“Να ντύσουμε τους γυμνούς” του Λουίτζι Πιραντέλλο – 10 τελευταίες παραστάσεις

Για 10 ακόμα παραστάσεις, έως τις 17 Φεβρουαρίου, συνεχίζεται στη σκηνή της Φρυνίχου 14 του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν το έργο του Λουίτζι Πιραντέλλο “Να ντύσουμε τους γυμνούς” σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα, με την Μαρία Πρωτόπαππα, την Εύη Σαουλίδου, τον Θάνο Τοκάκη, τον Θανάση Δήμου, τον Στέργιο Κοντακιώτη, τη Μάγδα Καυκούλα και τον Γιάννο Περλέγκα.

Πληροφορίες για το έργο

Η νεαρή και θελκτική Ερσίλια Ντρέι είναι η γκουβερνάντα της μικρής κορούλας του Πρόξενου της Ιταλίας στην Σμύρνη. Η ζωή της θα μπορούσε να ονομαστεί ευχάριστη, εξαιρουμένων των συνεχών επιπλήξεων που υφίσταται από την γυναίκα του Πρόξενου, ενός μάλλον δύσκολου χαρακτήρα.

Ένας νεαρός αξιωματικός του Ναυτικού, ο Φράνκο Λασπίγκα, διερχόμενος από την Σμύρνη, ερωτεύεται και αρραβωνιάζεται την Ερσίλια. Τα κάλλη της νεαρής γκουβερνάντας όμως, δεν αφήνουν ασυγκίνητο ούτε τον Πρόξενο Γκρόττι – ο οποίος της εξομολογείται και της επιβάλλει τον έρωτά του. Το συγκεκριμένο πάθος περιπλέκει τα πράγματα και ωθεί την Ερσίλια να παραμελήσει τα καθήκοντά της ως γκουβερνάντα.

%ce%bd%ce%b1-%ce%bd%cf%84%cf%8d%cf%83%ce%bf%cf%85%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%82-%ce%b3%cf%85%ce%bc%ce%bd%ce%bf%cf%8d%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%bb%ce%bf%cf%85%ce%af%cf%84%ce%b60

Ένα απόγευμα, αποσπάται η προσοχή της και η μικρή κόρη του Πρόξενου, που έπαιζε στο μπαλκόνι του σπιτιού της, πέφτει και σκοτώνεται. Η μητέρα του δύστυχου κοριτσιού, η οποία ανακαλύπτει ταυτοχρόνως τον παράνομο δεσμό του συζύγου της με την Ερσίλια, την απολύει. Η Ερσίλια, απόβλητη, χωρίς δουλειά, επιστρέφει στη Ρώμη για να βρει τον αρραβωνιαστικό της. Ψάχνοντάς τον όμως στο Υπουργείο Ναυτιλίας, ανακαλύπτει ότι παραιτήθηκε από την υπηρεσία κι επιπλέον ετοιμάζεται να παντρευτεί μία άλλη κοπέλα. Η Ερσίλια, απελπισμένη, αποφασίζει να εκπορνευτεί και να αυτοκτονήσει πίνοντας δηλητήριο.

Ο μυθιστοριογράφος Λουντοβίκο Νότα, ενθουσιασμένος με τον ρόλο που διαδραματίζει η δυστυχισμένη Ερσίλια σε αυτό το δράμα, την παίρνει υπό την προστασία του, όταν εκείνη βγαίνει από το νοσοκομείο, αφού προηγουμένως κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή μετά το απονενοημένο της διάβημα…

Στέκεται κανείς αμήχανος μπροστά στην εξιστόρηση της πλοκής του έργου του σπουδαίου Ιταλού συγγραφέα, που μοιάζει με περιγραφή βραζιλιάνικου σήριαλ σε σελίδες τηλεοπτικού περιοδικού. Το σίγουρο είναι πως είναι εξαιρετικά εύκολο να αποδώσουμε κι εμείς τις ρυτίδες που συνήθως προσάπτει η εποχή μας στο σύνολο του έργου του Πιραντέλλο.

%ce%bd%ce%b1-%ce%bd%cf%84%cf%8d%cf%83%ce%bf%cf%85%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%82-%ce%b3%cf%85%ce%bc%ce%bd%ce%bf%cf%8d%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%bb%ce%bf%cf%85%ce%af%cf%84%ce%b62

Οι συνεχώς μεταβαλλόμενες συμπεριφορές των προσώπων, η ασάφεια των κινήτρων τους, η αποτυχία τους να εκφράσουν τι τους συμβαίνει, η συνεχής αβεβαιότητα για το τι είναι αλήθεια και τι ψέμα, η διαρκής αυτοϋπονόμευση των ηρώων, η ανεπάρκεια της γλώσσας, όλες αυτές οι παράμετροι, σαφώς συνηγορούν στην άποψη ότι ο Πιραντέλλο περιγράφει μια απογυμνωμένη, κατασπαραγμένη ανθρωπότητα, που έχει χάσει κάθε ψευδαίσθηση ατομικής συγκρότησης.

