Άκρως σεξιστική χαρακτηρίστηκε η διαφήμιση διάσημης αλυσίδας γρήγορου φαγητού που ειδικεύεται στα… κοτόπουλα.
Στη διαφήμιση που διαρκεί μόλις 15 δευτερόλεπτα διακρίνεται μία νεαρή κοπέλα να «φτιάχνεται» και να «τακτοποιεί» το πλούσιο στήθος της στη μπλούζα της στα φιμέ τζάμια ενός παρκαρισμένου αυτοκίνητου, στο οποίο δεν έχει συνειδητοποιήσει πως υπάρχει μέσα κόσμος. Έτσι, το τζάμι ανοίγει σιγά σιγά και η κάμερα δείχνει δύο μικρά αγόρια που κοιτάνε εντυπωσιασμένα το θέαμα, ενώ μια μεγαλύτερη γυναίκα, προφανώς η μητέρα τους, αποδοκιμάζει τις κινήσεις της κοπέλας.
Η παρέμβαση τοπικών ομάδων κατά της αντικειμενοποίησης των γυναικών ήταν άμεση. Η Collective Shout, όπως λέγεται η ομάδα, χαρακτήρισε τη διαφήμιση μια «οπισθοδρόμηση σε κουρασμένα και απαρχαιωμένα στερεότυπα», που παρουσιάζουν τις νεαρές γυναίκες ως σεξουαλικά αντικείμενα, τα οποία υπάρχουν μόνο για την ικανοποίηση των ανδρών.
Η διαφήμιση προβλήθηκε στην τηλεόραση στην Αυστραλία, αλλά και στο κανάλι YouTube της αλυσίδας fast food.
Η εταιρεία εξέδωσε συνοπτική ανακοίνωση την Τρίτη: «Ζητάμε συγγνώμη για όποιον μπορεί να προβλήθηκε από το τελευταίο διαφημιστικό μας. Η πρόθεσή μας δεν ήταν να αναπαράγουμε στερεότυπα για τις γυναίκες και τα νεαρά αγόρια ούτε να παρουσιάσουμε μια αρνητική εικόνα για αυτά τα πρόσωπα».
Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του
Google News