Σοφία Φυτιάνου, υπάρχει τρόπος να ρίξουμε «Πίσσα και Πούπουλα» στον παραλογισμό των ανθρώπινων σχέσεων;

Ο έρωτας είναι δύσκολη υπόθεση, ειδικά σε έναν κόσμο που κινείται πιο γρήγορα από εμάς. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγουν τρεις φίλες σε ένα μπαρ οι οποίες, απογοητευμένες από την τροπή που έχει πάρει η αισθηματική τους ζωή, ψάχνουν το μονοπάτι που θέλει να ακολουθήσει η καθεμιά. Τι γίνεται όμως όταν αυτά τα μονοπάτια μπλέκονται μεταξύ τους;

Ένα εκρηκτικό μείγμα από ερωτικές αντιζηλίες, ροζ χειροπέδες, αποτυχημένες ψυχοθεραπείες, μεθύσια, διαλογισμούς, ακριβά κοσμήματα, και πολλά ακόμα, που θα οδηγήσουν τις τρεις φίλες σε μια σύγκρουση που ξεπερνάει κάθε προσδοκία.

Τελικά, φταίνε οι άντρες που φοβούνται τη δέσμευση; Είναι οι φίλοι μας πιράνχας έτοιμα να μας κατασπαράξουν; Θα μπορέσει ένας αξιαγάπητος σπιτόγατος να γίνει ο βασιλιάς της ζούγκλας; Το «Πίσσα και Πούπουλα» είναι μια κωμωδία καταστάσεων που κινείται σε ξέφρενους ρυθμούς, εμπνευσμένη από τις κλασικές φαρσοκωμωδίες του Georges Feydeau και τις screwball comedies του Howard Hawks, προσπαθώντας να απαντήσει σε αυτές και πολλές ακόμα ερωτήσεις, και να βγάλει νόημα από έναν παράλογο σύγχρονο κόσμο.

%cf%83%ce%bf%cf%86%ce%af%ce%b1-%cf%86%cf%85%cf%84%ce%b9%ce%ac%ce%bd%ce%bf%cf%85-%cf%85%cf%80%ce%ac%cf%81%cf%87%ce%b5%ce%b9-%cf%84%cf%81%cf%8c%cf%80%ce%bf%cf%82-%ce%bd%ce%b1-%cf%81%ce%af%ce%be%ce%bf0

Η σκηνοθέτις του έργου «Πίσσα και Πούπουλα», Σοφία Φυτιάνου αποκαλύπτει στο Infowoman τις προκλήσεις ενός σκηνοθέτη κωμικού έργου, τη μαγιά της επιτυχίας στις σχέσεις, αλλά και τον ρόλο που παίζει το χιούμορ στη ζωή της.

Είστε η σκηνοθέτις του έργου «Πίσσα και Πούπουλα». Ποιο ήταν το στοιχείο αυτού του έργου που σας ώθησε για να αναλάβετε τη σκηνοθεσία του;

Ήταν μία μεγάλη πρόκληση για μένα,  να ασχοληθώ με ένα σύγχρονο, εξαιρετικά καλογραμμένο έργο, με τόσο χιούμορ, το οποίο ανεβαίνει για πρώτη φορά. Η κωμωδία έχει τα δικά της μυστικά και πρώτη φορά ασχολούμαι με το συγκεκριμένο είδος στο θέατρο. Το να κάνεις το κοινό να γελάει αβίαστα σε κάθε παράσταση ενώ παράλληλα σκέφτεται πάνω στις ανθρώπινες σχέσεις του σήμερα, ήταν ένα μεγάλο στοίχημα και χαίρομαι που το κερδίσαμε όλοι μαζί ως ομάδα. Με γοητεύει στην κωμωδία η ιδιότητα που έχει ως είδος να μιλάει για σοβαρά πράγματα με ανάλαφρο τρόπο, χωρίς διδακτισμό.

