Αρχική > Κοινωνία > Μία απελπισμένη επιβάτις του Μετρό: «Πήχτρα» οι συρμοί, καθυστερήσεις, καμία απόσταση, χωρίς μάσκες!

Μία απελπισμένη επιβάτις του Μετρό: «Πήχτρα» οι συρμοί, καθυστερήσεις, καμία απόσταση, χωρίς μάσκες!

«Το φετινό καλοκαίρι σαφέστατα και δεν μοιάζει με τα προηγούμενα καλοκαίρια. Η πανδημία του κορωνοϊού ήρθε για να ορίσει την καθημερινότητά μας και να τη βγάλει έξω από τις συνηθισμένες νόρμες.

Οι μάσκες έχουν γίνει αναπόσπαστο “αξεσουάρ” μας σε μία εποχή που οι θερμοκρασίες χτυπούν “κόκκινο”. Και πόσο μάλλον, στα μέσα μεταφοράς.  Ένας μέγας “βραχνάς” του καλοκαιριού, είναι τα μειωμένα δρομολόγια, με ιδαίτερη έμφαση στο μετρό, ένα τεράστιο έργο που η ταχύτητά του έχει εκμηδενίσει αποστάσεις, εξυπηρετεί εκατομμύρια επιβάτες καθημερινά και κατ’ επέκταση οι προσδοκίες είναι, ας το πούμε, μεγαλύτερες αναφορικά με την γνωστή και μη εξαιρετέα, πλην δύσκολη συνθήκη των λεωφορείων που στενάζουν όλο τον χρόνο. Ας  σταθούμε, ωστόσο, εν προκειμένω στο μετρό.

Δε διαφωνεί κανείς, ότι κι αυτοί οι άνθρωποι που δουλεύουν εκεί πρέπει κάποια στιγμή να πάρουν άδεια. Απολύτως, δεκτό. 

Οι ειδικοί καθημερινά μάς φωνάζουν να διατηρούμε τις αποστάσεις προς αποφυγή της διασποράς του ιού. Κι αυτό δεκτό. Όμως, στα μέσα μεταφοράς αυτό δεν τηρείται σε μεγάλο βαθμό. Όχι, επειδή απαραίτητα φταίνε οι επιβάτες. 

Διαβάστε επίσης: Μειωμένα δρομολόγια σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ – Πώς θα κινούνται καθημερινές και Σαββατοκύριακα 

Στις ώρες αιχμής, δηλαδή περίπου στις 9 το πρωί, επικρατεί στις αποβάθρες το αδιαχώρητο. Όταν τα δρομολόγια σε αυτές τις ώρες που η πλειονότητα των εργαζομένων πηγαίνει στην εργασία της, φτάνουν στους σταθμούς κάθε 7 με 8 λεπτά είναι φυσικό και επόμενο οι αποβάθρες να γεμίσουν και κατ’ επέκταση και οι συρμοί. Και όχι από σήμερα που ισχύει το θερινό ωράριο των δρομολογίων.

Στιγμιότυπο από τις 14 Ιουλίου/Πηγή: Facebook/Yannis Kemmos

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι ο σταθμός του Νέου Κόσμου. Δεδομένου, ότι λόγω των έργων για το Τραμ οι συρμοί σταματούν στην στάση Κασομούλη και δεν τερματίζουν στο Σύνταγμα, οι επιβάτες που έρχονται από τα νότια προάστια, αποβιβάζονται στον Νέο Κόσμο για να συνεχίσουν τη μετακίνησή τους με το μετρό.

Οι επιβάτες είναι διπλάσιοι από τις ημέρες που το τραμ τερμάτιζε στο Σύνταγμα και ακόμη και στις κανονικές συνθήκες που τα δρομολόγια διεξάγονταν κάθε 3 λεπτά, επικρατούσε ξανά το αδιαχώρητο. Κι, εντάξει το να περιμένεις άλλα 3 για να έρθει ο επόμενος συρμός δεν είναι κάτι τραγικό, γιατί έρχεται λιγότερο γεμάτο. Όμως, αν περιμένεις άλλα 7 για το επόμενο με την ελπίδα να είναι πιο άδειο, εις μάτην! Πάλι «πήχτρα» θα έρθει!

Όσον αφορά την ευθύνη των επιβατών, σιγά σιγά αρχίζει να φθίνει. Στην παρακάτω εικόνα που έχει τραβηχτεί από κινητό τηλέφωνο, δεν ισχύει επ’ ουδενί λόγω το «μία θέση κενή, μία θέση για επιβάτη», έχοντας «ξεριζωθεί» τα χαρτόνια της σχετικής σήμανσης. Σαν να μην συνέβη τίποτα, σαν να μην είχαμε ποτέ ιό. 

Άλλοι πάλι, δεν φορούν μάσκα. Απόλυτα δεκτό, ό,τι κάνει ζέστη. Όμως, ο σεβασμός προς την υγεία του συνεπιβάτη, του συνανθρώπου θα πρέπει να υπερισχύει.

Από την άλλη, οι ιθύνοντες των μέσων μεταφοράς και ειδικά του μετρό που κινείται υπογείως, θα πρέπει να φροντίσουν να παραμένουν τα παράθυρα ανοιχτά, τόσο για να γίνεται πιο υποφερτή η ζέστη, όσο και να ανανεώνεται ως ένα βαθμό ο αέρας. Σε πολλούς συρμούς ο κλιματισμός δεν λειτουργεί, για τον προφανή λόγο της διασποράς. Κι αυτό δεκτό. Ωστόσο, είναι αδιανόητο τα παράθυρα να παραμένουν κλειστά και σε κάποιους συρμούς και κλειδωμένα. 

Δεν είναι λίγοι οι επιβάτες που διαμαρτύρονται, πράγμα που γίνεται πιο εύκολα γνωστό από αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με φωτογραφίες που αποτυπώνουν το χρόνο από το ένα δρομολόγιο στο άλλο και που πολλές φορές ξεπερνούν τα 12 λεπτά.

Δεν είναι λιγοι οι επιβάτες που τους ακούμε να δυσανασχετούν μέσα στις αποβάθρες και τους συρμούς, αναλαμβάνοντας να παίξουν έναν ρόλο ελεγκτή. Να φωνάζουν στον διπλανό τους που δεν φορά μάσκα, να τον σηκώνουν, όταν πάει να καθίσει στη διπλανή θέση.

Συνεπώς, κύριε Πρωθυπουργέ, κύριε Υπουργέ των Μεταφορών, μήπως θα πρέπει να ληφθούν επιπλέον μέτρα για τη διευκόλυνση των επιβατών, τουλάχιστον για τις ώρες που οι πολίτες πηγαίνουν κι επιστρέφουν από τις δουλειές τους; Να υπάρξει μία μέριμνα για τους συρμούς; Και γενικότερα στο σύνολο των μέσων μαζικής μεταφοράς. Δε φτάνει μία μείωση της τάξης των 20 σεντς στο εισιτήριο. Δεν είναι ένα συνηθισμένο καλοκαίρι και η πρωτεύουσα ενδέχεται να μην αδειάσει, στον βαθμό που συνέβαινε μέχρι πέρυσι…»

Μία απελπισμένη, καθημερινή επιβάτις του Μετρό