Ημικρανίες: 10 πολύτιμες συμβουλές από το Harvard για να περιορίσεις το πρόβλημα

ημικρανίες-10-πολύτιμες-συμβουλές-από-τ

Μια διαδικτυακή έρευνα που είχε πραγματοποιήσει ο Σύλλογος Ασθενών με Ημικρανία και Κεφαλαλγία Ελλάδος, έδειξε μεταξύ άλλων πως στο 70% των ασθενών, ο περίγυρος τους δεν καταλαβαίνει πως η ημικρανία δεν είναι απλός πονοκέφαλος. Το 65% των ασθενών με ημικρανία δηλώνει πως «χάνει» τη ζωή του πονώντας ενώ το 55% έχει άγχος για την επόμενη κρίση.

Όσοι υποφέρουν από ημικρανίες, ενδεχομένως να βλέπουν τον εαυτό τους σε ένα από τα παραπάνω ευρήματα της έρευνας, ενώ σίγουρα ψάχνουν τρόπους για την αντιμετώπιση των κρίσεων και την ανακούφιση από τον πόνο που σου προκαλούν.

Στο παρελθόν, το πανεπιστήμιο του Harvard είχε αναδείξει 10 τρόπους με τους οποίους θα μπορέσετε μόνες σας να κατευνάσετε το πρόβλημα. Αν είστε πιστές στην εφαρμογή τους, οι ημικρανίες μπορούν να περιοριστούν σε ένταση, σε διάρκεια αλλά και σε συχνότητα.

1. Αποφύγετε τις αιτίες

Κρατήστε για λίγες εβδομάδες ένα ημερολόγιο, για να δείτε εάν η ημικρανία σας εκδηλώνεται έπειτα από συγκεκριμένα γεγονότα ή συνθήκες. Συνηθισμένοι παράγοντες που μπορεί να δώσουν έναυσμα για μια κρίση είναι το κάπνισμα (η νικοτίνη πιστεύεται ότι συστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία του εγκεφάλου), η πολύ έντονη γυμναστική, το στρες, οι αλλαγές στο πρόγραμμα του ύπνου, το «πιάσιμο» του αυχένα και τα οδοντικά προβλήματα.

2. Προσέξτε το σάκχαρό σας

Η μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα αποτελεί συνηθισμένο εκλυτικό παράγοντα ημικρανίας, επειδή προκαλεί αύξηση της πίεσης. Να τρώτε κάθε τέσσερις ώρες και να μην περνάτε περισσότερες από 12 ώρες το βράδυ νηστικοί. Να προτιμάτε επίσης τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, όπως φρούτα, λαχανικά και λίγων λιπαρών ή άπαχο γιαούρτι και τυρί. Αντιθέτως, να αποφεύγετε τα τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, όπως το λευκό ψωμί, τα γλυκά και τα ροφήματα με ζάχαρη.

3. Μην το παρακάνετε με την καφεΐνη

Η πολλή καφεΐνη μπορεί να προκαλέσει συστολή των αιμοφόρων αγγείων γύρω από τον εγκέφαλο, γεγονός που μπορεί να δώσει το έναυσμα για μια ημικρανική κρίση. Περισσότερα από 300 mg καφεϊνης την ημέρα (αντιστοιχούν σε πέντε φλιτζάνια στιγμιαίο καφέ) μπορεί να προκαλέσουν πρόβλημα. Προσπαθήστε να πίνετε λιγότερους καφέδες ή αλλάξτε σε ντεκαφεϊνέ. Να θυμάστε πως και η σοκολάτα, το τσάι, αλλά και τα αναψυκτικά τύπου κόλα, περιέχουν καφεΐνη.

4. Προσοχή στα πρόσθετα

Πολλοί πάσχοντες από ημικρανία αναφέρουν ευαισθησία σε ορισμένα πρόσθετα των τροφίμων, όπως η μονονατρική γλουταμάτη (υπάρχει λ.χ. σε ορισμένα τυριά, αποξηραμένες ντομάτες και κρέατα σε κονσέρβα), η ασπαρτάμη (είναι τεχνητό γλυκαντικό), η ταρτραζίνη (είναι μια κίτρινη χρωστική που χρησιμοποιείται λ.χ. σε ροφήματα με ανθρακικό), διάφοροι θειωτικοί παράγοντες (υπάρχουν στο κρασί) και το βενζοϊκό νάτριο (υπάρχει λ.χ. σε ορισμένες γαρίδες, μαργαρίνες, αναψυκτικά και γλυκά).

5. Μασήστε πιπερόριζα

Μελέτες έχουν δείξει πως όταν μασάει κανείς ωμή πιπερόριζα καταπραΰνεται η ναυτία και τα πεπτικά προβλήματα που συχνά συνοδεύουν την ημικρανική κρίση. Η πιπερόριζα φαίνεται επίσης ότι καταστέλλει τη δράση των προσταγλανδινών – μιας ομάδας ουσιών που μπορεί να προκαλέσουν φλεγμονή στα αιμοφόρα αγγεία του εγκεφάλου, ενεργοποιώντας μια ημικρανική κρίση.

