Οι personal trainers αποκαλύπτουν τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν συνήθως όσοι ξεκινούν γυμναστική για πρώτη φορά. Από την πολύ σκληρή προπόνηση μέχρι την έλλειψη ύπνου, οι ειδικοί δίνουν τις συμβουλές τους για την συμπεριφορά που πρέπει να υιοθετήσετε αν θέλετε το πρόγραμμα άσκησης που ακολουθείτε να έχει αποτέλεσμα.

Πρώτο και βασικότερο είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν είναι ρεαλιστικοί όταν πρόκειται για τον καθορισμό των στόχων τους, ενώ ιδιαίτερη σημασία έχει και η διατήρηση μιας ισορροπημένης διατροφής. Δείτε τα πιο συχνά λάθη που κάνουν όλοι οι αρχάριοι στο γυμναστήριο και προσπαθήστε να τα αποφύγετε.

Δεν έχετε ξεκάθαρο στόχο

Οι στόχοι αποτελούν σημαντικό μέρος κάθε νέου προγράμματος γυμναστικής, αλλά είναι εύκολο να τα παρατήσετε αν θέσετε μη ρεαλιστικούς στόχους. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θέτουν τον στόχο τους ή θέτουν έναν που είναι υπερβολικά υψηλός και ανέφικτος. «Συνήθως οι άνθρωποι δεν είναι έτοιμοι να αλλάξουν εντελώς τον τρόπο ζωής τους, επομένως πρέπει να συνεργαστούμε μαζί τους για να θέσουμε μικρούς στόχους οι οποίοι μπορούν να διατηρηθούν μακροπρόθεσμα», αναφέρει ο personal trainer James Smith. «Ακολουθούν το ίδιο πρόγραμμα για πολύ καιρό και επομένως βαριούνται και σταματούν ή δεν καταγράφουν τις συνεδρίες που ολοκληρώνονται, με αποτέλεσμα να ακολουθούν το ίδιο πρόγραμμα για μεγάλη χρονική περίοδο και να κάνουν ελάχιστη πρόοδο».

Αγνοείτε τη διατροφή σας


«Αρχικά δουλεύουμε με πολύ απλά πράγματα. Πρόσληψη νερού, σωστός ύπνος, πρόσληψη πρωτεϊνών, υγιή λιπαρά, πολλά φρούτα και λαχανικά», αναφέρει ο James Smith. Όσον αφορά τη διατροφή, ο σωστός προγραμματισμός είναι καθοριστικός. Θα χρειαστεί να προγραμματίζετε καθημερινά πότε και τι μπορείτε να φάτε. Επίσης, η καταμέτρηση των θερμίδων ήταν σημαντική εάν θέλετε να καψετε λίπος. Πρόκειται για απλά μαθηματικά: Πρέπει να καίτε περισσότερες θερμίδες από όσες παίρνετε. Έτσι, χρειάζεται μια σχέση μεταξύ της άσκησης και της διατροφής. Η ισορροπία μεταξύ υδατανθράκων, λιπών και πρωτεϊνών είναι απαραίτητη και θα χρειαστεί να σχεδιάσετε τα γεύματά σας γύρω από αυτές τις τρεις πτυχές.

Γυμνάζεστε σκληρά και απότομα

Υπάρχουν απλοί τρόποι για να αυξήσετε την καθημερινή σας δραστηριότητα, προτού πάτε για πρώτη φορά στο γυμναστήριο, έτσι ώστε να μην εξουθενωθείτε. Τα καθημερινά επίπεδα δραστηριότητας μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του σωματικού λίπους και δεν πρέπει να τα υποτιμάτε. Η παρακολούθηση των βημάτων σας, για παράδειγμα, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να παρακολουθείτε την καθημερινή σας κίνηση. Προσθέστε αυτή την τακτική στην εβδομάδα σας, υπολογίστε έναν μέσο όρο και θα εκπλαγείτε από όσα έχετε πετύχει. Μόλις έχετε έναν μέσο όρο επτά ημερών, κοιτάξτε να τον αυξήσετε βδομάδα με την βδομάδα. 10.000 βήματα ημερησίως είναι ένας μεγάλος αρχικός στόχος που πρέπει να φέρετε εις πέρας.

Δεν κοιμάστε καλά και αρκετά

Η άσκηση είναι σημαντική, αλλά η ξεκούραση είναι απαραίτητη για να διατηρήσετε υγιές το σώμα σας. Κατά τη διάρκεια του προγράμματός σας, η ξεκούραση είναι ζωτικής σημασίας. Θα χρειαστεί να ξεκουραστείτε επαρκώς για να εξασφαλίσετε ότι οι επαναλαμβανόμενες προσπάθειές σας τόσο μέσα όσο και έξω από το γυμναστήριο ανταμείβονται. Το σώμα σας χρειάζεται χρόνο για να ανακάμψει λόγω του επαναλαμβανόμενου μεταβολικού στρες της προπόνησης και με τη σωστή διατροφή και ένα λογικό πλάνο προπόνησης, 1 ή 2 ημέρες ανάπαυσης την εβδομάδα είναι αρκετές. Ο ύπνος εμπίπτει στην κατηγορία αυτή. Ο αδιάσπαστος ύπνος για 7-8 ώρες είναι ιδανικός όταν βάζετε το σώμα σας κάτω από συνθήκες σκληρής προπόνησης.

από Μαρία Ιωαννάτου