Αλλάζουν οι όροι χρήσης των social media, ειδικότερα για όσους διαφημίζουν προϊόντα σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης!
Ειδικότερα, οι διασημότητες και οι influencers των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στις ΗΠΑ έχουν λάβει προειδοποίηση να προσδιορίσουν με σαφήνεια πότε προωθούν προϊόντα στο Instagram έναντι πληρωμής.
Η ρυθμιστική αρχή των καταναλωτών απέστειλε επιστολές σε περισσότερα από 90 άτομα και επιχειρήσεις εμπορίας, αν και δεν αποκάλυψε ποιος ειδοποιήθηκε. Είναι η πρώτη φορά που η ρυθμιστική αρχή παρενέβη στο ζήτημα με τόσο δραστικό τρόπο. Μια ομάδα υπεράσπισης καταναλωτών που υπέβαλε αίτηση, δήλωσε ότι το Instagram έχει γίνει ανεξέλεγκτο πεδίο συγκαλυμμένης διαφήμισης και πως θα πρέπει να μπουν περιορισμοί.
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου εστίασε σε ένα δείγμα ποστς που είτε αναφερόταν προωθητικά σε ένα εμπορικό σήμα είτε σε συγκεκριμένα προϊόντα. Σύμφωνα με τους κανόνες όσοι υποστηρίζουν προωθητικά ένα εμπορικό σήμα επιβάλλεται να δηλώνουν σαφώς τη σύνδεσή τους με αυτό. Θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο εάν τα προϊόντα έχουν παραχωρηθεί δωρεάν, εάν έχει γίνει πληρωμή για τη δημοσίευση ή εάν υπάρχει επιχειρηματική ή οικογενειακή σχέση.
Οι κανόνες ισχύουν για τους οργανισμούς μάρκετινγκ που συμμετέχουν σε τέτοιες συμφωνίες, καθώς και για τους ίδιους τους υποστηρικτές. Η παρέμβαση προκλήθηκε από την ομάδα υπεράσπισης Public Citizen η οποία διεξήγαγε τη δική της έρευνα το περασμένο έτος, ονομάζοντας προσωπικότητες όπως η Rihanna και η Kim Kardashian μεταξύ 113 ατόμων. Η ομάδα αναφέρει πως οι παραπάνω δήλωσαν ότι υποστήριζαν ένα προϊόν χωρίς διευκρινήσεις. «Είναι συχνά ασαφές αν ένας χρήστης του Instagram πληρώνεται για να δημοσιεύσει μια φωτογραφία προϊόντος ή εάν το χρησιμοποιεί πραγματικά. Οι εταιρίες χρησιμοποιούν το μάρκετινγκ επηρεασμού ως κύριο τρόπο για να προσεγγίσουν τους νέους καταναλωτές και αποκομίζουν χρηματικά οφέλη», αναφέρει η έκθεση.
Διασημότητες και άλλοι χρήστες που έχουν συγκεντρώσει τεράστιο κοινό στο Instagram και άλλες πλατφόρμες αποτελούν συχνά μέρος των διαφημιστικών εκστρατειών έναντι μεγάλων αμοιβών, ενώ τα κοινωνικά δίκτυα έχουν γίνει μέρος των εκστρατειών μάρκετινγκ για πολλές εταιρίες σε όλο τον κόσμο, ειδικά αυτές που απευθύνονται σε νεότερους καταναλωτές.
Αυτά τα πρόσωπα έχουν τη μεγαλύτερη επιρροή στα social media: Η αναλυτική λίστα του Forbes!
Η Beyonce «έριξε» τα social media με την φωτογραφία της εγκυμοσύνης της!
Μήπως είσαι εθισμένη στα social media; Λέω μήπως…
Google News