Αρχική > Featured > Ο άντρας και οι «δύσκολες μέρες» της συντρόφου του – Πώς θα την υποστηρίξει;
%ce%bf-%ce%ac%ce%bd%cf%84%cf%81%ce%b1%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%bf%ce%b9-%ce%b4%cf%8d%cf%83%ce%ba%ce%bf%ce%bb%ce%b5%cf%82-%ce%bc%ce%ad%cf%81%ce%b5%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%83%cf%850

Ο άντρας και οι «δύσκολες μέρες» της συντρόφου του – Πώς θα την υποστηρίξει;

Οι περισσότεροι άντρες μεγαλώσανε σε σπίτια όπου η περίοδος και τα ορμονικά συμπτώματα που η μητέρα τους βίωνε προ αυτής, μπορεί να παρέμεναν μυστικά. Κάτι σαν τη ματωμένη σερβιέτα ή το ταμπόν της περιόδου που ποτέ δεν φαινότανε στο καλαθάκι της τουαλέτας ή κάτι σαν «το έχω τα ρούχα μου» αφήνοντας να εννοηθεί με αυτόν τον τρόπο ότι κάτι συμβαίνει στη μητέρα ή την αδελφή  αλλά… τι;

Αυτή η άγνοια οδήγησε και οδηγεί πολλούς άντρες στο να μη γνωρίζουν ότι οι ορμόνες παίζουν σημαντικό ρόλο στην διάθεση μιας γυναίκας. Ως αποτέλεσμα σαστίζουν μπροστά σε μια τέτοια αλλαγή και δυσκολεύονται να  κατανοήσουν το τι ακριβώς συμβαίνει. Κάποιοι προτιμούν να αποσυρθούν (μέχρι να περάσει η μπόρα) και κάποιοι λαμβάνουν τοις μετρητοίς τα όσα συμβαίνουν ή λέγονται και ενδίδουν σε διαμάχες που μπορεί να πληγώσουν ανεπανόρθωτα τη σχέση.

Τι είναι το προεμμηνορυσιακό σύνδρομο ή PMS;

Κάθε μήνα πολλές γυναίκες βιώνουν μια σειρά από συμπτώματα που τις επηρεάζουν τόσο σε σωματικό όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο. Είναι οι λεγόμενες «δύσκολες μέρες» που κάνουν την εμφάνισή τους περίπου μια εβδομάδα πριν την περίοδο, το προεμμηνορυσιακό σύνδρομο (PMS), που χαρακτηρίζεται από συναισθηματικά συμπτώματα όπως ευερεθιστότητα, κατάθλιψη, κούραση, νευρικότητα, σύγχυση, σωματικά συμπτώματα όπως διόγκωση μαστών, επιθυμία για κατανάλωση γλυκών, αϋπνία, πόνο στη μήτρα. Τα συμπτώματα είναι αποτέλεσμα ορμονικών αλλαγών αλλά και του καθημερινού άγχους και η  έντασή τους επηρεάζεται τόσο από τους τρόπους που το διαχειρίζεται η ίδια η γυναίκα αλλά και το αν υπάρχει ή όχι υποστηρικτικό περιβάλλον δίπλα της.

Στο δυτικό κόσμο αφθονούν τα ανέκδοτα που έχουν ως στόχο τη γυναίκα και τις μέρες της περιόδου. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που συχνά στη θέα μιας γυναίκας που εκφράζει την ενόχληση ή το θυμό της, σχεδόν συνειρμικά αποδίδουμε τα συναισθήματά της στην περίοδο της. Αυτή η στάση έρχεται σε αντίθεση με την ανατολικούς πολιτισμούς (Ινδία, Κίνα) που αντιμετωπίζουν τις μέρες προ περιόδου αλλά και την ίδια την περίοδο ως ένα φυσιολογικό φαινόμενο που μια γυναίκα βιώνει – κατά τη διάρκεια του οποίου μπορεί και να τεκνοποιήσει, επιτρέποντάς της έτσι να αποσυρθεί για λίγο από τις δραστηριότητες της, να ρίξει τους ρυθμούς της και να λάβει υποστήριξη και φροντίδα.

Είναι φανερό ότι χρειάζεται να αλλάξουμε στάση γύρω από το θέμα αυτό γιατί το PMS είναι υπαρκτό, πολλές φορές επώδυνο και φέρνει συγκρούσεις και καυγάδες στα ζευγάρια.

Πώς μπορώ να υποστηρίξω τη σύντροφό μου;

Έρευνες που έχουν γίνει σε ομόφυλα ζευγάρια γυναικών, όπου υπάρχει και η ταύτιση, μέσω της εμπειρίας στα συμπτώματα, όσο και η φυσική και ψυχολογική υποστήριξη, τα συμπτώματα υπάρχουν, αλλά η έντασή τους μειώνεται. Πώς μπορεί λοιπόν ένας άντρας να σταθεί υποστηρικτικά στη σύντροφό του τις μέρες αυτές;