Συντελεστές

Μετάφραση: Ελένη Γεωργίου – Γιάννος Περλέγκας

Σκηνοθεσία: Γιάννος Περλέγκας

Κοστούμια: Λουκία Χουλιάρα

Σκηνικά: Γεωργία Μπούρα

Κίνηση: Δήμητρα Ευθυμιοπούλου

Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής

Φωτισμοί: Νίκος Βλασσόπουλος

Βοηθός σκηνοθέτη: Γιώργης Βασιλόπουλος

Βοηθός σκηνογράφου: Ίλια Μαρκουΐζου

Βοηθός ενδυματολόγου: Θάλεια Σακαλή

Κατασκευή σκηνικού: Αλέξης Βαζούρας

Ζωγραφική σκηνικού: Yasemine Celik, Ευστρατία Μαχαιρίδη και Αφροδίτη Γαϊτανάρου

Κατασκευή κουστουμιών: Σάλυ Αλάραμπι

Βοηθός κατασκευάστριας κοστουμιών: Υρώ Γώγου

Σχεδιασμός μακιγιάζ: Εύη Ζαφειροπούλου

Σχεδιασμός κομμώσεων: Χρόνης Τζήμος

Ειδικές κατασκευές: Σωκράτης Παπαδόπουλος

Το σκίτσο του Πιραντέλλο και η βινιέτα είναι του Θανάση Δήμου.

Φωτογραφίες: Νίκος Πανταζάρας

Βίντεο: Σπύρος Περδίου

Επικοινωνία: Άννα Θεοδόση

Διανομή

Ερσίλια Ντρέι: Μαρία Πρωτόπαππα

Λουντοβίκο Νότα: Θανάσης Δήμου

Σινιόρα Ονόρια: Εύη Σαουλίδου

Φράνκο Λασπίγκα: Θάνος Τοκάκης

Πρόξενος Γκρόττι: Γιάννος Περλέγκας

Αλφρέντο Κανταβάλλε: Στέργιος Κοντακιώτης

Έμμα: Μάγδα Καυκούλα

Μια συμπαραγωγή της Εταιρείας Θεάτρου «Εν τω Άμα», της Εταιρείας Θεάτρου «Χ-αίρεται» και του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν.

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

%ce%bd%ce%b1-%ce%bd%cf%84%cf%8d%cf%83%ce%bf%cf%85%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%82-%ce%b3%cf%85%ce%bc%ce%bd%ce%bf%cf%8d%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%bb%ce%bf%cf%85%ce%af%cf%84%ce%b64

INFO

Παράσταση: «Να ντύσουμε τους γυμνούς» του Λουίτζι Πιραντέλλο, σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα

Έως: 17 Φεβρουαρίου 2019

Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν | Φρυνίχου 14, Πλάκα

Τηλέφωνα ταμείου: 2103222464 & 2103236732

Παραστάσεις: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή:21:15

Διάρκεια: 120 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων:

Τετάρτη και Παρασκευή: Κανονικό 15€ – Μειωμένο 12€ – Ατέλεια 3€

Πέμπτη: Γενική είσοδος 12€

Σάββατο: Κανονικό 18€ – Μειωμένο 14€

Κυριακή: Κανονικό 16€ – Μειωμένο 12€

*Ατέλειες γίνονται δεκτές μόνο Τετάρτη και Παρασκευή

*Το μειωμένο εισιτήριο έχει ενιαία τιμή για όλες τις κατηγορίες δικαιούχων (φοιτητές, άνεργοι, άνω των 65).

Προπώληση εισιτηρίων: Στα ταμεία του Θεάτρου και στο viva.gr

https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-texnis-karolou-koun-frynihou/na-ntysoume-tous-gymnous/

Οι παραστάσεις είναι Τετάρτη με Κυριακή στις 21:15.

ΛΟΥΙΤΖΙ ΠΙΡΑΝΤΕΛΛΟ

«ΝΑ ΝΤΥΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΓΥΜΝΟΥΣ»

σκηνοθεσία Γιάννος Περλέγκας

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ (Φρυνίχου 14)

10 τελευταίες παραστάσεις

Τετάρτη-Κυριακή στις 21.15

έως 17 Φεβρουαρίου 2019

Έγραψαν για την παράσταση

«Αριστουργηματική παράσταση σε ένα πυραμιδοειδές κλιμακωτό μπρεχτικό σκηνικό κουκλοθεάτρου που παρέπεμπε στον μεσαιωνικό μυστικισμό και στα θρησκευτικά ηθικοπλαστικά δράματα. Αυτό θα μπορούσε να έχει ως υπότιτλο: «μην ψεύδεσθε ασυστόλως!!! Εκπληκτικοί ηθοποιοί, αρμονικό ταίριασμα ήχων και εικόνων, προβάδισμα στον Λόγο (επιτέλους!!!) καμία αποδομητική εξυπνακίστικη διάθεση… Ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο προτείνω τον Γιάννο Περλέγκα για Βραβείο σκηνοθεσίας, ως υπόδειγμα, για να ξαναβρούμε επιτέλους τον δρόμο μας (ως θεατές και ως άνθρωποι) μέσα σε τόσες ναρκισσιστικές απόπειρες κατακρεουργήματος [κατά το «κακουργήματος»] κλασικών έργων. Ας λέμε τα πράγματα με το όνομά τους.

