Αυτά είναι τα 10 βασικά χαρακτηριστικά των ψυχικά υγιών ανθρώπων

αυτά-είναι-τα-10-βασικά-χαρακτηριστικά-τ

Οι άνθρωποι συχνά ρωτούν τι σημαίνει να είσαι ψυχικά υγιής. Θέλουν να μάθουν πώς μπορείς να φτάσεις μέχρι εκεί. Αν και αυτό φαίνεται λίγο διαφορετικό για τον καθένα, υπάρχουν μερικά κοινά χαρακτηριστικά των ανθρώπων που είναι σε θέση να διατηρήσουν καλή ψυχική υγεία και να αναπτύξουν ανθεκτικότητα. Των ανθρώπων που μπορούν να είναι χαρούμενοι για τους άλλους, ακόμα και όταν αντιμετωπίζουν τις δικές τους προκλήσεις.

Πάμε να ξεκινήσουμε την αντίστροφη μέτρηση που θα μας οδηγήσει στο κλειδί για να ανοίξουμε την πόρτα της καλής ψυχικής υγείας:

10. Ξυπνάς κάθε μέρα και νιώθεις ευγνωμοσύνη για κάτι

Όταν έχετε μια κακή μέρα ή μια κακή εβδομάδα, μπορείτε να κοιτάξετε γύρω σας και να παρατηρήσετε άλλους ανθρώπους να είναι χαρούμενοι. Μπορεί να είναι δύσκολο, σε περιόδους ταλαιπωρίας, να αναγνωρίσεις πράγματα που εκτιμάς. Αλλά η ικανότητα να σκέφτεστε τουλάχιστον ένα πράγμα για το οποίο είστε ευγνώμονες σε καθημερινή βάση είναι ένα σημάδι ανθεκτικότητας. Είναι σημάδι ότι μπορείτε να εκτιμήσετε τα καλά πράγματα ή τις καλές σχέσεις που έχετε. Η αναγνώριση αυτών μπορεί να βελτιώσει την ψυχική σας υγεία, εάν φροντίσετε να γίνει αυτό πάγια τακτική σας.

9. Φροντίστε να έχετε κάτι που ανυπομονείτε να κάνετε ή να ζήσετε.

Ίσως έχετε μια εκδήλωση με φίλους, διακοπές ή κάτι τόσο απλό όσο μια ήσυχη νύχτα στο σπίτι παρακολουθώντας μια αγαπημένη ταινία. Το να σχεδιάζετε κάτι που μπορείτε να περιμένετε και να βρείτε κάποια ικανοποίηση και απόλαυση σε αυτό είναι ένα σημάδι ότι αναζητάτε θετικές εμπειρίες, οι οποίες μπορούν να μειώσουν το άγχος και τα συναισθήματα κατάθλιψης.

8. Μπορείτε να ξεπεράσετε το θυμό σας

Αφήνετε τον θυμό σας και δεν ξοδεύετε χρόνο κρατώντας κακία σε άλλους που σας έχουν πληγώσει.

Ενώ όλοι είχαμε δύσκολες σχέσεις και συγκρούσεις στη ζωή μας κάποια στιγμή, το να τις κρατάμε μπορεί να μας εμποδίσει να συνεχίσουμε τη ζωή μας. Μπορεί να οδηγήσει σε εσωτερικευμένα αρνητικά συναισθήματα, όπως θυμό, θλίψη, ακόμη και μοναξιά, όταν μας εμποδίζει να βρούμε άλλες φιλίες ή σχέσεις. Εάν μπορείτε να αφήσετε με επιτυχία τον θυμό σας πίσω και να σταματήσετε να σκέφτεστε αυτούς που σας έχουν πληγώσει, είναι πιο πιθανό να έχετε ειρήνη στη ζωή σας και να επιτύχετε καλή ψυχική υγεία.

7. Απολαμβάνετε τα απλά πράγματα στη ζωή

Οι άνθρωποι που τείνουν να διατηρούν καλή ψυχική υγεία μπορούν να έχουν θετικές εμπειρίες κάνοντας απλά πράγματα, όπως να πηγαίνουν μια βόλτα στη φύση, να γελούν με φίλους και αγαπημένα πρόσωπα ή να ακούνε καλή μουσική. Μπορείτε να εκτιμήσετε κάθε εμπειρία ακόμα κι αν δεν είναι συναρπαστική.

6. Συνεχίζετε να προσπαθείτε όταν τα πράγματα γίνονται δύσκολα

Είναι δύσκολο να παραμείνετε παρακινημένοι όταν περνάτε δύσκολες συνθήκες. Μπορεί να αρχίσετε να ξεμείνετε από ενέργεια και να χάνετε την ελπίδα σας. Αλλά οι άνθρωποι που είναι ψυχικά υγιείς μπορούν γενικά να συνεχίσουν όταν τα πράγματα γίνονται δύσκολα, και μερικές φορές αυτό τους κάνει ακόμη και πιο επίμονους.

