Δημήτρης Κουρούμπαλης: «Ο μεγαλύτερος φόβος μου είναι να σταματήσω να γουστάρω»

Ο Δημήτρης Κουρούμπαλης δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Μπορεί να έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό ως «Λεωνίδας» από το τηλεοπτικό «10 Λεπτά Κήρυγμα», όμως γρήγορα κατάφερε να αποτινάξει από πάνω του αυτήν την ταμπέλα και να ξεχωρίσει στη μεγάλη του αγάπη, το θέατρο. Μαζί με τη Φρόσω Κορρού έχουν δημιουργήσει τη θεατρική ομάδα So7 και δημιουργούν τις δικές τους παραστάσεις.

Αυτήν την περίοδο πρωταγωνιστεί στο πολυβραβευμένο έργο της Νίνα Ρέιν «Φυλές» που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μετάφραση της Έρις Κύργια και σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά. Το έργο πραγματεύεται δεξιοτεχνικά το χιούμορ και τη συγκίνηση σε μια σειρά ευαίσθητων θεμάτων: την απουσία ενσυναίσθησης ακόμα κι ανάμεσα στους πιο στενούς ανθρώπινους δεσμούς, τα όρια της λεκτικής επικοινωνίας, την ανάγκη να ανήκεις σε μια φυλή παρά τα όποια αδιέξοδά της.

Εμείς με αφορμή τις «Φυλές» είχαμε μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση μαζί του.

Τι είναι αυτό που σε γοητεύει στις Φυλές; 

Στις “Φυλές” με γοητεύουν οι αόρατοι φράχτες που βάζουμε στην ψυχή και το μυαλό μας, οι βαθιά ριζωμένες προκαταλήψεις που δεν εμφανίζονται ξεκάθαρα και εμείς οι ίδιοι αδυνατούμε να παραδεχτούμε ότι επικρατούν στον τρόπο σκέψης μας. Ακόμα κι ανοιχτόμυαλοι άνθρωποι βρίσκονται δεμένοι με κάτι που θεωρούν σωστό, το οποίο έρχεται σε κόντρα με εκείνο που θεωρεί σωστό μια άλλη “φυλή”. Επίσης, με συναρπάζει η αντιστροφή των ρόλων υγιής-ανάπηρος, έξυπνος-ανίκανος, δυνατός-αβοήθητος.

Σκιαγράφησε μας τον ρόλο σου… 

Ο Ντάνιελ είναι ο πρωτότοκος γιος και μεγάλη ελπίδα της οικογένειας να συνεχιστεί η καριέρα στον ακαδημαϊκό χώρο. Είναι ένας νέος που φαίνεται να τα έχει όλα, εξυπνάδα, χιούμορ, βαθιά μόρφωση, επιτυχίες στα ερωτικά, ό,τι χρειάζεται για να χαρακτηρίσεις κάποιον ταλαντούχο και με προοπτικές. Όμως έχει βασικές ελλείψεις στον συναισθηματικό τομέα, είναι ανασφαλής, εξαρτημένος από ανθρώπους και καταστάσεις, φοβισμένος από την επαγγελματική αποτυχία και εγκλωβισμένος στο οικογενειακό περιβάλλον που δεν λέει να τον αφήσει ελεύθερο. Οι εξελίξεις θα του επιφέρουν ένα τρομερό πλήγμα που θα έχει ως αποτέλεσμα τη ριζική αλλαγή της κατάστασής του. 

Πού ακουμπά στο σήμερα το έργο; 

Το έργο αγγίζει τις συστημικές σχέσεις της σύγχρονης πυρηνικής οικογένειας, με την καταπίεση, την αλληλεξάρτηση και κυρίως την περιχαράκωση απέναντι στον υπόλοιπο κόσμο να επιβάλλονται και να χρωματίζουν διαλόγους και συναισθήματα. Πλησιάζει με τρυφερότητα την ανάγκη του ανθρώπου για προστασία απέναντι σε “ένα εχθρικό σύμπαν” και πώς αυτή τείνει να γίνει ασφυκτική ώσπου να γεννήσει με τη σειρά της ποικίλες παθογένειες. Τέλος αποκαλύπτει με δεξιοτεχνία ότι στη ζωή το δίκαιο δεν ανήκει σε καμία από τις αντιμαχόμενες μεριές και πως οι σχέσεις προϋποθέτουν αμοιβαίες υποχωρήσεις που συνήθως είναι αρκετά οδυνηρές. 

