Οι Cinema Paradiso Project στο Infowoman: «H μουσική να προάγει την ομορφιά είτε μέσα από την ελληνική ή τη διεθνή σκηνή»

Οι Cinema Paradiso Project δημιουργούν το δικό τους μουσικό κόσμο μέσα από μουσικές και εικόνες από ταινίες που αγαπήσαμε. Με soundtracks από το Διεθνή και Ελληνικό κινηματογράφο, το σχήμα κινείται μέσα σε classical crossover ατμόσφαιρα συνδυάζοντας latin και soul ηχοχρώματα, rock στοιχεία και έντεχνη ελληνική μουσική.

Το δεκαμελές μουσικό συγκρότημα ετοιμάζεται για μία μοναδική εμφάνιση στο Half Note Jazz Club, όπου θα μας ταξιδέψουν στον κόσμο της latin μουσικής μέσα από το φακό του σινεμά. Από την ατμοσφαιρική Ισπανία του Αλμοδόβαρ μέχρι την Βραζιλία του “Orfeo Negro” το ταξίδι αυτό είναι μία μοναδική ευκαιρία για να πλημμυρίσουμε από πανέμορφες μελωδίες, πάθος και χορευτική διάθεση!

Με αφορμή το “Let’s go latin” στις 14 Μαρτίου στο Half Note μιλήσαμε με τους Cinema Paradiso Project και την ακορντεονίστα τους, Ευαγγελία Λοφίτου, για το πώς δημιουργήθηκε η μπάντα, τις προκλήσεις ενός πολυμελούς συγκροτήματος, τα ερεθίσματά τους, τη λάτιν μουσική, ενώ μάς έδωσαν και μία ιδέα για τα μελλοντικά τους σχέδια.

Πώς δημιουργήθηκαν οι Cinema Paradiso Project;

Μερικές παρτιτούρες λίγο ανακατεμένες στο αναλόγιο, ένας τίτλος ξεπροβάλλει και προκαλεί την προσοχή, είναι το “Tema d’amore”, το βασικό θέμα από το soundtrack της ταινίας “Nuovo Cinema Paradiso”. Λίγες νότες στο πιάνο και «μπαμ», έκρηξη αναμνήσεων, εικόνων, συναισθημάτων. Αυτή ήταν η αρχή, το έναυσμα που οδήγησε στη δημιουργία των Cinema Paradiso Project.

Αποτελείτε ένα δεκαμελές συγκρότημα. Πόσο εύκολα ή δύσκολα δουλεύει ένα τέτοιο σχήμα;

Πολύ εύστοχη ερώτηση. Το εγχείρημα δεν είναι εύκολο. Πρόκειται για ένα σύνολο ανθρώπων με πολύ δραστήριο πρόγραμμα. Ότι χρειάζεται την παρουσία όλων όπως οι πρόβες, οι παραστάσεις, ο προγραμματισμός παράλληλων δραστηριοτήτων όπως πχ επαγγελματική φωτογράφιση κλπ, ανάγεται σε μαθηματική πρόκληση! Επιπλέον, η παραγωγή των παραστάσεών μας εμπεριέχει μεγαλύτερο κόστος, γεγονός που προσθέτει ένα βαθμό δυσκολίας. Αυτές είναι αντικειμενικές δυσκολίες που συναντήσαμε από την αρχή. Πολλά μέλη επίσης σημαίνει πολυφωνία και η πολυφωνία μπορεί να οδηγήσει σε διαφωνίες. Για αυτούς τους λόγους τα πολυμελή σχήματα συνήθως δεν έχουν μεγάλη χρονική διάρκεια. Εμείς με πάνω από 10 χρόνια παρουσίας, απ’ ότι φαίνεται αποτελούμε εξαίρεση!

Τι σας δίνει έμπνευση ως μπάντα;

Η έμπνευση μπορεί να προκύψει από οτιδήποτε. Από ένα έντονο συναίσθημα, από μια ανάμνηση, από ένα τοπίο, από μια φωτογραφία, από μια ιστορία που θέλουμε να διηγηθούμε, από ένα βιβλίο που μας συγκίνησε, από μια συζήτηση που μας προβλημάτισε, από μερικές νότες που ακούσαμε, από τη σιωπή ανάμεσα στους θορύβους, από ένα κινηματογραφικό trailer που είδαμε, στην καλύτερη περίπτωση από μια κοινή μας εμπειρία.

“Let’s go latin” λοιπόν στο Half Note. Ποιο στοιχείο της latin μουσικής σας γοητεύει;

Θα απαντήσω προσωπικά. Ένταση, πάθος και ρομαντισμός μέσα από διαφορετικά μελωδικά και ρυθμικά στυλ, που δημιουργούν εκρήξεις συναισθημάτων. Αυτό για μένα είναι η Latin μουσική. Από παιδάκι άκουγα πολλά Latin κομμάτια στο σπίτι. Μου άρεσε να χορεύω ακούγοντας διαφορετικά στυλ, tango, bolero, rumba, salsa, bachata. Σαν παιδί αυτό που με γοήτευε ήταν ο ρυθμός. Σήμερα σαν ενήλικας με πιο ώριμο συναίσθημα και ούσα μουσικός πλέον, ταξιδεύω με τις μελωδίες. Όταν χορεύω salsa όμως, το παιδάκι μέσα μου, μου κλείνει πονηρά το μάτι …….Πάντα ο ρυθμός ασκεί μία ξεχωριστή γοητεία!