5. Βοηθάτε τους άλλους γύρω σας

Οι ψυχικά πιο υγιείς και ανθεκτικοί άνθρωποι δεν περιστρέφουν τα πάντα γύρω από τον εαυτό τους. Ακόμη και όταν οι δικές σας περιστάσεις είναι αμφισβητήσιμες, συνεχίζετε να προσεγγίζετε άλλους και να παρέχετε υποστήριξη όσο καλύτερα μπορείτε. Ανάλογα με το τι συμβαίνει στη ζωή σας, μπορεί να μην μπορείτε να κάνετε μεγάλα πράγματα για να βοηθήσετε τους άλλους, αλλά ανησυχείτε πάντα για τους άλλους και προσπαθείτε να δώσετε ένα χέρι.

4. Φροντίζετε τον εαυτό σας

Οι ψυχικά υγιείς άνθρωποι νοιάζονται για τους άλλους, αλλά όχι σε βαθμό που να μην διατηρούν σωστή αυτοφροντίδα. Φροντίζετε να καλύπτονται οι δικές σας ανάγκες γιατί ξέρετε ότι αυτό σας επιτρέπει να είστε πιο διαθέσιμοι για να βοηθήσετε τους άλλους και να είστε παρόντες στις σχέσεις σας.

3. Έχετε καλά όρια στις σχέσεις σας

Το να ξέρουν πότε να πουν όχι και να ξέρουν πότε να δώσουν στον εαυτό τους λίγο χώρο επιτρέπει στους ανθρώπους που είναι ψυχικά υγιείς να παραμείνουν έτσι ακριβώς. Ψυχικά υγείς, δηλαδή. Είναι δυνατό να είστε χρήσιμοι χωρίς να παραβιάζετε τη δική σας αίσθηση χώρου και ιδιωτικότητας.

2. Δεν ζηλεύετε αυτά που έχουν οι άλλοι

Δεν ξοδεύετε χρόνο συγκρίνοντας τον εαυτό σας με άλλους ή με αυτά που έχουν οι άλλοι. Εστιάζετε σε αυτό που θέλετε εσείς και σε αυτό που μπορείτε.

1. Μπορείτε να είστε χαρούμενοι για τους άλλους, ακόμα κι όταν η ίδια σας η ζωή είναι δύσκολη.

Η ικανότητα να είσαι ευτυχισμένος για τους άλλους και να τους ενημερώνεις ότι είσαι χαρούμενος για αυτούς, είναι μια σημαντική πτυχή της ψυχικής υγείας. Σημαίνει ότι μπορείτε να κοιτάξετε πέρα από τον αγώνα ή τον πόνο σας και να είστε χαρούμενοι για τους άλλους ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει στη ζωή σας.

Μερικά από αυτά τα χαρακτηριστικά μπορεί να φαίνονται δύσκολο να επιτευχθούν. Μερικοί από εμάς έχουμε μεγαλώσει σε οικογένειες όπου η αρνητικότητα, οι συγκρούσεις και ο φόβος είναι ένα μόνιμο στοιχείο της ζωής. Δεν είναι πάντα εύκολο να ταρακουνήσουμε αυτούς τους κύκλους και να ξεκινήσουμε τις δικές μας νέες συνήθειες. Το να μάθουμε να επαναπλαισιώνουμε τη σκέψη μας και να είμαστε παρόντες για να απολαμβάνουμε αυτό που υπάρχει γύρω μας είναι εξαιρετικές δεξιότητες που πρέπει να αποκτήσουμε καθώς προσπαθούμε για την καλύτερη ψυχική υγεία.

Διαβάστε επίσης

Όσκαρ 2023: Είδαμε την ταινία “Blonde” για τη ζωή της Μέριλιν και… μας έπνιξε η θλίψη

Γιώργος Ζαμπέτας: Ο άγνωστος καβγάς με την Αλίκη, η φυλακή, ο Ωνάσης και ο… «Θανάσης»

Σχετικά Άρθρα
7ο Ετήσιο Συνέδριο Ελληνικής Ομοσπονδίας Καρκίνου: “Ο άνθρωπος στο επίκεντρο”
7ο Ετήσιο Συνέδριο Ελληνικής Ομοσπονδίας Καρκίνου: “Ο άνθρωπος στο επίκεντρο”
Η εποχή της εικόνας ή η εικόνα μας μέσα από την οθόνη!
Η εποχή της εικόνας ή η εικόνα μας μέσα από την οθόνη!
Ποιοι σημερινοί τριαντάρηδες θα εμφανίσουν ψυχική διαταραχή στα 52 τους;
Ποιοι σημερινοί τριαντάρηδες θα εμφανίσουν ψυχική διαταραχή στα 52 τους;
Νovartis: Νέα επικεφαλής Επικοινωνίας στην Περιφέρεια Νότιας, Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης η Φ. Μπαμπανάρα
Νovartis: Νέα επικεφαλής Επικοινωνίας στην Περιφέρεια Νότιας, Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης η Φ. Μπαμπανάρα
Ελένη Ράντου: «Με την μητέρα μου είχαμε μια ιδιόρρυθμη σχέση. Ήμουν, ας πούμε, ένα "οικονομικό βάρος"»
Ελένη Ράντου: «Με την μητέρα μου είχαμε μια ιδιόρρυθμη σχέση. Ήμουν, ας πούμε, ένα “οικονομικό βάρος”»
Ογκολογία ακριβείας. Η επόμενη μέρα στη θεραπεία του καρκίνου
Ογκολογία ακριβείας. Η επόμενη μέρα στη θεραπεία του καρκίνου

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του