Μαρία Καρακίτσου στο Infowoman: «Ο Ριχάρδος ΙΙΙ* θίγει θέματα που δυστυχώς συμβαίνουν στην πραγματικότητα»

Μετά τη θερμή υποδοχή του κοινού, και τις διθυραμβικές κριτικές, η ομάδα Anima και η σκηνοθέτις Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη παρουσιάζουν για δεύτερη χρονιά την παράσταση Ριχάρδος III* του Ανδρέα Φλουράκη, από τον Νοέμβριο 2024 στο Σύγχρονο Θέατρο.  

Η παράσταση βραβεύτηκε στα 10α Θεατρικά Βραβεία Κοινού All4fun με το βραβείο καλύτερης ανδρικής ερμηνείας στον Ορέστη Τζιόβα, ενώ ήταν υποψήφια και στις κατηγορίες καλύτερης παράστασης και μουσικής.

Το έργο αποτελεί ελεύθερη διασκευή στο ομώνυμο έργο του William Shakespeare.  Η σύγχρονη «προοπτική» του κλασσικού θεάτρου που ενδιαφέρει την ομάδα και η λοξή ματιά, που αντιμετωπίζει τα κείμενα, ενισχύεται από την επίκαιρη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη.

Η Μαρία Καρακίτσου, πρωταγωνίστρια της παράστασης, μιλά στο Infowoman.gr για τον ρόλο που ενσαρκώνει, αποκαλύπτει αυτό που την ιντριγκάρει περισσότερο στο έργο, το #meToo, ενώ μας περιγράφει και τον εαυτό της με τρεις λέξεις…

%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%af%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%ba%ce%af%cf%84%cf%83%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%bf-%cf%81%ce%b9%cf%87%ce%ac%cf%81%ce%b4%ce%bf%cf%82-%ce%b9%ce%b90

Πρωταγωνιστείτε στην παράσταση Ριχάρδος ΙΙΙ*. Μιλήστε μας λίγο για τον ρόλο σας και πώς τον προσεγγίσατε;

Παίζω μία ηθοποιό μέλος του θιάσου που υποδύεται την Βασίλισσα Ελισάβετ σύζυγο του Εδουάρδου. Η Ελισάβετ είναι ιστορικό πρόσωπο έχει μείνει γνωστή ως Ελισάβετ Γκρέι από το επώνυμο του πρώτου της συζύγου. Παιδί του εμφύλιου πολέμου ανάμεσα στους Γιορκ και Λάνκαστερ είναι αξιοθαύμαστο πως κατάφερε όχι μόνο να επιβιώσει αλλά να γίνει βασίλισσα της Αγγλίας και να καταφέρει να παραμείνει στο θρόνο της για περίπου 20 χρόνια. Είναι πολύ έξυπνη και ικανή γυναίκα και καταλαβαίνει πόσο επικίνδυνος είναι για την ίδια και την οικογένεια της ο Ριχάρδος. Στην παράσταση την βλέπουμε σε τρείς πολύ χαρακτιριστικές σκηνές για τον χαρακτήρα και το έργο. Ακόμα Βασίλισσα με τον άντρα της άρρωστο μεν αλλά ζωντανό να αγωνιά για την εξέλιξη της υγείας του και την απειλή του Ριχάρδου αν πεθάνει, να συγκρούεται με τον Ριχάρδο από θέση ισχύος, με τον άρρωστο Βασιλιά και τον Ριχάρδο λίγο πριν τελειώσουν όλα και τέλος έκπτωτη πια βασίλισσα, θύμα της αδίστακτης μανίας του Ριχάρδου για την εξουσία που σκοτώνει τους γιούς της να συγκρούεται απέλπιδα μαζί του για να σώσει την κόρη της από έναν γάμο μαζί του.  Την προσσέγγισα πολύ ανθρώπινα, προσπαθώντας να αποδώσω την αλήθεια αυτής της γυναίκας που μάχεται για την διατήρηση της εξουσίας της από τη μία και για την επιβίωση της ίδιας και των παιδιών της από την άλλη. Δεν ήθελα να παίξω την “καλή” βασίλισσα γιατί σίγουρα δεν είναι καμιά “αγία” . Είναι και εκείνη δολοπλόκα και ματαιόδοξη. Αλλά δεν παύει να είναι μία γυναίκα  που απειλείται και που χάνει ότι αγαπά περισσότερο. Τα παιδιά της.

