Γυναικοκτονίες: H ψηφιακή συζήτηση χωρίς λογοκρισία στο Onassis Channel που δεν πρέπει να χάσεις!

γυναικοκτονίες-h-ψηφιακή-συζήτηση-χωρ

Πόσο έτοιμη είναι η ελληνική κοινωνία να αποδεχτεί τον όρο «γυναικοκτονία»; Γιατί υπάρχει έξαρση του φαινομένου τα τελευταία χρόνια; Πώς μπορούμε να φανταστούμε μια επόμενη μέρα όπου κάθε γυναίκα και θηλυκότητα θα νιώθει ασφαλής – στο σπίτι, στην εργασία, στην κοινωνία; Το “Society Uncensored 02” ξεκινάει με ένα θέμα βαρύ, πολυδιάστατο και επιτακτικό, που διατρέχει αιώνες, αλλά πρώτη φορά το κοιτάζουμε συλλογικά κατάματα για να το αντιμετωπίσουμε. Μιλάμε για τη ζωή μας.

«Το σπίτι είναι ένας χώρος ασφάλειας, αλλά για πάρα πολλές γυναίκες αποδείχτηκε τόπος μαρτυρίου»

«Αυτή η απώλεια δεν πρόκειται ποτέ να φύγει από το σπίτι μας, θα είναι πάντα ένα άδειο δωμάτιο, μία άδεια καρέκλα, θα είναι τα άδεια τα ρούχα της που είναι κρεμασμένα σε έναν καλόγερο». Η Ελένη στη Ρόδο, η Αγγελική στην Κέρκυρα, η Ερατώ στη Λέσβο, η Κωνσταντίνα στη Μακρινίτσα, η Καρολάιν στα Γλυκά Νερά, η Γαρυφαλλιά στη Φολέγανδρο, η Αννίσα στη Δάφνη, η Μόνικα στην Κυπαρισσία, η Δώρα στη Ρόδο, η Τζεβριέ στην Αλεξανδρούπολη και πολλές ακόμα γυναίκες δολοφονήθηκαν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα επειδή ήταν γυναίκες.

Οι γυναικοκτονίες είναι ένα κοινωνικοϊστορικό φαινόμενο που διατρέχει τους αιώνες. Πρόκειται για ανθρωποκτονίες γυναικών, κοριτσιών και θηλυκοτήτων εξαιτίας του φύλου τους, στο πλαίσιο της πατριαρχικής εξουσίας. Αποσκοπούν στην άσκηση κοινωνικού ελέγχου στα σώματα και στις επιθυμίες των γυναικών, αλλά και στην τιμωρία τους. Διαπράττονται από άνδρες με χαρακτηριστικά τοξικής αρρενωπότητας που θεωρούν ότι έχουν δικαίωμα ζωής και θανάτου πάνω στις γυναίκες και συνιστούν το απώτατο άκρο της έμφυλης βίας.

Στο έδαφος της επιτακτικότητας του θέματος, η σειρά “Society Uncensored 02” της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση παρουσιάζει στις 23 Μαρτίου 2022 μια εκπομπή για τις Γυναικοκτονίες στο YouTube Channel του Ιδρύματος Ωνάση. Κατατίθενται βιώματα και μαρτυρίες, παρουσιάζονται ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα από την Ελλάδα και άλλες χώρες, καταγράφονται οι ανεπάρκειες και οι κακές πρακτικές του μηχανισμού απόκρισης στην έμφυλη βία, φωτίζεται η διαθεματικότητα του ζητήματος, αναλύονται τα δομικά αίτια και οι κλιμακώσεις της κακοποίησης, ενώ υπογραμμίζεται ο ρόλος της Πολιτείας και της κοινωνίας στην αντιμετώπιση και στην πρόληψη των γυναικοκτονιών.

Με τη συνδρομή οπτικοακουστικού υλικού, στοιχείων που συλλέχθηκαν από διεθνείς φορείς (Le Monde, Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο για τη Γυναικοκτονία) και γραφιστικών αποτυπώσεων, οι συμμετέχουσες και συμμετέχοντες μοιράζονται γνώσεις και απόψεις από τους χώρους της επιστήμης, του φεμινισμού, της παρέμβασης στο πεδίο, αλλά και της βιωματικής εμπειρίας, φέροντας μαζί τη φόρτιση που προξενεί ένα συλλογικό τραύμα και, συγχρόνως, o αγώνας και η διεκδίκηση του μετασχηματισμού για να νιώθουμε όλες/οι/α ασφάλεια και ελευθερία.

