22 μέρες μετά το δυστύχημα των Τεμπών και τα τρένα μπήκαν ξανά στις ράγες, δειλά δειλά. Το πρωί της Τετάρτης, στις 05:25 ήταν προγραμματισμένο το πρώτο δρομολόγιο από Αθήνα για Χαλκίδα. Η εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» βρέθηκε στον Σταθμό Λαρίσης όπου θα εκτελείτο το πρώτο δρομολόγιο. Στις 05:05 θα έφευγε η πρώτη αμαξοστοιχία του προαστιακού για αεροδρόμιο, και 05:25 ο συρμός για τη Χαλκίδα.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως τα δρομολόγια για αεροδρόμιο θα είναι ανά μία ώρα ενώ ανά δύο ώρες θα κινούνται οι συρμοί για την Χαλκίδα. Πολλοί πολίτες έχουν σπεύσει για να μπουν στο τρένο.
Ο κεντρικός σταθμάρχης Αθηνών, Γιάννης Κοκκινάκης, λίγο μετά την έναρξη των πρώτων δρομολογίων μίλησε στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA».
«Είμαστε στο σταθμό Λαρίσης, ξεκίνησαν δειλά – δειλά τα δρομολόγια με τον προαστιακό μέχρι το αεροδρόμιο και τις αμαξοστοιχίες για Χαλκίδα. Συνολικά θα είναι για το αεροδρόμιο περίπου 18 δρομολόγια και είναι περίπου 12 δρομολόγια για Χαλκίδα», ανέφερε.
Τα δρομολόγια που δεν εκτελούνται είναι για Κιάτο και τα μεγάλα τα αρτηριακά δρομολόγια της Θεσσαλονίκης.
Στην συνέχεια ο κεντρικός σταθμάρχης Αθηνών είπε: «Το τρένο είναι το πιο σίγουρο μέσο ασφαλείας. Ταπεινά ζητάω συγνώμη για αυτό που έγινε. Ο κόσμος να μην το φοβάται και να μας στηρίξει».
Αναφορικά με την εκπαίδευση των μηχανοδηγών σχολίασε: «Είμαι 60 χρονών άνθρωπος, το μυαλό μου δεν δουλεύει όπως ενός νέου ανθρώπου. Η νέα σειρά που εκπαίδευσα εγώ είναι νέα και μορφωμένα παιδιά». Ειδικά για τον σταθμάρχη της Λάρισας σημείωσε: «Ο άνθρωπος αυτός ήταν και μεγάλος σε ηλικία, δεν ξέρω τι έγινε εκεί και τι εκπαίδευση είχε πάρει αυτός ο άνθρωπος».
Τα δρομολόγια των τρένων που εκτελούνται σήμερα:
Αθήνα – Χαλκίδα
Κάτω Αχαΐα – Πάτρα- Ρίο
Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
Αλεξανδρούπολη Ορμένιο
Διακοφτό – Καλάβρυτα
Ολυμπία- Πύργος – Κατάκολο
Βόλος – Μηλιές
Προαστιακού της Αθήνας: Πειραιάς – Αεροδρόμιο & Κάντζα- Λιόσια
Δείτε εδώ αναλυτικά όλα τα δρομολόγια και τις ώρες
Το “βέτο” των μηχανοδηγών και τα προβλήματα
Η αλήθεια είναι πως μέχρι και το βράδυ της Τρίτης, η επανεκκίνηση των δρομολογίων ήταν στον “αέρα”. Είχε προηγηθεί η επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης προς τη Hellenic Train με την οποία έθεσε υπόψη διάφορα προβλήματα.
Οι μηχανοδηγοί έκαναν λόγο για παρεμβάσεις σε 9 σημεία και ειδικότερα για τις γραμμές: Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, Πλατύ – Φλώρινα, Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, Αθήνα – Θεσσαλονίκη, προαστιακός Πειραιάς – Κιάτο, Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη, Λάρισα – Βόλος, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη φύλαξης των ισόπεδων διαβάσεων, στη λειτουργία των επικοινωνιών και εντός των σηράγγων, στη χορήγηση πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών κ.ά.
Παράλληλα, ζητούσαν να τεθούν εκτός κυκλοφορίας συρμοί AEG –που κάνουν διαδρομές του προαστιακού– καθώς, όπως λένε, παρουσιάζουν συνεχώς προβλήματα, ενώ μεταξύ άλλων ζητούσαν γραπτή βεβαίωση για τη διέλευση από τις σήραγγες στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την πυροσβεστική.
Στην επιστολή τους ζητούσαν επίσης την άμεση λειτουργία του GSM-R καθώς και την επάνδρωση σταθμών όπως αυτός της Έδεσσας. «Εάν δεν υπάρχουν ικανοποιητικές εγγυήσεις ασφαλείας, τα δρομολόγια δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν», ανέφεραν πηγές της Hellenic Train.
Διαβάστε επίσης
Πόσο συχνά πάνε οι Έλληνες στην Εκκλησία – Η σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες
Google News