Το Ναυάγιο της Φαλκονέρας με τους εκατοντάδες νεκρούς – Η πραγματική ιστορία πίσω από τη νέα σειρά του Mega

Στο Mega έρχεται το φθινόπωρο η νέα σειρά, “Το Ναυάγιο” μια συγκλονιστική ιστορία επιβίωσης με φόντο ένα τραγικό ιστορικό γεγονός που σημάδεψε την πρόσφατη ιστορία της Ελλάδας. Τη ναυτική τραγωδία με το πλοίο «Ηράκλειον», τον Δεκέμβριο του ’66, στο οποίο πνίγηκαν 224 άνθρωποι.

Η σειρά του Mega, είναι βασισμένη στο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη, το “Ναυάγιο”, ο οποίος χτίζει με μαεστρία ένα ατμοσφαιρικό μυθιστόρημα, με φόντο την πολύνεκρη ναυτική τραγωδία.

Το “ναυάγιο της Φαλκονέρας”, όπως είναι περισσότερο γνωστό καθώς συνέβη λίγο έξω από τη βραχονησίδα στο Μυρτώο Πέλαγος, αποτελεί μέχρι και σήμερα μία από τις μεγαλύτερες τραγωδίες που έχει βιώσει η Ελλάδα στη σύγχρονη ιστορία της και παραμένει μία μαύρη σελίδα στην ελληνική ακτοπλοΐα.

%cf%84%ce%bf-%ce%bd%ce%b1%cf%85%ce%ac%ce%b3%ce%b9%ce%bf-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%86%ce%b1%ce%bb%ce%ba%ce%bf%ce%bd%ce%ad%cf%81%ce%b1%cf%82-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%82-%ce%b5%ce%ba%ce%b1%cf%840
@Ναυάγιο τηλεοπτική σειρά

Το χρονικό της ανείπωτης τραγωδίας

Ήταν τις πρώτες πρωινές ώρες της 8ης Δεκεμβρίου 1966, κοντά στην βραχονησίδα Φαλκονέρα, όταν το επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο «Ηράκλειον», που εκτελούσε το δρομολόγιο Χανιά – Πειραιάς, βυθίστηκε, λόγω μετατόπισης φορτίου, με αποτέλεσμα να βρουν το θάνατο 224 άνθρωποι.

Το πλοίο είχε ναυπηγηθεί στη Γλασκόβη το 1949 ως δεξαμενόπλοιο με το όνομα «Λέστερσαϊρ», για λογαριασμό αγγλικής εταιρείας. Το 1964, μετά τη μετασκευή του σε οχηματαγωγό, περιήλθε στην κραταιά εταιρεία των Αδελφών Τυπάλδου («Typaldos Lines») και από το 1965 δρομολογήθηκε στις ακτοπλοϊκές γραμμές της Κρήτης, με δυνατότητα μεταφοράς 1.000 επιβατών και 300 αυτοκινήτων.

Το «Ηράκλειον» ήταν να αποπλεύσει στις 7 το βράδυ της 7ης Δεκεμβρίου από το λιμάνι της Σούδας, με προορισμό τον Πειραιά. Ωστόσο, το δρομολόγιο καθυστέρησε περίπου 20 λεπτά, εξαιτίας της καθυστερημένης άφιξης στο λιμάνι ενός φορτηγού ψυγείου, βάρους 25 τόνων, το οποίο μετέφερε εσπεριδοειδή. Ο λιμενάρχης Χανίων εξέφρασε επιφυλάξεις για την είσοδο του φορτηγού στο πλοίο, λόγω του βάρους του.

Ακολούθησαν διαβουλεύσεις και οι αντιρρήσεις του κάμφθηκαν. Το μοιραίο, όπως αποδείχθηκε, ψυγείο-φορτηγό φορτώθηκε βιαστικά, χωρίς να τηρηθούν οι προβλεπόμενοι κανόνες ασφαλείας. Έτσι, το «Ηράκλειον» αναχώρησε για τον προορισμό του στις 7:20 το βράδυ, με καπετάνιο των Εμμανουήλ Βερνίκο, μεταφέροντας 206 ταξιδιώτες και 65 μέλη του πληρώματος.

