Αρχική > Featured > Συναισθηματική πείνα: Πώς να σταματήσετε να «τρώτε» τα συναισθήματά σας

Συναισθηματική πείνα: Πώς να σταματήσετε να «τρώτε» τα συναισθήματά σας

Το «Μένουμε Σπίτι» σε πολλούς άφησε κιλά, σε πολλούς ψυχολικές μεταπτώσεις, σε άλλους και τα δύο.

Δεν είναι λίγες οι φορές που γκρινιάζουμε επειδή τις μέρες της καραντίνας το ρίξαμε στο φαγητό και πήραμε κιλά, ότι τρώμε περισσότερο χωρίς να ξέρουμε το λόγο και δεν μπορούμε να σταματήσουμε και πολλά άλλα. Μία life coach τονίζει ότι αυτό ονομάζεται «συναισθηματική πείνα».

Όταν κανείς τρώει χωρίς να πεινάει πραγματικά, αν το κάνει σε συγκεκριμένες ώρες και με συγκεκριμένες τροφές, αν το μυαλό κολλάει στο φαγητό ή τρωει για να νιώσει καλύτερα και μετά νιώθει ενοχές, σύμφωνα με την life coach, όλα τα παραπάνω συνάδουν στην συναισθηματική πείνα.

Κάθε συναίσθημα απογοήτευσης, στεναχώριας ή ανίας οδηγεί στο… ψυγείο, στο φούρνο ή στο ντουλάπι. Παράλληλα, η αδυναμία έκφρασης ενός συναισθήματος ή η αίσθηση του ανικανοποίητου συμβάλλουν στην αναζήτηση λύσης στο φαγητό.

Αυτό που πρέπει να αναρωτηθεί κανείς είναι τι είναι αυτό που του δίνει χαρά και τις πηγές της ή αν η ρουτίνα έχει «ρουφήξει» τον καθένα κάνοντάς τον να ξεχάσει να χαίρεται.

Η λύση είναι μία: οι νέες συνήθειες, οι νέοι στόχοι μικροί ή μεγάλοι, προκειμένου να αναλωθεί η ενέργεια σε αυτούς. Αρκεί πρώτα να γίνει κατανοητό, ότι υφίσταται συναισθηματική πείνα. Παρατηρήστε τις ώρες που τρώτε, τι τρώτε, πώς ενεργοποιείται η πείνα και κρατήστε ημερολόγιο.

Στη συνέχεια βάλτε τις νέες συνήθειες που ενεργοποιούν την επιθυμία για κάτι διαφορετικό και ενισχύστε τη θέλησή σας, νικήστε την αναβλητικότητα

Η συναισθηματική πείνα σχετίζεται με τη σκέψη. Προσπαθήστε να την οριοθετήσετε και αν χρειαστεί βοήθεια του ειδικού, δεν είναι ντροπή. Ζητήστε τη. Και προ παντός μην αφήσετε να σας καταπιεί, ενισχύστε τη διάθση για δημιουργία!

Πηγή: nanalifeonlife.gr/ Νανά Συγκούνα Life Coach/Σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης/Δικηγόρος