Χωρίς κατηγορία

Το Cats and Green Tea “ντύνει” το σπίτι με τα υφάσματα που φέρνει η δημιουργός από τη μακρινή Πολυνησία, και όχι μόνο

Παρίσι, Αθήνα, Μαδρίτη, Λος Άντζελες. Βαμβάκι, μετάξι, λινό, βελούδο, σατέν, δαντέλα, κασμίρ… Γλυκά, νεράιδες, λουλούδια, γιατί όχι γάτες και ελέφαντες. Τόποι, συναντήσεις, υφάσματα, υλικά, αισθήσεις και μια γυναίκα, η Ελληνίδα Γαβριέλλα Γαζή, ο συνδετικός κρίκος ανάμεσά τους.

Με έδρα της το Παρίσι, εδώ και πολλά χρόνια η Γαβριέλλα έχει κατορθώσει μέσα από πολλαπλές, διαφορετικές σπουδές -λογοτεχνία, γλώσσες, μεταπτυχιακά και διδακτορικά, να συνδυάσει πολλούς διαφορετικούς τομείς, βρίσκοντας πάντα μέσα από τον καθένα αυτό το “κάτι” που θα την οδηγήσει παρακάτω.

Διαβάστε επίσης: Ο Κωνσταντίνος Χατζόπουλος σπάει τα ταμπού και πλέκει υπέροχες γυναικείες τσάντες

Τα επαγγελματικά ταξίδια στις τέσσερις γωνιές του πλανήτη δεν άφησαν ασυγκίνητο το δημιουργικό πνεύμα της Γαβριέλλας. Έτσι, κάποια στιγμή αποφάσισε, μαζί με τις αναμνήσεις, να φέρει πίσω στην πόλη που ζει και τα χιλιάδες σχέδια από πλουμιστά υφάσματα – μαρτυρίες από πολιτισμούς και τόπους μακρινούς όπως η Πολυνησία.

Έτσι γεννήθηκε Cats and Green Tea, μια νέα εταιρεία, ένα έργο ζωής κι εμείς σήμερα συναντάμε τη Γαβριέλλα για μια συζήτηση με κεντρικό άξονα τη διακόσμηση, τα ταξίδια, τα υφάσματα και τις εμπειρίες.

Διαβάστε επίσης: Marble Art Galeos: Δύο αδέρφια από τη Σαντορίνη σας συστήνουν τα κοσμήματα από μάρμαρο

Γαβριέλλα, πες μας πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με τον χώρο του design; Ήταν αυτό που ήθελες πάντα να κάνεις;

Ναι, πάντα με ενδιέφερε η διακόσμηση εσωτερικών χώρων αλλά για πολλά χρόνια δεν τολμούσα να το ομολογήσω στον εαυτό μου! Κάποια στιγμή αποφάσισα να σπουδάσω το αντικείμενο με την κρυφή επιθυμία να ασχοληθώ κάποια στιγμή σε επαγγελματικό επίπεδο.

Πότε και πώς ξεκίνησε το «ταξίδι» του brand Cats and Green Tea;

Το 2013 περίπου μετά από ένα επαγγελματικό ταξίδι στη Γαλλική Πολυνησία. Η χώρα αυτή έχει τη δική της παράδοση στο ύφασμα με λουλουδάτα και πολύχρωμα σχέδια. Γύρισα με τις βαλίτσες να ξεχειλίζουν και άρχισα να ράβω διάφορα πράγματα: μαξιλάρια, ριχτάρια, τραπεζομάντηλα και να τα χαρίζω σε φίλους και γνωστούς. Όταν οι πρώτοι πελάτες μού ζήτησαν να αγοράσουν αισθάνθηκα τεράστια χαρά και έτσι γεννήθηκε η ιδέα αυτής της μικρής επιχείρησης.

