Προσπαθεί το κράτος, προσπαθούν και οι τζαμπατζήδες του συγκοινωνιών… να δούμε ποιος θα τα καταφέρει καλύτερα. Σίγουρα το ηλεκτρονικό εισιτήριο βελτίωσε την κατάσταση στις σταθερές συγκοινωνίες μειώνοντας αισθητά τον αριθμό των ανθρώπων το μετρό χωρίς να ακυρώνουν το εισιτήριό τους, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πια τζαμπατζήδες.

Τώρα το πρόβλημα έχει πάρει την εξής μορφή. Με ένα εισιτήριο περνούν από τις πύλες δύο ή και περισσότερα άτομα. Η διοίκηση του ΟΑΣΑ αναγνωρίζοντας το πρόβλημα, έχει αναθέσει τη διενέργεια ειδικής μελέτης στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο προκειμένου να εντοπίσει τις αιτίες και να αναζητηθούν τρόποι για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Σίγουρα θα εξεταστεί ο χρόνος που παραμένουν ανοιχτές οι πύλες στους σταθμούς του μετρό, περίπου 8 δευτερόλεπτα, χρόνος που οι τζαμπατζήδες εκμεταλλεύονται, περνούν χωρίς να πληρώσουν και χρησιμοποιούν το μετρό χωρίς κανένα κόστος.

Υπενθυμίζεται πως στον χρόνο των 8 δευτερολέπτων κατέληξε ο ΟΑΣΑ μετά από μελέτη που ετοίμασε η ανάδοχος εταιρεία, Hellas Smart Ticket, και ύστερα από εκτεταμένες δοκιμές.
Το έργο του ΕΜΠ είναι αφενός να καταγράψει τι ισχύει στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη και πώς αντιμετωπίζουν εκεί το φαινόμενο του τζάμπα.


Φυσικά, μέσα στις προτεραιότητες είναι και η επαναφορά των ελέγχων στα μέσα μεταφοράς.

από Σοφία Κωστάρα