Κι ας λυσσομανούν οι αμετροεπείς και οι δοκησίσοφοι…»

Κωνσταντίνος Μπούρας

«Η σκηνοθετική θέση του Γιάννου Περλέγκα, λοιπόν, δεν επαναπαύεται στον ρεαλισμό. Απεναντίας, τοποθετεί την αφήγηση της ιστορίας σ’ έναν απροσδιόριστο τόπο και την διαβάζει σαν χριστιανική παραβολή· λαμβάνοντας, πιθανότατα υπόψη του το γεγονός ότι ο Λουίτζι Πιραντέλλο υπήρξε και πολέμιος του καθολικισμού και των επιταγών του».

Στέλλα Χαραμή (tospirto.net)

«Να ντύσουμε τους γυμνούς». Ναι, οπωσδήποτε! Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί στο Θέατρο Τέχνης το κλασικό έργο του Πιραντέλλο. Μία παράσταση που έχει πάθος, κόπο, συνεργασία, αναζήτηση».

Όλγα Σελλά (popaganda.gr)

“…Μια απαιτητική παράσταση που διαβάζει τον Πιραντέλλο από την τραγική του διάσταση και υπηρετεί άρτια την ώριμη ματιά του σκηνοθέτη…”

Δημήτρης Γλίστρας (In2life.gr)

«Στο έργο του Λουίτζι Πιραντέλλο “Να ντύσουμε τους γυμνούς”, που παίζεται αυτό το διάστημα στο θέατρο Τέχνης (στην οδό Φρυνίχου), σε σκηνοθεσία του Γιάννου Περλέγκα, με μια ομάδα εξαιρετικών ηθοποιών, εικονίζεται, με έναν τρόπο, η δική μας ζωή, το παιχνίδι των πολλαπλών όψεων της αλήθειας και, αντίστοιχα, του ψέματος, των γεγονότων που δεν είναι σχεδόν ποτέ όπως τα περιγράφουν οι “αυτόπτες” μάρτυρες…»

Θανάσης Σκαμνάκης (Kommon)

«…πρόκειται για μια πολύ προσεγμένη και μελετημένη σύλληψη του Περλέγκα την οποία ζωντανεύει πολύ πιστά ο θίασος… Όταν πια κλείσουν τα φώτα δεν μπορείς παρά να θαυμάσεις τον τρόπο με τον οποίο ο σκηνοθέτης θέλησε να μας συστήσει τον πιραντελλικό του κόσμο…»

Ιωάννα Βαρδαλαχάλη (Clickatlife.gr)

« …εξαιρετικά ενδιαφέρουσα όλη τη σκηνοθετική προσέγγιση του Γιάννου Περλέγκα, η οποία μας χάρισε ένα διαφορετικό πιραντελικό ανέβασμα, πιο εγκεφαλικό, όπως μας έχει συνηθίσει, άλλωστε και στις προηγούμενες σκηνοθεσίες του. Μια παράσταση που δεν μπορεί να αφήσει ασυγκίνητο κανέναν θεατρόφιλο και που αν η διάρκειά της ήταν μικρότερη θα φλέρταρε με την τελειότητα…»

Γιώτα Δημητριάδη (Texnes-plus)

Σχετικά Άρθρα
«Άλλα για τον Γλάρο δε γνωρίζω» στο Ρεκτιφιέ
«Άλλα για τον Γλάρο δε γνωρίζω» στο Ρεκτιφιέ
Ο Θανάσης Σαράντος σκηνοθετεί το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μύλλερ
Ο Θανάσης Σαράντος σκηνοθετεί το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μύλλερ
"Θέατρο Τέχνης": Γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου προσφέροντας μειωμένα εισιτήρια για τις παραστάσεις του!
“Θέατρο Τέχνης”: Γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου με μειωμένα εισιτήρια για τις παραστάσεις του!
To “MOMENT” της Ειρήνης Αναγνωστοπούλου προσθέτει 4 extra παραστάσεις για να το προλάβετε!
To “MOMENT” της Ειρήνης Αναγνωστοπούλου προσθέτει 4 extra παραστάσεις για να το προλάβετε!
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: «Ας τραγουδήσουμε στο εύθραυστο καράβι της ύπαρξής μας»
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: «Ας τραγουδήσουμε στο εύθραυστο καράβι της ύπαρξής μας»
"ΡΟΥΑ ΜΑΤ": Μια διαφορετική (θεατρική) παρτίδα ξεκινά στο ιστορικό μπιλιαρδάδικο της πλατείας Αμερικής
“ΡΟΥΑ ΜΑΤ”: Μια διαφορετική θεατρική παρτίδα ξεκινά στο ιστορικό μπιλιαρδάδικο της πλατείας Αμερικής

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του