Ο καιρός ήταν βροχερός και στο Αιγαίο έπνεαν άνεμοι 8 έως 9 μποφόρ, σύμφωνα με το σήμα που έφθασε στο Λιμεναρχείο Χανίων στις 8 το βράδυ. Το πλοίο συνέχισε το ταξίδι του κάτω από δύσκολες συνθήκες, μέχρι τις 2 τα ξημερώματα της 8ης Δεκεμβρίου. Την ώρα αυτή βρισκόταν κοντά στη βραχονησίδα Φαλκονέρα, στα όρια του Κρητικού με το Μυρτώο Πέλαγος, και ο κλυδωνισμός του πλοίου έγινε έντονος.

Το βαρύ φορτηγό – ψυγείο, που ήταν λυμένο, παλινδρομεί εγκάρσια και συγκρούεται με δύναμη με τα πλευρικά τοιχώματα και την πόρτα εισόδου, μέχρι που με ένα δυνατό χτύπημα σπάει τη μία από τις δύο μπουκαπόρτες, δημιουργώντας ένα ρήγμα 17 τ.μ. Τα νερά εισβάλουν ορμητικά και ο ασυρματιστής μόλις που προλαβαίνει να εκπέμψει σήμα κινδύνου στις 2:06 π.μ: «SOS, από Ηράκλειον, στίγμα μας 36° 52′ B., 24° 08 A., Βυθιζόμαστε.»

Και μετά η σιγή. Το πλοίο βυθίζεται μέσα σε λίγα λεπτά σε βάθος 600 – 800 μέτρων. Ακολουθούν στιγμές τρόμου και πανικού. Πολλοί επιβάτες είναι παγιδευμένοι στις καμπίνες, και μερικές δεκάδες πέφτουν στη θάλασσα.

Το σήμα κινδύνου κινητοποιεί πολεμικά και εμπορικά πλοία, αλλά λόγω της θαλασσοταραχής, φτάνουν αργοπορημένα στο σημείο του ναυαγίου. Τα συνεργεία διάσωσης και τα πλοία που έσπευσαν στον τόπο του ναυαγίου χτενίζουν την ευρύτερη περιοχή και κατορθώνουν να περισυλλέξουν μόνο 47 επιζώντες και 25 σορούς.

Γύρω στις 12 το μεσημέρι, τα νέα της τραγωδίας κάνουν τον γύρο και η Ελλάδα “παγώνει” στο άκουσμά τους. Οι εφημερίδες της εποχής βγάζουν έκτακτα παραρτήματα για το τραγικό συμβάν. Οι συγγενείς των επιβατών καταφτάνουν στα γραφεία της εταιρείας Τυπάλδου σε Χανιά και Πειραιά για να μάθουν για την τύχη των αγαπημένων τους προσώπων. Η κυβέρνηση Στεφανόπουλου κηρύσσει πένθος για μία εβδομάδα.

%cf%84%ce%bf-%ce%bd%ce%b1%cf%85%ce%ac%ce%b3%ce%b9%ce%bf-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%86%ce%b1%ce%bb%ce%ba%ce%bf%ce%bd%ce%ad%cf%81%ce%b1%cf%82-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%82-%ce%b5%ce%ba%ce%b1%cf%842
@youtube

Τα σενάρια για τη ναυτική τραγωδία

Η βύθιση του πλοίου, σύμφωνα με τους ειδικούς, υπήρξε ακαριαία, λόγω παραλείψεων στους όρους ασφαλείας: κακή φόρτωση των αυτοκινήτων, ελλιπής κατασκευή του συστήματος ασφάλειας της «μπουκαπόρτας», έλλειψη συστήματος εκροής των εισερχομένων υδάτων και υψηλή ταχύτητα του πλοίου πάρα τη θαλασσοταραχή, για τη διατήρηση της φήμης του ως του ταχύτερου οχηματαγωγού της γραμμής Κρήτης.

Το «Ηράκλειον» έγινε ο υγρός τάφος εκατοντάων ανθρώπων. Ενώ αποτέλεσε την τραγική αφορμή για να αλλάξουν πολλά στη ελληνική ακτοπλοΐα και δη στους κανόνες ασφαλείας. Το κράτος, μετά το ναυάγιο της Φαλκονέρας, προχώρησε στη δημιουργία του θαλάμου επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και τη θεσμοθέτηση του απαγορευτικού απόπλου για τα επιβατηγά πλοία. Η τραγωδία προκάλεσε και την κατάρρευση της Typaldos Lines, που κυριαρχούσε τότε στην εγχώρια ακτοπλοΐα.