6. Να τρώτε πρωτεΐνες

Μελέτες έχουν δείξει ότι πολλοί πάσχοντες από ημικρανία έχουν στον εγκέφαλό τους χαμηλά επίπεδα μιας ουσίας που λέγεται σεροτονίνη. Για να τα αυξήσετε, να τρώτε τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες, όπως το κοτόπουλο, η γαλοπούλα, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, οι μπανάνες, τα φασόλια, ο αρακάς, τα καρύδια, τα όσπρια και οι ξηροί καρποί.

7. Να πίνετε νερό

Η αφυδάτωση είναι συνηθισμένος εκλυτικός παράγοντας ημικρανίας. Οι ιστοί που περιβάλλουν τον εγκέφαλο αποτελούνται κυρίως από νερό και, όταν χάνουν νερό, συρρικνώνονται, με συνέπεια ερεθισμό και πόνο. Να πίνετε καθημερινά ένα έως δύο λίτρα νερό.

8. Πάρτε συμπληρώματα

Το 5ΗΤΡ μπορεί να βοηθήσει τον οργανισμό να είναι λιγότερο ευάλωτος στις ημικρανικές κρίσεις, ενώ το συνένζυμο Q10 μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη των ημικρανιών.

9. Να τρώτε μαγνήσιο

Η μειωμένη πρόσληψη μαγνησίου πιστεύεται ότι μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη παροχή αίματος στον εγκέφαλο και χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα – και τα δύο σχετίζονται με τις ημικρανικές κρίσεις. Τα φρέσκα, σκουροπράσινα λαχανικά, ο πολτός τομάτας, τα καρύδια, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα φασόλια, ο αρακάς, οι πατάτες, οι μπανάνες και η μαγιά είναι μερικά από τα τρόφιμα που περιέχουν μαγνήσιο.

10. Δοκιμάστε τη γιόγκα

Η γιόγκα θεωρείται «φάρμακο» εναντίον του στρες, ενώ καταπραΰνει διάφορα ενοχλήματα και πονάκια παντού στο σώμα. Ορισμένες στάσεις της, εξάλλου, καταπραΰνουν την δυσκαμψία στον αυχένα και στους ώμους.

Διαβάστε επίσης

Κακοκαιρία Daniel: Ποια βασικά προϊόντα θα λείψουν από το τραπέζι μας και ο φόβος για αυξήσεις στις τιμές

Το μυστικό της ευτυχίας είναι να ξεκινάς από την αρχή – Αυτό έκανε μια 60χρονη και άλλαξε τη ζωή της συθέμελα

Σχετικά Άρθρα
Βλέφαρα: Πόσο κινδυνεύουν από τον ήλιο;
Βλέφαρα: Πόσο κινδυνεύουν από τον ήλιο;
%ce%bf-%cf%84%ce%bf%ce%be%ce%b9%ce%ba%cf%8c%cf%82-%ce%bb%ce%b1%ce%b3%ce%bf%ce%ba%ce%ad%cf%86%ce%b1%ce%bb%ce%bf%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%ac%ce%b4%ce%b1%cf%82-%cf%80%cf%81%ce%bf0
Ο τοξικός λαγοκέφαλος της Ελλάδας προκαλεί ανησυχία: Ευρωβουλευτές ζητούν άμεσα μέτρα προστασίας για λουόμενους και παράκτιες περιοχές
%ce%b7-%cf%80%ce%af%ce%b5%cf%83%ce%b7-%cf%83%ce%bf%cf%85-%cf%87%cf%84%cf%85%cf%80%ce%ac-%ce%ba%ce%b1%ce%bc%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%ac%ce%ba%ce%b9-8-%ce%b4%ce%bf%ce%ba%ce%b9%ce%bc%ce%b1%cf%83%ce%bc%ce%ad0
Η πίεση σου χτυπά καμπανάκι; 8 δοκιμασμένες πρακτικές για καρδιακή υγεία και ευεξία
%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%81%ce%b5%ce%af-%ce%b7-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%ae%ce%bc%ce%b7-%ce%bd%ce%b1-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b2%ce%bb%ce%ad%cf%88%ce%b5%ce%b9-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%8e%cf%810
Μπορεί η επιστήμη να προβλέψει την “ώρα του θανάτου”; Το νέο βιολογικό ρολόι προκαλεί αίσθηση
%cf%84%ce%bf-%cf%86%cf%81%ce%bf%cf%8d%cf%84%ce%bf-%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%81%ce%b5%ce%af-%ce%bd%ce%b1-%ce%b2%ce%bf%ce%b7%ce%b8%ce%ae%cf%83%ce%b5%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%ad0
Το φρούτο που μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο του σακχάρου, σύμφωνα με νέα μελέτη
%ce%b7-%ce%b8%ce%b5%cf%81%ce%b1%cf%80%ce%b5%ce%af%ce%b1-%ce%bc%ce%b5-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%bd%cf%8d%ce%bc%cf%86%ce%b5%cf%82-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%cf%84%cf%81%ce%ad%cf%86%ce%b5%ce%b9-%ce%b3%ce%b90
Η θεραπεία με προνύμφες επιστρέφει: Γιατί όλο και περισσότεροι γιατροί τις χρησιμοποιούν για την επούλωση τραυμάτων

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του