Η συνδημιουργός της σειράς που σάρωσε στην ελληνική τηλεόραση το 2024, Σοφία Καζαντζιάν, μιλά στο infowoman και την Γεωργία Δρακάκη για τέχνη, αλλά κυρίως, ζωή.
Η Σοφία Καζαντζιάν είναι ηθοποιός και σεναριογράφος με σπουδές στην υποκριτική, το χορό, τη γλωσσολογία και τη δημοσιογραφία. Απόφοιτος της Ανωτέρας δραματικής σχολής Αρχή και του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ξεκίνησε την καριέρα της ως ηθοποιός από τη σειρά εποχής “Τα παιδιά της Νιόβης” σε σκηνοθεσία Κώστα Κουτσομύτη και συνέχισε με σημαντικές δουλειές και συμπράξεις στο θέατρο.
Από το 2015, είχε ήδη τη δική της επιχείρηση θεατρικών παραγωγών, με τις οποίες παρουσίασε παραστάσεις της με τον σύντροφο και συνεργάτη της, Μάριο Ιορδάνου, σε εμβληματικούς χώρους του εξωτερικού. Μαζί συνυπογράφουν το σενάριο του θρίλερ μυστηρίου “Μαύροι Πίνακες” (Star), καθώς και άλλων τηλεοπτικών, κινηματογραφικών, αλλά και θεατρικών έργων, όπως η επιτυχημένη παράσταση “Το στρίψιμο της βίδας reloaded”και “Στο μυαλό του Φραντς Κάφκα”.
Η επιτυχία των Μαύρων Πινάκων έχει ρίξει εκ νέου το φως της δημοσιότητας επάνω της, αλλά η ίδια δεν αλλάζει τίποτε στον τρόπο σκέψης και ζωής της: παραμένει ενεργή, παρούσα και ανήσυχη, με το νου στην επόμενη δημιουργία, στην επόμενη επιτυχία (;), στην επόμενη συνύπαρξη.
Επιτυχία είναι για εμένα να εξελίσσομαι ως άνθρωπος και να κάνω αυτό που έχω επιλέξει στη ζωή μου. Να εκφράζομαι και να δημιουργώ χωρίς εκπτώσεις και περιορισμούς. Οι Μαύροι Πίνακες είμαστε εμείς: Ο Μάριος Ιορδάνου κι εγώ. Κουβαλάνε την αντίληψή μας για την ανθρώπινη φύση και την αποκωδικοποιούν μέσα από την τέχνη, την ποίηση και τη φιλοσοφία. Το ότι η σειρά μας έγινε η σειρά του κόσμου – γιατί ο κόσμος την αγάπησε και τη στήριξε στα social με τρόπο συγκινητικό – είναι όχι δικαίωση, αλλά επιβεβαίωση ότι εκεί έξω υπάρχουν και άλλοι“Ινδιάνοι μεταμφιεσμένοι σε καουμπόηδες, για να σωθούν”.
Πώς γεννήθηκε η ιδέα για αυτήν την σειρά; Από ποιες διεργασίες και τυχόν περιπέτειες πέρασε μέχρι την τελική μορφή που απολαύσαμε ως τηλεθεατές;
Κι ο Μάριος κι εγώ είμαστε λάτρεις της ζωγραφικής, του Φρανσίσκο Γκόγια και των Μαύρων Πινάκων του. Είναι τα πιο προσωπικά έργα τέχνης που δημιουργήθηκαν ποτέ από ανθρώπινο χέρι. Και ο δολοφόνος μας είχε μία πολύ προσωπική ιστορία να πει. Εκτός, όμως, από την αστυνομική ιστορία που υπήρχε σε πρώτο επίπεδο, το σενάριο έθιγε και σκληρά κοινωνικά θέματα, τα οποία θέλαμε να αγγίξουμε με τον δικό μας τρόπο, παντρεύοντας την εικαστικότητα με τον ρεαλισμό, όπως κάνουμε τόσα χρόνια και στο θέατρο. Είναι σημαντικό που μας δόθηκε η ευκαιρία να δημιουργήσουμε μία σειρά με Γκόγια, Γκαίτε, Μακιαβέλι και Μπωντλαίρ στην ελληνική τηλεόραση.
Όλοι λένε ότι θα άξιζε να πάει Νέτφλιξ. Αλήθεια, πώς μπορεί πρακτικά να συμβεί κάτι τέτοιο; Το έχεις ψάξει καθολου;
Αυτό είναι μία διαδικασία που δεν γίνεται από τους δημιουργούς. Μας συγκινεί, όμως, που ο κόσμος πήρε την πρωτοβουλία να το ζητήσει, ακόμα και να ψάξει τρόπους και να συγκεντρώσει ηλεκτρονικά αιτήματα, για να προτείνει τη σειρά σε πλατφόρμες του εξωτερικού. Το μόνο που έχουμε είναι χρόνος. Το να αφιερώνει, λοιπόν, κάποιος χρόνο από τη ζωή του, για να στηρίξει το “πνευματικό” σου παιδί, είναι σπουδαίο.
