Αρχική > Infohealth > Πώς ο ύπνος ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, σύμφωνα με την επιστήμη

Πώς ο ύπνος ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, σύμφωνα με την επιστήμη

Υπάρχει ένας λόγος για τον οποίο οι γιατροί συστήνουν ξεκούραση όταν είμαστε άρρωστοι: Τότε το σώμα μπορεί να αντιμετωπίσει πιο αποτελεσματικά τους εισβολείς.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Experimental Medicine έδειξε ότι η βασική λειτουργία που βοηθά τα Τ-κύτταρα να “κολλήσουν” στους στόχους τους ήταν πιο ενεργοποιημένη κατά τη διάρκεια του ύπνου, ενισχύοντας πιθανώς την αποτελεσματικότητά τους. Ταυτόχρονα, οι ορμόνες του στρες, οι οποίες αυξάνουν τη φλεγμονή στο σώμα και εμποδίζουν την εργασία των Τ-κυττάρων που καταστρέφουν τα παθογόνα, βρίσκονται σε χαμηλότερα επίπεδα. Το σώμα παράγει επίσης περισσότερους ενισχυτές ανοσίας, που ονομάζονται κυτοκίνες, καθώς κοιμόμαστε.

Ο Christian Gonzalez, νευροπαθολόγος από το Λος Άντζελες, επισημαίνει ότι ο ύπνος και το ανοσοποιητικό σύστημα συνδέονται στενά.

Πόσο ύπνο χρειαζόμαστε

Το να κοιμόμαστε 7-9 ώρες κάθε βράδυ ξεπερνά το αίσθημα της ξεκούρασης. «Εάν δεν κοιμάστε αρκετά, η παραγωγή κυτοκινών θα διακοπεί», λέει ο Gonzalez. Επιπλέον, θα αυξήσετε τη φλεγμονή ολόκληρου του σώματος, γεγονός που θα σας κάνει πιο ευαίσθητους σε χρόνιες ασθένειες. «Η φλεγμονή είναι βασική αιτία αυτοάνοσων παθήσεων, αρθρίτιδας, καρδιακών παθήσεων και διαβήτη», λέει ο Gonzalez. Ο ύπνος είναι επίσης εξαιρετικά ευεργετικός για την ανάπτυξη των μυών.

Πώς να βελτιώσουμε τη ρουτίνα του ύπνου μας

«Δεδομένου ότι οι συνήθειες του ύπνου μπορούν να επηρεάσουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα, προετοιμάστε τον εαυτό σας για το κρεβάτι», λέει ο πιστοποιημένος σύμβουλος ύπνου, Bill Fish. Αφήστε τις οθόνες 45 λεπτά πριν ξαπλώσετε και διατηρήστε την κρεβατοκάμαρά σας δροσερή και σκοτεινή.

Εάν εξακολουθείτε να αντιμετωπίζετε προβλήματα, «εστιάστε σε χαλαρωτικές περιοχές του σώματός σας, ξεκινώντας από τα δάχτυλα των ποδιών», λέει ο Fish. Και πάνω απ’ όλα, να είστε συνεπείς. «Πηγαίνετε στο κρεβάτι την ίδια ώρα κάθε βράδυ», λέει. Αυτό θα προετοιμάσει σταδιακά το μυαλό και το σώμα σας για ύπνο και θα σας διδάξει πότε να ξυπνάτε κάθε πρωί.