Αρχική > Featured > Τηλεργασία και σωστή στάση σώματος: Χρήσιμα tips για να αποφύγετε πόνους και «πιασίματα»

Τηλεργασία και σωστή στάση σώματος: Χρήσιμα tips για να αποφύγετε πόνους και «πιασίματα»

Η καραντίνα part 2 έχει βρει τους περισσότερους εργαζόμενους σε τηλεργασία. Ομολογουμένως, ο εγκλεισμός μαζί με δουλειά στο σπίτι δεν είναι ό,τι το καλύτερο για το σώμα μας, καθώς η κακή στάση μας δουλεύοντας με το laptop μπορεί να προκαλέσει προβλήματα.

Βέβαια, η κακή στάση του σώματος δεν είναι μόνο αποτέλεσμα της τηλεργασίας, αφού δεν είναι λίγοι οι εργαζόμενοι του γραφείου που δεν κάθονται σωστά στην καρέκλα.

Ο φυσίατρος και ιατρός αποκατάστασης, Δημήτρης Εργελετζής, μιλώντας στην ΕΡΤ, έδωσε πολύτιμες συμβουλές για τη σωστή στάση του σώματός μας ενώ δουλεύουμε, ενώ συνέστησε και μερικές διατάσεις και διαλείμματα ανάμεσα στις ώρες εργασίας.

Πώς να κάθεστε σωστά ενώ εργάζεστε

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ.Εργελετζής η καρέκλα θα πρέπει να έχει το κατάλληλο ύψος για να ακουμπά καλά η πλάτη μας σ’ αυτή. Η καρέκλα θα πρέπει να διαθέτει μπράτσα και να βρίσκεται σε ύψος που να στηρίζει τους αγκώνες, οι οποίοι θα πρέπει να βρίσκονται σε ορθή γωνία, και οι καρποί να ακουμπούν στο γραφείο.

Όσον αφορά τα πόδια, θα πρέπει τα γόνατα να σχηματίζουν με το πάτωμα και αυτά ορθή γωνία, ενώ τα πέλματα θα πρέπει να ακουμπούν στο πάτωμα ή σε κάποιο υποπόδιο.

Ο αυχένας θα πρέπει να κοιτά ακριβώς ευθεία στο laptop και συστήνεται μία ρυθμιζόμενη βάση ή η τοποθέτηση βιβλίων από κάτω, προκειμένου να μην είναι χαμηλότερα από το ύψος του ματιού και χρειάζεται να σκύβουμε.

Κάντε διαλείμματα με διατάσεις

Ο φυσίατρος συνέστησε σε όλους τους εργαζόμενους σε γραφείο να κάνουν μικρά διαλείμματα από την εργασία τους κάθε μία ώρα για λίγα λεπτά. «Καλό θα είναι να σηκώνεστε και να περπατάτε λίγο χαλαρά μέσα στο σπίτι», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια πρότεινε μία σειρά διατάσεων για την πλάτη, τη μέση, τους τρικέφαλους, τον αυχένα και τα ισχία.

Πλάτη: Αρχικά, πλέξτε τα δάχτυλα των χεριών. Στρέψτε το κάτω μέρος της παλάμης προς το ταβάνι και τεντώστε τα χέρια ψηλά. Η άσκηση αυτή τεντώνει και ηρεμεί την πλάτη. Κρατήστε για 10”.

Τρικέφαλοι: Λυγίστε τον έναν αγκώνα, περάστε τον πίσω από το κεφάλι και τραβήξτε τον μαλακά με το άλλο χέρι για 10”, ώστε να τεντώσει ο τρικέφαλος. Επαναλάβετε το ίδιο με το άλλο χέρι.

Αυχένας: Μαλακά με το ένα χέρι τραβήξτε το κεφάλι σας κάτω και δεξιά για 10” και αντιστοίχως από την αριστερή πλευρά. Εναλλακτικά, στρίψτε δεξιά και αριστερά για 10” από την κάθε πλευρά.

Μέση: Ενώ κάθεστε στην καρέκλα σας, στρίψτε για 10” τον κορμό σας μαλακά προς τα δεξιά και αντιστοίχως προς τα αριστερά.

Ισχία: Φέρτε το ένα γόνατό σας προς το στήθος, ενώ το άλλο πόδι ακουμπά στο έδαφος. Κρατήστε για 10” και συνεχίστε με το άλλο σας πόδι.