Έκπληξη: Τι παραγγέλνουν σαν τρελοί οι Έλληνες- Όχι δεν αγοράζουν αντισηπτικά

Στον καιρό του κορωνοϊού, όπου όλα τα καταστήματα είναι κλειστά -πέρα από αυτά των τροφίμων- οι ηλεκτρονικές αγορές κάνουν θραύση. Τι αγοράζουν οι Έλληνες όμως αυτή τη δύσκολη περίοδο;

Η ομάδα Business Intelligence της γνωστής πλατφόρμας Skroutz παρουσιάζει τα πρώτα στοιχεία της αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών, όπως προκύπτουν από την δημοφιλή πλατφόρμα και τις πωλήσεις των συνεργαζόμενων καταστημάτων.

Τα στοιχεία αφορούν στην περίοδο 9-29 Μαρτίου 2020 και οι ποσοστιαίες μεταβολές προκύπτουν από την σύγκριση των αγορών που έγιναν αυτή την περίοδο με τις αγορές που έγιναν τον Φεβρουάριο 2020.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο σημείωσε σημαντική αύξηση

Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφονται, το ηλεκτρονικό εμπόριο σημείωσε σημαντική αύξηση, κάτι που διαπιστώνεται τόσο από τα στοιχεία επισκεψιμότητας όσο και τα στοιχεία αγορών. Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω του Skroutz αυξήθηκαν κατά 41%.

Σε επίπεδο πωλήσεων, αύξηση σημείωσαν οι κατηγορίες που περιλαμβάνουν προϊόντα υγείας, παιχνίδια, όργανα γυμναστικής και περιφερειακά υπολογιστών, και πιο συγκεκριμένα:

-Hobby – Αθλητισμός 70,40%,

-Υγεία – Ομορφιά 54,30%,

-Τεχνολογία αύξηση 43,70%,

-Σπίτι – Κήπος αύξηση 35,60%.

Δεν προτιμούν μόδα

Ισχυρότερη πίεση, της τάξεως του 35,40%, δέχθηκαν τα προϊόντα της κατηγορίας «Μόδα», πράγμα που προφανώς εξηγείται από την προσαρμογή των καταναλωτών στην τρέχουσα κατάσταση. Αντίστοιχα η κατηγορία «Auto – Moto» σημείωσε μείωση 8,6%.

Στους πίνακες θα μπορέσετε να δείτε τις κατηγορίες με τις περισσότερες πωλήσεις, τις κατηγορίες με την μεγαλύτερη αύξηση σε πωλήσεις και τις κατηγορίες με την μεγαλύτερη πτώση σε πωλήσεις.

Μελετώντας εκτενέστερα τα δεδομένα και προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσουμε την καταναλωτική συμπεριφορά θα μπορούσαμε να οδηγηθούμε στο συμπέρασμα ότι οι καταναλωτές δεν σταμάτησαν τις ηλεκτρονικές αγορές τους αλλά τροποποίησαν το τι αγοράζουν.

Μείωσαν τις αγορές που έχουν να κάνουν με προϊόντα μόδας (ανδρικά και γυναικεία παπούτσια, ρούχα, παπούτσια και αρώματα) και αυτοκινήτου, συνεχίζουν να αγοράζουν και να αναζητούν αντισηπτικά, καθαριστικά σπιτιού και ιατρικά αναλώσιμα (γάντια και μάσκες), ενώ στράφηκαν σε αγορές που έχουν να κάνουν με:

  • Την εργασία από το σπίτι (laptops, web cameras, πληκτρολόγια, ποντίκια κ.ά.),
  • Την γυμναστική από το σπίτι,
  • Τρόπους για να περάσουν δημιουργικά τον χρόνο σπίτι τους (puzzle, παιχνίδια, gaming κ.ά.).

    «Σε μια πρωτόγνωρη για όλους μας περίοδο, στο Skroutz εργαζόμαστε εντατικά και συνεχίζουμε να αναλύουμε τα δεδομένα και να παρακολουθούμε τις τάσεις που διαμορφώνονται στο τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι ανάγκες της περιόδου έχουν δημιουργήσει ένα πολύ μεγαλύτερο φόρτο στη λειτουργία των καταστημάτων και σε όλη την αλυσίδα ανεφοδιασμού στο ηλεκτρονικό εμπόριο» λέει ο κ.Στράτος Παρασκευαΐδης, Director of Partners division του Skroutz.

