Τα δεδομένα πρόσφατης δημοσίευσης* της Kathleen Doheny στην επιστημονική επιθεώρηση WebMD, με θέμα την πιθανή ταυτόχρονη εμφάνιση του ιού της γρίπης (ινφλουένζα), του αναπνευστικού συγκρυτιακού ιού (RSV) και του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2, επιχειρούν να προβλέψουν πόσο πιθανή είναι μία ταυτόχρονη τριπλή έξαρση των συγκεκριμένων αναπνευστικών ιώσεων -των οποίων τα συμπτώματα μπορεί να αλληλεπικαλύπτονται- και συμβουλεύουν τι πρέπει να προσέξουμε για την αποφυγή της.

Τα δεδομένα της δημοσίευσης συνοψίζουν οι Ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Θεοδώρα Ψαλτοπούλου, Ροδάνθη Ελένη Συρίγου, Γιάννης Ντάνασης, Πάνος Μαλανδράκης, και Θάνος Δημόπουλος (Πρύτανης ΕΚΠΑ).

Η περίοδος της γρίπης έχει ξεκινήσει νωρίς και από τις 21 Οκτωβρίου έχουν αναφερθεί πρόωρες αυξήσεις στη δραστηριότητα της εποχικής γρίπης στο μεγαλύτερο μέρος των Ηνωμένων Πολιτειών, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου Νοσημώτων (CDC).

Παράλληλα, τα Νοσοκομεία Παίδων σε όλες τις ΗΠΑ αναφέρουν αυξημένα περιστατικά τα οποία πάσχουν από τον ιό RSV.

Ο Καθηγητής της Επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου της North Carolina, Justin Lessler, αναφέρει ότι είναι δύσκολο να προβλεφθεί ο ακριβής μήνας που θα παρουσιάσει έξαρση ο ιός της γρίπης.

Για τον SARS-CoV-2, ορισμένα επιδημιολογικά μοντέλα προβλέπουν κάποιες αιχμές πριν από τα Χριστούγεννα και άλλα προβλέπουν ένα νέο κύμα το 2023.

Για τη γρίπη, το μοντέλο προβλέπει μια πιο πρώιμη εμφάνιση από το συνηθισμένο. Ενώ η δραστηριότητα της γρίπης είναι σχετικά χαμηλή η σεζόν έχει ξεκινήσει νωρίς σύμφωνα με τα στοιχεία των CDC.

Για την εβδομάδα που έληξε στις 21 Οκτωβρίου:

· 1.674 ασθενείς νοσηλεύτηκαν για γρίπη, αριθμός υψηλότερος από τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά μικρότερος από τις 2.675 νοσηλείες για την εβδομάδα της 15ης Μαΐου 2022,

· Παράλληλα, οι νέες νοσήσεις από Covid-19 μειώθηκαν κατά 12% τις τελευταίες δύο εβδομάδες, ενώ

· από τον ιό RSV ήταν στο 15% εν αντιθέσει με το 2021 που ήταν στο 11%.

Και οι τρεις ιοί, ινφλουένζα, SARS-CoV-2 και RSV (αναπνευστικός συγκυτιακός ιός), είναι αναπνευστικοί ιοί, μεταδίδονται με τον ίδιο τρόπο όπως και άλλοι ιοί του αναπνευστικού και τείνουν να εμφανίζουν αύξηση των κρουσμάτων κατά τους χειμερινούς μήνες, αναφέρει ο Timothy Brewer Καθηγητής Ιατρικής και Επιδημιολογίας στο UCLA.

Πόσο επικίνδυνοι μπορεί να είναι οι 3 ιοί

Ο αριθμός των θανάτων από παιδική γρίπη συνήθως κυμαίνεται από 37 έως 199 ετησίως, σύμφωνα με τα αρχεία των CDC. Αλλά την περίοδο 2020-2021, τα CDC κατέγραψαν έναν θάνατο από παιδιατρική γρίπη στις ΗΠΑ.

Τόσο τα παιδιά όσο και οι ενήλικες είχαν έλθει σε μικρότερο βαθμό σε επαφή με άλλους τις τελευταίες 2 σεζόν, αναφέρει ο Blumberg, και για αυτό το λόγο δεν διαθέτουν φέτος τη φυσική ανοσία έναντι της ινφλουένζας και του RSV που παρατηρούνταν πριν το ξέσπασμα της πανδημίας COVID-19.

Ο RSV μπορεί να αποτελέσει κίνδυνο για τον οποιονδήποτε καθώς δεν υπάρχει αντίστοιχο εμβόλιο, αλλά ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι για τα παιδιά κάτω των 5 ετών, ειδικά τα βρέφη κάτω του 1 έτους, καθώς και για τους ενήλικες άνω των 65 ετών. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν καταρροή, μειωμένη όρεξη, βήχα, φτέρνισμα, πυρετό και συριγμό. Αλλά στα νεαρά βρέφη, μπορεί να υπάρχει μόνο μειωμένη δραστηριότητα, εκνευρισμός και προβλήματα αναπνοής. Τα συμπτώματα της γρίπης, του SARS-CoV-2 και του RSV μπορεί να αλληλεπικαλύπτονται. Αλλά το καθένα μπορεί να περιλαμβάνει αναπνευστικά προβλήματα, τα οποία μπορεί να οδηγήσουν τους ευάλωτους πληθυσμούς στο νοσοκομείο.

Συμπερασματικά, αναφέρει ο Timothy Brewer, για την αποφυγή της «τρι-δημίας» ή οποιασδήποτε άλλης λοίμωξης, σε περίπτωση συμπτωματολογίας συστήνεται η παραμονή στο σπίτι, καθώς και η χρήση ατομικών μέτρων προστασίας, τόσο για την καλύτερη ανάρρωση των ασθενών αλλά και για την αποφυγή της μεταδοτικότητας και της εξάπλωσης στο περιβάλλον του κάθε ασθενούς και, κατ’ επέκταση, στον ευρύτερο πληθυσμό.

Διαβάστε επίσης

Φαντασία: Η νέα μίνι σειρά του ΑΝΤ1 με τους Στάνκογλου – Μόρφη είναι αφιερωμένη στα μπουζούκια του ‘90

Συνελήφθη από τις Αλβανικές αρχές ο «βιαστής με το τατουάζ» στο Παλαιό Φάληρο

Γεμάτη από μοιραίους έρωτες και καλό ελληνικό τραγούδι, η «ΦΑΝΤΑΣΙΑ» έρχεται στον ΑΝΤ1 σε μία μίνι σειρά τριών επεισοδίων για να μας μεταφέρει σε μια περίοδο της ελληνικής λαϊκής μουσικής που άφησε τη δική της εποχή.

Η μίνι σειρά κάνει πρεμιέρα την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου στις 22:00 και περιλαμβάνει αποκλειστικό υλικό και ανέκδοτες σκηνές από την κινηματογραφική ταινία σε σκηνοθεσία Αλέξη Καρδαρά και μουσική Μίνωα Μάτσα. Τοποθετημένη στις αρχές της δεκαετίας του ’90, και με τον συμβολικό τίτλο «Φαντασία», αποτυπώνει την ανεμελιά, την αφθονία, τους μοιραίους έρωτες και τα ξέφρενα πάρτι της αθηναϊκής νύχτας των ‘90s.

Με πρωταγωνιστές, μεταξύ άλλων, τους Γιάννη Στάνκογλου, Ρένα Μόρφη,  Στέλιο Μάινα,  Βίκυ Παπαδοπούλου, Καλλιρόη Μυριαγκού, Αντίνοο Αλμπάνη, Γιάννη Νταλιάνη, Άννα Καλαϊτζίδου και Ανδρέα Νάτσιο, η σειρά αφηγείται με ρεαλισμό μια εποχή που αποτέλεσε σημείο καμπής της ελληνικής λαϊκής μουσικής κουλτούρας, αλλά και ενός ολόκληρου lifestyle.