Θέατρο και παραστάσεις σε μικρούς, ζεστούς χώρους για πάντα, με σταθερή απήχηση ή ακόμα ένα μεγάλο μπαμ όπως οι Μαύροι Πίνακες; Θεωρείς πως συνδυάζονται;
Το σημαντικό είναι τι έχεις να πεις ως δημιουργός και όχι πού θα το πεις. Να μπορείς να συγκινήσεις τον άλλον, να τον μετατοπίσεις πνευματικά και ψυχικά. Αυτός είναι ο στόχος μας με τον Μάριο. Σε αυτό το μικρό πέρασμα που μας αναλογεί, να μιλήσουμε με τον δικό μας τρόπο για όσα μας απασχολούν. “Η ζωή, ο θάνατος κι αναμεσίς η Τέχνη!” Αυτό ακριβώς!
Η Σοφία-γυναίκα-άνθρωπος και η Σοφία-καλλιτέχνης είναι μία, ενιαία, αδιαίρετη μονάδα και ολότητα; Ή έχεις εντοπίσει μερικές διαφορές ανάμεσα στις δυο τους; Έχει διδάξει κάτι η μία Σοφία στην άλλη;
Μία και αδιαίρετη. Δεν μπορώ ούτε θέλω να είμαι τίποτα άλλο παρά μόνο τέχνη, παραφράζοντας τον λατρεμένο μου Φραντς Κάφκα, που ήθελε να είναι μόνο λογοτεχνία. Εξελίσσομαι ως καλλιτέχνης, γιατί εξελίσσομαι ως άνθρωπος και εξελίσσομαι ως άνθρωπος, γιατί εξελίσσομαι ως καλλιτέχνης.
Τον Μάριο και τα πλασματάκια μας, αδέσποτα και δεσποζόμενα.
Ποιο έχει σταθεί το σπουδαιότερο μάθημα της ζωής σου μέχρι στιγμής και τι είναι αυτό που έμαθες πρόσφατα και θεωρείς σπουδαίο;
Όπως λέμε και στους Μαύρους Πίνακες, τον εαυτό σου δεν τον βρίσκεις, τον επινοείς. Οραματίζεσαι πώς θέλεις να είσαι και γίνεσαι αυτός που έχεις επιλέξει, χωρίς βαρίδια και ενοχές. Έχουμε πολύ λίγο χρόνο σε αυτόν τον κόσμο και το οφείλουμε στον εαυτό μας να ζήσουμε με τρόπο που δεν προδίδει την καρδιά μας.
Ονειρεύεσαι; Τι είδους όνειρα σε πιάνεις να κάνεις;
Ονειρεύομαι τις επόμενες ιστορίες που θέλω να πω, ξυπνάω και μετατρέπω τα όνειρα σε σενάρια και παραστάσεις.
Όποια αδυναμία έχω την κάνω χορό, θέατρο, ποίηση. Εκεί, πάνω στη σκηνή, μπορεί να δει κανείς όλη τη δύναμη και την αδυναμία μου να υπάρχουν σε μία στιγμή απόλυτης έκστασης. Αυτό είναι το θέατρο για εμένα.
Τι ετοιμάζετε με τον Μάριο Ιορδάνου αυτή την περίοδο; Σε ποια φάση βρίσκεστε, ”αγρανάπαυσης” ή δημιουργίας, ως συνήθως;
Γράφουμε ασταμάτητα τα επόμενα έργα μας. Σενάρια, παραστάσεις, βιβλία… Τέλη Ιανουαρίου ολοκληρώνουμε τις παραστάσεις μας με “Το στρίψιμο της βίδας reloaded” για τρίτη χρονιά, είμαστε σε συζητήσεις για πολύ ωραίες συνεργασίες και απολαμβάνουμε τη στιγμή!
Μια ιστορία προσφυγιάς «ζωντάνεψε» μετά από 105 χρόνια, με μια συνάντηση
Μια μουσική performance για τα διαφορετικά πρόσωπα του έρωτα
Το κατ' εξοχήν παραδοσιακό φαγητό της 25ης Μαρτίου δεν είναι άλλο από τον μπακαλιάρο σκορδαλιά.…
Η κάθε ελληνική φορεσιά, η τοπική φορεσιά αποτελεί το σύνολο των ενδυμάτων που χαρακτηρίζει μια…
Ταξιδεύουν από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού και καταφθάνουν στην Αθήνα στις 5 και 6…
Σοβαρές οικονομικές δυσκολίες φαίνεται να αντιμετωπίζει η μεγάλη κόρη της Ζωής Λάσκαρη, Μάρθα Κουτουμάνου. Την…
Τις τελευταίες ημέρες έχει ξεσπάσει ιδιαίτερος... τηλεοπτικός σάλος, μετά τη δήλωση του Χάρη Βαρθακούρη για…
Γιατί τα γυαλιά ηλίου που αγαπούν οι Ελληνίδες celebrities έχουν γίνει viral και κατακτούν και…