Άρτεμις Γρύμπλα, τελικά πόσο αποδεχόμαστε το κάτι διαφορετικό;

Οι C for Circus, μετά την επιτυχία του «Καὶ ἐφύτευσεν ὁ Θεὸς παράδεισον», γιορτάζουν τα δέκα χρόνια από την πρώτη τους εμφάνιση στην Αθήνα («Κάτι διαφορετικό» 2013) και σας καλούν σε μια ξέφρενη γιορτή ζωής και διαφορετικότητας, με την παράσταση «Κάτι διαφορετικό 2», στο Θέατρο Τζένη Καρέζη. Οι παραστάσεις ολοκληρώνονται στις 2 Ιουνίου 2024.

Μια παράσταση που σηματοδοτεί την επιστροφή στο σουρεαλιστικό τσίρκο της νεανικής ορμής και αθωότητας, την εμπιστοσύνη στην πολυφωνία της ζωής, την αποδόμηση της κοινωνικής πραγματικότητας και την συνεχόμενη αλλαγή.

Με ένα αυτοσχέδιο σατιρικό βαριετέ, σε πρωτότυπο κείμενο και μουσική, οι C for Circus χτίζουν έναν κόσμο μέσα στον οποίο χωράνε τα πάντα. 

%ce%ac%cf%81%cf%84%ce%b5%ce%bc%ce%b9%cf%82-%ce%b3%cf%81%cf%8d%ce%bc%cf%80%ce%bb%ce%b1-%cf%84%ce%b5%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%cf%80%cf%8c%cf%83%ce%bf-%ce%b1%cf%80%ce%bf%ce%b4%ce%b5%cf%87%cf%8c%ce%bc0

Καταγράφουν με  σαρκασμό και πολύ χιούμορ την πορεία της ζωής, από την αρχή της μέχρι το αναπόφευκτο τέλος και αναζητούν το νόημα σε ακατανόητες εμπειρίες και καταστάσεις, καταλήγοντας σε ένα σουρεαλιστικό πάρτι που γιορτάζει τη ζωή, την αντίσταση στη ρουτίνα και την σοβαροφάνεια, ένα πάρτι που τολμάει να ρισκάρει και να πλάθει κόσμους παράδοξους αλλά πέρα για πέρα αληθινούς.

Η  Άρτεμις Γρύμπλα, που υπογράφει το κείμενο και τη δραματουργική επεξεργασία της παράστασης μιλά στο Infowoman.gr για αυτό το… «Κάτι διαφορετικό» και το πόσο εύκολα ή δύσκολα το αποδεχόμαστε, τις διακρίσεις που έχει βιώσει ως γυναίκα στο χώρο της σκηνοθεσίας, την έμπνευσή της, αλλά και τα επόμενα σχέδιά της.

Τι… είναι αυτό το «Κάτι διαφορετικό» που θα δούμε στο Θέατρο Τζένη Καρέζη;

Tο «Κάτι διαφορετικό 2» είναι μια σπονδυλωτή παράσταση που αφηγείται με χιούμορ το ταξίδι απ’ την γέννηση – πριν ακόμα, απ’ την σύλληψη μέχρι το θάνατο κι ίσως λίγο πιο μετά. Είναι ένα σατιρικό αφήγημα που φέρνει στην σκηνή κόσμους διαφορετικούς από την πραγματικότητα, αλλά στην ουσία πολύ πολύ κοντινούς της. Είναι όλα με τα οποία μας αρέσει να γελάμε, όταν δεν μπορούμε να κλάψουμε άλλο γι’ αυτά. 