Υπενθυμίζουμε πως στο Skroutz συμμετέχουν πάνω από 4.400 καταστήματα ενώ φιλοξενούνται πάνω από 10εκ. προϊόντα.

Οι κατηγορίες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις

(Δίπλα τα ποσοστά αύξησης)

Συμπληρώματα Διατροφής 54,30%

Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές 90,70%

Φαρμακευτικά 86,40%

Περιποίηση Προσώπου 41,50%

Εργαλεία 120,50%

Παιδικά & Βρεφικά Παιχνίδια 224,00%

Περιφερειακά 175,80%

Παιδικά Παιχνίδια 242,10%

Φροντίδα Μαλλιών 84,20%

Προσωπική Υγιεινή 38,50%

Περιποίηση Σώματος 86,10%

Οικιακές Συσκευές 52,20%

Όργανα Γυμναστικής 625,60%

Ρούχα Εργασίας 231,50%

Μακιγιάζ 34,80%

Μικρές Οικιακές Συσκευές 75,20%

Κρέμες Προσώπου 28,30%

Αναλώσιμα Εκτυπωτών 143,30%

Μάσκες Εργασίας 327,30%

Ιατρικά Αναλώσιμα 304,70%

Στοματική Υγιεινή 49,50%

Φαγητό Μωρού 61,40%

PC Hardware (Αναβάθμιση Υπολογιστή) 21,50%

Βιβλία 90,60%

Βάψιμο Μαλλιών 241,40%

Είδη Καθαρισμού & Οικιακής Χρήσης 108,00%

Ηλεκτρονικά Παιχνίδια 154,50%

Φωτισμός 32,90%

Περιφερειακά Gaming 181,90%

Puzzles 2675,50%

Αντισηπτικά Χεριών 30,60%

Συσκευές Περιποίησης 21,30%

Κατοικίδια 50,30%

Τρόφιμα 68,50%

Βρεφικές Τροφές 42,80%

Διάφορα Ιατρικά Αναλώσιμα 183,50%

Καλώδια 103,60%

Κήπος 71,90%

Διαγνωστικά Όργανα 140,40%

Είδη Γραφείου 70,80%

Αντιηλιακή Προστασία & Μαύρισμα 52,20%

Επιτραπέζια Παιχνίδια 448,10%

Ακοή & Αναπνοή 27,60%

Νύχια 128,80%

Laptops & Αξεσουάρ 99,90%

Πάνες 30,00%

Ήχος 31,30%

Φτιάξτο Μόνος Σου (DIY) 290,20%

Συσκευές Καθαρισμού 89,90%

Πληκτρολόγια & Ποντίκια 163,10%

Δικτυακά 140,90%

Tablets & Αξεσουάρ 74,80%

Τηλεοράσεις & Αξεσουάρ 59,50%

Είδη Καπνιστού 44,60%

Σκληροί Δίσκοι 22,50%

Multimedia 563,00%

Δομικά Υλικά 164,80%

Καθαριστικά Σπιτιού 387,70%

Παιδικά Έπιπλα 13,10%

Εκτυπωτές 301,80%

Είδη Υγιεινής 25,90%

Οι κατηγορίες με τις μεγαλύτερες αυξήσεις σε πωλήσεις (puzzles και ηλεκτρονικές κάμερες )

Τεράστια αύξηση σε πωλήσεις σημείωσαν προϊόντα που «γεμίζουν» τις κενές ώρες στο σπίτι, όπως puzzles επιτραπέζια, κονσόλες παιχνιδιού, όργανα γυμναστικής και ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Ενώ σημαντική αύξηση παρουσίασαν οι ηλεκτρονικές κάμερες υπολογιστής μιας και αυξήθηκε η ανάγκη απομακρυσμένης εκπαίδευσης και εργασίας.

