Η άγνωστη ιστορία με το Όσκαρ για «Τα παιδιά του Πειραιά»

Ο Μάνος Χατζιδάκις υπήρξε ένας από τους κορυφαίους Έλληνες συνθέτες, που ταξίδεψε την ελληνική μουσική εκτός συνόρων. Η πρώτη του εμφάνιση ως συνθέτης πραγματοποιείται το 1944, σε ηλικία 19 ετών, με τη συμμετοχή του στο έργο «Τελευταίος Ασπροκόρακας» στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν.

Το 1943 γνωρίζεται με τον Νίκο Γκάτσο που θα παραμείνει μέχρι το τέλος της ζωής του, ο μεγάλος δάσκαλος και ο ακριβός του φίλος. Από το 1957 ξεκινά μία περίοδος έντονης δημιουργικής δράσης, όπου συνθέτει ασταμάτητα για το θέατρο και τον κινηματογράφο, ενώ παράλληλα γράφει πολλά σημαντικά μουσικά έργα.

Το 1961 κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού για «Τα παιδιά του Πειραιά», το οποίο συμπεριλήφθηκε στα δέκα πιο εμπορικά τραγούδια του 20ου αιώνα. Η βράβευση αυτή του έδωσε παγκόσμια δημοσιότητα, την οποία προσπάθησε να αποφύγει με κάθε τρόπο. Ήταν μια διάκριση την οποία δεν αντιμετώπισε ποτέ ως ξεχωριστή στιγμή στην καριέρα του: «Μπορεί ένα απλό τραγούδι να μου έφερε το Όσκαρ. Οι φιλοδοξίες μου όμως και οι υποχρεώσεις μου δεν σταματούν σε αυτό», είχε δηλώσει ο συνθέτης.

%ce%b7-%ce%ac%ce%b3%ce%bd%cf%89%cf%83%cf%84%ce%b7-%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%81%ce%af%ce%b1-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%bf-%cf%8c%cf%83%ce%ba%ce%b1%cf%81-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b1-%cf%80%ce%b10

Ο Μάνος Χατζιδάκις δεν είχε ταξιδέψει στην Αμερική για να παραλάβει το χρυσό αγαλματίδιο, εκφράζοντας την αντίθεσή του στον θεσμό. Η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου του έστειλε ταχυδρομικώς το Όσκαρ, όμως χάθηκε καθ’ οδόν προς την Ελλάδα. Έτσι, η Ακαδημία έφτιαξε ένα αντίγραφο με χαραγμένο το όνομα του συνθέτη και το έστειλε ξανά. Το δεύτερο χρυσό αγαλματίδιο βρέθηκε από την οικιακή του βοηθό στον κάδο των αχρήστων, όπου το είχε πετάξει ο ίδιος μια μέρα που είχε νεύρα. Σήμερα βρίσκεται τοποθετημένο σε προθήκη στο σπίτι του γιου του, Γιώργου Χατζιδάκι.

Η Μελίνα Μερκούρη συνήθιζε να λέει ότι «αυτό το τραγούδι είναι ορφανό από μπαμπά, αλλά έχει μάνα». Μάλιστα, κάποια στιγμή ο Μάνος Χατζιδάκις της είχε απαντήσει με χιούμορ: «Χαίρομαι. Και σε συγχαίρω για την υιοθεσία!».

Διαβάστε επίσης:

Αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι: 30 χρόνια μετά

Το Πτι Παλαί, ο ιστορικός κινηματογράφος, ανοίγει ξανά και γίνεται θεατρικός χώρος

Σχετικά Άρθρα
%cf%87%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%af%ce%bd%ce%b1-%cf%80%ce%b5%cf%84%cf%81%ce%bf%ce%bb%ce%ad%ce%ba%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%b5%ce%bc%cf%80%ce%bd%ce%b5%cf%8d%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%ba0
Χριστίνα Πετρολέκα στο Infowoman: «Εμπνεύστηκα την Νέλλη από τη γιαγιά μου – Έβρισκε πάντα τη χαρά μέσα στην μοναξιά της»
Η Ελένη Αλιφραγκή στο Infowoman: «Στο έργο του Θεοτόκη εντόπισα, ότι στο σκοτάδι κρύβονται τα περισσότερα χρώματα»
Η Ελένη Αληφραγκή στο Infowoman: «Στο έργο του Θεοτόκη εντόπισα, ότι στο σκοτάδι κρύβονται τα περισσότερα χρώματα»
%ce%bd%ce%af%ce%ba%ce%bf-%ce%b9%cf%89%ce%b1%ce%bd%ce%bd%ce%af%ce%b4%ce%b7-%cf%80%cf%8e%cf%82-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%bd%ce%b1-%ce%b5%ce%af%cf%83%ce%b1%ce%b9-%ce%bf-%ce%ad%ce%bb0
Νίκο Ιωαννίδη, πώς είναι να είσαι… ο Έλληνας που σκότωσε τον νταή του Απαρτχάιντ;
Η Χριστίνα Μπουριώτη στο Infowoman: «Οι προβληματισμοί της Ελένης και της Σούλας είναι οι προβληματισμοί οποιασδήποτε γυναίκας»
Η Χριστίνα Μπουριώτη στο Infowoman: «Οι προβληματισμοί της Ελένης και της Σούλας είναι οι προβληματισμοί οποιασδήποτε γυναίκας»
%ce%b9%cf%89%ce%ac%ce%bd%ce%bd%ce%b1-%cf%80%ce%b7%ce%bb%ce%b9%cf%87%ce%bf%cf%8d-%ce%b2%cf%81%ce%b9%cf%83%ce%ba%cf%8c%ce%bc%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%b5-%ce%ba%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%ac-%cf%83%ce%b5-%ce%bc0
Ιωάννα Πηλιχού, βρισκόμαστε κοντά σε μία δυστοπική πραγματικότητα;
Αγγελική Γρηγοροπούλου, πώς σμίγει δύο ανθρώπους μία... κονσέρβα τόνου;
Αγγελική Γρηγοροπούλου, πώς σμίγει δύο ανθρώπους μία… κονσέρβα τόνου;

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του