Πώς εμπνεύστηκες το όνομα του brand;

Έψαχνα ένα όνομα πρωτότυπο και εύηχο γύρω από το οποίο θα μπορούσα να δημιουργήσω μια ατμόσφαιρα σπιτικής θαλπωρής. Έτσι συνδύασα τις γάτες που αγαπάω πάρα πολύ με το πράσινο τσάι που είναι το αγαπημένο μου ρόφημα. Ήθελα κάτι ευχάριστο και λιίγο ζωηρό όπως η Εβίτα, η γάτα μου όταν ήμουνα μικρή. Ξεκίνησα με μαξιλάρια γιατί τα θεωρώ ένα εύχρηστο accessoire που προσθέτει άνεση και ομορφιά σε οποιονδήποτε χώρο.

Ποιο είναι το μότο/η φιλοσοφία πίσω από το brand;

Το μότο είναι “La maison est un voyage” (“το σπίτι είναι ένα ταξίδι”).

Για πολλά χρόνια ταξίδευα πάρα πολύ για επαγγελματικούς λόγους σε διάφορες χώρες του κόσμου. Πολλές ιδέες και εμπνεύσεις ήρθαν χάρη σε αυτά τα ταξίδια. Είχα επίσης την ευτυχία να συναντήσω ταλαντούχους ζωγράφους, σχεδιαστές και γραφίστες με κάποιους από τους οποίους συνεργάζομαι.

Τα ταξίδια είναι μέρος της ζωής μας και κατ’ επέκταση του σπιτιού μας: Όλοι έχουμε κάποια πράγματα που αγοράσαμε κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού σε μια άλλη πόλη ή σε μια ξένη χώρα όπως και αναμνήσεις από άλλες εποχές με τις δαντέλες της γιαγιάς πλεγμένες στο βελονάκι!

Η φιλοσοφία του brand κρύβεται στη σημασία της λέξης “άγαλμα” όπου στα αρχαία ελληνικά προέρχεται από το ρήμα αγάλλομαι. Ξέρω ότι ακούγεται πολύ παράξενο αλλά όταν διάβασα την ετυμολογία της λέξης κατάλαβα ότι για τους αρχαίους Έλληνες ο σκοπός του αγάλματος ήταν να δημιουργήσει στο θεατή την αίσθηση της αγαλλίασης. Η διαφορά είναι τεράστια με την λατινική έννοια της λέξης που σημαίνει αυτό που δεν κινείται, που δεν έχει ζωή. Η ιαπωνική κουλτούρα βασίζεται επίσης πολύ στην έννοια της ομορφιάς από την οποία πηγάζει η εσωτερική ηρεμία και αρμονία.

Είναι πολύ σημαντικό κάθε πράγμα που αγοράζουμε για το σπίτι να μας δημιουργεί ένα αίσθημα χαράς και ευχαρίστησης όταν το κοιτάζουμε. Αυτός είναι και ένας από τους σκοπούς των έργων τέχνης στην εποχή μας, όμως η αγορά ενός έργου τέχνης είναι πλέον πολύ δύσκολη. Αυτό όμως δεν πρέπει να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν άλλοι τρόποι να προσθέσουμε ομορφιά στην καθημερινότητά μας.

Το περιβάλλον στο οποίο περνάμε τον περισσότερο χρόνο μας είναι καθοριστικό για την ποιότητα της ζωής μας.

Ποια είναι η επόμενη κολεξιόν που θα παρουσιάσεις; Ποια είναι τα στοιχεία που τη χαρακτηρίζουν;

Ετοιμάζω μια floral σειρά για την άνοιξη του 2021. Δεν έχω αποφασίσει όμως ακόμα ποια λουλούδια θα διαλέξω… αν οι αναγνώστες σας έχουν κάποιες ιδέες ή προτιμήσεις θα τις λάβω σοβαρά υπόψιν μου! ? ?

Ποια από τις τάσεις στη διακόσμηση που θα κυριαρχήσουν το φθινόπωρο/χειμώνα 2020-21 είναι αυτή που ξεχωρίζεις και αγαπάς περισσότερο;

Το personality trend ! Πέρα από την οποιαδήποτε τάση ο ιδωτικός ή επαγγελματικός χώρος πρέπει να αντικατοπτρίζει το γούστο μας και την προσωπικότητά μας.

