Επωνυμίες της Inditex, όπως ο Zara και άλλες μάρκες (Pull & Bear και Bershka) δεσμεύτηκαν δημόσια ότι θα πωλούν βιώσιμα ρούχα μέχρι το 2025. Τα καταστήματα δήλωσαν ότι τα ενδύματα με πρώτη ύλη το βαμβάκι, τον πολυεστέρα και το λινό θα είναι πλέον οργανικά, βιώσιμα και ανακυκλώσιμα.

Σε παγκόσμια κλίμακα, ο Zara διαθέτει 7.490 καταστήματα. Για τον λόγο αυτό δέχεται πυρά για τεράστια ενεργειακή σπατάλη, καθώς θίγεται και η γραμμή παραγωγής του, αφού εξαιτίας της «εφήμερης μόδας» επηρεάζεται σοβαρά το περιβάλλον.

Τα αιτήματα για περισσότερη ανακύκλωση

Μαχόμενοι υπέρ του περιβάλλοντος, ορισμένοι παράγοντες της βιομηχανίας της μόδας αιτούνται περισσότερη ανακύκλωση ρούχων, ενώ δεν είναι λίγοι οι πολιτικοί που θεωρούν ότι τα εμπορικά σήματα και τα καταστήματα θα πρέπει να συμβάλουν στην χρηματοδότηση της ανακύκλωσης των ρούχων.


Σύμφωνα με το BBC, μερικές οικολογικές οργανώσεις υπογράμμισαν ότι: «Μέρος του προβλήματος είναι ότι υπάρχουν πάρα πολλά εμπορικά σήματα, με αδιαφανείς αλυσίδες εφοδιασμού, που παράγουν μια εντελώς εξωφρενική ποσότητα ρούχων», παρόλο που θεώρησαν θετικές τις τελευταίες «πράσινες» ενέργειες των καταστημάτων.

Η «πράσινη» προσέγγιση της Inditex

Η Inditex έθεσε τους παρακάτω στόχους για το άμεσο μέλλον, όσον αφορά στα καταστήματά της:

  • μέχρι το 2020, θα εξαλείψει τη χρήση πλαστικών σακουλών σε όλα τα άλλα brand της.
  • μέχρι το 2023, η Inditex θα έχει εξαλείψει πλήρως τα πλαστικά μιας χρήσης στα καταστήματά της.
  • μέχρι το 2025, το 80% της ενέργειας που καταναλώνεται στα κεντρικά γραφεία, τα εργοστάσια και τα καταστήματα Zara θα είναι από ανανεώσιμες πηγές και οι εγκαταστάσεις της θα παράγουν μηδενικά απορρίμματα.

Οι προσπάθειες των καταστημάτων «γρήγορης μόδας» σήμερα

Η Inditex ήδη κάνει αξιόλογες προσπάθειες με σκοπό την προστασία του πλανήτη, αφού από το 2015 έχει συγκεντρώσει περισσότερους από 34.000 τόνους χρησιμοποιημένων ρούχων. Πέρα από αυτό, εγκατέστησε τράπεζες ρούχων σε περισσότερα από 800 καταστήματα σε 24 περιοχές, ενώ έχει προβεί σε συνεργασίες με ένα σύνολο οργανισμών. Η δράση πρόκειται να εξαπλωθεί, προσεχώς, σε Λονδίνο, Παρίσι και Νέα Υόρκη.

«Η αειφορία είναι ένα ατελείωτο καθήκον στο οποίο συμμετέχουν όλοι εδώ στην Inditex και στο οποίο συμμετέχουμε με επιτυχία», υποστήριξε το υψηλόβαθμο στέλεχος της Inditex, Pablo Isla, μπροστά σε μετόχους και στελέχη της εταιρείας.

Τα βιώσιμα ρούχα της αγοράς

Οικολογική φιλοσοφία αγωνίζονται να υιοθετήσουν και τα H&M, αφού έχουν ήδη κυκλοφορήσει την «πράσινη» συλλογή Conscious Exclusive. Το κατάστημα έχει στόχο μέχρι το 2020 να χρησιμοποιεί αποκλειστικά βαμβάκι από βιώσιμες πηγές.

Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε στο Zara ότι διαθέτει ήδη βιώσιμα ρούχα, τα οποία είναι αυτά που αναγράφουν στο καρτελάκι τους τη φράση “join life”. Πέραν τούτου, το κατάστημα δε χρησιμοποιεί καθόλου πλαστικές σακούλες, με εξαίρεση το διάστημα των εκπτώσεων.

από Ευγενία Κολοβού