Άσκηση με βάρη: Βελτιώνει την υγεία των οστών αλλά προφυλάσσει και από την κατάθλιψη

άσκηση-με-βάρη-βελτιώνει-την-υγεία-των

Κι όμως η άρση βαρών, ακόμα κι αν σε τρομάζει σαν μορφή άσκησης για τραυματισμούς και σωματική ταλαιπωρία, θα σου πούμε ότι ευθύνεται για τα ακριβώς αντίθετα.

Πολύ πρόσφατες μελέτες αναφορικά με τα οφέλη που προκύπτουν από αυτό το είδος άσκησης δείχνουν ότι λίγοι μήνες προπόνησης με άρση βαρών θα βελτιώσουν τον καρδιακό σου ρυθμό, την πίεσή σου και τη μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου, ενώ θα αυξήσουν σημαντικά το μεταβολικό σου ρυθμό. Παρ’ όλα αυτά, μην περιμένεις να κάψεις περισσότερες θερμίδες απ’ ό,τι με το τρέξιμο, για παράδειγμα, αλλά ο μεταβολισμός σου θα ενεργοποιηθεί και αυτό θα έχει διάρκεια που… θα σε συναρπάσει.

Τα οφέλη

Η προσθήκη βαρών στην καθημερινή σου άσκηση έχει αποδειχτεί ότι προσθέτει μυϊκό τόνο, μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμού και βελτιώνει την υγεία των οστών. Φαίνετα όμως ότι τελευταίες έρευνες αποδεικνύουν ότι υπάρχει και ένα άλλο σημαντικό όφελος που αφορά στην ψυχική υγεία όσων αθλούνται με βάρη.

Αυτά τα στοιχεία προέρχονται από μια μετα- ανάλυση, που δημοσιεύτηκε στο JAMA Psychiatry, που εξέτασε τα αποτελέσματα 33 τυχαιοποιημένων μελετών πάνω στην κατάθλιψη και την προπόνηση ενδυνάμωσης– στην άρση βαρών. Οι μελέτες περιελάμβαναν τόσο άνδρες, όσο και γυναίκες μεγάλου εύρους ηλικίας, περισσότερους από 2.000 συμμετέχοντες συνολικά.

Όταν τα αποτελέσματα των μελετών συγκεντρώθηκαν, οι ερευνητές βρήκαν ότι η προπόνηση αντίστασης μείωσε σημαντικά την εμφάνιση συμπτωμάτων κατάθλιψης. Ασχέτως του αν οι συμμετέχοντες παρουσίαζαν μία πλήρη εικόνα κλινικής κατάθλιψης στην αρχή της μελέτης, η ανάλυση έδειξε, ότι ήταν λιγότερο πιθανό να αναφέρουν συμπτώματά της στο τέλος της έρευνας, αν είχαν γραφτεί σε κάποια προπονητική ομάδα βαρών. Τα αποτελέσματα ήταν σημαντικά ακόμα και όταν οι ερευνητές έλεγξαν την ηλικία, το φύλο ή τις βελτιώσεις στη μυϊκή μάζα – οπότε ακόμα και οι συμμετέχοντες που είδαν λίγες σωματικές αλλαγές από την προπόνηση έβλεπαν και πάλι βελτιώσεις στη διάθεση.

Σχετικά Άρθρα
Μάθε τι είναι η αναπνοή του κουτιού (ή τετράγωνη) και τα οφέλη της
Μάθε τι είναι η αναπνοή του κουτιού (ή τετράγωνη) και τα οφέλη της
%ce%b7-%ce%bc%ce%b5%ce%b3%ce%ac%ce%bb%ce%b7-%ce%b3%ce%b9%ce%bf%cf%81%cf%84%ce%ae-%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%80%ce%bf%ce%b4%ce%b7%ce%bb%ce%ac%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%cf%84%cf%81%ce%ad0
Η μεγάλη γιορτή του ποδηλάτου επιστρέφει! Όλες οι λεπτομέρειες για το κορυφαίο αθλητικό γεγονός της Αθήνας
"Γυμνάσου για εσένα, όχι για το Instagram" - Το μήνυμα της Ρούλας Ρέβη θα σε σηκώσει από τον καναπέ!
“Γυμνάσου για εσένα, όχι για το Instagram” – Το μήνυμα της Ρούλας Ρέβη θα σε σηκώσει από τον καναπέ!
"Έχω κάνει αυξητική στήθους. Είναι ασφαλές να γυμναστώ και πότε;" - Ο ειδικός απαντά
“Έχω κάνει αυξητική στήθους. Είναι ασφαλές να γυμναστώ και πότε;” – Ο ειδικός απαντά
Δεν χάνεις το λίπος στην κοιλιά όσο κι αν προσπαθείς; Ιδού 5 λόγοι που συμβαίνει αυτό
Δεν χάνεις το λίπος στην κοιλιά όσο κι αν προσπαθείς; Ιδού 5 λόγοι που συμβαίνει αυτό
Λίγο πριν βγείτε στην πλαζ, εξαφανίστε την κυτταρίτιδα
Λίγο πριν βγείτε στην πλαζ, εξαφανίστε την κυτταρίτιδα

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του