Μου αρέσει επίσης πολύ η τάση για το βελούδο γιατί είναι ένα υλικό που χαρίζει αίσθηση κομψότητας και πολυτέλειας.

Τέλος, ξεχωρίζω το colour trend: μια πινελιά χρώμα σε ένα μπουκέτο λουλούδια, σε ένα μαξιλάρι, σε ένα abat-jour αλλάζει αμέσως την ατμόσφαιρα ενός χώρου και κατ’ επέκταση το πώς αισθανόμαστε σ’ αυτόν.

Πώς επηρέασε τη δουλειά σου η νέα κατάσταση που βιώνουμε εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού;

Σίγουρα η πανδημία επηρέασε αρνητικά όλα τα επαγγέλματα και το δικό μου δεν αποτελεί εξαίρεση.

Το παράδοξο είναι ότι το « μένουμε σπίτι» μας επανασυνέδεσε με τον εσωτερικό μας χώρο, επανέφερε την προσοχή στο σπίτι όπου ζούμε καθημερινά και με το οποίο δεν έχουμε πάντα τον απαραίτητο χρόνο να ασχοληθούμε. Για πολλούς ήταν η ευκαιρία να αλλάξουν κάποια πράγματα στη διακόσμηση, να ταχτοποιήσουν ντουλάπες και συρτάρια, να κάνουν εργασίες που διαρκώς ανέβαλαν…

Σε μια εποχή που ο όρος “ethical fashion” αρχίζει να παίρνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις, σκέφτεσαι με κάποιο τρόπο να το εντάξεις στις συλλογές σου;

Ναι βεβαια! Τα προϊόντα είναι χειροποίητα, φτιάχνονται σε atelier ραπτικής στη Γαλλία και τυπώνονται με οικολογικό μελάνι. Όλα τα περισσεύματα υφασμάτων ανακυκλώνονται για να επαναχρησιμοποιηθούν. Επίσης είμαστε σε συζήτηση με μια ηλεκτρονική πλατφόρμα πληρωμών που με την έγκριση του πελάτη στρογγυλοποιεί το ποσό πληρωμής και το επιπλέον ποσό πιστώνεται αυτόματα στο λογαριασμό μιας φιλανθρωπικής οργάνωσης.

Σοφία Κωστάρα

Recent Posts

Αλλεργίες της Άνοιξης: Ποιοί πρέπει να ξεκινούν θεραπεία έναν μήνα πριν

Ως αλλεργία, χαρακτηρίζεται η δυσλειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, η οποία προκαλεί έντονη αντίδραση υπερευαισθησίας ενάντια…

8 λεπτά ago

Η φωνή των Βακχών σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Το μουσικοθεατρικό έργο Η φωνή των Βακχών του ανερχόμενου συνθέτη Γιάννη Αγγελάκη, μια ιδιαίτερη παράσταση…

60 λεπτά ago

«Πριν από 13 χρόνια»: Η πιο δύσκολη επέτειος για Γουίλιαμ & Κέιτ – H άγνωστη φωτό του γάμου τους

Ίσως πρόκειται για την πιο δύσκολη επέτειο του γάμου τους, όμως πρίγκιπας Γουίλιαμ και η…

1 ώρα ago

Ακρόπολη: Τουρίστες ανέβηκαν με χλαμύδες και περικεφαλαίες στον Παρθενώνα (φωτογραφίες)

Ντυμένοι με χλαμύδες, με περικεφαλαίες και ασπίδες ανά χείρας τουρίστες αποφάσισαν να ποζάρουν στην Ακρόπολη…

2 ώρες ago

“Fashion Innovation Award” για το gadget της χρονιάς στην Εβδομάδα Μόδας της Αθήνας

Η Huawei, στήριξε και φέτος την δημιουργικότητα και το ταλέντο νέων σχεδιαστών και παρουσίασε το…

2 ώρες ago

Ο προπονητής της Taylor Swift μας αποκαλύπτει τι γυμναστική κάνει

Έχουμε 24 ώρες μέσα στην ημέρα ακριβώς όπως η Taylor Swift. Μου είναι δύσκολο να…

2 ώρες ago