Έχετε «ζηλέψει» κάποιο τραγούδι, κάποιο που θα θέλατε να είστε εσείς οι δημιουργοί του;

Δεν θα λέγαμε ζήλια. Αγάπη και δέος, περιγράφουν καλύτερα τα συναισθήματά μας. Προφανώς πολλά είναι τα τραγούδια που έχουμε «ζηλέψει». Θα διαλέξουμε να μοιραστούμε ένα από αυτά, μέσα στο κλίμα της επικείμενης παράστασής μας στο Half Note. Πρόκειται για το “Manha de Carnaval”, αυτό το μοναδικό βραζιλιάνικο τραγούδι του Luiz Bonfá από το soundtrack της ταινίας Orfeu Negro. Πρόκειται για ένα κομμάτι που στην ταινία το ακούμε με πολλές “ατμόσφαιρες”, όλες μαγικές. Στη διασκευή μας θελήσαμε να μεταφέρουμε τη μαγεία αυτής της μελωδίας όπως την αισθανόμαστε, στην αρχή σαν ένα τρυφερό νανούρισμα, στη συνέχεια σαν λυρικό κάλεσμα και στο τέλος σαν χορευτική bossa nova!

Σε ποια ταινία θα θέλατε να είχατε γράψει τo soundtrack;

Ποιος δεν θα ήθελε να γράψει μουσική για μια ταινία του Pedro Almodovar; Η ματιά του στις ιστορίες των ανθρώπων είναι τόσο μοναδική, συγκινητική, πρωτότυπη και ξεκαρδιστική που κάνει μια τέτοια σκέψη ακαταμάχητη, αλλά και τόσο απρόσμενη όσο και οι ταινίες του!!!

Είστε η ακορντεονίστα των Cinema Paradiso Project και μάλιστα διαβάζουμε, ότι από πολύ μικρή ηλικία διδάσκετε σε ωδείο. Κάτι που σημαίνει αφενός ταλέντο, αφετέρου δουλειά και προσήλωση. Ποια είναι τελικά -αν υπάρχει- η αναλογία ταλέντου και δουλειάς για την επιτυχία ενός καλλιτέχνη;

Το ταλέντο είναι ένας σπόρος. Και όπως κάθε σπόρος πρέπει να βρει πρόσφορο έδαφος, αλλά και νερό για να φυτρώσει και να ευδοκιμήσει. Η τέχνη όπως λέω και στους μαθητές μου, είναι ένας δρόμος μοναχικός, που απαιτεί υπομονή, επιμονή και μεγάλη πειθαρχία. Αυτό που μας δίνεται σαν ευκολία, πρέπει με μεγάλη προσοχή να το εξελίξουμε. Να σκύψουμε με αγάπη και να το καλλιεργήσουμε, με σωστή καθοδήγηση από καλούς δασκάλους και πολλή μελέτη. Πιστεύω πως το ταλέντο είναι η φλόγα που μας φωτίζει το δρόμο. Η διαδρομή όμως για να φτάσουμε στην επιτυχία γίνεται μόνο περπατώντας…

Τις τελευταίες ημέρες υφίσταται ένας έντονος διάλογος γύρω από το νομοσχέδιο του Υπ. Πολιτισμού για την υποχρεωτική εκτέλεση ελληνόφωνων τραγουδιών σε κοινόχρηστους χώρους, όπως ξενοδοχεία ή εμπορικά κέντρα. Ποια είναι η δική σας θέση επ’ αυτού;

Αυτό που μας ενδιαφέρει πρωτίστως είναι η μουσική που ακούγεται να προάγει την ομορφιά, τον πολιτισμό, να πάει μας πάει ένα βήμα «πιο ψηλά», είτε μέσα από την Ελληνική ή τη διεθνή μουσική σκηνή. Θα ήταν ευχής έργο η μετάδοση ποιοτικής ελληνόφωνης μουσικής να ήταν αυτονόητη, να γινόταν χωρίς την επιβολή «ποσόστωσης». Είναι σημαντικό να προβάλλεται το έργο αξιόλογων Ελλήνων καλλιτεχνών, γιατί να μην συμβάλλουμε όλοι μας; Και κάτι ακόμα ιδιαίτερα σημαντικό. Όπως είπε ο Ελύτης στο λόγο του όταν έλαβε το Νόμπελ Λογοτεχνίας “… Μου εδόθηκε, αγαπητοί φίλοι, να γράφω σε μια γλώσσα που μιλιέται μόνον από μερικά εκατομμύρια ανθρώπων. Παρ’ όλ’ αυτά, μια γλώσσα που μιλιέται επί δυόμιση χιλιάδες χρόνια χωρίς διακοπή και μ’ ελάχιστες διαφορές. ….στο μάκρος εικοσιπέντε αιώνων δεν υπήρξε ούτε ένας, επαναλαμβάνω ούτε ένας, που να μην γράφτηκε ποίηση στην ελληνική γλώσσα.” Και εμείς έχουμε το προνόμιο και την τιμή να τραγουδάμε αυτή την ποίηση. Αυτό είναι κάτι μοναδικό, πολύτιμο και βαθιά συγκινητικό. Ας το μοιραστούμε όσο μπορούμε περισσότερο μεταξύ μας και μαζί με τους ανθρώπους που επισκέπτονται και τιμούν τον τόπο μας.

