Βιωσιμότητα στη μόδα – γίνεται; 4 Εταιρίες που ίσως δεν γνωρίζατε ότι αγωνίζονται γι’ αυτό

βιωσιμότητα-στη-μόδα-γίνεται-4-εταιρ

Ως καταναλωτές, έχουμε τεράστια δύναμη. Μέσω των αγορών μας, μπορούμε να κάνουμε μια θετική διαφορά τόσο για τους ανθρώπους που φτιάχνουν τα ρούχα που φοράμε καθημερινά όσο και για το περιβάλλον.

Γνωρίζετε ότι κάθε χρόνο παράγονται περίπου 80 δισεκατομμύρια καινούρια ρούχα; Η βιομηχανία της μόδας καλπάζει με μεγάλες ταχύτητες επιβαρύνοντας στο διάβα της το περιβάλλον αφού είναι υπεύθυνη για το 10% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

Early Metrics – Infographics – Sustainability in the fashion industry

Infogram

Το 2020 ήταν μια χρονιά που έκανε όλους μας να αναθεωρήσουμε πολλά. Μια από τις πιο θετικές εξελίξεις ίσως αυτής της χρονιάς είχε να κάνει με την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση του κόσμου. Ιδιαίτερα στον χώρο της μόδας αυτό ήταν το αποτέλεσμα της κατακόρυφης μείωσης του τζίρου που προέκυψε από την παγκόσμια καραντίνα και την ακύρωση μεγάλων φεστιβάλ και εβδομάδων μόδας σε παγκόσμιο επίπεδο. Είδαμε έτσι πάνω από το 52% των καταναλωτών να δηλώνουν πλέον ότι επιθυμούν περισσότερη βιωσιμότητα στη μόδα. Αυτό έκανε πολλούς μεγάλους οίκους και πολυκαταστήματα να αλλάζουν πορεία πλεύσης και να στρέφονται σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές όσον αφορά τις πρώτες ύλες και τον τρόπο επεξεργασίας τους.

Φυσικά υπάρχουν κάποιες αγαπημένες εταιρείες που έχουμε ξεχωρίσει γιατί υπήρξαν πρωτοπόρες στον τομέα της βιωσιμότητας και σας παρουσιάζουμε εδώ:

H&M

Τα H&M είναι μια αλυσίδα ρούχων για όλες τις ηλικίες και όλα τα μεγέθη με τιμές ιδιαίτερα προσιτές στον μέσο καταναλωτή. Αυτό που έχουμε ξεχωρίσει όμως εδώ και χρόνια στα H&M είναι η φιλική προς το περιβάλλον διάθεσή τους. Τα H&M είναι η πρώτη εταιρεία μόδας που από το 2013 εισήγαγε την πρωτοβουλία συγκέντρωσης παλαιών ρούχων με σκοπό την ανακύκλωση ενώ ανταμείβει τους πελάτες της όταν κάνουν ανακύκλωση με κουπόνια έκπτωσης 15%!  H&M online αγορές στην Ελλάδα μπορούμε να βρούμε την καινούρια κολεξιόν υψηλής ραπτικής από ανακυκλωμένα υφάσματα που μόλις κυκλοφόρησε αλλά και εκπληκτικές προσφορές και ιδέες για δώρα.

%ce%b2%ce%b9%cf%89%cf%83%ce%b9%ce%bc%cf%8c%cf%84%ce%b7%cf%84%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%b7-%ce%bc%cf%8c%ce%b4%ce%b1-%ce%b3%ce%af%ce%bd%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%b9-4-%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%b9%cf%810

ΤΟΜΣ

Η TOMS είναι μια από τις αγαπημένες μας εταιρείες υποδημάτων με τις εσπαντρίγιες της τα καλοκαίρια και τα μποτάκια της τους χειμώνες να κρατάνε τα πόδια μας ασφαλή και αναπαυτικά. Εκτός αυτού όμως αποτελεί ένα από τα πιο βασικά παραδείγματα του φιλανθρωπικού επιχειρηματικού μοντέλου one-for-one, η TOMS έχει δώσει πάνω από 100 εκατομμύρια ζεύγη παπουτσιών σε παιδιά που έχουν ανάγκη σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον, το ένα τρίτο της παραγωγής της TOMS πραγματοποιείται τοπικά στις κοινότητες που υποστηρίζει – παρέχει δηλαδή βιώσιμες, δίκαιες θέσεις εργασίας για τα άτομα που την χρειάζονται περισσότερο. Μας αρέσει η TOMS για την μεγάλη γκάμα επιλογών επεκτεινόμενη επιλογή παπουτσιών του και, φυσικά, τα άνετα κλασικά για όλη την οικογένεια.

