Κορoνοϊός: Το μυστικό για να μην κολλήσετε σε αυτοκίνητο, ταξί και Μέσα Μεταφοράς

κορoνοϊός-το-μυστικό-για-να-μην-κολλήσε

Η αλήθεια είναι πως την περίοδο της πανδημίας ένα από τα καθημερινά άγχη που έχουμε να αντιμετωπίσουμε για την ασφάλειά μας, είναι οι καθημερινές μας μετακινπήσεις, ειδικά με δημόσια Μέσα Μεταφοράς. Αλλά και με το ταξί, ενώ πολλές είναι οι απορίες ακόμα και για τη μετακίνησή μας με το αυτοκίνητό μας, όταν σε αυτό δεν είμαστε μόνο εμείς οι επιβάτες.

Ωστόσο σύμφωνα με τους επιστήμονες από το Σουόνσι υπάρχουν τρόποι για να προστατευθούμε κατά τη μετακίνησή μας και όπως τονίζουν, το μυστικό είναι να κάνουμε αυτό που πρέπει, την σωστή στιγμή.

Το μυστικό για ΙΧ και ταξί

Σε πειράματα που πραγματοποίησαν, ανακάλυψαν πως όταν ανοίγουμε εν κινήσει τα παράθυρα ενός αυτοκινήτου (ΙΧ ή ταξί), μειώνουμε κατά 97% το ιικό φορτίο στον αέρα. Όπως τονίζουν στο BBC οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Σουόνσι, όταν ένα όχημα κινείται, δημιουργείται μεγάλη διαφορά στην ατμοσφαιρική πίεση μεταξύ της καμπίνας του και του περιβάλλοντος. Έτσι, όταν ανοίξουμε τα παράθυρα, δημιουργείται δίνη που έλκει προς τα έξω τον αέρα του οχήματος.

Ποιος είναι ο ρόλος της ταχύτητας

Ωστόσο, σε αυτή την περίπτωση έχει σημασία ποια παράθυρα του οχήματος θα ανοίξουμε και σε ποιες ταχύτητες. Ειδικότερα, τα πειράματα του Σουόνσι έδειξαν ότι:

Στις ταχύτητες κάτω από 48 χιλιόμετρα την ώρα, πιο ωφέλιμο είναι το άνοιγμα και των τεσσάρων παραθύρων

Στις ταχύτητες πάνω από 50 χιλιόμετρα την ώρα, προτιμότερο είναι να ανοίξουμε δύο παράθυρα διαγωνίως.

Ο κορονοϊός μεταδίδεται αερογενώς με δύο τρόπους. Ο ένας είναι τα μεγάλα σωματίδια που εκλύονται με τον βήχα και το φτάρνισμα. Αυτά σύντομα «προσγειώνονται» στις επιφάνειες γύρω μας. Ο δεύτερος τρόπος είναι με τα μικροσκοπικά αιωρούμενα σταγονίδια, που εκλύονται με την αναπνοή. Αυτά μπορεί να αιωρούνται για πολλή ώρα στον αέρα.

Όπως εξηγεί ο επικεφαλής ερευνητής Dr. Chenfeng Li, καθηγητής Μηχανικής στο Σουόνσι, η δίνη που δημιουργείται όταν ανοίγουμε τα παράθυρα εν κινήσει, απορροφά εύκολα τα αιωρούμενα σταγονίδια. Γι’ αυτό τον λόγο αρκεί να τα κρατάμε ανοιχτά για 10 δευτερόλεπτα.

Αν επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία κάθε 5-10 λεπτά ή όποτε ένας επιβάτης βήχει ή φταρνίζεται, μειώνεται στο ελάχιστο η πιθανότητα να μας μολύνει ο κορονοϊός.

Στις χαμηλές ταχύτητες η δίνη δεν είναι πολύ ισχυρή, γι’ αυτό πρέπει να ανοίγουμε όλα τα παράθυρα. Στις μεγάλες ταχύτητες, όμως, δύο παράθυρα είναι υπεραρκετά.

%ce%ba%ce%bf%cf%81o%ce%bd%ce%bf%cf%8a%cf%8c%cf%82-%cf%84%ce%bf-%ce%bc%cf%85%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%8c-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%bd%ce%b1-%ce%bc%ce%b7%ce%bd-%ce%ba%ce%bf%ce%bb%ce%bb%ce%ae%cf%83%ce%b50

Ποιες είναι οι πιο ασφαλείς θέσεις

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι στις πρόσθιες θέσεις των οχημάτων είναι λιγότερο πιθανό να μας μολύνει ο κορονοϊός. Η διαφορά αυτή οφείλεται στην ροή του αέρα μέσα στο όχημα.