Τα επόμενα σχέδιά σας ως συγκρότημα;

Ετοιμάζουμε μερικές εμφανίσεις τον Μάιο, αυτή τη φορά θα βρεθούμε πάνω σε θεατρική σκηνή και με μια πιο «ακουστική» αισθητική. Στον απόηχο της παράστασης που είχαμε πρόσφατα στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας και της εξαιρετικής συνεργασίας που είχαμε με την Ένωση Φίλων Μουσικής “Αρμονία”, ένα χορωδιακό σύνολο με πολύ μεγάλη ιστορία στην Καλαμάτα, ανανεώνουμε για το εγγύς μέλλον το ραντεβού μας με το κοινό αυτής της πόλης που πολλές φορές μας έχει υποδεχθεί με ενθουσιασμό. Διευρύνουμε το αφιέρωμά μας στον Ελληνικό Κινηματογράφο, ετοιμάζουμε καινούργια και πολύ ενδιαφέροντα αφιερώματα με soundtracks από το διεθνή κινηματογράφο, ενώ η παράσταση μας “Ennio Morricone, a tribute by Cinema Paradiso Project” θα ταξιδέψει σε καλοκαιρινά φεστιβάλ.

Οι Cinema Paradiso Project είναι οι:

Σουζάνα Γιαννακοπούλου: τραγούδι

Σοφία Ροσμαράκη: πιάνο

Ευαγγελία Λοφίτου: ακορντεόν, επικοινωνία

Στέλλα Ζιοπούλου: βιολί

Σταύρος Παργινός: τσέλο

Ορφέας Κωνσταντόπουλος: κοντραμπάσο

Κώστας Μπουρόπουλος: κλασική κιθάρα, φωνητικά

Νικόλας Κωνσταντίνου: ηλεκτρική κιθάρα, φωνητικά

Σωκράτης Γανιάρης: κρουστά

Δημήτρης Αραπαντελής: ενορχηστρώσεις

Χριστίνα Κατσιάρη: επιμέλεια προγράμματος, κείμενα, videos

Πασχάλης Κολέντσης: Ηχοληψία

CINEMA PARADISO PROJECT “LET’S GO LATIN’’

%ce%bf%ce%b9-cinema-paradiso-project-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-h-%ce%bc%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%bd%ce%b1-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%ac%ce%b3%ce%b5%ce%b9-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%bf0

Πέμπτη 14 Μαρτίου

Έναρξη 21:30

Half Note Jazz Club Τριβωνιανού 17, Μετς | 210 9213310

Σχετικά Άρθρα
Η Αγγελική Τουμπανάκη στο Infowoman: «Μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης καταρρίπτουμε στερεότυπα και αγκυλώσεις»
Η Αγγελική Τουμπανάκη στο Infowoman: «Μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης καταρρίπτουμε στερεότυπα και αγκυλώσεις»
%cf%84%ce%b5%ce%bb%ce%b5%cf%84%ce%ae-%ce%b1%cf%86%ce%ae%cf%82-%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b1-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%b7-%ce%ba%ce%bf%cf%81%cf%85%cf%86%ce%b1%ce%af%ce%b1-%cf%84%cf%81%ce%b1%ce%b30
Τελετή Αφής: Ποια είναι η κορυφαία τραγουδίστρια της όπερας που ερμήνευσε τον Ολυμπιακο Ύμνο
Μαρία Δαμασιώτη, υπάρχει δεύτερη ευκαιρία στον έρωτα;
Μαρία Δαμασιώτη, υπάρχει δεύτερη ευκαιρία στον έρωτα;
Σοφία Φυτιάνου, υπάρχει τρόπος να ρίξουμε «Πίσσα και Πούπουλα» στον παραλογισμό των ανθρώπινων σχέσεων;
Σοφία Φυτιάνου, υπάρχει τρόπος να ρίξουμε «Πίσσα και Πούπουλα» στον παραλογισμό των ανθρώπινων σχέσεων;
Η Ζαχαρούλα Χρόνη σκηνοθετεί την πιο ανατριχιαστικά επίκαιρη παράσταση και αποκαλύπτεται στο Infowoman
Η Ζαχαρούλα Χρόνη σκηνοθετεί την πιο ανατριχιαστικά επίκαιρη παράσταση και αποκαλύπτεται στο Infowoman
Αναστασία Κουμίδου, γιατί να ασχοληθούμε σήμερα με έναν εγκληματία πολέμου σαν τον Mengele;
Αναστασία Κουμίδου, γιατί να ασχοληθούμε σήμερα με έναν εγκληματία πολέμου σαν τον Mengele;

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του