Αρχική > Τι Νέα; > Ξεκίνησε πιλοτικά η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου – Τι πρέπει να γνωρίζετε

Ξεκίνησε πιλοτικά η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου – Τι πρέπει να γνωρίζετε

Σύμφωνα με ανακοίνωση της διοίκησης του οργανισμού, «το νέο, εύκολο και έξυπνο ηλεκτρονικό εισιτήριο θα είναι διαθέσιμο σε δύο τύπους: το πολλαπλό εισιτήριο, AΤΗ.ΕΝΑ Τicket και την έξυπνη κάρτα AΤΗ.ΕΝΑ Card».

Από χτες, 1η Φεβρουαρίου, το ηλεκτρονικό εισιτήριο διατίθεται πιλοτικά προς το παρόν στα λεωφορεία, τρόλεϊ και τη γραμμή 1 του Μετρό αλλά και σε Ηλεκτρικό και Τραμ.

Από τη Δευτέρα 3 Απριλίου 2017 θα είναι λειτουργικό το έργο και στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό, που αυτό σημαίνει σε όλο το σύστημα του ΟΑΣΑ.

Η πώληση του νέου τύπου εισιτηρίου του ΟΑΣΑ ξεκίνησε από τρεις σταθμούς του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (Κηφισιά, Μαρούσι και Καλλιθέα) και από τη στάση τραμ Σύνταγμα, ενώ παρέχεται η δυνατότητα αγοράς ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα εκδοτήρια των λεωφορειακών γραμμών express στο Σύνταγμα και το Αεροδρόμιο.

Σταδιακά μέσα στο μήνα Φεβρουάριο, όπως υποστηρίζει ο ΟΑΣΑ, θα τεθούν σε λειτουργία και τα υπόλοιπα 169 μηχανήματα όλων των σταθμών της γραμμής 1 και των στάσεων του τραμ, όπως και η λειτουργία αυτόματων μηχανημάτων έκδοσης και φόρτισης του πολλαπλού εισιτηρίου που θα εγκατασταθούν στα ΚΤΕΛ Κηφισού, Λιοσίων, ΚΤΕΛ Αττικής (Πεδίον Άρεως), στο Πέραμα και στην Κηφισιά (πλ. Πλατάνου).

όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, εντός του Φεβρουαρίου, κατά την πρώτη φάση, οι επιβάτες θα μπορούν να φορτίζουν το πολλαπλό εισιτήριο με προϊόντα κομίστρου, όπως το ημερήσιο, το 5ήμερο, το 3ήμερο, τα κανονικά εισιτήρια αεροδρομίου για το μετρό και τα λεωφορεία express. Οι υπόλοιποι τύποι κομίστρου χαμηλότερης αξίας θα ενσωματωθούν σταδιακά στο νέο σύστημα. H έκδοση και η φόρτιση του πολλαπλού εισιτηρίου, εκτός από τα αυτόματα μηχανήματα, θα πραγματοποιείται και σε 8 στελεχωμένα εκδοτήρια εισιτηρίων και καρτών της γραμμής 1 (Κηφισιά, Μαρούσι, Ηράκλειο, Κάτω Πατήσια, Αττική, Ομόνοια, Καλλιθέα, Πειραιάς) και δύο εκδοτήρια του τραμ (Σύνταγμα, Αγ. Φωτεινή), τα οποία θα τεθούν σε λειτουργία σταδιακά. Στα στελεχωμένα εκδοτήρια θα γίνεται σταδιακά και έκδοση έξυπνων καρτών, ενώ η υποβολή αιτήσεων για την έκδοση προσωποποιημένων έξυπνων καρτών μέσω του ιστότοπου www.athenacard.gr.

Επικύρωση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων

Στα λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, οι επιβάτες που χρησιμοποιούν πολλαπλό εισιτήριο και τις επόμενες ημέρες την έξυπνη κάρτα, θα τα επικυρώνουν κατά την είσοδό τους στο όχημα ανέπαφα μια φορά στα έξυπνα επικυρωτικά μπλε χρώματος, που βρίσκονται πλησίον των θυρών.

Στην γραμμή 1 (ΗΣΑΠ), οι επιβάτες που χρησιμοποιούν πολλαπλό εισιτήριο – έξυπνη κάρτα, θα πρέπει να τα επικυρώνουν δυο φορές, μια στην είσοδο και μια στην έξοδο, στις πύλες των σταθμών. Στη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου οι πύλες θα παραμένουν ανοικτές, ενώ ταυτόχρονα θα παρέχουν την δυνατότητα επικύρωσης των ηλεκτρονικών εισιτηρίων.

Στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, οι πύλες δεν θα λειτουργούν μέχρι την περάτωση της εγκατάστασής τους σε όλους τους σταθμούς.

Οι επιβάτες θα πρέπει να επικυρώνουν το πολλαπλό εισιτήριο – έξυπνη κάρτα κατά την είσοδό τους σε όλα τα μέσα που χρησιμοποιούν σε περίπτωση μετεπιβιβάσεων.

Οι επιβάτες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα εισιτήρια 1,40 ευρώ και 0,60 λεπτά/ευρώ θα μπορούν να συνεχίσουν να τα προμηθεύονται και να τα επικυρώνουν όπως και σήμερα, αλλά και οι επιβάτες που έχουν σε ισχύ χάρτινες κάρτες απεριορίστων διαδρομών (μηνιαία, 3μηνιαία, 6μηνιαία, ετήσια) συνεχίζουν να τις χρησιμοποιούν κανονικά.

Τέλος, σημειώνεται πως οι επιβάτες, για όσο διάστημα χρησιμοποιούν χάρτινους τύπους κομίστρου, θα ακολουθούν τις διαδικασίες αγοράς και επικύρωσης όπως έκαναν μέχρι σήμερα. Σε ότι αφορά τους επιβάτες του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι να ολοκληρωθούν όλα τα στάδια υλοποίησης του έργου, θα εξακολουθούν να κάνουν χρήση των εισιτηρίων τους με τους ίδιους όρους, όπως σήμερα.

Να σημειωθεί, πως κατά την περίοδο προσαρμογής, θα υπάρχουν τόσο η ηλεκτρονική όσο και η χάρτινη μορφή εισιτηρίων και καρτών, ενώ η ένταξη όλων των τύπων κομίστρου στο νέο σύστημα θα γίνεται σταδιακά, έτσι ώστε οι επιβάτες να έχουν τον κατάλληλο χρόνο για να εξοικειωθούν στο νέο περιβάλλον.

Τέλος, στην ανακοίνωση επισημαίνεται πως η εφαρμογή «υλοποιείται τρεις μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση, η δε μεταβατική περίοδος και η πλήρης εφαρμογή του θα διαρκέσει πολύ λιγότερο από ό,τι σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Ο βαθμός εξοικείωσης του επιβατικού κοινού και η καλύτερη εξυπηρέτηση θα είναι και τα κριτήρια της τελικής απόφασης κλεισίματος των πυλών».