Αρχική > Featured > Μαθητές σταματούν το λαχανόκηπο του σχολείου τους λόγω εφορίας

Μαθητές σταματούν το λαχανόκηπο του σχολείου τους λόγω εφορίας

Για γέλια ή για κλάματα είναι η παρακάτω είδηση; Διαβάστε τη και η απόφαση δική σας. Η εφορία Νέων Μουδανιών Χαλκιδικής ζήτησε από μαθητές να καταβάλουν 800 ευρώ για το σχολικό συνεταιρισμό που δημιούργησαν. Οι μαθητές-«συνεταιριστές» δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στο κόστος αυτό με αποτέλεσμα να κλείσει ο σχολικός συνεταιρισμός.

Όλα ξεκίνησαν το 2017 όταν 45 μαθητές του δημοτικού σχολείου Ολύνθου συνεργάστηκαν δημιουργώντας το σχολικό συνεταιρισμό «Το Περιβόλι». Οι μικροί μαθητές δημιούργησαν στην αυλή του σχολείου, συνολικής έκτασης 9.500 τ.μ., δύο θερμοκήπια καλλιεργώντας μεταξύ άλλων ντομάτες κρεμμύδια, ραπανάκια παντζάρια, μαϊντανό και καρότα.

Σκοπός της πρωτότυπης πρωτοβουλίας σύμφωνα με τον διευθυντή του δημοτικού σχολείου Ολύνθου Βασίλη Μισαηλίδη ήταν, πέρα από τη βιωματική προσέγγιση της καλλιέργειας και της ανάπτυξης των φυτών, να αναδειχθεί η συνεργατικότητα και η επιχειρηματικότητα.

Παρ’ όλα αυτά, τώρα προχωρούν στη διακοπή της λειτουργίας του Σχολικού Συνεταιρισμού του Δημοτικού Σχολείου Ολύνθου, οι υπεύθυνοι της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας της Χαλκιδικής.

Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μια πρωτοβουλία με εκπαιδευτικό χαρακτήρα, οι ισχύουσες διατάξεις της φορολογικής νομοθεσίας δεν προβλέπουν εξαιρέσεις για τέτοιου είδους περιπτώσεις.

Σε σχετική ανακοίνωση-ευχαριστήρια επιστολή, η οποία αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Σχολείου αναφέρονται τα ακόλουθα!

«Δυστυχώς αναγκαζόμαστε να κλείσουμε τον Σχολικό Συνεταιρισμό του Δημ. Σχολείου Ολύνθου «Το Περιβόλι» διότι δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε οικονομικά στο «τέλος επιτηδεύματος» που μας επέβαλε η Εφορία!

Δεν είμαστε έμποροι! δεν είμαστε εμπορική επιχείρηση! Είμαστε Σχολικός Συνεταιρισμός που προωθούμε την σχολική καινοτομία και επιχειρηματικότητα η οποία σε όλα τα δυτικά κράτη επιδοτείται, δυστυχώς στην χώρα μας φορολογείται.

Προσφέραμε στους μαθητές μας την μάθηση της υπευθυνότητας, της δημοκρατικότητας, της αυτοβοήθειας, της αλληλεγγύης. Η δημοκρατία στην τάξη, ο καθένας προσφέρει σύμφωνα με τις δυνατότητές του. Μαθαίνει το παιδί να ζει ομαδικά, να αναπτύσσεται, να έχει γνώμη, να λαμβάνει αποφάσεις, να υποτάσσεται στις αποφάσεις της πλειοψηφίας, να παίρνει τα πρώτα μαθήματα ενός υπεύθυνου πολίτη. Πραγματικά, ένας μαθητής συνεταιριστής είναι ήδη ένας υπεύθυνος και συνειδητοποιημένος μικρός πολίτης του τόπου του.

Για την ιστορία

Θελήσαμε να διδάξουμε την νομιμότητα και την συνεταιριστική αγωγή στους μαθητές μας και απογοητευτήκαμε. Η καταστατική και σύννομη λειτουργία του Σχολικού Συνεταιρισμού απαιτεί Τραπεζικό Λογαριασμό που για να εκδοθεί χρειάζεται ΑΦΜ. Εδώ το νομικό πλαίσιο του ΥΠΠΕΘ έρχεται σε αντίθεση με του Υπουργείου Οικονομικών διότι δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για τους Σχολικούς Συνεταιρισμούς.

Το Μητρώο του Υπουργείου Οικονομικών λαμβάνοντας υπόψη μόνο την λέξη «Συνεταιρισμός» σύμφωνα με το άρθρο 31 του Ν. 3986/2011 έρχεται και επιβάλλει τέλος επιτηδεύματος 800 € στον «ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ»! το οποίο έγινε γνωστό σε μας με την συμπλήρωση της Φορολογικής Δήλωσης του Συνεταιρισμού για το οικονομικό έτος 2017.

Παρακαλέσαμε για την άμεση νομοθετική ρύθμιση με αναδρομική ισχύ που θα επίλυε το πρόβλημα αλλά τίποτα!

Οι εντυπώσεις μας και οι αναμνήσεις μας είναι άριστες και προτείνουμε: Την οργανωτική στήριξη του θεσμού των σχολικών συνεταιρισμών και η θεσμική τους κατοχύρωση μέσα από την απλοποίηση του σημερινού νομικού πλαισίου λειτουργίας τους, το οποίο είναι πολύ σύνθετο και απαιτεί μεγάλη, άσκοπη και ιδιαίτερα κουραστική γραφειοκρατική ενασχόληση από τα παιδιά, με τη δημιουργία ενός νέου πιο ευέλικτου και αποτελεσματικού πλαισίου που θα λειτουργεί ενισχυτικά και όχι κατασταλτικά στην προσπάθεια για την εδραίωση των σχολικών συνεταιρισμών.

Ευχαριστούμε από καρδιάς ΟΛΟΥΣ αυτούς που στάθηκαν δίπλα μας και μας στήριξαν στο δύσκολο έργο μας».

Πηγή: www.halkidikifocus.gr