Είτε προσπαθείτε να χάσετε βάρος είτε απλά να διατηρήσετε αυτό που έχετε, δεν υπάρχει τίποτα που θα μπορούσε να σαμποτάρει περισσότερο την προσπάθεια σας από την έντονη λαχτάρα για οτιδήποτε φαγώσιμο πέσει στα χέρια σας!

Μερικές φορές στην προσπάθεια σας να τρώτε πιο υγιεινά, κάνετε τον εαυτό σας να πεινάει περισσότερο. Αυτό συμβαίνει επειδή του στερείτε τα θρεπτικά συστατικά που τον κρατούν χορτάτο!

Η σημασία των φυτικών ινών

Ένα από αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι οι φυτικές ίνες. Δεν είναι όλοι οι υδατάνθρακες ίσοι. Τα απλά σάκχαρα όπως το λευκό ψωμί, τα ζυμαρικά και το ρύζι παρέχουν αρχικά ικανοποίηση, αλλά μόνο για λίγο. Έτσι μέσα σε μια ώρα πιθανότατα θα πεινάσετε ξανά. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η γλυκόζη, που βρίσκεται σε αυτές τις τροφές, μεταβολίζεται γρήγορα. Είναι η πρώτη πηγή ενέργειας, που σημαίνει ότι χρησιμοποιούμε τις θερμίδες από τη γλυκόζη για τα πάντα, από την άσκηση μέχρι τις ακούσιες λειτουργίες όπως η αναπνοή.


Από την άλλη πλευρά, οι πλούσιοι σε ίνες υδατάνθρακες καθυστερούν την πέψη και μας βοηθούν να νιώθουμε πιο γεμάτοι. Μπορούμε να τους βρούμε σε φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής άλεσης, όπως το καστανό ρύζι, τα ζυμαρικά ολικής άλεσης και η βρώμη. Οι ενήλικες θα πρέπει να καταναλώνουν τουλάχιστον 25 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα, κάτι που επιτυγχάνεται με περίπου 9 γραμμάρια σε κάθε γεύμα.

Η σημασία των πρωτεϊνών

Η πρωτεΐνη είναι επίσης ένα βασικό συστατικό για την εξάλειψη της πείνας. Επειδή οι πρωτεΐνες χρειάζονται περισσότερο χρόνο από τους υδατάνθρακες για να αφομοιωθούν, τείνουμε να αισθανόμαστε πιο χορτάτοι μετά την κατανάλωσή τους. Η πρωτεΐνη μπορεί να έχει τη μορφή ζωικών προϊόντων όπως κοτόπουλο, μοσχάρι, ψάρι, αυγά, γιαούρτι και τυρί. Οι φυτικές πρωτεΐνες περιλαμβάνουν φασόλια, καλαμπόκι, σόγια κ.ά.

Η σημασία των καλών λιπαρών

Τέλος, χρειάζεστε λιπαρά για ένα εντελώς ισορροπημένο γεύμα, αν και θα πρέπει να κάνετε υγιεινές επιλογές, όπως το αβοκάντο, τα καρύδια, ο λιναρόσπορος και τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, ο τόνος και οι σαρδέλες. Τα υγιή λίπη μας επιτρέπουν να αισθανόμαστε χορτάτοι για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αν λοιπόν δεν αισθάνεστε πλήρεις με ένα πιάτο ψητό κοτόπουλο και λαχανικά στο δείπνο, προσθέστε ένα υγιές λίπος. Προτείνουμε μια σαλάτα με αβοκάντο ή ελαιόλαδο, για να αισθανθείτε πιο ικανοποιημένοι χωρίς να καταστρέφετε τη διατροφή σας.

 

από Μαρία Ιωαννάτου