Αρχική > Διατροφή > Ροδάκινο: Φρούτο δροσερό και πολύ υγιεινό- Πώς να επιλέγουμε το πιο ζουμερό

Ροδάκινο: Φρούτο δροσερό και πολύ υγιεινό- Πώς να επιλέγουμε το πιο ζουμερό

Συχνά αποκαλείται και ως «βασίλιας των φρούτων». Το ροδάκινο είναι ένα φρούτο πολύ ζουμερό και γευστικό με λίγες θερμίδες. Είναι εξαιρετικά πλούσιο σε βιταμίνες, συνεπώς και πολύ ωφέλιμο για την υγεία μας, ενώ είναι ιδανικό για όσους προσέχουν τη διατροφή τους καθώς προσφέρει λίγες θερμίδες και μεγάλη ποσότητα βιταμινών.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η ροδακινιά, είναι το περισσότερο καλλιεργούμενο οπωροφόρο δέντρο στον κόσμο μετά τη μηλιά. Σήμερα, καλλιεργείται κυρίως στην Ιταλία, την Αμερική, την Γαλλία, την Κίνα και την Ισπανία, ενώ στην χώρα μας, η οποία κατέχει σημαντική θέση στην παγκόσμια αγορά, η Μακεδονία κρατά την πρωτοκαθεδρία στην παραγωγή του.

Τα θρεπτικά του συστατικά είναι… άπειρα
  • Χάρη στο σύμπλεγμα βιταμινών, κυρίως C και Ε, που περιέχει προστατεύει από γαστρεντερικές διαταραχές, βοηθάει στην πρόληψη πολλών μορφών καρκίνου, βοηθάει στην αντίσταση του οργανισμού στις ασθένειες, ενισχύοντας το ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ είναι καλό διουρητικό και υπακτικό.
  • Το ροδάκινο αποτελεί καλή πηγή διαλυτών φυτικών ινών, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση της LDL-χοληστερόλης, γι αυτό συστήνεται η συχνή του κατανάλωση, ενώ λόγω του ογκώδους των διαφόρων λαχανικών και της χαμηλής ενέργειας την οποία παρέχουν καταναλώνονται από όσους επιδιώκουν να αδυνατίσουν.
  • Είναι ένα από τα πλουσιότερα φρούτα σε νερό, φρούτα, καθώς αποτελείται κατά 89% από νερό. Έτσι, ενυδατώνει το σώμα, την επιδερμίδα, έχει αντιγηραντικές ιδιότητες και είναι πολύτιμο για την υγεία και την ομορφιά του δέρματος.
  • Χάρη στην περιεκτικότητα του σε ιχνοστοιχεία, μέταλλα και βιταμίνες, το ροδάκινο είναι κατάλληλο για όσους έχουν άγχος, υπερένταση και νιώθουν κόπωση. Δρα ως ηρεμιστικό και αγχολυτικό.
Πώς διαλέγω καλό ροδάκινο;

Επειδή τα ροδάκινα δεν ωριμάζουν μετά τη συγκομιδή, γι’ αυτό καλύτερα να αγοράζετε ώριμα!  Θέλουν προσοχή στη χρήση. Τα πιέζετε απαλά για να βεβαιωθείτε ότι υποχωρούν λίγο αλλά παραμένουν σφιχτά. Προσοχή! Ποτέ μην αγοράζετε πρασινωπά ροδάκινα, εκτός αν πρόκειται να φτιάξετε chutney, και αποφεύγετε τα χτυπημένα φρούτα γιατί δε διατηρούνται πολύ καιρό.