%ce%b3%cf%85%ce%bd%ce%b1%ce%b9%ce%ba%ce%bf%ce%ba%cf%84%ce%bf%ce%bd%ce%af%ce%b5%cf%82-h-%cf%88%ce%b7%cf%86%ce%b9%ce%b1%ce%ba%ce%ae-%cf%83%cf%85%ce%b6%ce%ae%cf%84%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%87%cf%89%cf%810

“Society Uncensored”: Συζητήσεις χωρίς λογοκρισία για όλα όσα μας απασχολούν στο «εδώ και τώρα»

H σειρά ψηφιακών συζητήσεων της Στέγης “Society Uncensored” ξεκίνησε το 2020 ως μια πηγαία ανάγκη να συζητήσουμε χωρίς λογοκρισία για όλα όσα μας απασχολούν στο «εδώ και τώρα», σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο. Με πάνω από 500.000 views στην πλατφόρμα του Onassis Channel στο YouTube, οι συζητήσεις προκάλεσαν σχόλια και αντιδράσεις, προβλημάτισαν και ευαισθητοποίησαν, άνοιξαν έναν γόνιμο διάλογο που συνεχίστηκε και συνεχίζεται στον φυσικό και στον ψηφιακό χώρο.

Oι προβολές περιεχομένου των “Society Uncensored” συνολικά στα social media (μέσα από αποσπάσματα, trailers κ.λπ.) αγγίζουν τα 4 εκατομμύρια, ενώ τα σχόλια (σε YouTube και λοιπά social media σε περιεχόμενο σχετικό με το “Society Uncensored”) πλησιάζουν τα 15.000, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι η Στέγη, πιστή στην αποστολή της, πυροδοτεί συζητήσεις.

Τώρα, το “Society Uncensored” εξελίσσεται, αλλάζει και μεταμορφώνεται, εγκαινιάζοντας μια νέα σειρά συζητήσεων. Κεντρικός πυρήνας παραμένει το στρογγυλό τραπέζι, εκεί όπου άνθρωποι συναντιούνται για να συζητήσουν ανοιχτά και αδιαμεσολάβητα για όλα τα επίκαιρα και κρίσιμα ζητήματα της εποχής και της ελληνικής κοινωνίας.

Φέτος, οι συζητήσεις πλαισιώνονται από οπτικοακουστικό υλικό, συνεντεύξεις, animation και στατιστικά στοιχεία που συλλέγονται από την ομάδα της Στέγης σε συνεργασία με διεθνείς φορείς. Οι συζητήσεις και οι συνεντεύξεις κινηματογραφούνται στο Onassis Ready, ένα βιομηχανικό κτίριο στην οδό Λεγάκη της περιοχής του Ρέντη, που έχει μεταμορφωθεί από το Ίδρυμα Ωνάση σε έναν απρόσμενο χώρο για καλλιτεχνικό πειραματισμό και εξερεύνηση.

Συμμετέχουν

Βαγγέλης Κοσμάτος, Ψυχολόγος – Gender Expert, Επιστημονικός Υπεύθυνος «Συμμαχίας των Φύλων»

Μαρία Λιάπη, Κοινωνιολόγος, Επιστημονικά Υπεύθυνη Κέντρου «Διοτίμα»

Άννα Ράζου, Ιατροδικαστής στο Γ.Ν.Α. Ασκληπιείο Βούλας, Γραμματέας της Ελληνικής Ιατροδικαστικής Εταιρείας

Αγγελική Σεραφείμ, Δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, πρώην μέλος Δ.Σ. Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών

Κατερίνα Σεργίδου, Ερευνήτρια Σπουδών Φύλου και Φεμινισμού, πολιτική ακτιβίστρια

Μαρία Σιδηροπούλου, Ντοκιμαντερίστρια, Δημοσιογράφος

%ce%b3%cf%85%ce%bd%ce%b1%ce%b9%ce%ba%ce%bf%ce%ba%cf%84%ce%bf%ce%bd%ce%af%ce%b5%cf%82-h-%cf%88%ce%b7%cf%86%ce%b9%ce%b1%ce%ba%ce%ae-%cf%83%cf%85%ce%b6%ce%ae%cf%84%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%87%cf%89%cf%812

Εμφανίζονται

Χρύσα Κατσαρίνη, Stand-up Comedian

Νίνα Μαρία Πασχαλίδου, Σκηνοθέτρια, Παραγωγός

Θάλεια Πορτοκάλογλου, Υπεύθυνη του Ψυχοθεραπευτικού Προγράμματος στο «Δίκτυο Μέλισσα»

Γιασαμάν Χεϊνταρπούρ, Πολιτισμική Μεσολαβήτρια στο «Δίκτυο Μέλισσα»

Αλεξάνδρα Ψαράκου, μητέρα Γαρυφαλλιάς

Συντονίζει η Μαρία Λούκα, Σεναριογράφος, Δημοσιογράφος

Συντελεστές Γυναικοκτονίες

Μια παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση

Σύλληψη & Επιμέλεια: Πάσκουα Βοργιά, Δημήτρης Θεοδωρόπουλος

Σενάριο & Έρευνα: Μαρία Λούκα

Οργάνωση Παραγωγής: Πάσκουα Βοργιά

Συντονισμός & Εκτέλεση Παραγωγής Βίντεο: Σμαράγδα Δογάνη

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Χρήστος Σαρρής

Καλλιτεχνική Επίβλεψη: Κωνσταντίνος Χαϊδαλής

Επιμέλεια Περιεχομένου: Ελιζαμπέττα Γεωργιάδου

Motion Graphics: Γεωργία Σκαρτάδου

Μουσικό κομμάτι: Kostadis

Επιμέλεια & Mετάφραση: Βασίλης Δουβίτσας

Υποτιτλισμός: Authorwave

Σκηνοθεσία & Παραγωγή: Σταύρος Πετρόπουλος, Λεωνίδας Κωνστανταράκος

Εκτέλεση Παραγωγής: Alaska Films

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιάννης Καραμπάτσος

Εικονολήπτες: Ιβάν Ζιώβας, Βαγγέλης Λαϊνάς, Ξενοφώντας Βαρδαρός, Πέτρος Γκορίτσας

