Τροχαία ατυχήματα: Άνδρας, 17 με 35 χρόνων, δεν φορά ζώνη ασφαλείας, οδηγεί, πίνει, παραβιάζει το όριο ταχύτητας και μιλά στο κινητό ο παραβάτης

Είναι άνδρας, ηλικίας κυρίως 17 με 35 χρόνων, δεν φορά ζώνη ασφαλείας ενώ οδηγεί, ταυτόχρονα πίνει, παραβιάζει όριο ταχύτητας και STOP, μιλά στο κινητό, στέλνει μηνύματα, ενώ τέλος δεν ξέχνα να παρκάρει παράνομα!

Αυτά είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του  Έλληνα παραβάτη οδηγού, που ευθύνεται σημαντικά για τα τροχαία, το προφίλ του οποίου σκιαγραφούν τα στοιχεία έρευνας του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, που παρουσιάστηκαν χτες βράδυ στη δεύτερη διαδικτυακή εκδήλωση του ΣΤ’ Κύκλου Διαλέξεων.

Μερίδιο στα τροχαία έχουν και οι γυναίκες οδηγοί

Μερίδιο ευθύνης στα τροχαία ατυχήματα, όπως δείχνουν τα στοιχεία έχουν και οι γυναίκες οδηγοί, οι οποίες σε μερικές παραβάσεις φαίνεται να «συναγωνίζονται» τους άνδρες.

«Στόχος μας είναι να συμβάλουμε στην επίλυση ενός σημαντικού προβλήματος και να σβήσουμε -όπως κάναμε με το κάπνισμα- τη  θλιβερή πρωτιά που έχει η χώρα μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κι αυτό είναι το πρώτο δείγμα γραφής» τόνισε ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας, του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, Καθηγητής Παναγιώτης Μπεχράκης, κατά την παρουσία των στοιχείων της πανελλήνιας έρευνας.

Τα αποτελέσματα στη διάθεση της Πολιτείας

«Η επιστημονική ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας είναι στην διάθεση της  Πολιτείας, φορέων αλλά κι οποιουδήποτε θέλει να βοηθήσει στην επίλυση  του προβλήματος» ανέφερε ο κ Μπεχράκης απευθυνόμενος προς τον Υφυπουργό  Προστασίας του Πολίτη, κ. Ελευθέριο Οικονόμου, ο οποίος παραβρέθηκε και μίλησε στη διαδικτυακή εκδήλωση.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 28/8/2020 έως 9/9/2020  και συμμετείχαν 1.600 άτομα (Άνδρες και γυναίκες) ηλικίας 17 ετών και άνω από το σύνολο των αστικών και αγροτικών περιοχών της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας .

Βασικό ερώτημα στους συμμετέχοντες ήταν  πόσες φορές τους τελευταίους τρείς μήνες παραβίασαν τις διατάξεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας όσον αφορά:

Tη χρήση ζώνης ασφαλείας; Σύμφωνα με τα στοιχεία, σε αναγωγή επί του συνόλου των οδηγών της χώρας, 1,260,000  δηλαδή το 24% οδήγησαν από μια έως δέκα φορές χωρίς ζώνη ασφαλείας! Τα πρωτεία έχουν οι επαγγελματίες οδηγοί!

Υπέρβαση ορίου ταχύτητας: Το παραβίασαν 2.800.000 ,δηλαδή το 49%, με πρώτους τους μοτοσικλετιστές και δεύτερους τους επαγγελματίες,

Επιτάχυνση για να περάσουν με πορτοκαλί φανάρι: Πάτησαν γκάζι, αντί για φρένο 3.116.000, πάνω από τους μισούς  το 54%. Από αυτούς το 56% ήταν άνδρες και 52% γυναίκες,

Παραβίαση STOP: 346.000 οδηγοί, ποσοστό 6%. Δυστυχώς οι περισσότεροι ήταν επαγγελματίες,

Τη χρήση αλκοόλ: 750.000  οδήγησαν έχοντας κάνει χρήση πάνω από ένα ποτό, δηλαδή το 13%!,

Κινητό και οδήγηση: 2.827.000 μιλούσαν και οδηγούσαν κρατώντας το κινητό στο χέρι,  ποσοστό 49% . Οι  μοτοσικλετιστές πρώτοι με δεύτερους τους επαγγελματίες,

Να στέλνει ή να διαβάζει μήνυμα στο κινητό: 577.000  είχαν…αφήσει το τιμόνι και ασχολούνταν με το κινητό, ποσοστό 10% ,

Προγραμματισμός GPS κατά την οδήγηση: 1.038.000  το… ξέχασαν πριν ξεκινήσουν,  ποσοστό 18% ,

Παραβίαση λωρίδας έκτακτης ανάγκης: 404.000 ήταν οι «έξυπνοι» ποσοστό 7%,

Οδήγηση μοτοσυκλέτας χωρίς κράτος: 180.000 ,ποσοστό 35%,

Παράνομο παρκάρισμα: 865,000 , ποσοστό 15% , ενώ 1.211.000 ανέφεραν ότι διπλό-πάρκαραν,  ποσοστό 21% !