Τσιγάρα, ποτά, ξενύχτια, αγάπες και λουλούδια… με αυτές τις πέντε λέξεις μπορεί κανείς να περιγράψει την ατμόσφαιρα της εποχής. Στο επίκεντρο της πλοκής, το μοιραίο ερωτικό τρίγωνο ανάμεσα σε μια νεαρή τραγουδίστρια, τον μπουζουξή-μέντορά της και το λαϊκό-ποπ αστέρι της εποχής, καθώς το πάθος των πρωταγωνιστών κλιμακώνεται μέσα από επανεκτελέσεις τραγουδιών του Χιώτη, του Μητσάκη και του Μανίσαλη, αλλά και καινούριων κομματιών που είναι συνυφασμένα με το ύφος της διασκέδασης εκείνης της περιόδου.

Η υπόθεση

Οκτώβριος 1993. Το ΠΑΣΟΚ έχει κερδίσει τις εκλογές, στην ελληνική τηλεόραση προβάλλεται το «Ciao ANT1» και στο πρόγραμμα του κατάμεστου Διογένης Παλλάς ακούγονται επιτυχίες όπως το «Μείνε μαζί μου έγκυος, είμαι πολύ φερέγγυος». Μια νεαρή τραγουδίστρια (Φωτεινή), με μοναδική φωνή, καταφθάνει στην Αθήνα από την επαρχία για να τραγουδήσει στο μαγαζί ενός βετεράνου μπουζουξή (Βλάσης Χρηστάκης), στις «Χάντρες». Ένας λαϊκό-ποπ τραγουδιστής, ο Νίκος Κόκκινος, θα συναντήσει και θα ερωτευτεί παράφορα τη Φωτεινή. Η συνάντηση αυτή θα αλλάξει τις ζωές των τριών για πάντα.

«ΦΑΝΤΑΣΙΑ» –  Ένα ταξίδι σε μια εποχή που άφησε ανεξίτηλο το δικό της αποτύπωμα ξεκινά στον ΑΝΤ1 την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου στις 22:00 και κάθε Τετάρτη μέσα από 3 συναρπαστικά επεισόδια.

Δείτε το τρέιλερ

Διαβάστε επίσης

Τηλεθέαση: Το βράδυ της Δευτέρας δικαιωματικά ανήκει στον Σασμό!

Η Γιασεμί Κηλαηδόνη στο Infowoman.gr: Οι άνθρωποι να μη φοβούνται, να μη σκέφτονται το κοινωνικό στίγμα

“Σκληρή” μάχη στην τηλεθέαση γίνεται κάθε βράδυ στην prime time ζώνη. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος με τις σειρές να “κοντράρονται” για την πρωτιά. Αν και το χθεσινό βράδυ της Δευτέρας δικαιωματικά ανήκει στον Σασμό, μιας και η σειρά του Alpha κατάφερε να σημειώσει υψηλά νούμερα τηλεθέασης σε όλα τα κοινά.

Αλλά και το Μαύρο Ρόδο τα πηγαίνει περίφημα κι εβδομάδα με την εβδομάδα φαίνεται πως στη “μάχη” με τη σειρά του Alpha, “Αυτή η νύχτα μένει” έχει οριακά πάρει κεφάλι.  Το GNTM, πάλι, χθες βράδυ είχε το περίφημο make over αλλά φευ πού ναι εκείνα τα χρόνια τα παλιά τα καλά στην τηλεθέαση;

Το ριάλιτι του Star έκανε 14% στο δυναμικό κοινό και 9,5% στο γενικό σύνολο.

Αναλυτικά η τηλεθέαση

ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΚΟΙΝΟ

Σασμός – 28,8%
Παράδεισος των κυριών – 18,9%
Γη της Ελιάς – 16,4%
Ράδιο Αρβύλα – 16,3%
Παγιδευμένοι – 16,3%
Μαύρο Ρόδο – 14,5%
Αυτή η νύχτα μένει – 14,4%
GNTM – 14%
Κάνε ότι κοιμάσαι – 4,7%
Εκτός υπηρεσίας – 4,3%
Η δική μας οικογένεια – 3,6%
Χαιρέτα μου τον πλάτανο – 2,5%

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ

Σασμός – 27,5%
Γη της Ελιάς – 24,6%
Μαύρο Ρόδο – 20,6%
Παράδεισος των κυριών – 20,3%
Αυτή η νύχτα μένει – 15%
Ράδιο Αρβύλα – 14,6%
Παγιδευμένοι – 14,4%
GNTM – 9,5%
Κάνε ότι κοιμάσαι – 5,3%
Εκτός υπηρεσίας – 4,8%
Χαιρέτα μου τον πλάτανο – 3,6%
Η δική μας οικογένεια – 2,6%

Διαβάστε επίσης

Η Μαντόνα δείχνει για πρώτη φορά το πρόσωπό της χωρίς μακιγιάζ και φίλτρα – «Ω Θεέ μου, γιατί το έκανες αυτό;»

Η Γιασεμί Κηλαηδόνη στο Infowoman.gr: Οι άνθρωποι να μη φοβούνται, να μη σκέφτονται το κοινωνικό στίγμα

Στα χέρια των ελληνικών Αρχών βρίσκεται ο 45χρονος που κατηγορείται ότι βίασε μία γυναίκα και αποπειράθηκε να βιάσει ακόμα μία στο Παλαιό Φάληρο. Ο αποκαλούμενος και ως «βιαστής με το τατουάζ» συνελήφθη γύρω στις 2:30 τα ξημερώματα, βρίσκεται ήδη στην Αθήνα και θα μεταφερθεί στη ΓΑΔΑ.

Σύμφωνα με ανάρτηση που έκανε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος ο 45χρονος βρίσκεται στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ. «Ύστερα από μεθοδική έρευνα και την ταυτοποίηση του δράστη και με άριστη συνεργασία με τις αλβανικές αρχές ασφαλείας, βρίσκεται στα χέρια της Ελληνικής Αστυνομίας ο φερόμενος ως δράστης του βιασμού της γυναίκας στο Παλαιό Φάληρο» γράφει ο κ. Θεοδωρικάκος.

«Θα οδηγηθεί στην ελληνική δικαιοσύνη για την άνανδρη, απάνθρωπη και εγκληματική συμπεριφορά του» τονίζει ο υπουργός.

Συνελήφθη από τις Αλβανικές αρχές

Ο 45χρονος «βιαστής με το τατουάζ» μετέβη με το αυτοκίνητό του στα σύνορα και πέρασε στην Αλβανία από το φυλάκιο της Κακαβιάς τη νύχτα της Πέμπτης.

Ο κ. Θεοδωρικάκος είχε χθες τηλεφωνική επικοινωνία με τον Αλβανό ομόλογό του, Μπλέντι Τσούτσι, για την υπόθεση. Όπως έγινε γνωστό «ο κ. Θεοδωρικάκος ζήτησε από τον Αλβανό Υπουργό, τη μέγιστη δυνατή κινητοποίηση των αλβανικών αρχών ασφαλείας για τον εντοπισμό και τη σύλληψη του 45χρονου που κατηγορείται για τον βιασμό κοπέλας στο Παλαιό Φάληρο, καθώς επίσης και τη συνέχιση της καλής συνεργασίας των διωκτικών αρχών των δύο χωρών».

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αλβανικές αρχές εντόπισαν τον 45χρονο από το στίγμα του κινητού του τηλεφώνου και αφού τον συνέλαβαν, στις 2 τα ξημερώματα σήμερα Τρίτη (1/11) τον παρέδωσαν στους άνδρες της ΕΛΑΣ.