Έχετε αναλάβει το κείμενο και τη δραματουργική επεξεργασία του έργου. Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση σε αυτή τη διαδικασία; 

Το κείμενο προέκυψε από μια κοινή κατασκευή με ολόκληρη την ομάδα C for Circus στην πρόβα, μέσα από την διαδικασία αυτοσχεδιασμών, πολύωρων συζητήσεων και ηχητικών μηνυμάτων που είχαν διάρκεια πόντκαστ. Ένα μέρος του κειμένου είναι έμμετρο και ομοιοκατάληκτο, το οποίο είχε πολύ ενδιαφέρον και αρκετή πλάκα στην κατασκευή του, αλλά στην πραγματικότητα η μεγάλη πρόκληση ήταν το κείμενο να χωρέσει και να αντιπροσωπεύει όλους τους ανθρώπους που κλήθηκαν να το φτιάξουν και να το ερμηνεύουν κάθε παράσταση. Είναι ένα κράμα ιδεών και έπρεπε να ομογενοποιηθεί αλλά χωρίς να πνίγει τις αξίες ή τις αγωνίες που το ενέπνευσαν. 

%ce%ac%cf%81%cf%84%ce%b5%ce%bc%ce%b9%cf%82-%ce%b3%cf%81%cf%8d%ce%bc%cf%80%ce%bb%ce%b1-%cf%84%ce%b5%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%cf%80%cf%8c%cf%83%ce%bf-%ce%b1%cf%80%ce%bf%ce%b4%ce%b5%cf%87%cf%8c%ce%bc2

Πόσο αποδεχόμαστε το κάτι διαφορετικό στην Ελλάδα; Θεωρείτε πως έχουμε δρόμο ακόμη; 

Νομίζω πως ο φόβος του διαφορετικού, ο οποίος σίγουρα δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, στηρίζεται στην αρχή της ομοιότητας. Ο,τι είναι όμοιο με εμάς, ανήκει στην ίδια ομάδα κι επομένως είναι ακίνδυνο. Άρα μάλλον αυτός ο φόβος ριζώνει και θεριεύει σε ένα διαστρευλωμένο σύστημα πεποιθήσεων για το «λάθος» και το «σωστό», για το «εμείς» και οι «άλλοι» στο οποίο κυριαρχεί η ανασφάλεια. Στην Ελλάδα, αυτό το «εμείς» το συναντάμε συχνά φουσκωμένο από ναρκισσισμό και περηφάνια και όσο και να προσποιείται δεν νομίζω ότι αποδέχεται ή αγκαλιάζει το διαφορετικό. Έχουμε δρόμο ακόμα να χτίσουμε ένα «εμείς» που να μας αντιπροσωπεύει και να μας χωράει. 

Είστε και σκηνοθέτις εκτός όλων των άλλων. Έχετε βιώσει διακρίσεις στο χώρο που να σχετίζονται με το φύλο; 

Συχνά. Ο χώρος της σκηνοθεσίας παραμένει ένας ανδροκρατούμενος χώρος, αν και υπάρχουν πολλές σπουδαίες μικρές και μεγάλες, ηλικιακά εννοώ, σκηνοθέτριες που έχουν βγει μπροστά. Έχω όμως βιώσει διακρίσεις που σχετίζονται με το φύλο, σε όποιον χώρο κι αν έχω δουλέψει. 

 Από πού αντλείτε έμπνευση; 

Από τον σουρεαλισμό της ζωής, απ’ τους φίλους και τις φίλες μου, απ’ τα υπαρξιακά ερωτήματα τα οποία συχνά προκύπτουν απ’ τις ερωτικές τους/μας ιστορίες. Από τα βιβλία, τις ταινίες, τα ποιήματα ή τα έργα άλλων. Στο κάτι διαφορετικό, έμπνευση και αφορμή ήταν τα ίδια τα παιδιά, η φοβερή ενέργεια και η φιλία τους όλα αυτά τα χρόνια και η επιμονή στο αδύνατο που είχε ο σκηνοθέτης της παράστασης Παναγιώτης Γαβρέλας.

%ce%ac%cf%81%cf%84%ce%b5%ce%bc%ce%b9%cf%82-%ce%b3%cf%81%cf%8d%ce%bc%cf%80%ce%bb%ce%b1-%cf%84%ce%b5%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%cf%80%cf%8c%cf%83%ce%bf-%ce%b1%cf%80%ce%bf%ce%b4%ce%b5%cf%87%cf%8c%ce%bc4

Τι θα λέγατε σε κάποιον που θέλει να ξεκινήσει τώρα στον χώρο της υποκριτικής;

Θα έλεγα να διαβάσει όσα περισσότερα βιβλία, ποιήματα και θεατρικά έργα γίνεται, να δει παραστάσεις, ταινίες, να κάνει ταξίδια, να ερωτευτεί, να μάθει ιστορία και να έχει υπομονή.   

