

Μειωμένα εισιτήρια για άνεργους, πολύτεκνους, ΑΜΕΑ, ατέλειες, φοιτητές και άτομα άνω των 65, καθώς και για ομαδικές κρατήσεις άνω των 10 ατόμων.

Πληροφορίες & Τηλεφωνική Κράτηση Θέσεων: 6945620330

Διαβάστε επίσης:

Annick Brofman στο infowoman για το Θεραπευτικό Σεμινάριο Όρασης που θα βελτιώσει την όρασή μας

Κερδίστε 2 διπλές προσκλήσεις για τον «Προμηθέα Εσταυρωμένο» (Κυριακή 2/2)

chrisaskoura

Recent Posts

Πεντανόστιμη εναλλακτική μαγειρίτσα για όσους δεν τρώνε κρέας!

Αν δεν είστε λάτρης της παραδοσιακής μαγειρίτσας ή του κρέατος γενικότερα, σας προτείνουμε ένα πιάτο…

1 ημέρα ago

Τι να φορέσετε την Κυριακή του Πάσχα – 5 outfits που συνδυάζουν άνεση και στυλ σε mood καλοκαιρινό

Ο χρόνος για την Κυριακή του Πάσχα μετρά αντίστροφα. Και μπορεί και φέτος να μη…

2 ημέρες ago

H πρώτη Ανάσταση γίνεται νωρίς το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου

Η Ανάσταση του Χριστού εορτάζεται από την Εκκλησία από την στιγμή της καταβάσεώς Του στον…

2 ημέρες ago

Το Άγιο Φως ή Φως της Αναστάσεως και ο συμβολισμός του

Το Άγιο Φως είναι το φως που –σύμφωνα με την ορθόδοξη παράδοση– εκπέμπεται θαυματουργικά από…

2 ημέρες ago

Πώς θα μεταφερθεί το Άγιο Φως σε όλη την Ελλάδα

Με αεροσκάφη της AEGEAN και της Olympic Air θα μεταφερθεί και φέτος το Άγιο Φως…

3 ημέρες ago

Μεγάλη Παρασκευή: Γιατί νηστεύουμε το λάδι και όχι τις ελιές;

Ένα από τα ερωτήματα, που συχνά τίθενται από πολύ κόσμο, είναι γιατί κατά τη διάρκεια…

3 ημέρες ago