Διαβάστε επίσης
Εικόνες ντροπής στη δίκη για τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι
Η Μαντόνα δείχνει για πρώτη φορά το πρόσωπό της χωρίς μακιγιάζ και φίλτρα – «Ω Θεέ μου, γιατί το έκανες αυτό;»

Σε μια αίθουσα που δια της βίας χωρούσε 40 άτομα, είχαν συγκεντρωθεί, τέσσερα χρόνια μετά τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι, 500 άτομα προσπαθούσαν να χωρέσουν προκειμένου να ξεκινήσει η δίκη. Οι εγκαυματίες και οι άνθρωποι που έχασαν τους δικούς τους ανθρώπουε αισθάνονται οργή και ασέβεια εκ μέρους της πολιτείας προς το πρόσωπό τους για όλο αυτό που αντίκρισαν χτες. Κατόπιν όλων αυτών, η δίκη πήρε αναβολή για τις 7 Νοεμβρίου.

Είναι αυτονόητο ότι η δίκη των 21 κατηγορουμένων για την φονική πυρκαγιά στο Μάτι με τους 200 και πλέον μάρτυρες και ένας.. Θεός ξέρει πόσους δικηγόρους, χρειαζόταν μια μεγάλη δικαστική αίθουσα για να διεξαχθεί όπως προβλέπει η δικονομία.

Κανείς δεν λογαριάζει την αγωνία των θυμάτων

Τι και αν ήταν γνωστό ότι οι συγγενείς των θυμάτων περιμένουν πώς και πώς να αρχίσει η δική, να αποδοθούν οι ευθύνες, για να ηρεμήσουν οι ίδιοι και οι ψυχές των 104 ανθρώπων που χάθηκαν. Τίποτε από αυτά όμως δεν ήταν ικανά για να οδηγήσουν τους υπεύθυνους στην εξεύρεσή μιας λύσης για την ορθή διεξαγωγή της δίκης, όσον αφορά το θέμα της δικαστικής αίθουσας.

Φτάνοντας στο κτίριο 9, οι μάρτυρες βρέθηκαν αντίκρισαν τη μικρή αίθουσα του δικαστηρίου που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες της δίκης. Το αποτέλεσμα ήταν απογοήτευση και μια λέξη να βγαίνει από τα στόματά όλων: «ντροπή».

Όπως έλεγαν στις μεταξύ τους συζητήσεις, η Πολιτεία γνώριζε και όφειλε εγκαίρως να έχει λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για τη διεξαγωγή αυτής της δίκης. Κι όμως, η πραγματικότητα τους διέψευσε, καθώς στην αίθουσα που έχει προσδιοριστεί η έναρξη της δίκης της ζωής τους, δεν μπορεί να χωρέσει ούτε καν τους κατηγορούμενους. Όσο για τους δικηγόρους των δυο πλευρών, τους μάρτυρες, το ακροατήριο και τους εκπροσώπους του Τυπου, ούτε λόγος να γίνεται για θέση μέσα στην αίθουσα. Μάλιστα υπήρξαν δικηγόροι που …παρακολούθησαν την έναρξη της δίκης πίσω από τα…κιγκλιδώματα.

Η πρόεδρος του δικαστηρίου ανακοίνωσε από έδρας στο όρθιο ακροατήριο ότι κατά τη διάρκεια της σημερινής ημέρας θα μπορέσει να γίνει μόνο η δήλωσή παράστασης των συνηγόρων των κατηγορουμένων.

Σε επόμενες συνεδριάσεις θα καλούνται ανά 40 ή 50 άτομα συγγενείς των θυμάτων για να δηλώσουν παράσταση προς υποστήριξη της κατηγορίας και αφού ολοκληρωθεί αυτός ο κύκλος, θα ξεκινήσει η εξέτασή των μαρτύρων. Οι επόμενες συνεδριάσεις θα διεξαχθούν σε μια μεγαλύτερη αίθουσα του Πρωτοδικείου, με τους δικηγόρους να ζητούν τη μεταφορά της δίκης στη μεγάλη αίθουσα του Εφετείου.

Διαβάστε επίσης

Η Γιασεμί Κηλαηδόνη στο Infowoman.gr: Οι άνθρωποι να μη φοβούνται, να μη σκέφτονται το κοινωνικό στίγμα

Πόρνες στα Βούρλα ή «Κάτι να μείνει από μένα» – Μια μουσικοθεατρική παράσταση για κάποιες προσφυγοπούλες του ’22

Τι μπορεί να οδηγήσει μια γυναίκα στο φόνο; Τι μπορεί να οδηγήσει μια γυναίκα να σκοτώσει τον άντρα της; Μπορεί μια κόρη να κατανοήσει και να συγχωρέσει τη μάνα της για το φόνο του πατέρα της; Η απάντηση δεν είναι πάντα ούτε εύκολη ούτε η αναμενόμενη.

Όμως, φεύγοντας από την παράσταση “Ατσάλι” της Rona Munro που ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά στο θέατρο “Μεταξουργείο”, σίγουρα θα προβληματιστείς και θα προσπαθήσεις να αναλύσεις τα κίνητρα μιας δολοφονίας. Στην παράσταση, η Γιασεμί Κηλαηδόνη υποδύεται τη Φέη, μία μάνα η οποία βρίσκεται καταδικασμένη σε ισόβια μετά τον φόνο του συζύγου της. Μετά από 15 χρόνια παραμονής της στη φυλακή, έρχεται να την επισκεφθεί για πρώτη φορά η κόρη της Τζόσυ, η οποία ήταν μόλις 10 χρόνων όταν η μητέρα της σκότωσε τον πατέρα της.

Ένα έργο δύσκολο που διερευνά τη σχέση μητέρας-κόρης μέσα από τη διαβρωτική φύση του ποινικού συστήματος, αποφεύγοντας την «πολιτική βεβαιότητα» και τις «δογματικές δηλώσεις». Εμείς με αφορμή την παράσταση, μιλήσαμε με τη Γιασεμί Κηλαηδόνη για τον δύσκολο ρόλο της ισοβίτισσας μάνας, ο οποίος – όπως μας λέει – είναι από τους πιο σημαντικούς ρόλους που έχει κάνει αυτά τα 23 χρόνια που είναι στον χώρο.

23 χρόνια μέσα στα οποία, έχει καταφέρει να τραβήξει τη δική της ανεξάρτητη πορεία, έχοντας “απεμπλακεί” από το βαρύ όνομα των σπουδαίων γονιών της (του Λουκιανού Κηλαηδόνη και της Άννας Βαγενά), τους οποίους όπως μας τονίζει, λατρεύει. Αλλά και από το στερεότυπο που κυνηγά τα παιδιά των καλλιτεχνών, που ακολουθούν τα χνάρια τους. Η Γιασεμί Κηλαηδόνη έχει αποκτήσει το δικό της πιστό κοινό που την ακολουθεί στις θεατρικές της δουλειές και το “Ατσάλι” είναι η καλύτερη απόδειξη.

Η “από στόμα σε στόμα” διαφήμιση της παράστασης

Το “Ατσάλι” ανέβηκε πέρυσι τον Μάιο και κατάφερε πολύ σύντομα να “διαφημιστεί” από τον κόσμο στόμα με στόμα, γνωρίζοντας μεγάλη ανταπόκριση από κοινό και κριτικούς.

“Χαίρομαι γι’ αυτό. Είναι ειλικρινές. Παρόλο που η παράσταση ανέβηκε τέλος της σεζόν και πάντα τέλος του Μάη που έχει ανοίξει ο καιρός και ο κόσμος βγαίνει έξω βόλτες, από τη δεύτερη εβδομάδα, η παράσταση αγαπήθηκε, μιλήθηκε, είχε αυτό το “από στόμα σε στόμα” που λες. Όταν κάποιος προτείνει την παράσταση σε κάποιον άλλον, είναι η καλύτερη διαφήμιση. Με αυτή τη δυναμική κι επιτυχία της άνοιξης συνεχίζουμε και το φθινόπωρο”, μας λέει η Γιασεμί Κηλαηδόνη για την ανταπόκριση του κόσμου.

