Διατροφή για το γυμναστήριο: Οι απαντήσεις σε βασικές απορίες που έχουμε οι περισσότερες

διατροφή-για-το-γυμναστήριο-οι-απαντή

Η αλήθεια είναι πως αρκετές έχουμε διάφορες απορίες σχετικά με τον συνδυασμό γυμναστηρίου και διατροφής. Αν πρέπει να ακολουθούμε κάποια συγκεκριμένη διατροφή όταν γυμναζόμαστε για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα, τι πρέπει να τρώμε κ.α.

Πρόσφατα, στο Live του medNutrition για το 2022, ο Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Δημήτρης Μπερτζελέτος απάντησε σε μια σειρά από απορίες σχετικά με τη διατροφή για το γυμναστήριο. Ας δούμε ενδεικτικά κάποιες από τις απαντήσεις σε βασικές απορίες που έχουμε οι περισσότερες.

Πότε πρέπει να ακολουθείται μια ειδική διατροφή σε συνδυασμό με άσκηση;

Η Διατροφή που πρέπει να ακολουθείται εξαρτάται από:

  • Τη συχνότητα της άσκησης
  • Τη διάρκεια της Άσκησης

Για παράδειγμα, σε κάποιον που ασκείται 100-150 λεπτά την εβδομάδα ακόμα και αν η συχνότητα είναι αρκετά μεγάλη, αλλά ολίγων λεπτών, δε θα παρουσιαστούν ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις από μία απλή ισορροπημένη Διατροφή, μιάς και οι ανάγκες δεν είναι τόσο αυξημένες. Αντίθετα, σε άτομα που ασκούνται περισσότερο από 180 λεπτά την εβδομάδα υπάρχουν κάποια πιο ειδικά Διατροφικά Ζητήματα που αφορούν θρέψη, απόδοση και αποκατάσταση.

Τι πρέπει να κάνουν τα άτομα που ασκούνται συστηματικά περισσότερα από 180 λεπτά εβδομαδιαίως;

Να ενυδατώνονται καλά πριν την Άσκηση (1 λίτρο νερού την τελευταία ώρα πριν την άσκηση καθώς και καλή ενυδάτωση την προηγούμενη μέρα)Να καταναλώσουν πρωτεΐνη μετά το γεύμα που ιδανικά μπορούν να συνδυαστούν με μία ποσότητα Υδατανθράκων (με προτεινόμενη αναλογία 1:3. Για παράδειγμα 20 γρ. Πρωτεΐνης και 60 γρ. Υδατάνθρακα)

Είναι προτιμότερα τα ενεργειακά ποτά από το νερό;

Αρχικά, πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι το νερό είναι ένα ζωτικής σημασίας συστατικό που δε μπορεί να αντικατασταθεί από οποιοδήποτε άλλο ποτό ή ρόφημα. Όσον αφορά τα ενεργειακά ποτά, μπορούμε να αρχίσουμε να τα σκεφτόμαστε μετά τα 45 λεπτά προπόνησης και σχετικά υψηλής έντασης σε υψηλές θερμοκρασίες. Αυτά τα ποτά, περιέχουν, συνήθως, ένα μείγμα υδατανθράκων και ανόργανων στοιχείων που προσφέρει ενέργεια κατά τη διάρκεια έντονων προπονήσεων.

Πρέπει να καταναλώνεται κάτι κατά τη διάρκεια της άσκησης;

Όπως ήδη αναφέρθηκε το νερό είναι η καλύτερη επιλογή σας! Αν βέβαια πρόκειται για παρατεταμένης διάρκειας άσκηση θα μπορούσατε να καταναλώσετε και κάποιο ενεργειακό ποτό ένα τρόφιμο πλούσιο σε γλυκόζη. Αναφορικά με την πρωτεΐνη, δεν έχει φανεί να βοηθά κατά τη διάρκεια της άσκησης. Βέβαια, εξαίρεση αποτελεί ή άσκηση αντοχής μεγαλύτερη των 60 λεπτών, κατά την οποία μπορεί να προσφέρει οφέλη η κατανάλωση αμινοξέων διακλαδισμένης αλυσίδας (γνωστών και ως BCAA)Επιπλέον, αποτελέσματα έχουν φανεί και από την κατανάλωση 8-10 γρ. πρωτεΐνης πριν την άσκηση και κυρίως του αμινοξέος “Λευκίνη”

Τί ισχύει για τα συμπληρώματα διατροφής

Σύμφωνα με επίσημους φορείς Αθλητικής Διατροφής, τα συμπληρώματα σιατροφής δε φαίνεται να έχουν παραπάνω οφέλη από ένα ολοκληρωμένο γεύμα που αποτελείται από στερεές τροφές. Παρ’όλα αυτά, συχνά βολεύουν τους αθλητές και τους ασκούμενους και μπορούν να ενταχθούν σε ένα Διατροφικό Πλάνο υπό την επίβλεψη ενός Διαιτολόγου και εφόσον κρίνει πως είναι ωφέλιμα (συνήθως λόγω επιπλέον θρεπτικών συστατικών που εμφανίζονται στο συμπλήρωμα)