Ποιο είναι το στοιχείο που σας ιντριγκάρει περισσότερο στην παράσταση;

Η παράσταση εξελίσσεται σε τρία επίπεδα. Είναι η αφήγηση στο παρόν ενός ηθοποιού της ανάμνησης του για τα όσα συνέβησα κατά τη διάρκεια των προβών για την παράσταση του Ριχάρδου.  Παίζουμε ταυτόχρονα του ηθοποιούς- ήρωες αυτής της ανάμνησης και τους ήρωες του Σέξπιρ. Υπάρχει μία ελλιπτικότητα σε όλα τα σημεία της παράστασης που συγκλίνουν όμως στο κυρίαρχο αφήγημα της. Την βία που υφίστανται οι αδύναμοι από τους ισχυρούς. Πως ένα “κτήνος” που έχει ή παίρνει την εξουσία μπορεί να ασκήσει ανεμπόδιστα τον σαδισμό του στα θύματα του αν δεν τον σταματήσουμε. Ήταν κοινή επιθυμια όλων μας να μιλήσουμε για αυτό και πιστεύω πως το έχουμε πετύχει. 

%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%af%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%ba%ce%af%cf%84%cf%83%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%bf-%cf%81%ce%b9%cf%87%ce%ac%cf%81%ce%b4%ce%bf%cf%82-%ce%b9%ce%b92
Φωτογραφία: Υπατία Κορνάρου

Ο Ριχάρδος ΙΙΙ* αποτελεί μία ελεύθερη διασκευή, ένα προϊόν μυθοπλασίας. Ωστόσο, θεωρείται πως ως ένα βαθμό αντικατοπτρίζεται και μια πραγματικότητα;

Είναι προϊόν μυθοπλασίας αλλά θίγει θέματα που δυστυχώς συμβαίνουν στην πραγματικότητα.  Η ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη κινείται από το ειδικό στο γενικό.  Το “τέρας” του Ριχάρδου του Σέξπιρ που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα συνομιλεί με το “τέρας” του σκηνοθέτη της παράστασης μας, που αν και δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένο άτομο, συμπυκνώνει τις κακοποιητικές συμπεριφορές στο χώρο του θεάτρου και όχι μόνο. Θα επιμείνω στο …και όχι μόνο, γιατί αυτές τις συμπεριφορές τις βρίσκουμε παντού.  

Πώς θα αντιδρούσατε σε μία αντίστοιχη κατάσταση;

Είμαι τυχερή, δεν έχω βρεθεί ποτέ σε αντίστοιχη κατάσταση και ελπίζω να μην βρεθώ ποτέ.  Σήμερα πάντως θα αντιδρούσα άμεσα. Αν συνέβαινε σε εμένα θα έκανα καταγγελία και αν συνέβαινε σε κάποια ή καποιον συνάδελφο μου θα στεκόμουν δίπλα της/του για να την/τον υπερασπιστώ.  Λέω σήμερα γιατί το me too δεν έφερε μόνο στην επιφάνεια περιστατικά κακοποίησης στο χώρο μας. Έβαλε επιτέλους στην δημόσια συζήτηση το θέμα και έκανε πλέον συνείδηση (ελπίζω όλων μας) ότι αυτές οι συμπεριφορές ΔΕΝ είναι πλέον ανεκτές. Αυτό στο παρελθόν δεν ήταν ξεκάθαρο. Η κοινωνία έριχνε την ευθύνη στο θύμα κάνοντας πολύ δύσκολο να ορθώσει το ανάστημα και να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Θέλουμε πολύ δρόμο ακόμα αλλά τουλάχιστον τα πράγματα έχουν αρχίσει να αλλάζουν και για αυτό πρέπει να συνεχίσουμε να μιλάμε για αυτά. 

%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%af%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%ba%ce%af%cf%84%cf%83%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%bf-%cf%81%ce%b9%cf%87%ce%ac%cf%81%ce%b4%ce%bf%cf%82-%ce%b9%ce%b94

Τι σημαίνει για εσάς το θέατρο;

Το θέατρο το ερωτεύτηκα από παιδί. Λατρεύω όχι μόνο να παίζω αλλά και να παρακολουθώ μία παράσταση. Η διαδικασία της “μεταμόρφωσης” επιτρέπει να παίρνεις μία απόσταση από την πραγματικότητα αποκαλύπτοντάς την. Και μιλάω για κάθε είδους πραγματικότητα. Προσωπική, κοινωνική, πολιτική, υπαρξιακή. 

Έχετε κάνει κι ένα πέρασμα από τον χώρο της πολιτικής. Η Τέχνη είναι πολιτική πράξη;

Κάθε πράξη είναι πολιτική πόσο μάλλον η Τέχνη. 

Περιγράψτε μας τη Μαρία Καρακίτσου με τρεις λέξεις;

Ονειροπόλα, Πεισματάρα, Παρορμητική.