Σε βλέπουμε σε έναν πολύ δύσκολο ρόλο και υποκριτικά και συναισθηματικά. Ήταν δική σου επιλογή;

Είναι ένας δύσκολος ρόλος. Ναι ήταν δική μου επιλογή. Διάβασα το έργο πριν δυο χρόνια. Συγκλονίστηκα από την ηρωίδα, τη Φέη που σκότωσε τον άντρα της. Είναι στην ίδια ηλικία με εμένα – 45 ετών -, οπότε ταυτίστηκα και ηλικιακά. Είναι μια νέα γυναίκα αν φανταστεί κανείς πως είναι ήδη 15 χρόνια στη φυλακή, μπήκε 30 χρόνων στη φυλακή, νέα. Και είναι ενδιαφέρον αυτό να μην έχει τόσα χρόνια επαφή με τον έξω κόσμο, να μην έχει επαφή με την κόρη της.

Και όταν το διάβασα μου άρεσε πολύ και πρότεινα στη Νάντια Φώσκολου, τη σκηνοθέτιδα να το επιχειρήσουμε μαζί. Αλλά είναι δική μου επιλογή. Σπάνια βρίσκει κανείς τόσο ωραίους ρόλους, περίπλοκους και με τόσο βάθος. Η Φέη είναι ένας τέτοιος ρόλος. Νομίζω είναι ένας από τους πιο σημαντικούς ρόλους που έχω κάνει αυτά τα 23 χρόνια που κλείνω στον χώρο. Έχει πολλές και ενδιαφέρουσες πλευρές. Είναι μάνα από τη μία και είναι δολοφόνος από την άλλη, είναι ένα πρόσωπο σκοτεινό, περίεργο που την ανακαλύπτει ο θεατής σιγά σιγά. Και η ίδια αποκαλύπτει τον εαυτό της σιγά σιγά στην κόρη της. Και η κόρη αποκαλύπτεται στη μάνα σιγά σιγά. Αυτές οι δύο γυναίκες κατά τη διάρκεια της παράστασης προσπαθούν να πλησιάσουν η μία την άλλη. Και αν γίνεται η κόρη να καταλάβει και να συγχωρέσει τη μάνα. Κυρίως να την καταλάβει γιατί η συγχώρεση είναι κάτι πάρα πολύ δύσκολο που απαιτεί χρόνο. Δεν είναι εύκολο, ειδικά για μία τέτοια πράξη, που έχει αφαιρέσει τη ζωή του πατέρα της.

Όχι, δε νομίζω ότι είναι σωφρονιστικό το σύστημα. Νομίζω ότι είναι τιμωρητικό

Η παράσταση μιλάει και για τα παιδιά μιας οικογένειας όπου ο ένας γονιός έχει σκοτώσει τον άλλον γονιό, τα οποία παιδιά είναι και αυτά θύματα. Και είναι κι εξαιρετικά επίκαιρη η ιστορία.

Πάρα πολύ. Αν και δεν το επέλεξα για την επικαιρότητα. Δυστυχώς η επικαιρότητα βρίσκει και κουμπώνει πάνω στο θέατρο και αυτή είναι και η τέχνη ότι θίγει τέτοια θέματα. Αλλά βλέπουμε δυστυχώς ότι εδώ ισχύει στον αντίθετο ρόλο, έχουμε γυναικοκτονίες και στη χώρα μας είναι ένα εξαιρετικά τραγικό φαινόμενο που δε λέει να σταματήσει. Και φυσικά μπορεί να αναλογιστεί κανείς αντίστοιχες περιπτώσεις παιδιών που μένουν πίσω και πώς εντάσσονται στην κοινωνία, αν εντάσσονται πώς είναι η ζωή τους από δω και πέρα αν τα καταφέρνουν, αν μπορούν ποτέ να επιστρέψουν σε μία κανονική ζωή, αν έχουν την κατάλληλη φροντίδα.

Η παράσταση μιλάει και για το σωφρονιστικό σύστημα. Όλο το έργο διαδραματίζεται στο κελί και στην αίθουσα επισκεπτηρίου. Τι σύστημα είναι αυτό; Τους σωφρονίζει ή τους τιμωρεί; Είναι και αυτά ερωτήματα που θέτει το έργο.

Τους σωφρονίζει;

Δε νομίζω. Το δικό μας σύστημα και όχι μόνο το δικό μας – το έργο διαδραματίζεται στη Σκωτία όπου κι εκεί αν δεις τις συνθήκες και τη σχέση των φυλακισμένων και των δεσμοφυλάκων, τις συνθήκες κράτησης… Όχι, δε νομίζω ότι είναι σωφρονιστικό το σύστημα- αν ρωτάς την άποψή μου. Νομίζω ότι είναι τιμωρητικό.

Ο καθένας μας είναι θα λέγαμε ένας εν δυνάμει δολοφόνος

Στην παράσταση έχουμε τη συνάντηση της Φέης με την κόρη της. Επειδή κ εσύ είσαι μαμά μιας κόρης, ο συγκεκριμένος ρόλος σε επηρεάζει συναισθηματικά;

Σίγουρα, όλοι οι ρόλοι που έχω ερμηνεύσει από τη στιγμή που έγινα μαμά, τα τελευταία έξι χρόνια, η κόρη μου είναι μικρή, έξι ετών. Τα βλέπεις από ένα άλλο πρίσμα. Πόσο μάλλον όταν είναι να ερμηνεύσεις μία μάνα που προσπαθεί να γνωρίσει την κόρη της. Σίγουρα το βλέπει κανείς με αυτό το πρίσμα, από αυτή την οπτική. Εντάξει, δε μπορώ να μπω με τίποτα στη θέση αυτής της μάνας και αυτού του παιδιού αλλά καλούμαι ως ηθοποιός αυτό να το φανταστώ, να το βιώσω, μέσα από την υποκριτική. Αλλά σίγουρα επειδή είμαι και η ίδια μάνα, είναι πολύ ενδιαφέρον.

Η παράσταση μάς βάζει μέσα στο μυαλό της δολοφόνου; Θα μπορέσουμε να καταλάβουμε ή να κατανοήσουμε τι είναι αυτό που οδηγεί κάποιον στον φόνο;

Αυτό είναι πολύ ωραία δομημένο από τη συγγραφέα και ξετυλίγεται σιγά σιγά το νήμα που ωθεί αυτή τη γυναίκα στην πράξη. Το έχει φτιάξει έτσι αριστοτεχνικά που περνάνε από το μυαλό του θεατή διάφορες πιθανές αιτίες. Στο μυαλό του θεατή κατά τη διάρκεια της παράστασης, περνούν διάφορες σκέψεις και θεωρίες μέχρι να μάθει τι την οδήγησε στην πράξη. Λόγοι υπάρχουν πάντα… Ο καθένας μας είναι θα λέγαμε ένας εν δυνάμει δολοφόνος. Το θέμα είναι τι διαχωρίζει τον έναν άνθρωπο από τον άλλον, ποια είναι αυτή η στιγμή, ποιο είναι το βαθύτερο αίτιο που κάποιος γίνεται δολοφόνος. Αυτό είναι πάρα πολύ ωραία δοσμένο στην παράσταση.

Ο κόσμος βγαίνει από την παράσταση προβληματισμένος. Αναλύει τα κίνητρα, αν συνέβη αυτό ή φταίει κάποιος άλλος παράγοντας. Το έργο τους προβληματίζει και αυτό με συγκινεί. Αυτός άλλωστε είναι και ο στόχος του θεάτρου, εκτός από την ψυχαγωγία. Η συγκεκριμένη παράσταση δεν είναι μία εύκολη παράσταση. Συγκινεί, ψυχαγωγεί, προβληματίζει. Μου αρέσει αυτού του είδους το θέατρο. Το κοινωνικό θέατρο μάς αρέσει στο “Μεταξουργείο”, επιλέγουμε τέτοια έργα.

