Oatmeal2Ιταλοί επιστήμονες ανακάλυψαν τις αρχαιότερες ενδείξεις κατανάλωσης βρώμης από παλαιολιθικούς νομάδες πριν από 32.000 χρόνια περίπου, δηλαδή σχεδόν 25.000 χρόνια προτού εμφανιστεί η γεωργία και η καλλιέργεια των δημητριακών. Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Μάρτα Μαριότι Λίπι του Πανεπιστημίου της Φλωρεντίας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών (PNAS) των ΗΠΑ, σύμφωνα με το “Science” και το “New Scientist”, έκαναν την ανακάλυψη σε ένα σπήλαιο της νοτιοανατολικής Ιταλίας, όπου ζούσαν κυνηγοί-τροφοσυλλέκτες και το οποίο ήταν γεμάτο με βραχογραφίες αλόγων και εργαλεία της λίθινης εποχής.




Οι επιστήμονες βρήκαν πολλά ίχνη από σπόρους βρώμης πάνω σε ένα λίθινο «γουδί». Σε αυτό μάλλον οι προϊστορικοί άνθρωποι άλεθαν με πέτρες τους κόκκους από τα άγρια φυτά της βρώμης, αφού προηγουμένως τους είχαν εκθέσει σε θερμότητα, πιθανώς για να τους αποξηράνουν (όπως γίνεται και σήμερα πριν την επεξεργασία τους). Οι ερευνητές ανέφεραν ότι αν και δεν υπάρχουν ακόμη απτές αποδείξεις ότι οι σπόροι βρώμης στη συνέχεια ανακατεύονταν με νερό και βράζονταν ή μαγειρεύονταν με άλλο τρόπο, κάτι τέτοιο μπορεί να θεωρηθεί πιθανό. Οι επιστήμονες δεν αποκλείουν μάλιστα ότι οι πρόγονοί μας κοπάνιζαν και έτρωγαν διάφορα άγρια δημητριακά ακόμη πιο πίσω στο παρελθόν.

o-HOW-TO-COOK-OATMEAL-facebook

Η διατροφική αξία της βρώμης

Η βρώμη είναι μια φυσική τροφή, ένα εξαιρετικά θρεπτικό δημητριακό που βρίσκεται στη βάση της Μεσογειακής διατροφής και παρέχει στον οργανισμό μας πολύτιμα στοιχεία, όπως μεταξύ άλλων, οι διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες, τα αντιοξειδωτικά, οι πρωτεΐνες και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Γνωρίζατε οτι η βρώμη έχει σημαντικά μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες σε σχέση με το καλαμπόκι και το σιτάρι; Η βρώμη περιέχει βιταμίνη Β6, ριβοφλαβίνη, θειαμίνη, αλλά και ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο και ψευδάργυρο. Ακόμα περιέχει σε μικρότερη ποσότητα βιταμίνη Ε, φολικό οξύ και κάλιο. Μπορεί να συνδυαστεί με γάλα, με γιαούρτι, με μούρα, ξηρούς καρπούς και κανέλα για ένα πλήρες θρεπτικό πρωινό, έτοιμο σε λιγότερο από 5΄ λεπτά.

woman-eating-oatmeal-fast-easy-long-term-weight-loss

Οφέλη στην υγεία με χρήση στην καθημερινή διατροφή:

1. Χοληστερίνη  Η χοληστερίνη είναι υπεύθυνη για ένα πλήθος καρδιαγγειακών νοσημάτων και αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους εχθρούς της καρδιάς μας. Οι διαλυτές φυτικές ίνες που περιέχουν σε αφθονία οι νιφάδες βρώμης, έχουν την ιδιότητα να δεσμεύουν και να απομακρύνουν την κακή χοληστερόλη, χωρίς να κατεβάζουν τα επίπεδα της καλής

2. Καρκίνος Οι νιφάδες βρώμης, όπως και άλλα δημητριακά αλλά και λαχανικά, περιέχουν ένα πλήθος φυτοχημικών ουσιών. Πολλά φυτοχημικά είναι γνωστό ότι βοηθούν στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου. Επίσης, η υψηλή κατανάλωση φυτικών ινών έχει συνδεθεί άμεσα με την μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνων που σχετίζονται με ορμονικές διαταραχές, όπως είναι ο καρκίνος του στήθους, των ωοθηκών, της μήτρας, αλλά και του προστάτη στους άντρες.

3. Ζάχαρο Η κατανάλωση quaker βοηθάει στην αργή και σταδιακή αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Αυτός ο έλεγχος στα επίπεδα σακχάρου και ινσουλίνης στο αίμα, προλαμβάνει πολλές επιπλοκές που σχετίζονται με τον σακχαρώδη διαβήτη. Επίσης, με την αργή αύξηση των επιπέδων στο ζάχαρο, επιτυγχάνεται έλεγχος της όρεξής μας, καθώς τα επίπεδα ενέργειάς μας παραμένουν σταθερά και δεν πεινάμε συχνά. Έτσι, μπορούμε να ελέγξουμε πιο εύκολα το βάρος μας.

4. Πεπτικό σύστημα Η υψηλή περιεκτικότητα της βρώμης σε φυτικές ίνες βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου και στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας.

5. Αρτηριακή πίεση Επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει πως η καθημερινή κατανάλωση μιας μερίδας quaker, βοηθάει στην καταπολέμηση της υπέρτασης και μειώνει αποτελεσματικά την αρτηριακή πίεση.

Διαβάστε επίσης:

Καιρός για δίαιτα; Βάλτε στη διατροφή σας τη βρώμη

Βαρεθήκατε το πρωινό σας γεύμα; Πάρτε ιδέες από όλο τον κόσμο!

από doudoumi