Τα σχέδιά σας για το μέλλον;

Είμαι σε μία πολύ καλή στιγμή. Δύο αγαπημένες παραστάσεις που παίζω επαναλαμβάνονται για δεύτερη χρονιά. Έχουμε ήδη ξεκινήσει το “Σπίτι με τα Δώρα” στο θέατρο 104 και την 1η Νοεμβρίου ανεβαίνει ο “Ριχάρδος ΙΙΙ*” στο Σύγχρονο θέατρο. Επικεντρώνομαι στο παρόν. Είμαι σε συζητήσεις για επόμενες συνεργασίες προς το καλοκαίρι αλλά δεν είναι ακόμα κάτι ανακοινώσιμο.

«Ριχάρδος ΙΙΙ*»

Οι συντελεστές

Ελεύθερη διασκευή: Ανδρέας Φλουράκης

Σκηνοθεσία-Δραματουργική Επεξεργασία: Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη 

Δραματολόγος: Ξένια Γεωργοπούλου

Πρωτότυπη μουσική: Κώστας Νικολόπουλος 

Κίνηση-Χορογραφίες:  Σοφία Μαρτίου

Σκηνικά- Κοστούμια: Χαρά Κονταξάκη 

Σχεδιασμός φωτισμών: Γιώργος Αγιαννίτης

Φωτογραφίες: Υπατία Κορνάρου

Τρέιλερ: Στέφανος Κοσμίδης

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ανδρομάχη Κωστογιαννοπούλου

Παραγωγή: Anima theatre

Ηθοποιοί με σειρά εμφάνισης: Ορέστης Τζιόβας, Σπύρος Κυριαζόπουλος, Γιώργης Παρταλίδης, Δανάη Τάγαρη, Μαρία Καρακίτσου, Δημήτρης Καραβιώτης, Γιώργος Δεμελίδης. 

Info

Παραστάσεις: Από Παρασκευή 1η Νοεμβρίου 2024 

Ημέρες & ώρες παραστάσεων

Δευτέρα και Παρασκευή στις 18:45 

Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων

Γενική Είσοδος: 16€

Μειωμένο (φοιτητικό, ΑΜΕΑ, ανέργων): 13€

Ομαδικά (άνω των 15 ατόμων): 11€

Ατέλειες: 8€ 

Early Bird: 13€

Προπώληση εισιτηρίων: MORE.COM 

Σχετικά Άρθρα
Ελένη Στεργίου, τι σημαίνουν τα «δύο πορτοκάλια» για όσους βίωσαν το καθεστώς Τσαουσέσκου
Ελένη Στεργίου, τι σημαίνουν τα «δύο πορτοκάλια» για όσους έζησαν στα χρόνια του Τσαουσέσκου;
%ce%b7-%cf%80%cf%81%cf%8e%cf%84%ce%b7-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%af%ce%b4%ce%b1-%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%b8%cf%89%ce%bd%ce%bf%ce%b4%cf%81%cf%8c%ce%bc%ce%bf%cf%82-%ce%ad%cf%84%cf%810
Η πρώτη Ελληνίδα Μαραθωνοδρόμος – Έτρεξε το 1967, την τράβηξαν να την βγάλουν έξω
Μιράντα Βερούλη, πώς είναι τα night clubs του Ρίο ντε Τζανέιρο;
Μιράντα Βερούλη, πώς είναι τα night clubs του Ρίο ντε Τζανέιρο;
%ce%b7-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%ba%ce%b5%ce%ba%cf%81%ce%b9%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%b7-%ce%b6%cf%89%ce%b3%cf%81%ce%ac%cf%86%ce%bf%cf%82-%ce%ba%ce%ac%cf%84%ce%b9%ce%b1-%ce%b2%ce%b1%cf%81%ce%b2%ce%ac%ce%ba0
Η διακεκριμένη ζωγράφος Κάτια Βαρβάκη στο Infowoman για τα έργα και τη νέα της έκθεση
%cf%84%cf%81%ce%af%ce%b1-%cf%87%cf%81%cf%8c%ce%bd%ce%b9%ce%b1-%cf%87%cf%89%cf%81%ce%af%cf%82-%cf%84%ce%b7-%cf%86%cf%8e%cf%86%ce%b7-%ce%b3%ce%b5%ce%bd%ce%bd%ce%b7%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%ac-%ce%b70
Τρία χρόνια χωρίς τη Φώφη Γεννηματά – Η γυναίκα που αγωνίστηκε με χαμόγελο και αξιοπρέπεια
%cf%83%cf%84%ce%ad%ce%bb%ce%bb%ce%b1-%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%ac%ce%ba%ce%b7-%cf%84%ce%bf-%ce%ad%cf%81%ce%b3%ce%bf-white-reality-%cf%80%ce%bf%cf%85-%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%b9%cf%860
Στέλλα Ρουσάκη: Το έργο “White Reality” που περιφρονήθηκε στην Ελλάδα, κυκλοφορεί σε πάνω από 140 χώρες

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του