“Μαύρη Παρασκευή” και στη μόδα – Έτσι ψωνίζουν οι Έλληνες!

μαύρη-παρασκευή-και-στη-μόδα-έτσι

Η Black Friday ή “Μαύρη Παρασκευή” όπως λέμε και στα ελληνικά, έρχεται τον επόμενο μήνα και ετοιμαζόμαστε για τις αγορές που θα κάνουμε. Ήδη έχουμε ξεκινήσει μια έρευνα αγοράς, ενώ περιμένουμε τις προσφορές εκείνης της περιόδου για να αγοράσουμε στις καλύτερες τιμές. Επόμενη περίοδο που περιμένουμε πώς και πώς για να κάνουμε τα καθιερωμένα μας ψώνια, είναι εκείνη των Χριστουγέννων, ενώ την 1η Νοεμβρίου ξεκινούν οι φετινές ενδιάμεσες εκπτώσεις.

“Μαύρη Παρασκευή” και στη μόδα

Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχουν τα ευρύματα της νέας έρευνας καταναλωτή του GLAMI. Σύμφωνα με αυτήν, το 66% των Ελλήνων σκοπεύουν να ψωνίσουν προϊόντα μόδας κατά τη διάρκεια του μεγαλύτερου εκπτωτικού event της χρονιάς, τη Black Friday, ενώ μόλις 1% είναι αυτοί που δεν γνωρίζουν καν τι είναι.

Η μόδα φαίνεται να κερδίζει έδαφος στο «καλάθι αγορών» των Ελλήνων για το Black Friday αφού σύμφωνα με τις απαντήσεις των συμμετεχόντων της πιο πρόσφατης έρευνας Fashion (Re)search του GLAMI μόλις το 11% απάντησε ότι δεν πρόκειται να ψωνίσει προιόντα μόδας (σε σύνολο 4.022 συμμετεχόντων) στην αντίστοιχη ερώτηση της έρευνας.

“Μαύρη Παρασκευή” και στη μόδα - Έτσι ψωνίζουν οι περισσότεροι Έλληνες!

Παρορμητικοί ή με πρόγραμμα οι Έλληνες για το Black Friday;

Φαίνεται πως το Ελληνικό κοινό είναι μοιρασμένο μεταξύ αυτών που περιμένουν οργανωμένα το Black Friday (53% δήλωσαν ότι θα προγραμματίσουν τι θα ψωνίσουν, με ή χωρίς προετοιμασία π.χ λίστα, έρευνα αγοράς κτλ) ενώ το 45% των ερωτηθέντων δεν θα προγραμματίσει εκ των προτέρων τι πρόκειται να αγοράσει και θα αναζητήσει απλώς τις καλύτερες προσφορές κατά τη διάρκεια του Black Friday. (Μαύρη Παρασκευή)

Είναι προφανές ότι τα ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας θα πρέπει να έχουν σημαντικές εκπτώσεις για να προσελκύσουν την προσοχή των πελατών αλλά και να ξεκινήσουν την προώθηση των προσφορών τους αρκετά νωρίτερα για να ενημερώσουν τους καταναλωτές.

Για όσους απάντησαν ότι δεν έχουν σκοπό να αγοράσουν, οι δύο σημαντικότεροι αρνητικοί παράγοντες είναι ότι βρίσκουν εκπτώσεις καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς (38%) και ότι μπορεί να τους οδηγήσει σε αχρείαστες αγορές (20%).

Τα Χριστούγεννα δεν αποτελούν αρκετό κίνητρο για τους καταναλωτές

Οι Έλληνες δεν φαίνεται να ακολουθούν την τάση που επικρατεί στις περισσότερες Ευρωπαϊκές αγορές- χώρες που δραστηριοποιείται το GLAMI με τους καταναλωτές εκεί να συνδυάζουν όλο και περισσότερο τις χριστουγεννιάτικες αγορές με τις εκπτώσεις του Black Friday. Στη χώρα μας το 36%* δήλωσε ότι κάνει κυρίως τις εορταστικές αγορές του την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου.

(*το υψηλότερο ποσοστό ανάμεσα στις 10 χώρες που διενεργήθηκε η έρευνα)

%ce%bc%ce%b1%cf%8d%cf%81%ce%b7-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%cf%83%ce%ba%ce%b5%cf%85%ce%ae-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%b7-%ce%bc%cf%8c%ce%b4%ce%b1-%ce%ad%cf%84%cf%83%ce%b90

Το ψηφιακό άλμα των καταναλωτών της εποχής του lockdown γίνεται πλέον πάγια συμπεριφορά.