Τα επόμενα σχέδιά σας; 

Ελπίζω εγώ να καταφέρω να ξεκουραστώ όσο τα παιδιά παίζουν στο θέατρο Τζένη Καρέζη! Από την επόμενη σαιζόν, θα βρεθούμε ξανά επί σκηνής με την Λίλα Μπακλέση στην παράσταση «Δάφνη» της Ραφέλλα Μάρκους, για δεύτερη χρονιά! Την σκηνοθετήσαμε παρέα με τον Κωνσταντίνο Μπιμπή και ανυπομονούμε να κάνουμε ξανά τις παραστάσεις μας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη!

Info

%ce%ac%cf%81%cf%84%ce%b5%ce%bc%ce%b9%cf%82-%ce%b3%cf%81%cf%8d%ce%bc%cf%80%ce%bb%ce%b1-%cf%84%ce%b5%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%cf%80%cf%8c%cf%83%ce%bf-%ce%b1%cf%80%ce%bf%ce%b4%ce%b5%cf%87%cf%8c%ce%bc6

Ημέρες και ώρες παραστάσεων

Τετάρτη & Κυριακή 20.00

Πέμπτη έως Σάββατο 21.00

Τιμές εισιτηρίων:

Κανονικό 16 ευρώ

Μειωμένο 14 ευρώ (για φοιτητές, ανέργους και ΑμεΑ, με την επίδειξη της αντίστοιχης ταυτότητας/κάρτας)

Παραστάσεις έως τις 2 Ιουνίου

Προπώληση

– Στο ταμείο του θεάτρου, ωράριο 11:00-14:00 και 17:00- 21:00

–  https://www.more.com/theater/kati-diaforetiko-2/

Θέατρο Τζένη Καρέζη

Ακαδημίας 3

Τηλ. 2103636144

Σχετικά Άρθρα
Φρανσουάζ Αρντί: Η εμβληματική Γαλλίδα της pop μουσικής και της μόδας δεν είναι πια εδώ
Φρανσουάζ Αρντί: Η εμβληματική Γαλλίδα της pop μουσικής και icon των 60’s δεν είναι πια εδώ
Η σαρωτική Μαλβίνα Κάραλη μέσα από τα δικά της λόγια: 20 ατάκες - μαθήματα ζωής
Η σαρωτική Μαλβίνα Κάραλη μέσα από τα δικά της λόγια: 20 ατάκες – μαθήματα ζωής
Ζεϊνέπ Μποζ: Ποια είναι η Τουρκάλα αρχαιολόγος που στηρίζει την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα
Ζεϊνέπ Μποζ: Ποια είναι η Τουρκάλα αρχαιολόγος που στηρίζει την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα
Έγραψε ιστορία η Κλαούδια Σέινμπαουμ: Η πρώτη γυναίκα πρόεδρος του Μεξικού και τι την περιμένει
Γράφει ιστορία η Κλαούδια Σέινμπαουμ: Η πρώτη γυναίκα πρόεδρος στο Μεξικό των 10 γυναικοκτονιών την ημέρα
Η Χρυσοξένη Προκοπάκη στο Infowoman: «Η γραφή είναι ένας τρόπος να υπάρχω και να αντιλαμβάνομαι τον κόσμο»
Η Χρυσοξένη Προκοπάκη στο Infowoman: «Η γραφή είναι ένας τρόπος να υπάρχω και να αντιλαμβάνομαι τον κόσμο»
Η Αγγελική Μαρίνου στο Infowoman: «Αυτή τη στιγμή η «μπαμπεσία» κοντεύει να αποκτήσει θετικό πρόσημο»
Η Αγγελική Μαρίνου στο Infowoman: «Αυτή τη στιγμή η «μπαμπεσιά» κοντεύει να αποκτήσει θετικό πρόσημο»

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του