Οι άνθρωποι να μη φοβούνται, να μη σκέφτονται το κοινωνικό στίγμα

Η πολιτεία κατά τη γνώμη σου πώς μπορεί να βοηθήσει ώστε να περιορίσει το φαινόμενο των γυναικοκτονιών;

Δεν είναι μόνο θέμα της Πολιτείας. Ξεκινάει από την οικογένεια ενός προσώπου που έχει ανάγκη τη βοήθεια και τη στήριξη για να μη φτάσει φυσικά σε αυτή την πράξη. Αν οι ίδιοι οι άνθρωποι δεν μπορούν να ζητήσουν βοήθεια, να το κάνει κάποιος άνθρωπος από το περιβάλλον του. Αν όχι ό ίδιος. Δεν είναι πάντα εύκολο όμως. Οι άνθρωποι πρέπει να μιλάνε και να καταφεύγουν στους ειδικούς. Υπάρχουν οι ειδικοί, είτε μέσω κρατικών φορέων και δομών, είτε ιδιωτικά. Οι άνθρωποι πρέπει να μιλάνε.

Καλό είναι οι γυναίκες, κυρίως γιατί δυστυχώς γυναίκες βλέπουμε να είναι τα θύματα, να βρίσκουν τη δύναμη να μιλάνε. Εντάξει, εγώ το λέω τώρα από την ασφάλεια του σπιτιού μου μιλώντας σε μια συνέντευξη. Ξέρω πόσο δύσκολο είναι, όμως, πρέπει να μιλάνε. Και δεν αναφέρομαι μόνο στις γυναικοκτονίες, αλλά μιλάω και για την ψυχική ασθένεια και για τις περιπτώσεις εκείνες που υπάρχει ένα πρόβλημα σοβαρό.

Οι άνθρωποι να μη φοβούνται, να μη σκέφτονται το κοινωνικό στίγμα. Να βοηθάνε τον εαυτό τους, να βοηθάνε και τους γύρω τους. Οι άνθρωποι να μιλάνε για συνανθρώπους τους που βλέπουν να υποφέρουν. Δεν μπορεί να έχουμε στον περίγυρό μας ανθρώπους που είναι θύματα μιας κατάστασης και να σωπαίνουμε. Πρέπει να μιλάμε. Να μην αφήνουμε τα πράγματα να φτάνουν σε ακραίες καταστάσεις. Όπως είχαμε την ευαισθησία σαν κοινωνία και προχωρήσαμε – και μιλάω για το κομμάτι του MeToo – και αυτού του είδους τη βία που υπήρχε και στον δικό μας χώρο, αυτό πρέπει να υπάρξει παντού. Οι άνθρωποι να αφυπνιστούν και να μιλάνε. Να μη φοβούνται. Αυτό είναι το μήνυμα: Οι άνθρωποι όσο μπορούν να μιλάνε και να βοηθάνε τους γύρω τους. 

Επισκέφτηκες κάποια φυλακή για τις ανάγκες της παράστασης;

Όχι δεν επισκέφτηκα κάποια φυλακή, δεν είναι πάντα εύκολο αυτό. Μίλησα, με μία θεραπεύτρια για το κόμματι του χαρακτήρα που αφορούσε την ψυχική διαταραχή, γιατί η ηρωίδα έχει κάποιου είδους διαταραχή. Αυτό που κάνω εγώ, γιατί μου αρέσει πολύ, είναι να μελετώ τον κινηματογράφο. Υπάρχουν εκεί πολλοί εξαίρετοι ρόλοι και ηθοποιοί που έχουν παίξει αντίστοιχους ρόλους, είτε στη φυλακή είτε δολοφόνους, αυτό μου αρέσει. Βλέπω πάρα πολύ σινεμά, είναι ένα εργαλείο για εμένα να παρατηρώ τέτοιου είδους ερμηνείες ηθοποιών.

Δεν καίγομαι μόνο και μόνο για να υπάρξω στην τηλεόραση

Επειδή είπες ότι παρακολουθείς σινεμά, στο σινεμά θα σε δούμε κάποια στιγμή; Σε κάποια ταινία; Ή στην τηλεόραση; 

Έχω κάνει στο παρελθόν και τηλεόραση και λιγότερο σινεμά. Αν με ρωτάς προτιμώ περισσότερο το σινεμά. Αλλά και στην τηλεόραση δε λέω όχι. Απλώς τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι περισσότερο με το θέατρο. Η τηλεόραση θέλει κι ένα δικό της κυνήγι. Να είσαι σε ένα κύκλο ανθρώπων που είναι σε έναν κύκλο της τηλεόρασης. Αλλά σε έναν ρόλο που έχει ενδιαφέρον, δεν θα έλεγα όχι. Να είναι κάτι που θα με κεντρίσει υποκριτικά. Δεν καίγομαι μόνο και μόνο για να υπάρξω στην τηλεόραση. Έχω ένα κοινό και ως “Μεταξουργείο” και ως Γιασεμί που τα τελευταία χρόνια με ακολουθεί και είμαι πολύ χαρούμενη κι ευτυχισμένη γι’ αυτό, και το Ατσάλι είναι ακόμα μία απόδειξη, ότι έχω αποκτήσει ένα κοινό που έρχεται και με βλέπει. Οπότε η τηλεόραση δεν είναι το κίνητρό μου να έρθει περισσότερος κόσμος να με δει στο θέατρο. Αν είναι ένας ρόλος που θα με ενδιαφέρει υποκριτικά, μπορεί και να συμβεί αυτό.

Μακάρι να συμβεί αυτό.. Έχουμε να σε δούμε από τις Φιλοδοξίες, ε; (σ.σ. από το μακρινό 2002 -2006, όταν προβαλλόταν στο Mega)

Ναι, από τις Φιλοδοξίες. Η αλήθεια είναι πως η τηλεόραση για πολλά χρόνια δεν ήταν στα καλύτερά της, τώρα επανέρχεται. Και πολύ καλά κάνουν θεατρικοί ηθοποιοί που συμμετέχουν σε σειρές.

Photo credits: Χριστίνα Δενδρινού

Διαβάστε επίσης

Η Σοφία Καψούρου στο Infowoman.gr: “Η Βέμπο είναι heavy metal. Η Βέμπο είναι ψυχεδέλεια”

Η Ηρώ Κισσανδράκη στο Infowoman.gr: Με θυμώνει «γιατί πρέπει πάντα να προηγείται το κακό και εμείς πάντα να κοιτάμε αποσβολωμένοι…»

Η Φαίη Ξυλά στο Infowoman.gr: Με τσακίζει όταν νιώθω ότι ήμουν αρκετά αυστηρή με το γιο μου

Στο θέατρο Αγγέλων Βήμα παρουσιάζεται η μουσικοθεατρική παράσταση, Πόρνες στα Βούρλα ή «Κάτι να μείνει από μένα» που είναι αφιερωμένη σε κάποιες Μικρασιάτισσες προσφυγοπούλες του 1922 και είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Τέτης Σώλου.

Ένα χρονικό «μετά μουσικής», αφιερωμένο με τρυφερότητα στη μνήμη των κοριτσιών που πέρασαν από το «τεράστιο δημόσιο μπορντέλο στη Δραπετσώνα που έφτιαξε ο Δήμος του Πειραιά και λειτούργησε υπό την προστασία του κράτους και την περιφρούρηση της αστυνομίας» από το 1873 που θεμελιώθηκε, μέχρι την τελική κατεδάφισή του εκατό χρόνια μετά, επί δικτατορίας των συνταγματαρχών.
Σκιές, μουσικές και φωνές, όπως του Μάρκου, του Τούντα, του Δελιά, του Καρίπη, του Παπάζογλου, της Εσκενάζη.