Levi’s

Η μεγάλη μάρκα τζιν Levi’s είναι μια ακόμα εταιρεία που εργάζεται για τη βιωσιμότητα των ρούχων της εφαρμόζοντας πρωτοβουλίες για την παροχή κινήτρων στα εργοστάσια προμηθευτών της για τη βελτίωση των περιβαλλοντικών και εργασιακών προτύπων. Εκτός αυτού ξεκίνησαν καινοτομίες αειφορίας, όπως το πολύ σημαντικό Water <Less για να μειώσουν τη χρήση του νερού στην παραγωγή.

%ce%b2%ce%b9%cf%89%cf%83%ce%b9%ce%bc%cf%8c%cf%84%ce%b7%cf%84%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%b7-%ce%bc%cf%8c%ce%b4%ce%b1-%ce%b3%ce%af%ce%bd%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%b9-4-%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%b9%cf%812

THE BODY SHOP

Το μήνυμα της αγαπημένης μας εταιρείας καλλυντικών BODYSHOP ενάντια στις δοκιμές σε ζώα είναι παλιό αλλά μοιάζει σήμερα πιο επίκαιρο από ποτέ. Η βρετανική εταιρεία καλλυντικών και ειδών περιποίησης σώματος δεσμεύτηκε και έκανε αποστολή της μέσω της καμπάνιας Enrich Not Exploit, να εμπλουτίσει τα προϊόντα, τους ανθρώπους και τον πλανήτη μας μέσω δίκαιης συνεργασίας με τους αγρότες και τους προμηθευτές και βοηθώντας τις κοινότητες με τις οποίες συνεργάζεται να ευδοκιμήσουν μέσω ενός προγράμματος κοινοτικού εμπορίου. Επιπρόσθετα με την καμπάνια Forever Against Animal Testing θέλησε να τονίσει τον 100% χορτοφαγικό χαρακτήρα των προϊόντων και φυσικά την εναντίωσή της προς τις δοκιμές σε ζώα.

%ce%b2%ce%b9%cf%89%cf%83%ce%b9%ce%bc%cf%8c%cf%84%ce%b7%cf%84%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%b7-%ce%bc%cf%8c%ce%b4%ce%b1-%ce%b3%ce%af%ce%bd%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%b9-4-%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%b9%cf%814

Οι παραπάνω είναι μόνο κάποιες από τις εταιρείες που προσπαθούν να κάνουν το χώρο της μόδας και της προσωπικής φροντίδας φιλικότερο προς το περιβάλλον. Υπάρχουν πολλές ακόμα και το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε εμείς ως καταναλωτές είναι να αναζητούμε τέτοιες εταιρείες, να τις επιλέγουμε και να περνάμε έτσι το μήνυμα ότι θέλουμε ανακυκλώσιμα, από οργανικά υλικά και φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα.

Σχετικά Άρθρα
Σάρον Στόουν: Δεν την πτόησε η οικονομική καταστροφή και εμφανίστηκε με συγκλονιστικό πράσινο φόρεμα
Σάρον Στόουν: Παρά την οικονομική καταστροφή εμφανίστηκε με συγκλονιστικό φόρεμα στο χρώμα του… χρήματος!
To bomber είναι το μοναδικό τζάκετ που χρειάζεσαι αυτή την άνοιξη για να είσαι μέσα στη μόδα
To bomber είναι το μοναδικό τζάκετ που χρειάζεσαι αυτή την άνοιξη για να είσαι μέσα στη μόδα
Low budget story: To νυφικό στυλ που επέλεξε η Ana από τη Βαλένθια έκλεψε την παράσταση
Low budget story: To νυφικό στυλ που επέλεξε η Ana από τη Βαλένθια έκλεψε την παράσταση
Η παρέλαση των απόλυτων fashionistas στο μνημόσυνο της Vivienne Westwood με σύνολα που εντυπωσιάζουν!
Η παρέλαση των απόλυτων fashionistas στο μνημόσυνο της Vivienne Westwood με σύνολα που εντυπωσιάζουν!
Η νέα βραδινή συλλογή του οίκου CH Carolina Herrera θα σας κάνει να λάμψετε στα ανοιξιάτικα events!
Η νέα βραδινή συλλογή του οίκου CH Carolina Herrera θα σας κάνει να λάμψετε στα ανοιξιάτικα events!
Βραβεία Grammy: Οι εντυπωσιακές εμφανίσεις που έκλεψαν την παράσταση
Βραβεία Grammy: Οι εντυπωσιακές εμφανίσεις που έκλεψαν την παράσταση

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του