  • Μάθε από τη σύντροφό σου τις ημέρες του κύκλου της και κράτα μια σημείωση στο ημερολόγιο ή το κινητό σου. Αυτό θα σε βοηθήσει να γνωρίζεις πότε ξεκινούν οι δύσκολες μέρες.
  • Ένα από τα συμπτώματα του PMS είναι η κούραση που η γυναίκα βιώνει. Φρόντισε τις μέρες αυτές να είσαι πιο ενεργός στις δουλειές του σπιτιού. Δοκίμασε να ετοιμάσεις φαγητό, φρόντισε την καθαριότητα του σπιτιού, δείχνοντας με τον τρόπο αυτό το πόσο τη νοιάζεσαι. Κάνε της ένα μασάζ, ετοίμασέ της ένα μπάνιο για να ανακουφιστεί και φρόντισε τις ημέρες αυτές να περιορίσεις τις πολλές δραστηριότητες εκτός σπιτιού.
  • Δώσε μεγαλύτερη προσοχή στην επικοινωνία σας, ακούγοντας ενεργά και διατηρώντας οπτική επαφή. Δέξου τον τρόπο και τα συναισθήματα που βιώνει χωρίς να μπεις στη διαδικασία να ασκήσεις  κριτική.
  • Φρόντισε να πίνει αρκετό νερό και πράσινο τσάι ή τσάι από βότανα καθώς και μαύρη σοκολάτα. Κάτι τέτοιο θα τη βοηθήσει να ανακουφιστεί από τους πόνους και να πέσουν τα επίπεδα της έντασης και του άγχους.
  • Απόφυγε να εμπλακείς σε συγκρούσεις μαζί της και ακόμα και αν διαφωνείς, μείνε ήρεμος και δείξε προθυμία για συμβιβασμό. Μεγάλο μέρος της έντασης και των αλλαγών στη διάθεση οφείλεται στις ορμόνες. Μη χρησιμοποιήσεις το επιχείρημα αυτό ως δικαιολογία στους διαλόγους σας. Απέναντί σου έχεις τον άνθρωπο που αγαπάς, ο οποίος βιώνει κάτι που υπερβαίνει τις δυνάμεις του και τη θέληση του να δράσει διαφορετικά.
  • Ο τρόπος που κάθε γυναίκα βιώνει τη σεξουαλική επιθυμία στη διάρκεια του PMS είναι διαφορετικός. Άλλες γυναίκες, εξαιτίας των ορμονών, έχουν έντονη σεξουαλική επιθυμία και άλλες προτιμούν μια πιο τρυφερή σωματική προσέγγιση, με αγκαλιές, χάδια, χωρίς σεξ. Μείνε συντονισμένος με τη σύντροφό σου στο θέμα αυτό, ώστε να μη γίνει πηγή εντάσεων.
  • Ενημερώσου για το PMS, τα συμπτώματά του και τους τρόπους υποστήριξης. Συζήτησε με τη σύντροφό σου, ώστε να βρείτε από κοινού τους καταλληλότερους για εσάς.
  • Πάρε λίγο χρόνο μακριά της και κάνε πράγματα που σε ευχαριστούν χωρίς να ενοχοποιείς τον εαυτό σου.

Η καταιγίδα των ορμονών που πολλές  γυναίκες βιώνουν στη διάρκεια του προ-εννηνορροικού συνδρόμου, ξεπερνάει τις δυνάμεις τους. Εμείς οι άντρες χρειάζεται να κατανοήσουμε ότι τα συμπτώματα αυτά είναι έντονα και είναι πραγματικά πάρα πολύ δύσκολο να τα διαχειριστούν με τη δύναμη της θέλησης. Ο μόνος τρόπος είναι κάποιες στρατηγικές διαχείρισης, όπως αυτές που αναφέραμε παραπάνω, οι οποίες θα βοηθήσουν τη σύντροφό μας στη δύσκολη αυτή εβδομάδα. Χρειάζεται να γνωρίζουμε ότι πολλές γυναίκες ήδη νιώθουν ενοχές και ντροπή που δεν μπορούν να ελέγξουν τον εαυτό τους και τις συμπεριφορές τους την περίοδο αυτή. Και εμείς ως σύντροφοι μπορούμε να είμαστε μέρος της λύσης, σύντροφοι με κατανόηση και συμπόνια. Όπως θα θέλαμε άλλωστε να είναι η σύντροφός μας στις δικές μας δύσκολες στιγμές.

Βιβλιογραφία

Goodman, N., & Ofshe, R. (1968). Empathy, communication efficiency, and marital status. Journal of Marriage and Family

Hylan, T., Sundell, K., & Judge, R. (1999). The impact of premenstrual symptomatology on functioning and treatment-seeking behavior: experience from the United States, United Kingdom, and France. Journal of Womens Health Gender Based Medicine

Litzinger, S., & Gordon, K. C. (2005). Exploring relationships among communication, sexual satisfaction, and marital satisfaction. Journal of Sex & Marital Therapy

%ce%bf-%ce%ac%ce%bd%cf%84%cf%81%ce%b1%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%bf%ce%b9-%ce%b4%cf%8d%cf%83%ce%ba%ce%bf%ce%bb%ce%b5%cf%82-%ce%bc%ce%ad%cf%81%ce%b5%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%83%cf%850 %ce%bf-%ce%ac%ce%bd%cf%84%cf%81%ce%b1%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%bf%ce%b9-%ce%b4%cf%8d%cf%83%ce%ba%ce%bf%ce%bb%ce%b5%cf%82-%ce%bc%ce%ad%cf%81%ce%b5%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%83%cf%852

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του %ce%bf-%ce%ac%ce%bd%cf%84%cf%81%ce%b1%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%bf%ce%b9-%ce%b4%cf%8d%cf%83%ce%ba%ce%bf%ce%bb%ce%b5%cf%82-%ce%bc%ce%ad%cf%81%ce%b5%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%83%cf%854

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