Για να καταγραφεί και να μείνει στη συλλογική μνήμη κάτι από όλα αυτά…

Πληροφορίες

Αφηγήτρια: Τέτη Σώλου
Κορίτσια – Παίζουν και τραγουδούν: Κατερίνα Σκορδαλάκη, Αμαλία Αυγουστάκη, Ρουμπίνη Χονδρουδάκη
Αγγέλων Βήμα – Τόπος Συνάντησης Ανατολής-Δύσης
Διεύθυνση: Σατωβριάνδου 36, Ομόνοια (πίσω από το Εθνικό Θέατρο Τσίλλερ)
Από 9 Οκτωβρίου κάθε Κυριακή στις 20:30 (εκτός από 20/11*)
Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά

Το δώρο του διαγωνισμού

Πάρτε μέρος στον διαγωνισμό μας και κερδίστε 2 διπλές προσκλήσεις για την παράσταση Πόρνες στα Βούρλα ή «Κάτι να μείνει από μένα» στο θέατρο Αγγέλων Βήμα – Για την Κυριακή 6 Νοεμβρίου

Οι νικητές του διαγωνισμού

ΑΙΚΑΤΕΡΊΝΗ ΣΟΥΒΛΕΡΗ
Κωνσταντίνα Πλάκα

Όροι και Προϋποθέσεις Διαγωνισμού

Δηλώστε συμμετοχή στο διαγωνισμό για να κερδίσετε 2 διπλές προσκλήσεις για την παράσταση Πόρνες στα Βούρλα ή «Κάτι να μείνει από μένα» στο θέατρο Αγγέλων Βήμα – Για την Κυριακή 6 Νοεμβρίου

Ο Διαγωνισμός αναδεικνύει νικητές μέσω ηλεκτρονικής κλήρωσης. Συγκεκριμένα, την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου στις 16.00 μμ. θα διεξαχθεί από τo InfoWoman.gr ηλεκτρονική κλήρωση μεταξύ των συμμετοχών της περιόδου του διαγωνισμού μέσω της ειδικής εφαρμογής Random Number Generator (www.random.org), η οποία εξασφαλίζει το τυχαίο της επιλογής και την αδυναμία παρέμβασης του ανθρώπινου παράγοντα.

Δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό έχει οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο, άνω των 18 ετών, πλην των ιδιοκτητών και των εργαζομένων στο InfoWoman.gr καθώς και οι σύζυγοι και συγγενείς τους Α’ βαθμού, αποστέλλοντας τη συμμετοχή του μέσω της αντίστοιχης φόρμας συμμετοχής.
Για να είναι έγκυρη η συμμετοχή, οι συμμετέχοντες θα πρέπει να στείλουν τα πλήρη και ακριβή τους στοιχεία (ονοματεπώνυμο, e-mail, τηλέφωνο).

Κάθε διαγωνιζόμενος συμμετέχει μόνο μια φορά στο διαγωνισμό. Περισσότερες υποβολές συμμετοχής με το ίδιο όνομα ή/και το ίδιο e-mail δε θα ληφθούν υπόψη.

Για την παραλαβή των δώρων, οι νικητές θα ενημερωθούν από τη σελίδα του διαγωνισμού κατά τη λήξη και με αποστολή e-mail. Προϋπόθεση για την παραλαβή του δώρου είναι η ταυτοποίηση των στοιχείων του νικητή και η αναφορά του ότι έχει συμμετάσχει και κερδίσει στο διαγωνισμό του InfoWoman.gr.

Η παραλαβή του δώρου θα γίνεται με την προσκόμιση αστυνομικής ταυτότητας.

Ρητώς αναφέρεται ότι τα δώρα του διαγωνισμού δεν ανταλλάσσονται με χρήματα ή με άλλα αντικείμενα ίσης αξίας. Το InfoWoman.gr διατηρεί το δικαίωμα να διαφοροποιήσει τους όρους της παρούσας προκήρυξης, ενημερώνοντας εγκαίρως το κοινό.

Όσοι λαμβάνετε μέρος στον διαγωνισμό αυτόματα συμφωνείτε στην παραχώρηση των προσωπικών σας δεδομένων (ονοματεπώνυμο, e-mail, τηλέφωνο) στην IOVEL ΤΕΧΝΙΚΗ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ε.Π.Ε. (InfoWoman.gr), σύμφωνα με τον κανονισμό της Ε.Ε. αριθμός 679/2016, με σκοπό να τα χρησιμοποιήσει για μελλοντικές αποστολές newsletter για ενημέρωση (αρθογραφία) καθώς και διαγωνισμούς.

Η IOVELΤΕΧΝΙΚΗ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ε.Π.Ε. (InfoWoman.gr) δεν θα δώσει ποτέ τα προσωπικά σας δεδομένα σε τρίτους εντός και εκτός Ε.Ε. (ακόμα και πελάτες της), η χρήση τους θα γίνεται πάντα και μόνο με διαχειριστή το InfoWoman.gr.Σας δίνεται πάντα η δυνατότητα να διαγράψετε τα στοιχεία σας από τη λίστα συνδρομητών και να μην ενοχληθείτε ξανά.

Ανά πάσα στιγμή μπορείτε να λάβετε αντίγραφο των δεδομένων σας. Εαν δεχθείτε, τα στοιχεία σας θα είναι προστατευμένα στην IOVEL ΤΕΧΝΙΚΗ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ε.Π.Ε. (InfoWoman.gr) για τα επόμενα 5 έτη εκτός και αν αποφασίσετε τη διαγραφή των στοιχείων σας.

Σε περίπτωση που είστε νικητής του διαγωνισμού συμφωνείτε να δοθούν τα προσωπικά σας δεδομένα (ονοματεπώνυμο, e-mail, τηλέφωνο) στον εκάστοτε δωροθέτη, ώστε να γίνει η απαραίτητη επικοινωνία για την παραλαβή του δώρου.

Στο θέατρο Αγγέλων Βήμα παρουσιάζεται η μουσικοθεατρική παράσταση, Πόρνες στα Βούρλα ή «Κάτι να μείνει από μένα» που είναι αφιερωμένη σε κάποιες Μικρασιάτισσες προσφυγοπούλες του 1922 και είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Τέτης Σώλου.

Ένα χρονικό «μετά μουσικής», αφιερωμένο με τρυφερότητα στη μνήμη των κοριτσιών που πέρασαν από το «τεράστιο δημόσιο μπορντέλο στη Δραπετσώνα που έφτιαξε ο Δήμος του Πειραιά και λειτούργησε υπό την προστασία του κράτους και την περιφρούρηση της αστυνομίας» από το 1873 που θεμελιώθηκε, μέχρι την τελική κατεδάφισή του εκατό χρόνια μετά, επί δικτατορίας των συνταγματαρχών.

Σκιές, μουσικές και φωνές, όπως του Μάρκου, του Τούντα, του Δελιά, του Καρίπη, του Παπάζογλου, της Εσκενάζη.

Για να καταγραφεί και να μείνει στη συλλογική μνήμη κάτι από όλα αυτά…

Συντελεστές

Κείμενο: Τέτη Σώλου
Θεατρική διασκευή, στήσιμο παράστασης: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου
Επιλογή τραγουδιών, ενορχηστρώσεις, πιάνο επί σκηνής: Υβόνη Σιέμου
Αφηγήτρια: Τέτη Σώλου
Κορίτσια – Παίζουν και τραγουδούν: Κατερίνα Σκορδαλάκη, Αμαλία Αυγουστάκη, Ρουμπίνη Χονδρουδάκη

Πληροφορίες

Αγγέλων Βήμα – Τόπος Συνάντησης Ανατολής-Δύσης
Διεύθυνση: Σατωβριάνδου 36, Ομόνοια (πίσω από το Εθνικό Θέατρο Τσίλλερ)

Από 9 Οκτωβρίου κάθε Κυριακή στις 20:30 (εκτός από 20/11*)
Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά
Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ
Αγορά εισιτηρίων:
aggelonvima.gr
viva.gr
Πληροφορίες-Κρατήσεις 210-5242211

* Τρεις επιπλέον παραστάσεις στο πλαίσιο του προγράμματος «Πυρίκαυστες Πόλεις» της Ελληνικής Εταιρείας Αισθητικής «Ίδρυμα Μιχελή» στην μνήμη των 100 χρόνων από την καταστροφή της Σμύρνης στους Δήμους Καισαριανής, Βύρωνα και Δραπετσώνας:

Καισαριανή: Πέμπτη, 27 Οκτωβρίου (Θέατρο Νέου Δημαρχείου)
Δραπετσώνα: Τετάρτη, 2 Νοεμβρίου (Θέατρο κτιρίου Αντώνης Σαμαράκης)
Βύρωνας: Κυριακή, 20 Νοεμβρίου, ώρα 8:00 μ.μ. (Θέατρο Νέα Ελβετία)

Διαβάστε επίσης

Σας έλειψε η Θεοδοσία Τσάτσου; Επιστρέφει μετά από χρόνια απουσίας με δύο συλλεκτικές εμφανίσεις στο Faust

«Δεν είναι Παιχνίδι»: Η παράσταση που “μιλά” για το ηλεκτρονικό έγκλημα και είναι πιο επίκαιρη από ποτέ!