Ηχοληψία: Ιάσονας Θεοφάνου

Μοντάζ: Κατερίνα Ρέκκα

Διευθυντής Παραγωγής: Γιώργος Τσακίρης

Βοηθός Διευθυντή Παραγωγής: Στέφανος Δούλος

Σκηνογραφία: Δήμητρα Λιάκουρα

Φροντιστής: Ηλίας Ντακοβάνος

Ηλεκτρολόγος: Γιάννης Μαραγκουδάκης

Βοηθοί Ηλεκτρολόγου: Γιώργος Σατολιάς, Γιώργος Καρανταλής

Συντονισμός Παραγωγής: Ολυμπία Καλτσά

Ηχογράφηση Voice Over: Γιάννης Ανδριτσόπουλος – Mellow Studio

Μίξη Ήχου: Ιάσονας Θεοφάνου

Χρωματική Επεξεργασία: Γιάννης Κανάκης

Ενοικίαση Εξοπλισμού: Rent Photo Video

Τεχνικός Διευθυντής: Λευτέρης Καραμπίλας

Τεχνική Διεύθυνση & Υποστήριξη Έργου: Phil Hills

Τεχνικοί Φωτισμού: Κώστας Αλεξίου, Ιάκωβος Μπιτσάκης, Γιακουμής Γκίκας

Τεχνικοί Ήχου: Γιάννης Γκλιάτης, Αλέκος Τζοβάρας

Εκτέλεση Παραγωγής Στέγης: Δανάη Γιαννακοπούλου

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους

Αποσπάσματα:

“Girlhood”, Vania Turner & Μαρία Σιδηροπούλου, 2021

“De l’emprise au féminicide”, Clémence Duneau, Solene Bureau, Faustine Vincent (Le Monde), 2021

“Femicidio”, Νίνα Μαρία Πασχαλίδου, 2022

Πλάνα από φεμινιστική κινητοποίηση, Vania Turner, 2022

To βίντεο θα παραμείνει διαθέσιμο χωρίς αντίτιμο ή χρονικό περιορισμό

Διαβάστε επίσης

Οι ανθισμένες ροδακινιές της Ημαθίας που θα «ζήλευαν» οι sakura και αποθέωσε το National Geographic (εικόνες)

Σόνια Τσεκίνι: Έκκληση για αίμα για την αθλήτρια που μας δίδαξε τι είναι δύναμη ψυχής – Ελάτε να τη βοηθήσουμε!

Νίκος Εγγονόπουλος: Ο μεγάλος Έλληνας σουρεαλιστής ζωγράφιζε και εξώφυλλα μόδας (εικόνες)

Σχετικά Άρθρα
Ενδοοικογενειακή βία στο Βόλο: Την απειλούσε με κατσαβίδι μπροστά στο ανήλικο παιδί τους
Ενδοοικογενειακή βία στο Βόλο: Την απειλούσε με κατσαβίδι μπροστά στο ανήλικο παιδί τους
Η Κλέλια Ρένεση ξεσπά κατά του Δήμου Γαύδου – «Πώς γίνεται να αγαπάς έναν τόπο και να σε αφήνουν εκτεθειμένο»
Η Κλέλια Ρένεση ξεσπά κατά του Δήμου Γαύδου – «Πώς γίνεται να αγαπάς έναν τόπο και να σε αφήνουν εκτεθειμένο»
Τι "κρύβουν" τα χρώματα της... καθημερινότητάς μας
Τι “κρύβουν” τα χρώματα της… καθημερινότητάς μας
Μαζί και στο θάνατο: Η τραγική ιστορία του ηλικιωμένου ζευγαριού της Κυψέλης
Μαζί και στο θάνατο: Η τραγική ιστορία του ηλικιωμένου ζευγαριού της Κυψέλης
Συνελήφθη ο Μαροκινός «δράκος» που προσπάθησε να βιάσει δημοσιογράφο στα Εξάρχεια
Συνελήφθη ο Μαροκινός «δράκος» που προσπάθησε να βιάσει δημοσιογράφο στα Εξάρχεια
Θέμης Αδαμαντίδης και Βαρβάρα Κίρκη: Ξανά μαζί μαζί τις εντάσεις και τις μηνύσεις
Θέμης Αδαμαντίδης και Βαρβάρα Κίρκη: Ξανά μαζί μετά τις εντάσεις και τις μηνύσεις

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του