Μαρία Χάνου, μας εξηγείς ποιο είναι το Σύστημα του… Πόντζι;

Είναι 25 ετών και πολύ ταλαντούχα. Γεννήθηκε και μεγαλωσε στην Αθήνα, στην Καλλιθέα συγκεκριμένα, και τα παιδικά και εφηβικά της χρόνια ήταν γεμάτα από θέατρο. Ο λόγος; Η Μαρία Χάνου, περί ης ο λόγος, είναι κόρη δύο εξαίρετων ηθοποιών, της Ελισάβετ Κωνσταντινίδου και του Ταξιάρχη Χάνου.

Το ευρύ κοινό την ξέρει από την τηλεοπτική της συμμετοχή στην πολύ επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά του Alpha «Μην αρχίζεις τη Μουρμούρα», η ίδια όμως αγαπά πολύ και «κυνηγά» το θέατρο.

Αυτήν την περίοδο πρωταγωνιστεί στο θεατρικό έργο «Το Σύστημα του Πόντζι» του Νταβίντ Λεσκό που σκηνοθετεί ο Μιχάλης Σιώνας, στο θέατρο 104, απ’ τις 25 Ιανουαρίου.

Γραμμένο το 2012 «Το Σύστημα του Πόντζι» αφηγείται την αληθινή ιστορία του Τσαρλς Πόντζι, ενός Ιταλού μετανάστη, που το 1903, σε ηλικία 21 ετών, φτάνει στην Αμερική με δυο δολάρια στην τσέπη, κατορθώνοντας μέχρι το 1920 να γίνει ένας απ’ τους σημαντικότερους επενδυτές της εποχής του, με εισοδήματα που άγγιζαν τα 250.000 δολάρια τη μέρα. Ο Πόντζι έδωσε το όνομά του σ’ ένα απ’ τα πιο γνωστά, μη βιώσιμα επενδυτικά συστήματα, το «Σχήμα Πόντζι» (Ponzi Scheme), που αναφερόταν σε οποιαδήποτε χρηματική απάτη στηριζόταν σε «πυραμίδα» επενδυτών. Μια μέθοδος με προοπτικές κέρδους για επιχειρήσεις-φαντάσματα, που προέρχονταν από την άμεση πληρωμή τόκων στους πρώτους επενδυτές, με τα χρήματα των επόμενων.

Εμείς με αφορμή την παράσταση αυτή είχαμε μία εφ όλης της ύλης συζήτηση μαζί της…

Αγαπημένη θεατρική ανάμνηση της παιδικής/εφηβικής ηλικίας σας;

Οι καλοκαιρινές θεατρικές περιοδείες ήταν μία περίοδος που πάντα απολάμβανα ως παιδί. Ακολουθώντας τους γονείς μου, είδα πολλές ομορφιές της ελληνικής γης, αγάπησα τόπους και προορισμούς, κι αγάπησα το θέατρο.

Πώς αισθάνεστε ως παιδί δύο ηθοποιών; Αποτελεί προτέρημα ή όχι;

Σαφώς, γεννήθηκα και μεγάλωσα σ’ ένα καλλιτεχνικό περιβάλλον κι αυτό αναπόφευκτα έχει επηρεάσει την αισθητική και την ευαισθησία μου, αλλά οι γονείς μου, μέσα στο μυαλό μου, δεν προσδιορίζονται μόνο μέσω της εργασίας τους.

Ποιο είναι το Σύστημα του… Πόντζι;

«Το Συστημα του Πόντζι», είναι μια φόρμα απάτης. Μια χρηματική απάτη, η οποία βασίζεται σε “πυραμίδα” επενδυτών. Και ο Κάρλο Πόντζι, είναι ο άνθρωπος που δημιούργησε αυτό το περίφημο σύστημα, το οποίο διδάσκεται σήμερα στα Πανεπιστήμια.

%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%af%ce%b1-%cf%87%ce%ac%ce%bd%ce%bf%cf%85-%ce%bc%ce%b1%cf%82-%ce%b5%ce%be%ce%b7%ce%b3%ce%b5%ce%af%cf%82-%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%bf-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%cf%84%ce%bf-%cf%830

Πώς ενσαρκώνετε 60 ρόλους επί σκηνής και ποιος ο ρόλος της μουσικής;

Οι ρόλοι του έργου είναι πολλοί, όμως με τον σκηνοθέτη Μιχάλη Σιώνα, δουλέψαμε αρκετά και με τέτοιο τρόπο, που αυτή τη δυσκολία, τέσσερις ηθοποιοί να ερμηνεύουν περίπου 60 ρόλους, έγινε γοητευτική πρόκληση. Η μουσική, την οποία υπογράφει ο Διαμαντής Αδαμαντίδης, λειτουργεί σαν παράλληλο κείμενο μαζί με την παράσταση, είναι αναπόσπαστη του έργου, δημιουργεί τοπία, συνθήκες, αισθητική.

Σκιαγραφήστε μας τον Πόντζι

Ο Κάρλο Πόντζι, είναι ένας Ιταλός μετανάστης στην Αμερική. Ήταν ένας άνδρας γοητευτικός, με πειθώ, παθιασμένος, το ταπεραμέντο του τον οδήγησε σε αποτυχίες και περιπλανήσεις, ως και στη φυλακή μπήκε για διάφορες παρανομίες, ώσπου την άνοιξη του 1920 κατάφερε να γίνει ένας από τους πλουσιότερους επενδυτές της εποχής του και λίγους μήνες μετά, έχασε ό,τι είχε κερδίσει.

