Έχετε πρόβλημα με τις αρθρώσεις σας; Δοκιμάστε αυτές τις ασκήσεις

έχετε-πρόβλημα-με-τις-αρθρώσεις-σας-δο

Η αρθρίτιδα είναι μια πάθηση που προκαλεί πόνο και φλεγμονή σε μία ή περισσότερες αρθρώσεις και τα κύρια συμπτώματά της είναι ο πόνος και η δυσκαμψία στις αρθρώσεις, που συνήθως επιδεινώνονται με την ηλικία.

Ποια τα είδη της;

Η οστεοαρθρίτιδα και η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι οι δύο πιο συνηθισμένοι τύποι αρθρίτιδας. Άλλοι τύποι είναι η ουρική αρθρίτιδα, η ψωριασική αρθρίτιδα, εντεροπαθητική αρθρίτιδα, αντιδραστική αρθρίτιδα και δευτερογενής αρθρίτιδα.

Λίγα λόγια για τους δύο πιο συνηθισμένους τύπους

Οστεοαρθρίτιδα: η οστεοαρθρίτιδα είναι μια εκφυλιστική νόσος των αρθρώσεων και εμφανίζεται συχνότερα σε άτομα ηλικίας 40 ετών και άνω, ενώ είναι επίσης συχνή σε γυναίκες και σε άτομα με οικογενειακό ιστορικό.

Μπορεί ωστόσο να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε ηλικία ως αποτέλεσμα τραυματισμού ή να σχετίζεται με άλλες παθήσεις που έχουν να κάνουν με τις αρθρώσεις όπως είναι η ουρική αρθρίτιδα ή η ρευματοειδής αρθρίτιδα. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων εμφανίζεται σε αρθρώσεις που επωμίζονται αρκετό βάρος όπως τα γόνατα, μηροί και σπονδυλική στήλη.

Επίσης συχνή είναι και στα πέλματα και στα χέρια. Οι υπόλοιπες αρθρώσεις του ανθρώπινου σώματος σπάνια επηρεάζονται, εκτός εάν έχει προϋπάρξει κάποιος τραυματισμός.

Ρευματοειδής αρθρίτιδα: η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι ένα αυτοάνοσο νόσημα που προκαλεί αλλοιώσεις στις αρθρώσεις. Η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι μια χρόνια και φλεγμονώδης ασθένεια που επηρεάζει τον αρθρικό υμένα γι’ αυτό και οι, αρθρώσεις χαρακτηρίζονται από άλγος, δυσκαμψία και δυσμορφία. Η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι τρεις φορές πιο συχνή στις γυναίκες απ’ ό,τι στους άνδρες. Τα συχνότερα συμπτώματά της είναι ο πόνος και το οίδημα στις αρθρώσεις, καθώς και πολύωρη πρωινή δυσκαμψία, η νόσος περιορίζει την κινητικότητα στην καθημερινή διαβίωση.

Πώς η Γυμναστική συνδέεται με την Αρθρίτιδα;

Η συμμετοχή ατόμων με φλεγμονώδη ή εκφυλιστική νόσο των αρθρώσεων σε προγράμματα γυμναστικής είναι αρκετά ευνοϊκή. Η βελτίωση τόσο της αερόβιας ικανότητας, όσο και της αντοχής, της δύναμης και της ευκαμψίας συμβάλλουν στην βελτίωση της γενικότερης κατάστασης του ατόμου ως προς την εκτέλεση καθημερινών δραστηριοτήτων, την μείωση του οιδήματος και του πόνου των αρθρώσεων. Ωστόσο τα άτομα αυτά πρέπει να πραγματοποιούν ασκήσεις που να είναι προσαρμοσμένες ανάλογα της μορφής της νόσου για να μην επιβαρύνεται η πάσχουσα άρθρωση.

Ένα πρόγραμμα άσκησης μικρής έως μέτριας έντασης, σταδιακά αυξανόμενη, έχει ευεργετικά αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα, συμβάλλει στην μείωση των προβλημάτων που εμφανίζονται σε αυτές τις κατάστάσεις όπως την μειωμένη ελαστικότητα των αρθρώσεων, μυϊκή ατροφία, αδυναμία, οστεοπόρωση, κατάθλιψη, κατατονία και το μειωμένο όριο αντίληψης του πόνου. Η σωστά σχεδιασμένη άσκηση είναι ασφαλής για κάθε στάδιο και μορφή της νόσου.

Προτεινόμενες Ασκήσεις

Σχετικά με τις ασκήσεις και το είδος της φυσικής δραστηριότητας που πρέπει να επιλέγουν οι άνθρωποι με αρθρίτιδα αυτές είναι ασκήσεις χαμηλής πρόσκρουσης που δεν ασκούν πίεση στις αρθρώσεις. Τέτοιες δραστηριότητες είναι:περπάτημαποδηλασίακολύμπικηπουρικήομαδικά μαθήματα άσκησης (π.χ. tai chi, pilates)χορόςΕίναι σημαντική η καθοδήγηση τόσο από τον θεράπων ιατρό όσο και από έναν φυσικοθεραπευτή και γυμναστή σχετικά με τον τύπο αλλά και την ποσότητα της δραστηριότητας που ταιριάζουν στις ικανότητές και τους στόχους υγείας του καθενός.Little Girl Doing Pilates Outdoors

Ενδεικτικό πλάνο Άσκησης

Προθέρμανση

(3-5 λεπτά) ήπια αερόβια άσκηση και διατατικές ασκήσεις.