Η δίκη των κατηγορουμένων άρχισε στις 19 Φεβρουαρίου 1968 στο Κακουργιοδικείο Πειραιά. Είχε προηγηθεί μια σειρά αποκαλύψεων σχετικά με βαρύτατες ευθύνες του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στην έκδοση πλαστογραφημένων πιστοποιητικών αξιοπλοΐας του σκάφους. Στο εδώλιο κάθισαν τέσσερα στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρίας.

H απόφαση του δικαστηρίου εξεδόθη στις 21 Μαρτίου του ιδίου έτους. Ο εκ των ιδιοκτητών του «Ηράκλειον», Xαράλαμπος Τυπάλδος, ο διευθυντής της εταιρείας Παναγιώτης Κόκκινος και δύο αξιωματικοί, τιμωρήθηκαν με ποινή φυλάκισης από πέντε ως και επτά έτη. Οι ποινές-χάδι ξεσήκωσαν αντιδράσεις από την πλευρά των συγγενών, οι οποίοι τις θεώρησαν πολύ επιεικείς. Στις 9 Ιανουαρίου 1969 ο δικαστικός φάκελος της υπόθεσης έκλεισε οριστικά, καθώς ο Άρειος Πάγος απέρριψε την αίτηση αναίρεσης των τεσσάρων, οι οποίοι είχαν καταδικασθεί και σε δεύτερο βαθμό για το δυστύχημα.

Πηγή πληροροφορίων: sansimera.gr 

Διαβάστε επίσης

Σάσα Σταμάτη: Συγκλονίζουν τα νέα στοιχεία για τον άρρωστο πατέρα της – “Ήταν σαν να τον είχαν στα σκουπίδια”

Επιχειρηματίας αναζητά κοπέλα «ανεμβολίαστη, αδύνατη και Χριστιανή Ορθόδοξη» – Η απίθανη αγγελία

Σχετικά Άρθρα
«Η αβάσταχτη ελαφρότητα του είναι» που έκανε έξαλλο τον Μίλαν Κούντερα
«Η αβάσταχτη ελαφρότητα του είναι» που έκανε έξαλλο τον Μίλαν Κούντερα
%cf%87%ce%b1%ce%bd%ce%b9%ce%ac-panic-button-%ce%b6%ce%ae%cf%84%ce%b7%cf%83%ce%b5-49%cf%87%cf%81%ce%bf%ce%bd%ce%bf%cf%82-%cf%87%ce%b5%ce%b9%cf%81%ce%bf%cf%80%ce%ad%ce%b4%ce%b5%cf%82-%cf%830
Χανιά: Panic button ζήτησε 49χρονος – Χειροπέδες στη σύζυγό του για ενδοοικογενειακή βία
Ποια είναι η σκληροτράχηλη πιλότος που εγκατέλειψε με επιτυχία το Mirage 200-5
Ποια είναι η σκληροτράχηλη πιλότος που εγκατέλειψε το Mirage 2000-5 κι απέτρεψε τραγωδία
Η φινετσάτη ενδυμασία μίας φυλής στην άκρη του κόσμου και το μυστικό του ιδιαίτερου καπέλου
Η φινετσάτη ενδυμασία μίας φυλής στην άκρη του κόσμου και το μυστικό του ιδιαίτερου καπέλου
Μαντάμ Ορτάνς: Η ιστορία της θρυλικής ιερόδουλης που έγινε υποπρόξενος της Γαλλίας
Μαντάμ Ορτάνς: Η ιστορία της θρυλικής ιερόδουλης που έγινε υποπρόξενος της Γαλλίας
Τζίνα Ρόουλαντς: Έπαιξε στο "Notebook" γυναίκα με Αλτσχάιμερ και τώρα πάσχει στα αλήθεια
Τζίνα Ρόουλαντς: Έπαιξε στο “Notebook” γυναίκα με Αλτσχάιμερ και τώρα πάσχει στα αλήθεια

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του