Υπάρχει λόγος κατανάλωσης κρεατίνης;

Η κρεατίνη αποτελεί ένα χρήσιμο εργογόνο βοήθημα για άτομα που θέλουν να αναπτύξουν τον μυϊκό τους ιστό χωρίς να ανεβάσουν θερμιδικά τα γεύματά τους. Προτείνεται μόνο για άτομα που πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις όπως:

  • η συμπλήρωση του 18ου έτους ζωής
  • η υγεία του ατόμου και ειδικά η υγεία των νεφρών
  • η επίβλεψη ενός επαγγελματία Διαιτολόγου

Εντάσσεται σε ένα διατροφικό πλάνο σε μικρές ποσότητες, μια αργή φόρτιση περιλαμβάνει την κατανάλωση 3-5 γρ. μετά το γεγονός και με διαλείμματα 2 εβδομάδων μετά από 6-8 εβδομάδες κατανάλωσης

Τί ισχύει για τους Λιποδιαλύτες;

Αρχικά, θα πρέπει να γνωρίζετε, πως ένας λιποδιαλύτης δε μπορεί να προσφέρει περισσότερο από 5% επιπλέον των αποτελεσμάτων(στην καλύτερη των περιπτώσεων). Για αυτό και συστήνεται, μια ισορροπημένη Διατροφή σε συνδυασμό με άσκηση ώστε να δείτε μεγάλη διαφορά στο σώμα και την υγεία σας και στη συνέχεια να σκεφτείτε τη χρήση λιποδιαλυτών. Υπάρχουν 2-3 ειδών λιποδιαλύτες όπως:

  • Οι Θερμογενείς: Αυξάνουν τη θερμοκρότητα του σώματος ενώ αυξάνουν και την απόδοση. Φαίνεται να είναι πιο ωφέλιμοι για τους άνδρες, καθώς οι γυναίκες έχουν αυξημένη ευαισθησία στην αύξηση των καρδιακών παλμών.
  • Οι Λιποτροπικοί: Δε σχετίζονται με τη γυμναστική και αφορά την λήψη τροφής και την απορρόφηση του λίπους από τη Διατροφή μας.
  • Οι Κατασταλτικοί Όρεξης: Υπό συνθήκες μπορούν να καταστείλουν την όρεξη και να αυξήσουν το αίσθημα κορεσμού.

Για οποιοδήποτε είδος και χρήση ρωτήστε το διαιτολόγο σας, που θα σας ενημερώσει για τα οφέλη και παρενέργειες κατά περίπτωση περιστατικού

Διαβάστε επίσης

Έχεις σιδηροπενική αναιμία; Αυτή η διατροφή θα είναι το “όπλο” σου για να την αντιμετωπίσεις

5 πράγματα που θα συμβούν στον οργανισμό σας αν γυμνάζεστε το πρωί

Ένας ειδικός αποκαλύπτει πόσες ώρες ύπνου χρειάζεστε για να χάσετε βάρος

Σχετικά Άρθρα
Μόνο δύο λεπτά έντονης σωματικής άσκησης τη μέρα, αρκούν για να ζήσεις περισσότερα χρόνια!
Μόνο δύο λεπτά έντονης σωματικής άσκησης τη μέρα, αρκούν για να ζήσεις περισσότερα χρόνια!
8o Santa Run: Ο πιο διασκεδαστικός, χριστουγεννιάτικος αγώνας δρόμου επιστρέφει στο Ο.Α.Κ.Α!
8o Santa Run: Ο πιο διασκεδαστικός, χριστουγεννιάτικος αγώνας δρόμου επιστρέφει στο Ο.Α.Κ.Α!
100 χρόνια γυναικείου fitness σε ένα video!
100 χρόνια γυναικείου fitness σε ένα video!
3 αερόβιες ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από το τρέξιμο
3 αερόβιες ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από το τρέξιμο
"Δίνουμε Ζωή σε ό,τι μας δίνει Ζωή" - Η ERGO Ασφαλιστική, Μεγάλος Χορηγός του 39ου Μαραθωνίου Αθήνας
“Δίνουμε Ζωή σε ό,τι μας δίνει Ζωή” – Η ERGO Ασφαλιστική, Μεγάλος Χορηγός του 39ου Μαραθωνίου Αθήνας
"Τρέχουμε γιατί αντέχουμε και νικάμε": Το κοινό μήνυμα που έστειλαν FairLife L.C.C. και Χρήστος Αποστολάκος, 39ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας
“Τρέχουμε γιατί αντέχουμε και νικάμε”: Το κοινό μήνυμα που έστειλαν FairLife L.C.C. και Χρήστος Αποστολάκος, 39ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του