Ήταν 26 Σεπτεμβρίου του 2000 όταν το «Εξπρές Σάμινα» της εταιρείας Minoan Flying Dolphins οδήγησε στον θάνατο 81 ανθρώπους. Το πλοίο είχε αναχωρήσει από το λιμάνι του Πειραιά με 533 επιβαίνοντες για το δρομολόγιο Πειραιάς-Πάρος-Νάξος-Ικαρία-Σάμος-Πάτμος-Λειψοί, όταν στις 22:12 προσεγγίζοντας το λιμάνι της Παροικιάς ξεκίνησε η αρχή του τέλους.



Το πλοίο προσέκρουσε στις νησίδες «Πόρτες» δύο μίλια ανοιχτά της Πάρου με ταχύτητα 18 κόμβων, με συνέπεια να υποστεί ρήγμα στα δεξιά ύφαλα, μήκους περίπου τριών μέτρων, και στη βάση του δεξιού πτερυγίου ευστάθειας. Το νερό άρχισε να πλημμυρίζει το μηχανοστάσιο και μέσα σε λίγη ώρα το πλοίο πήρε κλίση προς τα δεξιά, με αποτέλεσμα μετά από 25 λεπτά να αρχίσει να βυθίζεται.

Αμέσως μετά την πρόσκρουση προκλήθηκε πανικός στους επιβάτες, αφού το πλοίο βυθίστηκε στο σκοτάδι λόγω ηλεκτρικής βλάβης, καθώς δεν λειτούργησε ούτε η εφεδρική ηλεκτρογεννήτρια. Ο κόσμος δεν ήξερε τι συμβαίνει, ούτε γνώριζε τι έπρεπε να κάνει. Πολλοί από τους επιβάτες άρχισαν να πέφτουν στη θάλασσα για να σωθούν.


Ύστερα από αρκετή ώρα το Λιμεναρχείο Πάρου διατάσσει όλα τα παραπλέοντα σκάφη να σπεύσουν στον τόπο του ναυαγίου, ενώ στη συνέχεια έφτασαν σκάφη του Λιμενικού και βρετανικά πολεμικά που συμμετείχαν σε άσκηση του ΝΑΤΟ.

Ο λιμενάρχης Πάρου, Δημήτρης Μάλαμας, έχασε τη ζωή του εκείνο το βράδυ από το άγχος και την πίεση κατά τη διάρκεια της επιχείρησης διάσωσης, ενώ και ο 55χρόνος εφοπλιστής και αντιπρόεδρος της Μinoan Flying Dolphins, Παντελής Σφηνιάς, μη αντέχοντας το βάρος της τραγωδίας, έδωσε τέλος στη ζωή του δύο μήνες αργότερα πέφτοντας από τον 6ο όροφο της εταιρείας στην Ακτή Κονδύλη στον Πειραιά.

από Μαρία Ιωαννάτου