Αν πίστευες ότι όσες περισσότερες «έξυπνες» συσκευές έχεις, τόσο μεγαλύτερη ικανοποίηση θα νιώθεις, κάνεις λάθος. Νέα έρευνα έφερε στο φως την άποψη ότι οι άνθρωποι νιώθουν λιγότερη ικανοποίηση, όταν διαθέτουν πολλά από τα επιτεύγματα της νέας τεχνολογίας.



Η έρευνα διεξήχθη από το βρετανικό πανεπιστήμιο του Νιούκαστλ, υπό την επίβλεψη του καθηγητή καινοτομίας και επιχειρηματικότητας Σάββα Παπαγιαννίδη και του συνεργάτη του, λέκτορα μάρκετινγκ δρ Ελευθέριου Αλαμάνου. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν στο ετήσιο συνέδριο της Βρετανικής Ακαδημίας Μάνατζμεντ στο Μπέρμιγχαμ.

Αντικείμενα της έρευνας αποτέλεσαν τα νέα «γκάτζετ» των «έξυπνων» σπιτιών. Σε αυτήν συμμετείχαν διαδικτυακά 457 άνθρωποι από τις ΗΠΑ, οι οποίοι είχαν αγοράσει για το σπίτι τους εξοπλισμό που ανήκει στην τεχνολογία του «έξυπνου» σπιτιού, όπως «έξυπνα» φώτα, αισθητήρες κίνησης, «έξυπνα» ηχεία Google Home ή Amazon Echo κ.ά.


Τα ερωτήματα στα οποία απάντησαν οι συμμετέχοντες αφορούσαν το πόσες διαφορετικές συσκευές χρησιμοποιούν στο σπίτι τους από έναν κατάλογο 29 τέτοιων συσκευών, το πόσο ικανοποιημένοι ένιωθαν από αυτές και το κατά πόσο σκόπευαν να συνεχίσουν να τις χρησιμοποιούν στο μέλλον. Μέσα από την έρευνα προέκυψε το πόρισμα ότι όσο περισσότερες συσκευές είχε ένα άτομο στην κατοχή του τόσο μικρότερη ικανοποίηση ένιωθε και τόσο πιθανότερο ήταν να μη θέλει να συνεχίσει να τις χρησιμοποιεί στο μέλλον.

Το συμπέρασμα της έρευνας

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι πρώτες συσκευές προσθέτουν αξία στη ζωή των καταναλωτών, οι οποίοι όμως στη συνέχεια φαίνεται να είναι απρόθυμοι να μετατρέψουν όλες τις παραδοσιακές ηλεκτρικές ή ηλεκτρονικές συσκευές τους σε «έξυπνες» (με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη).

Εκτός από αυτό η έρευνα απέδειξε ότι όσο πιο μεγάλο είναι το σπίτι κάποιου, τόσο περισσότερο θέλει να χρησιμοποιεί τις συγκεκριμένες συσκευές. Στον αντίποδα, όσο μεγαλύτερη οικογένεια έχει κανείς τόσο πιο απρόθυμος είναι να γεμίσει το σπίτι του με «έξυπνες» συσκευές.

από Ευγενία Κολοβού