Ακόμα και οι πιο έμπειροι δρομείς δεν τα καταφέρνουν από τη μια στιγμή στην άλλη. Στην πραγματικότητα, σχεδόν κανείς δεν μπορεί να ανταπεξέλθει αν δεν αφιερώσει τον χρόνο και την υπομονή που απαιτούνται. Οι περισσότεροι δρομείς παραιτούνται εύκολα, επειδή ξεκινούν πολύ έντονα, πράγμα που οδηγεί σε κόπωση και συχνούς τραυματισμούς. Ακολουθούν 4 συμβουλές κατάρτισης για νέους δρομείς.



1. Ξεκινήστε αργά

Μια ρεαλιστική προσέγγιση θα μπορούσε να είναι η εναλλαγή ανάμεσα στο περπάτημα και το τρέξιμο για 20 λεπτά. Χρησιμοποιήστε τους περιπάτους για να ανακάμψετε και συνεχίστε με τρέξιμο για να επιτρέψετε στους πνεύμονες, την καρδιά και τα πόδια σας να προσαρμοστούν εύκολα. Τρεις εβδομαδιαίες διαδρομές των 20 λεπτών η καθεμία είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ξεκινήσει ένας αρχάριος.

2. Ξεκινήστε με πρόγραμμα

Πολλοί δρομείς κάνουν το λάθος να στοχεύουν σε έναν μαραθώνιο από πολύ νωρίς. Αυτό μπορεί συχνά να οδηγήσει σε τραυματισμό, αλλά ένας πιο εφικτός στόχος όπως τα 5km είναι μια πολύ πιο ασφαλής προσέγγιση για τους δρομείς που μόλις ξεκινούν. Είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να βγουν έξω από τη ζώνη άνεσής τους σχετικά γρήγορα, αλλά και να προσθέσουν χιλιόμετρα στο «βιογραφικό» τους με έναν αρκετά ασφαλή τρόπο.

3. Μείνετε συνεπείς

Όπως και με κάθε νέο πρόγραμμα γυμναστικής, είναι σημαντικό να επιμείνετε σε αυτό για να δείτε βελτιώσεις και αποτελέσματα. Ενώ η υπερβολική πίεση δεν είναι ιδανική, για να προσαρμοστείτε σε κάτι νέο πρέπει να έχετε συνέπεια. Μια διαδρομή ανά εβδομάδα απλά δεν αρκεί. Η συνέπεια και η αποφυγή των χαμένων διαδρομών είναι το κλειδί.

4. Να έχετε ρεαλιστικούς στόχους


Όλες οι διαδρομές σας για τις πρώτες δύο εβδομάδες θα πρέπει να είναι σε χαλαρό ρυθμό, καθώς η μεταπήδηση σε γρήγορα επίπεδα χωρίς την οικοδόμηση μιας βάσης αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμού. Χρειάζεται χρόνος για να δημιουργηθεί μια συνήθεια ή να οικοδομηθεί μια νέα ρουτίνα, αλλά και για το σώμα να προσαρμοστεί σε μια νέα δραστηριότητα. Είναι σημαντικό να μην κάνετε πάρα πολλά μίλια ανά εβδομάδα ή να περιμένετε ότι κάθε τρέξιμο θα είναι εξίσου γρήγορο. Ξεκινήστε αργά, να είστε υπομονετικοί και με την πάροδο του χρόνου θα τα καταφέρετε.

από Μαρία Ιωαννάτου