«Ο Θείος Βάνιας»: Το εμβληματικό έργο του Τσέχωφ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, στο θέατρο Προσκήνιο

Ο Όμιλος ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ και η Abbott ανακοινώνουν την ανάπτυξη δύο πλήρως αυτοματοποιημένων διαγνωστικών εργαστηρίων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με δυνατότητα επεξεργασίας έως και 20.000 δειγμάτων την ημέρα, και με τα αποτελέσματα να είναι διαθέσιμα μέσα σε λίγες ώρες.

Από την ίδρυσή του το 1981, ο Όμιλος ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ, παραμένει πλήρως αφοσιωμένος στη διαρκή αναβάθμιση των υπηρεσιών του, με σκοπό την υλοποίηση του οράματος του ιδρυτή του Ομίλου, Ευάγγελου Σπανού, δηλαδή την παροχή αξιόπιστων, καινοτόμων και εύκολα προσβάσιμων υπηρεσιών υγείας σε όλους τους πολίτες.

Για να αυξήσει τη δυνατότητα διενέργειας διαγνωστικών εξετάσεων χωρίς να διακυβεύσει την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων και την ποιότητα των υπηρεσιών, ο Όμιλος ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ συνεργάστηκε με την Abbott CoreDiagnostics για τη δημιουργία δύο πλήρως αυτοματοποιημένων διαγνωστικών εργαστηρίων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Η Abbott είναι παγκοσμίως μια κορυφαία εταιρεία στον τομέα της υγείας, που γιορτάζει τα 75 χρόνια της στην Ελλάδα, η οποία έφερε αρκετές καινοτομίες στη χώρα μας. Μεταξύ αυτών, τα πρώτα τεστ ηπατίτιδας και HIV, και το 2020 τα πρώτα εμπορικά διαθέσιμα τεστ αντισωμάτων και τα rapid τεστ για τον COVID-19.

Τα νέα Εργαστήρια

Η Abbott εγκατέστησε στη ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ τα συστήματα ολικού εργαστηριακού αυτοματισμού μεγάλου όγκου (GLP), τους διαγνωστικούς αναλυτές Alinity και το σύστημα ιχνηλασιμότητας και παρακολούθησης δειγμάτων Indexor.

Η πλήρως αυτοματοποιημένη λειτουργία, σε συνδυασμό με τους αναλυτές τελευταίας γενιάς καταργούν κάθε ανθρώπινη παρέμβαση και εκμηδενίζουν τα πιθανά σφάλματα.

Τα δείγματα αίματος τοποθετούνται αυτόματα σε ειδικούς δειγματοφορείς οι οποίοι σαν μικρά «αυτοκίνητα» τα μεταφέρουν στις διάφορες περιοχές όπου υποβάλλονται σε επεξεργασία μέχρι να παραχθούν τα αποτελέσματα των ασθενών. Τα δείγματα μπορούν επίσης να αποθηκευτούν αυτόματα για μερικές ημέρες στις μονάδες ψύξης σε περίπτωση που χρειαστούν πρόσθετες εξετάσεις.

Το εγκατεστημένο αρθρωτό σύστημα είναι εύκολα επεκτάσιμο με ελάχιστη παρέμβαση, επιτρέποντας στη ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ την υλοποίηση κάθε μελλοντικού προγράμματος επέκτασης.

Η δυνατότητα ταχείας απόκρισης σε μελλοντικές ανάγκες είναι πολύ σημαντική για την εξασφάλιση γρήγορων αποτελεσμάτων, σε περιπτώσεις απροσδόκητης αύξησης της ζήτησης για εργαστηριακές υπηρεσίες, όπως σε μια πανδημική κρίση.

Πλήρης ιχνηλάτηση κάθε δείγματος

Μια ακόμη καινοτομία που προστέθηκε στις διαδικασίες των εργαστηρίων είναι η δυνατότητα διατήρησης του ελέγχου της θερμοκρασίας και της πλήρους ιχνηλασιμότητας κάθε δείγματος αίματος που λαμβάνεται σε καθένα από τα Διαγνωστικά Κέντρα του Ομίλου.

Το νέο σύστημα, που ονομάζεται Indexor, επιτρέπει στο Εργαστήριο να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή, πόσα δείγματα βρίσκονται καθ’ οδόν, τη θερμοκρασία και τις συνθήκες αποθήκευσης που επικρατούν κατά τη μεταφορά τους. Μόλις τα δείγματα φτάσουν στο εργαστήριο, εισάγονται αυτόματα οι σχετικές πληροφορίες στα πληροφοριακά συστήματα και είναι έτοιμα για επεξεργασία.

Η προτυποποίηση των διαδικασιών επιβεβαιώνει τη δέσμευση του Ομίλου για διασφάλιση της ποιότητας και του υψηλού επιπέδου σε όλο το φάσμα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Εργαστήριο φιλικό προς το περιβάλλον

Ο Όμιλος ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ ακολουθεί πρότυπα και διαδικασίες υλοποιώντας τη δέσμευση για μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που απορρέουν από τις δραστηριότητές του.

Η νέα τεχνολογία που προστέθηκε στα Κεντρικά Εργαστήρια, συμβάλλει στο να μειωθεί το λειτουργικό αποτύπωμα άνθρακα, αφού περιορίζει την κατανάλωση ενέργειας και νερού, ενώ μειώνει τον θόρυβο, τη θερμότητα και τα πλαστικά απόβλητα που παράγονται από τις διαγνωστικές εξετάσεις.

Ο Όμιλος ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ έχει συμπληρώσει 40 χρόνια στον κλάδο της ιδιωτικής Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Από το 1981 αναπτύσσεται διαρκώς και σήμερα διαθέτει 72 Διαγνωστικά Κέντρα σε Ελλάδα και Κύπρο, 2 γενικές κλινικές, 7 οδοντιατρεία, 2 Διατροφολογικά Κέντρα, ένα Εργομετρικό Κέντρο, ένα Δερματολογικό Κέντρο, 7 οδοντιατρεία και ένα Κέντρο Διεθνών Ασθενών.

Η είσοδος στην πέμπτη δεκαετία σηματοδοτεί και την είσοδο σε μια νέα εποχή. Στο νέο ξεκίνημα, o Όμιλος ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ υλοποιεί αποφασιστικά βήματα προς την κατεύθυνση της πρωτοπορίας και της καινοτομίας, συνεχίζει πιο δυνατά, με σταθερή προσήλωση στο όραμα της ολιστικής φροντίδας και της προαγωγής της Υγείας όλων.

Όλα τα νέα του Ομίλου στο https://bioiatriki.gr/ στο Facebook και στο Instagram.

H Θεοδοσία Τσάτσου, μετά από μακρόχρονη απουσία, επιστρέφει στις ζωντανές εμφανίσεις. Η αγαπημένη ερμηνεύτρια θα χαρίσει στο κοινό δύο μοναδικές βραδιές στην ατμοσφαιρική σκηνή του Faust την Πέμπτη 10 και 24 Νοεμβρίου.

Mια φωνή  που γράφει στην ψυχή και την καρδιά δεν ξεχνιέται… λείπει. Και η Θεοδοσία έλειψε πολύ. Μέσα από αυτές τις ζωντανές εμφανίσεις, αναζητά εκ΄ νέου την επαφή της με το κοινό, ύστερα από μία περίοδο ενδοσκόπησης, όπου η δημιουργικότητα έρεε σε διαφορετικά κανάλια.

