Άσκηση με βάρη: Βελτιώνει την υγεία των οστών αλλά προφυλάσσει και από την κατάθλιψη

άσκηση-με-βάρη-βελτιώνει-την-υγεία-των

Κι όμως η άρση βαρών, ακόμα κι αν σε τρομάζει σαν μορφή άσκησης για τραυματισμούς και σωματική ταλαιπωρία, θα σου πούμε ότι ευθύνεται για τα ακριβώς αντίθετα.

Πολύ πρόσφατες μελέτες αναφορικά με τα οφέλη που προκύπτουν από αυτό το είδος άσκησης δείχνουν ότι λίγοι μήνες προπόνησης με άρση βαρών θα βελτιώσουν τον καρδιακό σου ρυθμό, την πίεσή σου και τη μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου, ενώ θα αυξήσουν σημαντικά το μεταβολικό σου ρυθμό. Παρ’ όλα αυτά, μην περιμένεις να κάψεις περισσότερες θερμίδες απ’ ό,τι με το τρέξιμο, για παράδειγμα, αλλά ο μεταβολισμός σου θα ενεργοποιηθεί και αυτό θα έχει διάρκεια που… θα σε συναρπάσει.

Τα οφέλη

Η προσθήκη βαρών στην καθημερινή σου άσκηση έχει αποδειχτεί ότι προσθέτει μυϊκό τόνο, μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμού και βελτιώνει την υγεία των οστών. Φαίνετα όμως ότι τελευταίες έρευνες αποδεικνύουν ότι υπάρχει και ένα άλλο σημαντικό όφελος που αφορά στην ψυχική υγεία όσων αθλούνται με βάρη.

Αυτά τα στοιχεία προέρχονται από μια μετα- ανάλυση, που δημοσιεύτηκε στο JAMA Psychiatry, που εξέτασε τα αποτελέσματα 33 τυχαιοποιημένων μελετών πάνω στην κατάθλιψη και την προπόνηση ενδυνάμωσης– στην άρση βαρών. Οι μελέτες περιελάμβαναν τόσο άνδρες, όσο και γυναίκες μεγάλου εύρους ηλικίας, περισσότερους από 2.000 συμμετέχοντες συνολικά.

Όταν τα αποτελέσματα των μελετών συγκεντρώθηκαν, οι ερευνητές βρήκαν ότι η προπόνηση αντίστασης μείωσε σημαντικά την εμφάνιση συμπτωμάτων κατάθλιψης. Ασχέτως του αν οι συμμετέχοντες παρουσίαζαν μία πλήρη εικόνα κλινικής κατάθλιψης στην αρχή της μελέτης, η ανάλυση έδειξε, ότι ήταν λιγότερο πιθανό να αναφέρουν συμπτώματά της στο τέλος της έρευνας, αν είχαν γραφτεί σε κάποια προπονητική ομάδα βαρών. Τα αποτελέσματα ήταν σημαντικά ακόμα και όταν οι ερευνητές έλεγξαν την ηλικία, το φύλο ή τις βελτιώσεις στη μυϊκή μάζα – οπότε ακόμα και οι συμμετέχοντες που είδαν λίγες σωματικές αλλαγές από την προπόνηση έβλεπαν και πάλι βελτιώσεις στη διάθεση.

Σχετικά Άρθρα
5 απίθανοι τρόποι για να κάψετε θερμίδες χωρίς να πάτε στο γυμναστήριο
5 απίθανοι τρόποι για να κάψετε θερμίδες χωρίς να πάτε στο γυμναστήριο
SNF RUN: 2022 FIRST RUN: Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς επιστρέφει για την Ηλιαχτίδα και το Τζάμπολ Αγάπης
SNF RUN: 2022 FIRST RUN: Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς επιστρέφει για την Ηλιαχτίδα και το Τζάμπολ Αγάπης
Βαριέσαι το τρέξιμο; Δες 8 αερόβιες ασκήσεις για την περίπτωσή σου!
Βαριέσαι το τρέξιμο; Δες 8 αερόβιες ασκήσεις για την περίπτωσή σου!
Έτσι, θα χάσεις το λίπος στην κοιλιά χωρίς γυμναστήριο - Οι ασκήσεις που θα σε βοηθήσουν
Έτσι, θα χάσεις το λίπος στην κοιλιά χωρίς γυμναστήριο – Οι ασκήσεις που θα σε βοηθήσουν
4 οφέλη της γυμναστικής με σχοινάκι εκτός από την απώλεια θερμίδων
4 οφέλη της γυμναστικής με σχοινάκι – εκτός από την απώλεια θερμίδων
5 διατάσεις που πρέπει να κάνεις κάθε μέρα, σύμφωνα με μια yoga instructor
5 διατάσεις που πρέπει να κάνεις κάθε μέρα, σύμφωνα με μια yoga instructor

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του