Ενώ οποιαδήποτε μορφή άσκησης μπορεί να σας βοηθήσει να κάψετε θερμίδες και να χάσετε βάρος, συμπεριλαμβανομένου του επίμονου λίπους στην κοιλιά, δεν υπάρχει τίποτα πιο απλό από το τρέξιμο. Εξάλλου, δεν χρειάζεστε συνδρομή στο γυμναστήριο για να βάλετε τα αγαπημένα σας αθλητικά παπούτσια και να αρχίσετε να τρέχετε! Αλλά αν θέλετε να δείτε αποτελέσματα, θα πρέπει να είστε πειθαρχημένοι.



Ο Steven McDaniels, διευθυντής φυσικής αγωγής στο Beacon College στο Leesburg της Φλόριντα, συνιστά 30 έως 60 λεπτά μέτριας έντασης δραστηριότητας, πέντε ημέρες την εβδομάδα. Έπειτα, μπορείτε να αυξήσετε την ένταση, η οποία θα σας βοηθήσει να κάψετε περισσότερες θερμίδες. «Για έναν αρχάριο, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι θα ξεκινήσει με γρήγορο βάδισμα, jogging και έπειτα τρέξιμο», αναφέρει.

Οι αρχάριοι καίνε τις θερμίδες πιο εύκολα

Μόλις αισθανθείτε άνετα, μπορείτε να ρυθμίσετε τη διάρκεια της προπόνησης ανάλογα με το επίπεδο φυσικής κατάστασης και το βάρος σας. «Αν είστε ήδη σωματικά ενεργοί, θα πρέπει να ακολουθήσετε τρέξιμο υψηλότερης έντασης για να κάψετε περισσότερες θερμίδες. Αυτοί που είναι νέοι στη γυμναστική και στο τρέξιμο θα κάψουν τις θερμίδες πιο εύκολα επειδή το σώμα τους δεν είναι συνηθισμένο σε αυτό».

Σε γενικές γραμμές, όσο περισσότερο ζυγίζετε τόσο περισσότερες θερμίδες θα κάψετε – ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά το σχεδιασμό των προπονήσεων σας. Για να χάσετε 450 γραμμάρια λίπους κάθε εβδομάδα, θα πρέπει να κάψετε 3.500 θερμίδες. Για να σας δώσουμε μια αίσθηση του πώς λειτουργεί αυτό, δείτε πόσες θερμίδες θα κάψει μια γυναίκα 65 κιλών στο τρέξιμο, ανάλογα με το επίπεδο φυσικής της κατάστασης:

  • Χαμηλό επίπεδο: Το τρέξιμο στα 8km/ώρα για 30 λεπτά καίει περίπου 250 θερμίδες. Το τρέξιμο για 60 λεπτά θα κάψει περίπου 500 θερμίδες.
  • Μεσαίο επίπεδο: Το τρέξιμο στα 9.5km/ώρα για 30 λεπτά καίει περίπου 315 θερμίδες. Το τρέξιμο για 60 λεπτά θα κάψει περίπου 630 θερμίδες.
  • Υψηλό επίπεδο: Το τρέξιμο στα 11km/ώρα για 30 λεπτά καίει περίπου 370 θερμίδες. Το τρέξιμο για 60 λεπτά θα κάψει περίπου 740 θερμίδες.

Καθώς συνεχίζετε να τρέχετε, το σώμα σας θα γίνει πιο αποτελεσματικό σε αυτό, πράγμα που θα οδηγήσει σε πιο αργή καύση θερμίδων. Βεβαιωθείτε ότι αυξάνετε την ένταση του τρεξίματος για να καταπολεμήσετε αυτό το πρόβλημα και γυμνάζεστε σε κανονική ένταση, η οποία θα βοηθήσει να στοχεύσετε σε μεγάλες ομάδες μυών στο σώμα για να καταναλώσετε ενέργεια και, έπειτα, να κάψετε τις θερμίδες πιο σταθερά.

από Μαρία Ιωαννάτου