Σάλος έχει προκληθεί από το πρωί της Δευτέρας με τις διαφημίσεις κατά των αμβλώσεων που έχουν κατακλύσει τους σταθμούς του Μετρό της Αθήνας.
Πολλοί είναι αυτοί που έπεσαν από τα… σύννεφα με τις διαφημίσεις αυτές, εμάς βέβαια λίγο μας ξάφνιασαν καθώς είχε προηγηθεί τις ημέρες των Χριστουγέννων το «μαύρο» εξώφυλλο γνωστής αθλητικής εφημερίδας.
Οι διαφημίσεις βρίσκονται σχεδόν σε όλους τους σταθμούς του Μετρό και ήδη προκαλούν θύελλα αντιδράσεων στα κοινωνικά δίκτυα και όχι μόνο.




Πριν από λίγο αποφασίστηκε να κατέβει με υπουργική εντολή η αφίσα που προκάλεσε τον σάλο με οργισμένους χρήστες στα social media να μιλούν για οπισθοδρόμηση.

Στις αφίσες διαβάζει κανείς: «Ήξερες ότι από την 18η ημέρα κτυπά η καρδιά του. Από την 42η μέρα ανιχνεύονται εγκεφαλικά κύματα; Από την 8η εβδομάδα όλα τα όργανά του έχουν δημιουργηθεί; Από την 10η εβδομάδα νοιώθει πόνο».
Οι αφίσες έχουν αναρτηθεί σε αρκετούς σταθμούς, μεταξύ των οποίων και στον κεντρικό όλων, στο Σύνταγμα.
Υπενθυμίζεται ότι η νομιμοποίηση των αμβλώσεων στην Ελλάδα έγινε από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 1986.

Στο ethnos.gr διαβάζουμε πως η συγκεκριμένη πληρωμένη διαφημιστική καμπάνια θαπαραμείνει στα ειδικά διαφημιστικά πλαίσια για διάστημα 14 ημερών, δηλαδή έως τις 26 Ιανουαρίου 2020. Εχει τοποθετηθεί σε 31 πλαίσια σε 17 σταθμούς του μετρό.

Η καμπάνια δεν θα σταματήσει κι αυτό, γιατί όπως υποστηρίζουν πηγές της ΣΤΑΣΥ θεωρήθηκε από το εμπορικό τμήμα ότι δεν πρόκειται για κάτι που προκαλεί το κοινό αίσθημα. Ωστόσο όπως προκύπτει από τις αντιδράσεις, αυτή η εκτίμηση αποδείχτηκε εντελώς λανθασμένη. Έως τώρα δεν υπάρχει κάποια ένδειξη από την εταιρία ότι η καμπάνια θα σταματήσει και οι συγκεκριμένες αφίσες θα «κατέβουν», καθώς, όπως επισημαίνεται εάν μια διαφήμιση δεν προκαλεί το δημόσιο αίσθημα, δεν μπορεί να αποκλειστεί.

Πηγές της ΣΤΑΣΥ υπενθυμίζουν ότι αντιδράσεις είχαν προκαλέσει και τα μηνύματα στο μετρό με φωτογραφίες ζώων και σύνθημα «Δες ποιον έφαγες σήμερα» στο πλαίσιο της vegan εκστρατείας το 2018 καθώς επίσης και για το Athens Pride, την εβδομάδα υπερηφάνειας στην Αθήνα την πρώτη από τις πέντε χρονιές που φιλοξενήθηκε η αφίσα στο μετρό. Να σημειωθεί, πάντως, ότι άτομα που γνωρίζουν τα εσωτερικά της ΣΤΑΣΥ σημειώνουν ότι το συγκεκριμένο ζήτημα είχε περάσει από το Διοικητικό Συμβούλιο.

Υπ. Μεταφορών: Κατοχυρωμένο δικαίωμα των γυναικών η άμβλωση

Το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών αναφέρει για τις αφίσες με θέμα τις αμβλώσεις ότι «ο έλεγχος και η έγκριση του περιεχομένου των διαφημίσεων που αναρτώνται στους χώρους του Μετρό, είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ. Την αρμοδιότητα αυτή οφείλει να την ασκεί με υπευθυνότητα και κοινωνική συνείδηση».

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, «η καμπάνια που ξεκίνησε σήμερα εναντίον των αμβλώσεων για την οποία το αρμόδιο Υπουργείο και η Κυβέρνηση δεν είχαν την παραμικρή ενημέρωση, ανεξάρτητα από την προσωπική άποψη που δικαιούται ο καθένας να έχει, στρέφεται εναντίον ενός απολύτως κατοχυρωμένου και αναμφισβήτητου δικαιώματος των γυναικών. Οι καμπάνιες που γίνονται στους δημόσιους χώρους δεν πρέπει να διχάζουν την κοινή γνώμη ούτε ασφαλώς να προσβάλουν γυναίκες που έχουν αναγκαστεί να κάνουν μια τέτοια δύσκολη επιλογή στη ζωή τους».

Καταλήγοντας, το υπουργείο γνωστοποιεί ότι «κάλεσε τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να εξηγήσει το σκεπτικό με το οποίο επέτρεψε μια τέτοια καμπάνια και ζήτησε να εξαντληθεί κάθε περιθώριο για να κατέβουν το συντομότερο οι αφίσες από τους χώρους του Μετρό».

από infowoman team