Στο έργο βλέπουμε επί σκηνής ένα μέρος της πραγματικότητας που αντιμετωπίζει η κοινότητα των κωφών… Γενικότερα πόσο ανοιχτοί είμαστε στη διαφορετικότητα; Υπάρχει κάτι που σε εξοργίζει; Πώς αντιμετωπίζουμε τους ανθρώπους με ιδιαίτερα προβλήματα στην Ελλάδα; 

Σαν να μην υπάρχουν. Δείτε τα πεζοδρόμια που είναι ακατάλληλα, την οδική συμπεριφορά που δεν σέβεται κανέναν, την κοινωνική πολιτική που περιθωριοποιεί και καταδικάζει τους ανθρώπους με προβλήματα, τις περικοπές κονδυλίων υγείας, το κλείσιμο μονάδων παροχής βοήθειας σε ειδικές ομάδες, ακόμα και τη δική μας συμπεριφορά απέναντι στον κάθε είδους “ανάπηρο” που τη χαρακτηρίζει ο φόβος, η καχυποψία, η ντροπή και η επιθυμία για απομάκρυνση. Και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετική αφού απουσιάζει η μόρφωση, η πνευματική εκπαίδευση στην τέχνη της αποδοχής και φυσικά η ανατροφή μας με το φριχτό πλην αποτελεσματικό ιστορικό παράδειγμα του Καιάδα.

Για να μην μιλήσουμε με επιλογές σεξουαλικότητας και κοινωνικής ταυτότητας τις οποίες παρακολουθήσαμε όλοι έντρομοι να τιμωρούνται με ειδεχθή τρόπο. Αν με εξοργίζει; όχι. Με πανικοβάλλει για το που σταματάει αυτή η άγρια κατηφόρα, που λέει κι ο Αγγελάκας.

Εσύ αισθάνεσαι πως ανήκεις σε κάποια Φυλή; 

Ανήκω σε πολλές φυλές. Στη φυλή του θεάτρου, των βιβλίων, της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης, των ανθρώπων που οδηγούν μηχανή, των λάτρεων του βουνού και του ποταμιού μα κυρίως στη φυλή των φίλων μου.

Πώς κρίνεις την άνθιση του τηλεοπτικού τοπίου; 

Με γεμίζει ελπίδα η αύξηση του αριθμού των ελληνικών σήριαλ. Χαίρομαι ακόμα περισσότερο που τις βλέπει ο κόσμος, γιατί ο κόσμος θα επιβεβαιώσει την ανάγκη αυτής της αύξησης. Με στεναχωρούν και με τρομάζουν όμως οι μεγάλες περικοπές στα οικονομικά των παραγωγών τόσο ως προς τα σκηνικά, την ποιότητα των ανθρώπων του συνεργείου, την τελική εικόνα, αλλά και ως προς τις αμοιβές των ηθοποιών. Καλώς ή κακώς, το υψηλό αποτέλεσμα στην τηλεόραση απαιτεί budget. 

Πόσο άλλαξε τη ζωή και τις ισορροπίες σου ο ερχομός ενός παιδιού; 

Μου έχει φανεί απόλυτα φυσικό ως τώρα, δηλαδή extra κούραση, extra ανησυχία, extra υποχρεώσεις κι ένας extra άνθρωπος που με μαθαίνει όσα δεν με έχουν μάθει όλοι οι προηγούμενοι ως τώρα, μαζί. 

Ο μεγαλύτερος φόβος σου ποιος είναι; 

Να σταματήσω να γουστάρω.