Αν πρέπει να καθίσετε πίσω, φροντίστε να είστε στην αντίθετη θέση από εκείνη στην οποία θα ανοίγει το παράθυρο. «Η συμβουλή αυτή είναι πιο σημαντική στο ταξί και στα οχήματα που επιβαίνουν συνάδελφοι ή φίλοι», τόνισε ο Dr. Li. «Στο οικογενειακό αυτοκίνητο δεν είναι εξίσου σημαντική. Αν είναι να σας μολύνει ο κορονοϊός, αυτό μπορεί να συμβεί και στο σπίτι».

Η νέα μελέτη διεξήχθη για λογαριασμό της Τεχνικής Συμβουλευτικής Επιτροπής (TAG) της κυβέρνησης της Ουαλίας. Η επιτροπή θέλησε επίσης να μάθει πόσο αποτελεσματικά προστατεύουν από τον κορονοϊό τα διαχωριστικά ανάμεσα στις μπροστινές και τις πίσω θέσεις.

Ο Dr. Li ανακάλυψε πως είναι ασφαλέστερα για τον οδηγό, αλλά όχι για τους επιβάτες. Όπως εξήγησε στο BBC, διαταράσσουν την ροή του αέρα στο όχημα και δημιουργούν κάτι σαν φυσαλίδα στις πίσω θέσεις. Έτσι, όταν ανοίγουν τα παράθυρα παρεμποδίζουν τη δημιουργία της δίνης που θα τραβούσε τα μολυσμένα αιωρούμενα σταγονίδια μακριά από το αυτοκίνητο.

Τι ισχύει με τα δημόσια Μέσα Μεταφοράς

Σύμφωνα με την έρευνα, στα μέσα μαζικής μεταφοράς ο κορονοϊός μεταδίδεται πολύ πιο δύσκολα σε όσους φορούν μάσκα. Ειδικότερα, διαπίστωσε πως οι φορείς του ιού τον διασπείρουν κατά 90% λιγότερο, όταν φορούν προστατευτική μάσκα.

Οι δε υγιείς συνεπιβάτες τους, διατρέχουν κατά 70% μικρότερο κίνδυνο να μολυνθούν, όταν φορούν κι αυτοί προστατευτική μάσκα.

Διαβάστε επίσης

Απεβίωσε 70χρονος, πλήρως εμβολιασμένος για covid-19 – Νοσηλευόταν στο Παπανικολάου

Ελληνική μελέτη: Πόσο διαρκεί η ανοσία μετά τον πλήρη εμβολιασμό;

Ποια είναι η “νόσος του κολυμβητή” που μπορεί να συμβεί στον καθένα και πώς να την αντιμετωπίσετε

Σχετικά Άρθρα
Ανησυχία για ταυτόχρονη έξαρση κορονοϊού και εποχικής γρίπης - Γιατί το φετινό φθινόπωρο θα είναι πιο επικίνδυνο
Ανησυχία για ταυτόχρονη έξαρση κορονοϊού και εποχικής γρίπης – Γιατί το φετινό φθινόπωρο θα είναι πιο επικίνδυνο
Υποφέρεις κι εσύ από ακράτεια ούρων αλλά ντρέπεσαι να το πεις;
Υποφέρεις κι εσύ από ακράτεια ούρων αλλά ντρέπεσαι να το πεις;
Αυτά είναι τα 162 Σημεία Δωρεάν Ελέγχου Covid-19 για σήμερα Τρίτη
Αυτά είναι τα 162 Σημεία Δωρεάν Ελέγχου Covid-19 για σήμερα Τρίτη
Η ελληνική πρόταση για την αντιμετώπιση της πνευμονίας από COVID-19 δείχνει σημαντική μείωση θανάτων
Η ελληνική πρόταση για την αντιμετώπιση της πνευμονίας από COVID-19 δείχνει σημαντική μείωση θανάτων
Ιστορίες γιατρών που που νόσησαν από κορωνοϊό και νοσηλεύτηκαν σε ΜΕΘ
Ιστορίες γιατρών που νοσηλεύτηκαν σε ΜΕΘ: Είχα την εντύπωση ότι μιλούσα αλλά με την τραχειοστομία, δε μπορούσα να συνεννοηθώ”
Συστηματικός Ερυθηματώδης Λύκος: Η νόσος με τα πολλά πρόσωπα που "προτιμά" κυρίως τις νέες γυναίκες
Συστηματικός Ερυθηματώδης Λύκος: Η νόσος με τα πολλά πρόσωπα που “προτιμά” κυρίως τις νέες γυναίκες

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του