H παράσταση καταπιάνεται με τις ανθρώπινες σχέσεις. Πόσο εύκολη ή δύσκολη είναι η προσέγγιση αυτών των σχέσεων μέσα σε ένα θεατρικό;

Στο θέατρο και ιδιαίτερα στην κωμωδία βλέπουμε τις ανθρώπινες σχέσεις μέσα από ένα μεγεθυντικό φακό. Ο Δημήτρης Καράς –ο συγγραφέας του έργου μας–  έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στο να υφάνει τις σχέσεις μεταξύ των χαρακτήρων και ταυτόχρονα να στήσει την πλοκή και να παρακολουθούμε με αμείωτο ενδιαφέρον μέχρι το τέλος την εξέλιξη της ιστορίας. Νομίζω ότι ο Δημήτρης, έχοντας ως γνώμονα τον σκοπό που έγραψε αυτό το έργο, το έντυσε με ανθρώπινες σχέσεις που πατάνε στον ρεαλισμό αλλά ταυτόχρονα είναι έτοιμες να απογειωθούν σε ένα μαγικό κόσμο, όπου όλα είναι δυνατόν να συμβούν. Ακριβώς επειδή το θέατρο είναι ο τόπος όπου τα πάντα μπορούν να συμβούν, η συνάντηση αυτών των χαρακτήρων σε αυτή τη σκηνική γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε ήταν επιτυχής.

%cf%83%ce%bf%cf%86%ce%af%ce%b1-%cf%86%cf%85%cf%84%ce%b9%ce%ac%ce%bd%ce%bf%cf%85-%cf%85%cf%80%ce%ac%cf%81%cf%87%ce%b5%ce%b9-%cf%84%cf%81%cf%8c%cf%80%ce%bf%cf%82-%ce%bd%ce%b1-%cf%81%ce%af%ce%be%ce%bf2

«Πίσσα και πούπουλα», όπως ο τίτλος της παράστασης, ήταν μία μέθοδος τιμωρίας και ξεμπροστιάσματος, κάτι σαν τον νόμο 4000. Υπάρχει τρόπος να «τιμωρήσουμε» τον παραλογισμό στις ανθρώπινες σχέσεις;

Όσον αφορά τον νόμο 4000, υπήρχε μία εξωτερική τιμωρία από την πολιτεία, όπου κούρευαν και διαπόμπευαν άτομα με επιλήψιμη συμπεριφορά. Νομίζω ότι αν γνωρίζουμε την αξία μας, αυτό μας βοηθάει να προστατευτούμε από ανθρώπους που εσκεμμένα θέλουν να μας κάνουν να χάσουμε την πίστη μας σε αυτήν, προκειμένου να μας χειρίζονται πιο εύκολα. Από τη στιγμή που αντιλαμβανόμαστε ότι υφίσταται “παραλογισμός” έχουμε καθήκον απέναντι στον εαυτό μας και τη ψυχική μας υγεία να απομακρυνόμαστε από τα εν λόγω άτομα. Η καλύτερη τιμωρία για τους άλλους που είναι ταυτόχρονα και επιβράβευση για τον εαυτό μας είναι να φεύγουμε.

Υπάρχει συνταγή επιτυχίας στις σχέσεις;

Υπάρχουν κάποιες αξίες, αλλά θα πρέπει να τις υπερασπίζονται και οι δύο πλευρές. Να υπάρχει δηλαδή, ένας κοινός παρανομαστής αξιών. Από εκεί και ύστερα, είναι σημαντικό να υπάρχει κοινός στόχος, φερειπείν αν εγώ θέλω να έχω μία σταθερή σχέση να επιθυμεί το ίδιο και η άλλη πλευρά. Επίσης, δεν πρέπει να υπάρχει καταναγκασμός σε αυτό, αν δούμε ότι μία σχέση –οποιασδήποτε μορφής– μας προκαλεί περισσότερο άγχος παρά γαλήνη και απόλαυση, το θεωρώ επιτυχία να διαλέξουμε χωριστούς δρόμους. Η ζωή παίρνει και δίνει.