Πώς χαλαρώνεις;

Αυτήν την περίοδο με home cinema, κολύμπι με το μωρό, και ύπνος, όσο περισσότερος ύπνος γίνεται.

Μελλοντικά σχέδια; 

Παράλληλα με τις “Φυλές” ανεβαίνει στο θέατρο Αλκμήνη η επιθεώρηση bobò “Striptease” που δημιουργήσαμε με την ομάδα μου, τη So Seven, και τη Φρόσω Κορρού. Κάνει πρεμιέρα στις 8 Νοεμβρίου και σας διαβεβαιώ αν περάσει κάποιος που θα τη δει το 1/10 από το πόσο καλά περνάμε στις πρόβες, θα τη θυμάται σε όλη του τη ζωή! Επίσης μέσα στον Νοέμβριο θα ξεκινήσει ο δεύτερος κύκλος σεμιναρίων δημιουργικής γραφής στον Ιανό με τίτλο «Διασκευή πεζού σε θεατρικό έργο και σενάριο».

Συντελεστές:

Μετάφραση: Έρι Κύργια

Σκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς

Σκηνικά – Κοστούμια: Εδουάρδος Γεωργίου

Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου

Μουσική επιμέλεια & Πρωτότυπη Μουσική: Γιώργος Χριστιανάκης

Βοηθός σκηνογράφου: Έλλη Αποστολάκη

Βοηθός σκηνοθέτη: Χρήστος Τζαμαργιάς

Βίντεο: Δήμητρα Τρούσα

Σύμβουλος δραματουργίας: Ελένη Μολέσκη

Επιστημονικός σύμβουλος: Κωνσταντίνος Σαμαράς

Ερμηνεύουν: Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Νίκος Γεωργάκης, Μάνος Καρατζογιάννης, Δημήτρης Κουρούμπαλης, Ελένη Μολέσκη, Καλλιόπη ΠαναγιωτίδουΠαραγωγή: Lead-in-Arts ΑΜΚΕ, Θέατρο Σταθμός

Ιnfo:

Από: 31/10/2019 Εως: 26/01/2020

Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 18:00

Θέατρο Σταθμός, Βίκτωρος Ουγκώ 55, Αθήνα

Eισιτήρια: Κανονικό: 15€, Φοιτητικό: 12€, Ανέργων, ΑΜΕΑ, άνω των 65: 10€

Πληροφορίες / Κρατήσεις: Τηλ.: 210 52 30 267 | stathmostheatro.gr

Σχετικά Άρθρα
«Άλλα για τον Γλάρο δε γνωρίζω» στο Ρεκτιφιέ
«Άλλα για τον Γλάρο δε γνωρίζω» στο Ρεκτιφιέ
Ο Χρήστος Λιακόπουλος στο Infowoman: «Ο μεγαλύτερος δυνάστης μας είναι ο ίδιος μας ο εαυτός»
Ο Χρήστος Λιακόπουλος στο Infowoman: «Ο μεγαλύτερος δυνάστης μας είναι ο ίδιος μας ο εαυτός»
Ο Κωνσταντίνος Κυριακού στο Infowoman: «O Μποστ ξεσκεπάζει την πτωχευτική εξίσωση των πάντων προς τα κάτω»
Ο Κωνσταντίνος Κυριακού στο Infowoman: «O Μποστ ξεσκεπάζει την πτωχευτική εξίσωση των πάντων προς τα κάτω»
Ο Θανάσης Σαράντος σκηνοθετεί το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μύλλερ
Ο Θανάσης Σαράντος σκηνοθετεί το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μύλλερ
"Θέατρο Τέχνης": Γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου προσφέροντας μειωμένα εισιτήρια για τις παραστάσεις του!
“Θέατρο Τέχνης”: Γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου με μειωμένα εισιτήρια για τις παραστάσεις του!
To “MOMENT” της Ειρήνης Αναγνωστοπούλου προσθέτει 4 extra παραστάσεις για να το προλάβετε!
To “MOMENT” της Ειρήνης Αναγνωστοπούλου προσθέτει 4 extra παραστάσεις για να το προλάβετε!

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του