Αρχική > Featured > Ο μαέστρος Γιώργος Μπαλατσινός μιλά στο Infowoman για το πόσο διαφέρει η ελβετική από την ελληνική καραντίνα

Ο μαέστρος Γιώργος Μπαλατσινός μιλά στο Infowoman για το πόσο διαφέρει η ελβετική από την ελληνική καραντίνα

Ο Γιώργος Μπαλατσινός είναι ένας από τους πλέον ανερχόμενους μαέστρους της νεότερης γενιάς, έχει μαθητεύσει πλάι στους αρχιμουσικούς Peter Eötvös, David Zinman, Neeme Järvi, Gianluigi Gelmetti.

«Ένας πολλά υποσχόμενος νεος Αρχιμουσικός με εξαιρετική μουσικότητα, δημιουργικότητα και επαγγελματισμό», έχει αναφέρει ο διάσημος μαέστρος M. Jurowski

Έχει διευθύνει σε Φεστιβάλ και αίθουσες όπως στο Φεστιβάλ Αθηνών (Νόρμα/ Εθνική Λυρική Σκηνή,2019), στην Αίθουσα Συναυλιών Σταύρος Νιάρχος (Εθνική Λυρική Σκηνή, 2018-19), Μέγαρο Μουσικής (Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, 2017-20), Αίθουσα της Φιλαρμονικής του Βερολίνου (Berliner Symphoniker, 2016), Αίθουσα Φίλων Μουσικής Βιέννης, στο Konzerthaus Wien κ.ά.

Έχει συνεργασθεί με καλλιτέχνες όπως Carmen Giannattasio, Nobuko Imai, Δημήτρης Τηλιακός, Kyrill Trousov, Latica Honda-Rosenberg, Χριστίνα Πουλίτση, Wolfgang Boettcher, Francesco Nicolosi και έχει διευθύνει ορχήστρες σε όλη την Ευρώπη.

Έχει αποσπάσει βραβεία σε διεθνείς διαγωνισμούς διεύθυνσης ορχήστρας Βουκουρέστι (2018), Brescia(2018), Berlin (2016), ενώ υπήρξε ένας από τους τρεις φιναλίστ του διεθνούς εργαστηρίου για νέους μαέστρους Interaktion του συνόλου Kritisches Orchester (Βερολίνο, 2017).

Από το 2017 είναι διευθυντής της ορχήστρας δωματίου Sinfonietta Mosaique (Βέρνη Ελβετίας) καθώς επίσης από το 2010 αρχιμουσικός της Συμφωνικής ορχήστρας νέων του καντονιού της Βέρνηςς.

Ο Γιώργος Μπαλατσινός από την Ελβετία, όπου και ζει μόνιμα, μίλησε στο Infowoman για τις δύσκολες αυτές ημέρες που ζούμε όλοι λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Πώς περνάς τις ημέρες αυτές της καραντίνας στην Ελβετία;

Στο σπίτι και πιο συγκεκριμένα, στο πιάνο και στο γραφείο, όπως έκανα συνήθως και πριν από τη σημερινή κατάσταση. Η μόνη διαφορά που υπάρχει (επειδή ακυρώθηκαν όλες οι παραγωγές της ατζέντας μου μέχρι τον Σεπτέμβριο) είναι ότι έχω επιτέλους τον χρόνο και την όρεξη να συνθέσω μουσική. Μια ασχολία που με γεμίζει πολλή χαρά.

Επίσης, με την ελπίδα ότι το φθινόπωρο θα ξαναμπούμε στους κανονικούς επαγγελματικούς ρυθμούς μας, προετοιμάζομαι για τις επερχόμενες συναυλίες και παραστάσεις μου, καθώς τον Οκτώβριο ξεκινάω με την όπερα “Madama Butterfly” του G.Puccini.

Τι είχες προγραμματισμένο για την προσεχή περίοδο;

Για αρχή, είχα προγραμματισμένη μια συναυλία στην Πολωνία, με την ιστορική Πολωνική Ραδιοφωνία, κάνοντας ένα αφιέρωμα στον Πολωνό συνθέτη W. Kilar. Μετά στην Ιταλία στην Brescia, με το σύνολο σύγχρονης μουσικής Dèdalo, όπου θα ερμηνεύαμε μεταξύ άλλων, έργα των Ελλήνων συνθετών Κ. Τσουπάκη και Γ. Κουμεντάκη. Κατόπιν, είχα τρεις συναυλίες στην Ελβετία με την ορχήστρα μου και μέχρι τον Μάιο είχα και τρεις συνεργασίες στην Ελλάδα, μία με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο ΜΜΑ, μία άλλη με την Ορχήστρα Ελληνικής Ραδιοφωνίας και μία τρίτη με την Καμεράτα.

Ύστερα ήταν προγραμματισμένες, πάλι στην Ελλάδα, δύο πολύ ιδιαίτερες συναυλίες για εμένα, η πρώτη με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης στην οποία θα είχα την τιμή να συμπράξω με τη διεθνούς φήμης βιολίστα Nobuko Imai, στην οποία είχα μαθητεύσει επί 5 χρόνια στο Conservatoire de Geneve, και η δεύτερη με την Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων όπου θα ερμηνεύαμε τις «Μέρες Επιταφίου» του Δ. Παπαδημητρίου, τον οποίο θεωρώ έναν ξεχωριστό καλλιτέχνη και τρέφω μεγάλο θαυμασμό και σεβασμό.

Ο μαέστρος είναι ένα επάγγελμα μοναχικό… Αυτή η καραντίνα μπορεί ίσως να αποτελέσει πηγή έμπνευσης;

Η σιωπή είναι πάντα μια ευκαιρία για περισυλλογή, που μπορεί να σε οδηγήσει σε νέες ανακαλύψεις.

Βλέπεις κάποια διαφορά στην αντιμετώπιση της πανδημίας από την Πολιτεία;

Ναι. Η αλήθεια είναι ότι παρόλο που στην Ελβετία γίνονται περισσότερα τεστ για την ανακάλυψη των κρουσμάτων και υπάρχει πιο ακριβής εικόνα της κατάστασης, τα μέτρα καθυστέρησαν πολύ να εφαρμοστούν εδώ.

Κάτι που, ευτυχώς, η Ελλάδα το έκανε εγκαίρως, με σοβαρότητα και με μεγάλο ποσοστό επιτυχίας.

Ως καλλιτέχνης μοιραία μένεις ανενεργός… Λήφθηκαν ουσιαστικά μέτρα από το κράτος για τον πολιτισμό;

Ναι. Η ελβετική κρατική μέριμνα έχει αγκαλιάσει τον Πολιτισμό και τους καλλιτέχνες της.

Τι είναι αυτό που θα κάνεις την πρώτη μέρα που αρθούν όλες οι απαγορεύσεις;

Να επιστρέψω στην Ελλάδα για να επισκεφτώ τους αγαπημένους μου

Τι πιστεύεις πως θα αφήσει πίσω της όλη αυτή η περιπέτεια;

Είμαι αισιόδοξος και πιστεύω ότι θα βγούμε όλοι πιο δυνατοί, σοφότεροι, ταπεινοί, αλληλέγγυοι και με την ανάγκη να εκφράζουμε πιο συχνά την αγάπη μας.