Το 52% των συμμετεχόντων στην έρευνα θα επιλέξει να ψωνίσει online για τις γιορτές, μία περίοδο που παραδοσιακά προσελκύει περισσότερους επισκέπτες στα φυσικά καταστήματα. Παράλληλα ένα 33% θα επιλέξει τόσο on αλλά και off line ενώ μόλις 8% θα επιλέξει να ψωνίσει από φυσικά καταστήματα.

Όταν ρωτήθηκαν γιατί επιλέγουν τις online αγορές ενώ όλα τα καταστήματα είναι ανοιχτά, το 57% δήλωσε ότι online μπορούν να συγκρίνουν τιμές και να βρουν τη φθηνότερη επιλογή ενώ το 44% επιλέγει τις ηλεκτρονικές αγορές γιατί είναι γρηγορότερες με τη χρήση φίλτρων κτλ. Φαίνεται πως η βασική ιδέα πίσω από τη μηχανή αναζήτησης μόδας GLAMI.gr που συγκεντρώνει όλα τα καταστήματα μόδας σε ένα μέρος βοηθά τους επισκέπτες να επιλέξουν ευκολότερα και γρηγορότερα αυτό που ψάχνουν.

Τα eshop ακόμη δεν έχουν καταφέρει να βρουν λύσεις σε πάγια προβλήματα των καταναλωτών

Στο ερώτημα Τι δεν σας αρέσει στις online αγορές, και εξακολουθείτε να θελετε να ψωνίσετε από φυσικά καταστήματα τις γιορτές φαίνεται ότι οι καταναλωτές εκφράζουν ξεκάθαρα τις ανάγκες τους αλλά φαίνεται πως τα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα πάγια αιτήματα των καταναλωτών αφού οι τρεις από τους τέσσερις σημαντικότερους λόγους που επιλέγουν τα φυσικά καταστήματα έναντι των online αγορών είναι ότι προτιμουν να δοκιμάζουν και να βλέπουν τα ρούχα και τα αξεσουάρ πριν αγοράσουν (73%), θεωρούν τη βόλτα στα μαγαζιά ως μορφή διασκέδασης/εξόδου (31%), θέλουν να υποστηρίξουν την τοπική αγορά (27%) και δεν τους αρέσει η διαδικασία επιστροφής (23%).

Ταυτότητα Έρευνας: Τα αποτελέσματα της καταναλωτικής έρευνας προέρχονται από έρευνα ερωτηματολογίου που συμπλήρωσαν 4.022 Έλληνες χρήστες του GLAMI.gr και η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε: 21-29 Σεπτεμβρίου 2021.

Επισκεφθείτε το fashion-research.gr για όλες τις προηγούμενες έρευνες.

Διαβάστε επίσης

Η Αντζελίνα Τζολί με τεράστιο σκουλαρίκι στο πιγούνι και η κόρη της με φόρεμά της που είχε βάλει στα Όσκαρ

Η Κέιτ Μίντλετον έβαλε ξανά αρχαιοελληνικό φόρεμα και θύμισε… Ελληνίδα θεά: Εμφάνιση – έκπληξη από τον Γουίλιαμ!

Τόνια Σωτηροπούλου – Κωστής Μαραβέγιας: Η πρώτη φωτογραφία από τον γάμο τους και το νυφικό που “έκλεψε” τις εντυπώσεις!

Σχετικά Άρθρα
Ζέτα Μακρυπούλια: 3 φορές που έβαλε κόκκινο και μας ενθουσίασε - Πώς να φορέσεις το χρώμα της σεζόν
Ζέτα Μακρυπούλια: 3 φορές που έβαλε κόκκινο και μας ενθουσίασε – Πώς να φορέσεις το χρώμα της σεζόν
Η Βίκυ Καγιά έκανε την πιο glam εμφάνιση και μας έδωσε ιδέα για το ρεβεγιόν
Η Βίκυ Καγιά έκανε την πιο glam εμφάνιση και μας έδωσε ιδέα για το ρεβεγιόν
“Girls Night Out”: Η γιορτινή κολεξιόν που θα σε κάνει να λάμψεις!
“Girls Night Out”: Η γιορτινή κολεξιόν που θα σε κάνει να λάμψεις!
Δούκισσα Νομικού: Τις εμφανίσεις της στο MadWalk 2021 πρέπει να τις δεις
Δούκισσα Νομικού: Τις εμφανίσεις της στο MadWalk 2021 πρέπει να τις δεις
9η Bridal Expo και Bridal Fashion Week: Επιστρέφει το wedding fashion event της χρονιάς που δεν πρέπει να χάσετε!
9η Bridal Expo και Bridal Fashion Week: Επιστρέφει το wedding fashion event της χρονιάς που δεν πρέπει να χάσετε!
MadWalk 2021: Οι εμφανίσεις που ξεχώρισαν στο κόκκινο χαλί
MadWalk 2021: Οι εμφανίσεις που ξεχώρισαν στο κόκκινο χαλί

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του