Πού αγγίζει το έργο αυτό το σήμερα;

Το έργο είναι μ’ έναν τρόπο βιογραφικό, μιλάμε για ένα υπαρκτό πρόσωπο, το οποίο μηχανεύτηκε μια απάτη, πάνω στην οποία στηρίζονται οι οικονομίες εταιρειών ακόμη και σήμερα. Το κυνήγι του χρήματος, η αναγκαιότητα και η εξουσία που παρέχει, είναι θέματα που μας αφορούν καλώς ή κακώς όλους.

Ποια είναι η εμπειρία σας από τη συμμετοχή σας στην «Μουρμούρα»; Τι είναι αυτό που κάνει την κωμική ατή σειρά να ξεχωρίζει τόσα χρόνια;

Νιώθω τυχερή που είμαι κομμάτι μιας σειράς, η οποία έχει αγαπηθεί χρόνια τώρα, με εξαιρετικούς συναδελφους και συνεργάτες μπροστά και πίσω από τις κάμερες. Όλοι οι συντελεστές, δουλεύουμε σκληρά για να έχουμε ένα άρτιο αποτέλεσμα απ’ τα τεχνικά θέματα, μέχρι τα πιο δημιουργικά. Είμαστε ολοι μια ομάδα και αυτή νομίζω είναι η επιτυχία της σειράς.

Πώς βλέπετε το σύγχρονο τηλεοπτικό τοπίο; Τι σημαίνει για έναν νέο ηθοποιό η φετινή του «αναγέννηση»;

Είναι σημαντικό, να γίνονται σειρές στην τηλεόραση, δουλειές δημιουργικές. Να έχει ο κόσμος δουλειά, και ταυτόχρονα να χαίρεται, να μην ντρέπεται για την ποιότητα της δουλειάς του. Φέτος, πιστεύω ότι έγινε μια πολύ καλή αρχή.

Τι θα θέλατε να αλλάξετε στο θεατρικό σκηνικό της Ελλάδας;

Θα ήθελα να υπάρχει λιγότερη ανεργία.

Μεγαλύτερος φόβος σας;

Ο θάνατος, να με θάψουν.

Μεγαλύτερο καλλιτεχνικό όνειρο;

Θα ήθελα να συνεχίσω να βιοπορίζομαι αποκλειστικά από το επάγγελμά μου.

Μελλοντικά σχέδια;

Συνεχίζουμε με τη «Μουρμούρα» και «Το σύστημα του Πόντζι» και ποιος ξέρει το αύριο τι θα φέρει!

Συντελεστές

Συγγραφέας: Νταβίντ Λεσκό

Mετάφραση: Έρση Βασιλικιώτη

Σκηνοθεσία: Μιχάλης Σιώνας

Επιμέλεια Κίνησης: Χρυσάνθη Μπαδέκα

Μουσική-Sound Design: Διαμαντής Αδαμαντίδης

Σκηνικά-Κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη

Φωτισμοί: Nίκος Βλασόπουλος

Βοηθός Σκηνοθέτη: Στέφανος Πίττας

Β’ βοηθός Σκηνοθέτη: Λυδία Βύρλα

Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή

Παίζουν: Τρυφωνία Αγγελίδου, Διαμαντής Αδαμαντίδης, Γιάννης Σαμψαλάκης, Μαρία Χάνου

Η παράσταση επιχορηγείται απ’ το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

Μέρες και ώρα παραστάσεων: Από 25 Ιανουαρίου έως 1 Μαρτίου, Σάββατο και Κυριακή στις 21:15

Τιμές Εισιτηρίων: Κανονικό: 12€, Μειωμένο (φοιτητικό, πολυτέκνων, ΑμεΑ): 10€, Ανέργων, Ατέλεια: 5€

Θέατρο 104

Ευμολπιδών 41 Αθήνα

Τηλ. 2103455020 & 6951269828

Σχετικά Άρθρα
Ο Χρήστος Λιακόπουλος στο Infowoman: «Ο μεγαλύτερος δυνάστης μας είναι ο ίδιος μας ο εαυτός»
Ο Χρήστος Λιακόπουλος στο Infowoman: «Ο μεγαλύτερος δυνάστης μας είναι ο ίδιος μας ο εαυτός»
Ο Κωνσταντίνος Κυριακού στο Infowoman: «O Μποστ ξεσκεπάζει την πτωχευτική εξίσωση των πάντων προς τα κάτω»
Ο Κωνσταντίνος Κυριακού στο Infowoman: «O Μποστ ξεσκεπάζει την πτωχευτική εξίσωση των πάντων προς τα κάτω»
Η Ελένη Καρακούλη στο Infowoman: «Δεν υπάρχουν οδηγίες χρήσης στη ζωή, στη σχέση, στον έρωτα»
Η Έλενα Καρακούλη στο Infowoman: «Δεν υπάρχουν οδηγίες χρήσης στη ζωή, στη σχέση, στον έρωτα»
Λωξάντρα Λούκας: Ποια είναι η πρώτη ηθοποιός με σύνδρομο Down που είδαμε στον "Γιατρό" και μας συγκίνησε
Λωξάντρα Λούκας: Ποια είναι η ταλαντούχα ηθοποιός με σύνδρομο Down
Η Μάγδα Μαυρογιάννη στο Infowoman: «Η μουσική είναι το δυνατό μου κίνητρο, ενεργοποιεί την φαντασία μου»
Η Μάγδα Μαυρογιάννη στο Infowoman: «Η μουσική είναι το δυνατό μου κίνητρο, ενεργοποιεί την φαντασία μου»
Η Annick Brofman στο Infowoman: «Όλα μπορούν να θεραπευτούν»
Η Annick Brofman στο Infowoman: «Όλα μπορούν να θεραπευτούν»

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του