%cf%83%ce%bf%cf%86%ce%af%ce%b1-%cf%86%cf%85%cf%84%ce%b9%ce%ac%ce%bd%ce%bf%cf%85-%cf%85%cf%80%ce%ac%cf%81%cf%87%ce%b5%ce%b9-%cf%84%cf%81%cf%8c%cf%80%ce%bf%cf%82-%ce%bd%ce%b1-%cf%81%ce%af%ce%be%ce%bf4

Καθότι το «Πίσσα και Πούπουλα» είναι το σκηνοθετικό σας ντεμπούτο, ποια θεωρείτε τη μεγαλύτερη πρόκληση για έναν σκηνοθέτη;

Είναι το σκηνοθετικό μου ντεμπούτο στην Αθήνα και είμαι πολύ χαρούμενη για αυτή την παράσταση και για το dream team που τη δημιούργησε! Ωστόσο, είχα σκηνοθετήσει άλλες δύο παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη, τη “Νύχτα των Μυστικών” του Άκη Δήμου και τη “Συνέντευξη”, μία διασκευή πάνω στη “Μέθοδο Γκρόνχολμ” του Γκαλθεράν. Έπαιζαν νέοι ηθοποιοί, οι οποίοι ήταν πρώην μαθητές μου από τμήματα υποκριτικής τέχνης δημοσίων Ι.Ε.Κ. Δούλεψα πολλά χρόνια ως καθηγήτρια υποκριτικής σε ιδιωτικά και δημόσια Ι.Ε.Κ., ανεβάζοντας πάνω από δέκα παραστάσεις, μία ταινία μικρού μήκους και έχοντας την ευθύνη ενός προγράμματος ETwinning. Η μεγαλύτερη πρόκληση για ένα σκηνοθέτη είναι να εξελίσσεται διαρκώς, ακριβώς επειδή το θέατρο είναι ένα σταυροδρόμι τεχνών πρέπει να αντιλαμβάνεσαι τις αδυναμίες σου και να προσπαθείς να γίνεσαι καλύτερος εκεί που υστερείς. Για τον κάθε σκηνοθέτη είναι κάτι διαφορετικό. Εγώ ας πούμε, έχω ικανότητα στη διδασκαλία της υποκριτικής τέχνης, μπορώ να οδηγήσω έναν ηθοποιό στο επιθυμητό αποτέλεσμα με ηρεμία και σεβασμό. Ως προς τη μουσική επένδυση που δεν είναι το δυνατό μου σημείο, θα επιλέξω να συνεργαστώ με κάποιον έμπειρο συνεργάτη, που θα αντιλαμβάνεται τον ρυθμό και την ατμόσφαιρα που θέλω να έχει η σκηνή και θα βοηθήσει  στην επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος. 

Τι ρόλο παίζει το χιούμορ στη ζωή σας;

Το χιούμορ παίζει τεράστιο ρόλο, είναι ο χυμός της ζωής. Το χιούμορ με έχει βοηθήσει προσωπικά, στο να ξεπεράσω αντιξοότητες στην προσωπική μου ζωή. Επίσης, βοηθάει και στην επαγγελματική μου ζωή, στο να βλέπω τα πράγματα από μια άλλη οπτική γωνία αλλά και να λύνω τυχόν παρεξηγήσεις με τρόπο “αναίμακτο”.

Έχετε μετανιώσει για πράγματα που έχετε ή δεν έχετε κάνει;

Γενικά, προσπαθώ να κινούμαι προς τις επιθυμίες μου, έτσι δεν έχω ιδιαίτερα απωθημένα.