Κυρίως μέρος

Αερόβιας μορφής άσκηση η ένταση καθορίζεται με το επίπεδο κάθε ασθενούς

Προτεινόμενες δραστηριότητες: περπάτημα σε δαπεδοεργόμετρο ή σε εξωτερικό χώρο ή ποδήλατο ή άσκηση σε ελλειπτικό μηχάνημα.Διάρκεια: 6 λεπτά την φορά και σταδιακή αύξηση έως και 30 λεπτά με έμφαση στην αύξηση της διάρκειας και όχι της έντασηςΣυχνότητα: 3-5 φορές/βδΑσκήσεις ενδυνάμωσης ? 3 σετ, 10 – 15 επαναλήψεις, 4-5 ασκήσεις. Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης περιλαμβάνουν ασκήσεις με ελεύθερα βάρη, ελαστικοί ιμάντες (λάστιχα) (εκγύμναση ώμων, τρικέφαλων, δικέφαλων, πιέσεις στήθους), ασκήσεις με το βάρος του σώματος (κοιλιακοί, ραχιαίοι)Συχνότητα: 2-3 φορές/βδ.

Αποθεραπεία

διατατικές ασκήσεις (3-5 λεπτά).

Οι στόχοι ενός θεραπευτικού προγράμματος άσκησης

μείωση πόνου

βελτίωση λειτουργικότητας

ενίσχυση αυτοεκτίμησης

διατήρηση σωστού βάρους

καλυτέρευση βάδισης

αποφυγή καρδιαγγειακών παθήσεων

Η άσκηση πρέπει να γίνεται πάντα με την επίβλεψη και την καθοδήγηση/συμβουλές του φυσικοθεραπευτή και του καθηγητή φυσικής αγωγής.

Τι πρέπει να προσέχετε;

Τι πρέπει να προσέξει ένας ασθενής με αρθρίτιδα όταν ασκείται:Αποφυγή άσκησης που προκαλεί πόνο και διαρκεί πάνω από 1 ώρα μετά την άσκηση.

Χρησιμοποίηση πάγου (15-20 λεπτά) εάν κάποια άρθρωση είναι πρησμένη.

Κατάλληλη επιλογή υποδημάτων για μέγιστη απορρόφηση κραδασμών.

Δεν συνίσταται άσκηση και δραστηριότητες υψηλής έντασης ή αθλήματα επαφής.

Αποφυγή της άσκησης νωρίς το πρωί, καθώς η δυσκαμψία των αρθρώσεων ή ο πόνος μπορεί να είναι χειρότερος.

Ο όγκος άσκησης είναι καλύτερα να αυξάνεται χρονικά και όχι αυξάνοντας τον ρυθμό και την ένταση σε μια άσκηση.

Αναπροσαρμογή όλου του προγράμματος άσκησης εάν ο ασθενής έχει εμπειρία από: σοβαρό πόνο κατά την διάρκεια της άσκησης, πόνο που δεν αποκαθίσταται στα συνηθισμένα επίπεδα μετά την άσκηση, αυξημένο νυχτερινό πόνο μετά την άσκηση, αυξημένο οίδημα-πρήξιμο των αρθρώσεων.

Συμπερασματικά

Η άσκηση στην αρθρίτιδα δεν είναι απαγορευτική αντίθετα είναι αρκετά ευνοϊκή και προσφέρει αρκετά οφέλη. Οι ασκήσεις και το γενικότερο πλάνο εκγύμνασης πρέπει να είναι τροποποιημένο και προσαρμοσμένο ανάλογα με τις ανάγκες του καθενός. Οι οδηγίες και η καθοδήγηση σχετικά με το είδος και την ποσότητα της άσκησης πρέπει να προέρχονται μέσω της συνεργασίας τριών ειδικοτήτων του γιατρού του φυσικοθεραπευτή και του γυμναστή.

Διαβάστε επίσης

Νέες τεχνικές για μη επεμβατικές θεραπείες αντιγήρανσης και κοσμητικής ιατρικής

Σήμερα τα άστρα μάς προσφέρουν μια πιο ανάλαφρη μέρα – Είναι για σας έτσι;

Σχετικά Άρθρα
Η Τζένιφερ Λόπεζ μάς δείχνει το πρόγραμμα γυμναστικής της - Θα το ακολουθήσουμε για τα θαυμαστά αποτελέσματά του!
Η Τζένιφερ Λόπεζ μάς δείχνει το πρόγραμμα γυμναστικής της – Θα το ακολουθήσουμε για τα θαυμαστά αποτελέσματά του!
Το σαββατοκύριακο 29 και 30 Ιανουαρίου έχουμε ραντεβού με... το σώμα μας και τη Νίκη Πετρουλάκη!
Το σαββατοκύριακο 29 και 30 Ιανουαρίου έχουμε ραντεβού με… το σώμα μας και τη Νίκη Πετρουλάκη!
5 ασκήσεις που θα σε βοηθήσουν να κάψεις θερμίδες ακόμα και βλέποντας τηλεόραση
5 ασκήσεις που θα σε βοηθήσουν να κάψεις θερμίδες ακόμα και βλέποντας τηλεόραση
3 αερόβιες ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από το τρέξιμο
3 αερόβιες ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από το τρέξιμο
Αυτό το έξυπνο κόλπο θα σας βοηθήσει να κάνετε σώστα τα push-ups
Αυτό το έξυπνο κόλπο θα σας βοηθήσει να κάνετε σώστα τα push-ups
Η 75χρονη Σερ αποκάλυψε το καθημερινό πρόγραμμα γυμναστικής της - Είναι απαιτητικό, αλλά αποτελεσματικό!
Η 75χρονη Σερ αποκάλυψε το καθημερινό πρόγραμμα γυμναστικής της – Είναι απαιτητικό, αλλά αποτελεσματικό!

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του