Πώς ο ύπνος ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, σύμφωνα με την επιστήμη

πώς-ο-ύπνος-ενισχύει-το-ανοσοποιητικό

Υπάρχει ένας λόγος για τον οποίο οι γιατροί συστήνουν ξεκούραση όταν είμαστε άρρωστοι: Τότε το σώμα μπορεί να αντιμετωπίσει πιο αποτελεσματικά τους εισβολείς.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Experimental Medicine έδειξε ότι η βασική λειτουργία που βοηθά τα Τ-κύτταρα να “κολλήσουν” στους στόχους τους ήταν πιο ενεργοποιημένη κατά τη διάρκεια του ύπνου, ενισχύοντας πιθανώς την αποτελεσματικότητά τους. Ταυτόχρονα, οι ορμόνες του στρες, οι οποίες αυξάνουν τη φλεγμονή στο σώμα και εμποδίζουν την εργασία των Τ-κυττάρων που καταστρέφουν τα παθογόνα, βρίσκονται σε χαμηλότερα επίπεδα. Το σώμα παράγει επίσης περισσότερους ενισχυτές ανοσίας, που ονομάζονται κυτοκίνες, καθώς κοιμόμαστε.

Ο Christian Gonzalez, νευροπαθολόγος από το Λος Άντζελες, επισημαίνει ότι ο ύπνος και το ανοσοποιητικό σύστημα συνδέονται στενά.

Πόσο ύπνο χρειαζόμαστε

Το να κοιμόμαστε 7-9 ώρες κάθε βράδυ ξεπερνά το αίσθημα της ξεκούρασης. «Εάν δεν κοιμάστε αρκετά, η παραγωγή κυτοκινών θα διακοπεί», λέει ο Gonzalez. Επιπλέον, θα αυξήσετε τη φλεγμονή ολόκληρου του σώματος, γεγονός που θα σας κάνει πιο ευαίσθητους σε χρόνιες ασθένειες. «Η φλεγμονή είναι βασική αιτία αυτοάνοσων παθήσεων, αρθρίτιδας, καρδιακών παθήσεων και διαβήτη», λέει ο Gonzalez. Ο ύπνος είναι επίσης εξαιρετικά ευεργετικός για την ανάπτυξη των μυών.

Πώς να βελτιώσουμε τη ρουτίνα του ύπνου μας

«Δεδομένου ότι οι συνήθειες του ύπνου μπορούν να επηρεάσουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα, προετοιμάστε τον εαυτό σας για το κρεβάτι», λέει ο πιστοποιημένος σύμβουλος ύπνου, Bill Fish. Αφήστε τις οθόνες 45 λεπτά πριν ξαπλώσετε και διατηρήστε την κρεβατοκάμαρά σας δροσερή και σκοτεινή.

Εάν εξακολουθείτε να αντιμετωπίζετε προβλήματα, «εστιάστε σε χαλαρωτικές περιοχές του σώματός σας, ξεκινώντας από τα δάχτυλα των ποδιών», λέει ο Fish. Και πάνω απ’ όλα, να είστε συνεπείς. «Πηγαίνετε στο κρεβάτι την ίδια ώρα κάθε βράδυ», λέει. Αυτό θα προετοιμάσει σταδιακά το μυαλό και το σώμα σας για ύπνο και θα σας διδάξει πότε να ξυπνάτε κάθε πρωί.

Σχετικά Άρθρα
 Β. Κικίλιας: "Είμαι πολύ χαρούμενος για το παιδί. Η απόφαση ήταν της Τζένης"
 Β. Κικίλιας: “Είμαι πολύ χαρούμενος για το παιδί. Η απόφαση ήταν της Τζένης”
Μα, επιτέλους, πού πρέπει να απλώσω την πετσέτα θαλάσσης μου για να είμαι ασφαλής;
Μα, επιτέλους, πού πρέπει να απλώσω την πετσέτα θαλάσσης μου για να είμαι ασφαλής;
Τι είναι το Σκληρόδερμα που προσβάλλει συχνότερα γυναίκες ηλικίας 40-60 ετών: Μορφές και θεραπεία
Τι είναι το Σκληρόδερμα που προσβάλλει συχνότερα γυναίκες ηλικίας 40-60 ετών: Μορφές και θεραπεία
Μυασθένεια Gravis: Ποια είναι η σπάνια και μη ιάσιμη ασθένεια από την οποία έπασχε και ο Ωνάσης;
Μυασθένεια Gravis: Ποια είναι η σπάνια και μη ιάσιμη ασθένεια από την οποία έπασχε και ο Ωνάσης;
Να κάνω την τέταρτη δόση; Η απάντηση του ειδικού: "Για το καλοκαιρινό κύμα που θεριεύει, βασιστείτε σε καλές μάσκες, καθαρό αέρα"
Να κάνω την τέταρτη δόση; Η απάντηση του ειδικού: “Για το καλοκαιρινό κύμα που θεριεύει, βασιστείτε σε καλές μάσκες, καθαρό αέρα”
«Διαμαντένια» διάκριση της Pfizer Hellas για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
«Διαμαντένια» διάκριση της Pfizer Hellas για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του