Κι όλα αυτά τη στιγμή που η χώρα μας κατέχει «τη θλιβερή πρωτιά στην  Ευρωπαϊκή Ένωση σε με το υψηλότερο ποσοστό σε θανάτους από τροχαία δυστυχήματα. Ταυτόχρονα, το μεγαλύτερο ποσοστό των θυμάτων είναι ηλικίας 17 έως 35 ετών» όπως ανέφερε κατά την  έναρξη της ομιλίας του ο Υφυπουργός, κ. Οικονόμου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Οικονόμου(Παγκόσμια Τράπεζα), το οικονομικό κόστος από τα τροχαία ατυχήματα ανέρχεται στο 1-3% του ΑΕΠ κάθε κράτους. Στην Ε.Ε. ετησίως δαπανάται ποσό ύψους €160 δισ., το οποίο ισοδυναμεί με το 2% του ΑΕΠ της Ε.Ε.

Η ελληνική οικονομία επιβαρύνεται ετησίως με δαπάνες άνω των 3 δισεκατομμυρίων Ευρώ!

Για την πρόληψη και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, όπως εξήγησε ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη θα πρέπει να βελτιωθούν συντονισμένα όλοι οι παράγοντες που συνθέτουν το πρόβλημα: οδηγός – όχημα – οδικό δίκτυο. Συγκεκριμένα απαιτείται:

Η αναβάθμιση του συστήματος εκπαίδευσης των οδηγών,

Η σταδιακή αντικατάσταση των οχημάτων,

Η καθιέρωση του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής,

Η ενίσχυση των μεθόδων τεχνικής επιτήρησης οδικής συμπεριφοράς αλλά και της αστυνόμευσης με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων όπως π.χ. ραντάρ,

Περαιτέρω βελτίωση του οδικού δικτύου,

Η σύσταση ενός ενιαίου φορέα κεντρικού συντονισμού των εμπλεκόμενων υπηρεσιών σε ένα τροχαίο ατύχημα.

Καταλήγοντας ο κ Οικονόμου ανέφερε πως «Σημαντικότερη όμως προϋπόθεση για την επιτυχία οποιασδήποτε πολιτικής στην οδική ασφάλεια είναι η καλλιέργεια κουλτούρας Οδικής Ασφάλειας στα παιδιά, γιατί μόνο έτσι μπορεί να αλλάξει μελλοντικά η κοινωνική αντίληψη για το σοβαρό αυτό πρόβλημα» άποψη με την  οποία συμφώνησε και ο κ. Μπεχράκης τονίζοντας πως «έτσι έγινε και με το κάπνισμα, όταν το παιδί έλεγε μπαμπά μη καπνίζεις, τώρα πρέπει να μάθει να λέει μπαμπά μη τρέχεις …».

Την εκδήλωση προλόγισε  ο κ. Παναγιώτης Αρκουμανέας, Πρόεδρος του  Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας, ο οποίος ανέφερε πως «ο ΕΟΔΥ σε συνεργασία με φορείς έχει ως κύριο στόχο να λάβει μέτρα για τα τροχαία για πρόληψη, προστασία και ευαισθητοποίηση του κόσμου σε θέματα οδικής ασφάλειας».

Διαβάστε επίσης

Η Ηρώ Κισσανδράκη στο Infowoman.gr: Με θυμώνει «γιατί πρέπει πάντα να προηγείται το κακό και εμείς πάντα να κοιτάμε αποσβολωμένοι…»

Μπλου: Μια παράσταση για τις ανθρώπινες σχέσεις στο Θέατρο 104

Κερδίστε διπλές προσκλήσεις για την παράσταση «Ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν πιστό» – Για την Τετάρτη 26 Οκτωβρίου

Σχετικά Άρθρα
Ένωση Πνευμονολόγων Ελλάδας: SOS λόγω της μεγάλης συγκέντρωσης σκόνης στην ατμόσφαιρα
Ένωση Πνευμονολόγων Ελλάδας: SOS λόγω της μεγάλης συγκέντρωσης σκόνης στην ατμόσφαιρα
2ο Συνέδριο Ασθενών: Ο καρκίνος του μαστού στην Ελλάδα σήμερα
2ο Συνέδριο Ασθενών: Ο καρκίνος του μαστού στην Ελλάδα σήμερα
Δωρεάν πρόγραμμα εξετάσεων για τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας - Πότε ξεκινά
Δωρεάν πρόγραμμα εξετάσεων για τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας – Πότε ξεκινά
Σχέδιο Δράσης για τη λοίμωξη από τον ιό του Δυτικού Νείλου
Σχέδιο Δράσης για τη λοίμωξη από τον ιό του Δυτικού Νείλου
Μεταμόσχευση μαλλιών 2024: Οι εξελίξεις και το next big thing
Μεταμόσχευση μαλλιών 2024: Οι εξελίξεις και το next big thing
Μπαράζ κλοπών και διαρρήξεων σε φαρμακεία της Θεσσαλονίκης
Μπαράζ κλοπών και διαρρήξεων σε φαρμακεία της Θεσσαλονίκης

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του