Τα επόμενα σχέδιά σας;

Θα ήθελα να συνεχίσει αυτή η παράσταση το ταξίδι της, σε κάποια φεστιβάλ για να τη δουν και άλλοι άνθρωποι γιατί πιστεύω ότι είναι μια πολύ ωραία παράσταση με ενδιαφέρον! Σίγουρα να συνεχίσουμε να κάνουμε θέατρο μαζί με τον Δημήτρη (τον συγγραφέα του έργου) και να πειραματοζόμαστε και να εξελισσόμαστε συνέχεια πάνω σε αυτό.

«Πίσσα και πούπουλα»

Συγγραφέας:Δημήτρης Καράς

Σκηνοθεσία:Σοφία Φυτιάνου

Σκηνικά:Λουκία Ανάγνου

Κοστούμια:Λουκία Ανάγνου

Φωτισμοί:Γιώργος Αγιαννίτης

Παίζουν:Κωνσταντίνα Δαούτη, Γιώργος Κουμούτσος, Δένια Μιμερίνη, Αναστασία Νάστια Ντεντιάεβα, Θωμάς Παπαδάκης, Νατάσα Παπανδρέου, Νικόλας Χατζηβασιλειάδης

Διάρκεια:100 λεπτά

Τιμές Εισιτηρίων:Γενική είσοδος: 15€, μειωμένο: 12€

Πληροφορίες:Για κρατήσεις: Τηλεφωνικά: 2107234567, στο εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39, Αθήνα

Παραστάσεις: Σάββατο και Κυριακή στις 18:15

Link Εισιτηρίων: ticketservices

Πληροφορίες Χώρου:Arroyo Nuevo, Mεγάλου Αλεξάνδρου 128, Κεραμεικός

Φωτογραφίες:Αντώνης Μιμερίνης

Σχετικά Άρθρα
Η Χρυσοξένη Προκοπάκη στο Infowoman: «Η γραφή είναι ένας τρόπος να υπάρχω και να αντιλαμβάνομαι τον κόσμο»
Η Χρυσοξένη Προκοπάκη στο Infowoman: «Η γραφή είναι ένας τρόπος να υπάρχω και να αντιλαμβάνομαι τον κόσμο»
Η Αγγελική Μαρίνου στο Infowoman: «Αυτή τη στιγμή η «μπαμπεσία» κοντεύει να αποκτήσει θετικό πρόσημο»
Η Αγγελική Μαρίνου στο Infowoman: «Αυτή τη στιγμή η «μπαμπεσιά» κοντεύει να αποκτήσει θετικό πρόσημο»
Η Ειρήνη Αδάμου στο Infowoman: «Το δίκιο το έχει αυτός που μπορεί να δει τι ερχεται και εξεγείρεται»
Η Ειρήνη Αδάμου στο Infowoman: «Το δίκιο το έχει αυτός που μπορεί να δει τι ερχεται και εξεγείρεται»
Οι Βερτζί Μαβί στο Infowoman: «Μουσική για μας είναι ένας ευγενής τρόπος επικοινωνίας, μια συνδεση, μια γλώσσα»
Οι Βερτζί Μαβί στο Infowoman: «Μουσική για μας είναι ένας ευγενής τρόπος επικοινωνίας, μια συνδεση, μια γλώσσα»
Η Πηνελόπη Μωρούτ στο Infowoman: «Ποιος είπε ότι είναι εύκολο να κουβαλάμε μέσα μας τις εμπειρίες, τα τραύματα, τις πληγές μας;»
Η Πηνελόπη Μωρούτ στο Infowoman: «Ποιος είπε ότι είναι εύκολο να κουβαλάμε μέσα μας τις εμπειρίες, τα τραύματα, τις πληγές μας;»
O "Big Father" Νίκος Παντελίδης στο Infowoman: «Άλλοτε στρεφόμαστε εναντίον μας, άλλοτε ορμάμε στον άλλο»
O “Big Father” Νίκος Παντελίδης στο Infowoman: «Άλλοτε στρεφόμαστε εναντίον μας, άλλοτε ορμάμε στον άλλο»

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του