Θεοδοσία Τσάτσου: Οι μεγάλες επιτυχίες

Με καταγωγή από  την Αυστραλία, η Θεοδοσία Τσάτσου μας συστήθηκε με το συγκρότημα «Μπλε», και έκανε τεράστια επιτυχία. Τραγούδια όπως το «Φοβάμαι» και «Νιώθω Ενοχές» είναι χαραγμένα στη μουσική μας ιστορία. Από το ‘99 και έπειτα παρουσίασε εξαιρετικές σόλο δουλειές με τα άλμπουμ «Ύποπτος Κόσμος », «Κόκκινο» και «Αγαπήσου», ενώ είχε ιδιαίτερες συνεργασίες όπως με τους Πυξ-Λαξ στην επιτυχία «Μόνο για κείνη μη μου λες».

Τραγούδια της όπως το μαγευτικό «στη Θάλασσα» και το νοσταλγικό «Πού να ‘σαι τώρα» αγαπήθηκαν από ετερόκλητο κοινό. Η μουσική της βουτά στους ήχους της soul των blues του funk της pop, αλλά σχεδόν πάντα υπάρχει κάτι το ροκ που πηγάζει από την ανατρεπτική προσωπικότητα.

Η προσήλωση της Θεοδοσίας σε αυτό που προστάζει η ψυχή της, διατήρησε την ανεξαρτησία της και χάρισε στο κοινό αξέχαστες ερμηνείες. Ιδιαίτερες είναι και οι διασκευές τραγουδιών άλλων δημιουργών που επιλέγει στα live της, τα οποία και απογειώνει. Μαζί με την ανεπιτήδευτη και, συνάμα, θεατρική σκηνική της παρουσια, η πολύ δεμένη και groovy μπάντα της θα μεταφέρει το κοινό στο πλούσιο σύμπαν της.

Θεοδοσια live… not to be missed!

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

• Πέμπτη 10 & 24 Νοεμβρίου 2022
• Ώρα έναρξης: 21:30
• Είσοδος: 10€ (εισιτήριο θεάματος, δεν περιλαμβάνει ποτό)
• Προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/music/theodosia-tsatsou-live/

Για κρατήσεις θέσεων:
FAUST
Τ. 210 3234095

Διαβάστε επίσης

Χαμός στη συναυλία Αργυρού – 50 Cent: Έκανε τον σταυρό του δακρυσμένος ο Έλληνας τραγουδιστής επί σκηνής

ΕΡΜΙΟΝΗ- Γλειφιτζουρίζειν εστί φιλοσοφείν του Ανδρέα Στάικου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Ο συγκλονιστικός Μιχάλης Σαράντης επιστρέφει ως «Αίας» σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη

Η Μάγδα Τσέγκου μίλησε στην εκπομπή της Μάριον Μιχελιδάκη στο Open για την απόφασή της να προχωρήσει σε κρυοσυντήρηση των ωαρίων της, τονίζοντας ξανά πως δεν έχει μετανιώσει για την απόφασή της αυτή.

“Για τις γυναίκες παλιά ήταν ταμπού να πούνε πως είχαν κάνει εξωσωματική. Σίγουρα, αποτελεί ταμπού η κρυοσυντήρηση ωαρίων, όμως, από τότε που μίλησα ανοιχτά, παίρνω μηνύματα από πολλές γυναίκες που ενδιαφέρονται”, είπε αρχικά η δημοσιογράφος.

Και πρόσθεσε: “Χαίρομαι τώρα που πέρασα τα 40 που έκανα αυτό στα 32 μου. Πολλές κοπέλες έχουν προβλήματα γυναικολογικά από νεαρή ηλικία.

Δείτε όσα δήλωσε η Μάγδα Τσέγκου στο παρακάτω βίντεο

Διαβάστε επίσης
Η Μαντόνα δείχνει για πρώτη φορά το πρόσωπό της χωρίς μακιγιάζ και φίλτρα – «Ω Θεέ μου, γιατί το έκανες αυτό;»
“Τα σημάδια μένουν”: Το νέο βιβλίο της Τένιας Μακρή για τη συναισθηματική κακοποίηση
Σασμός: Δείτε πού βρίσκεται στην Αττική το καφενείο του Παντελή και τι είναι στην πραγματικότητα!

Η Μαντόνα, γι’ ακόμα μία φορά βρίσκεται στο επίκεντρο, εξαιτίας μίας ανάρτησής της στα social media. Η “βασίλισσα της Ποπ” πολύ συχνά προκαλεί με τις αναρτήσεις της καθώς στις περισσότερες από αυτές φωτογραφίζεται πότε με ελάχιστα ρούχα και πότε σε προκλητικές πόζες. Ενώ όλες τις φορές, οι φωτογραφίες που δημοσιεύει, είναι πειραγμένες και η ίδια κάθε φορά μοιάζει με μία άλλη από τα φίλτρα.

Αλλά να που αυτό το… “με μια άλλη”, μάλλον δεν είναι μόνο λόγω των φίλτρων που χρησιμοποιεί, αλλά και λόγω των πλαστικών επεμβάσεων που φαίνεται πως έχει κάνει. Αυτό τουλάχιστον λένε γνωστοί πλαστικοί χειρουργοί.

«Ω Θεέ μου, γιατί το έκανες αυτό;»

Αφορμή, όμως, για να μιλάνε σήμερα και πάλι όλοι για τη Μαντόνα, στάθηκε το βίντεο που ανέβασε η σταρ στο TikTok, όπου ποζάρει στο φακό χωρίς μακιγιάζ και φίλτρα. Όπως είναι στην πραγματικότητα.

«Ω Θεέ μου, γιατί το έκανες αυτό;», ακούγεται να σχολιάζει η ίδια μάλλον αναφερόμενη στην εικόνα του προσώπου της. Κι εμείς θα το αφήσουμε ασχολίαστο, αφού τα λέει όλα η ίδια η Μαντόνα.

Ωστόσο, οι χρήστες του TikTok που την είδαν κάπως «πρησμένη» και το πρόσωπό της με κόκκινα κόκκινα σημάδια, αναρωτήθιηκαν τι έχει «πειράξει» η τραγουδίστρια στο πρόσωπό της και φαίνεται έτσι αφύσικο.

@madonna♬ original sound – Christinamarie James

Πόσες επεμβάσεις έχει κάνει στο πρόσωπό της;

Ο Δρ. Ehsan Ali, Διευθύνων Σύμβουλος του «Beverly Hills Concierge Doctor and Urgent Care σχολίασε την εικόνα της Μαντόνα και παραδέχτηκε πως και ο ίδιος εξεπλάγην όταν την είδε.

Μάλιστα, είπε πως μπορεί να διακρίνει περίπου εννέα επεμβάσεις στο πρόσωπό της.

«Σίγουρα έκανε λίφτινγκ, το δέρμα της είναι τραβηγμένο και σφιχτό, χωρίς χαλαρότητα και ρυτίδες. Ένα λίφτινγκ αλλάζει και το σχήμα των ματιών, της Μαντόνα είναι τραβηγμένα προς τα πάνω. Επίσης, σίγουρα έχει κάνει ρινοπλαστική. Η μύτη της φαίνεται πολύ στενή με μυτερή άκρη. Για να μη μιλήσω για τα μπότοξ», ανέφερε μεταξύ άλων ο Ehsan Ali.

Διαβάστε επίσης

Οι νεαρές γυναίκες που έχουν υποστεί βία, κινδυνεύουν με έμφραγμα ή εγκεφαλικό!

Σασμός: Δείτε πού βρίσκεται στην Αττική το καφενείο του Παντελή και τι είναι στην πραγματικότητα!

“Τα σημάδια μένουν”: Το νέο βιβλίο της Τένιας Μακρή για τη συναισθηματική κακοποίηση