Puzzles 2.675,50%

Πασχαλινά 2.329,20%

Web Cameras 1.859,40%

Όργανα Γυμναστικής 625,60%

Multimedia 563,00%

Διάδρομοι Γυμναστικής 492,70%

Επιτραπέζια Παιχνίδια 448,10%

Καθαριστικά Σπιτιού 387,70%

Κονσόλες 358,60%

Μάσκες Εργασίας 327,30%

PC Games 325,20%

Ιατρικά Αναλώσιμα 304,70%

Εκτυπωτές 301,80%

Φτιάξτο Μόνος Σου (DIY) 290,20%

Gaming Headsets 287,10%

Χρώματα & Υλικά Βαφής 268,90%

Gamepads 248,10%

Παιχνίδια Lego 246,30%

Παιδικά Παιχνίδια 242,10%

Βάψιμο Μαλλιών 241,40%

Ρούχα Εργασίας 231,50%

Παιχνίδια Εξωτερικού Χώρου 222,10%

Διάφορα Ιατρικά Αναλώσιμα 183,50%

Περιφερειακά Gaming 181,90%

Περιφερειακά (Πληκτρολόγια & Ποντίκια) 175,80%

Handsfree Ακουστικά 172,50%

Laptops 171,90%

Μηχανές Espresso 171,50%

Δομικά Υλικά 164,80%

Μάσκες Ομορφιάς 161,90%

Μηχανές Κουρέματος 160,80%

Ηλεκτρονικά Παιχνίδια 154,50%

PS4 Games 154,30%

Αναλώσιμα Εκτυπωτών 143,30%

Κηπουρική 142,90%

Διαγνωστικά Όργανα 140,40%

Tablets 131,30%

Νύχια 128,80%

Ποδηλασία 127,10%

Αντισηπτικά Τραύματος 121,20%

Εργαλεία 120,50%

Ψάρεμα 118,40%

Μεταχειρισμένα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια 112,30%

Είδη Καθαρισμού & Οικιακής Χρήσης 108,00%

DSL Modems / Routers 106,90%

Ακουστικά 106,00%

Καλώδια 103,60%

Καφετιέρες 103,20%

Βρεφικά Παιχνίδια 99,30%

Μετατροπείς 97,20%

Αξεσουάρ Οικιακών Συσκευών 91,80%

Βιβλία 90,60%

Συσκευές Καθαρισμού 89,90%

Περιποίηση Σώματος 86,10%

Μίξερ, Μπλέντερ 79,40%

Τηλεοράσεις 78,40%

Καρέκλες Gaming 76,00%

Μουσικά Όργανα 73,80%

Αναλώσιμα Εργαλείων 70,90%

Είδη Γραφείου 70,80%

Τρόφιμα 68,50%

Μοντελισμός 68,30%

TV Box 68,00%

Πρίζες & Διακόπτες 63,00%

Οθόνες Υπολογιστών 63,00%

Φαγητό Μωρού 61,40%

Πολεμικές Τέχνες 58,60%

Αφυγραντήρες 57,50%

Φροντίδα & Υγιεινή μωρού 56,90%

Γραφεία 56,50%

Συμπληρώματα Διατροφής 54,30%

Αντιηλιακή Προστασία & Μαύρισμα 52,20%

Οικιακές Συσκευές 52,20%

Οπτικά 51,00%

Barbeque & Ψησταριές 50,80%

Κατοικίδια 50,30%

Αυτά τα προϊόντα παρουσίασαν μεγάλη πτώση

Πτώση της τάξεως του 35,40%, παρατηρήθηκε στα προϊόντα της κατηγορίας «Μόδα», κάτι που προφανώς εξηγείται από την προσαρμογή των καταναλωτών στην τρέχουσα κατάσταση, ενώ η κατηγορία «Auto – Moto» σημείωσε μείωση 8,6%

Συγκεκριμένα η μεγαλύτερη μείωση αφορά τα μποτάκια, τα ποδοσφαιρικά παπούτσια, τις γόβες, αλλά και τα μπουφάν, τα παντελόνια, τις τσάντες, τα φορέματα και τις μπλούζες.

Οι κατηγορίες με τις μεγαλύτερες μειώσεις σε πωλήσεις (ποσοστά μείωσης)

Γυναικεία Μποτάκια -75,90%

Ανδρικά Μποτάκια -71,60%

Ποδοσφαιρικά Παπούτσια -68,60%

Γόβες -61,70%

Σακίδια Πλάτης -60,70%

Γυναικεία Μπουφάν -58,40%

Αθλητικές Τσάντες -56,40%

Ανδρικά Μπουφάν -55,70%

Ανατομικά Παπούτσια -52,70%

Ανδρικά Παντελόνια -52,20%

Γυναικείες Μπλούζες -52,20%

Γυναικεία Παντελόνια -51,80%

Ανδρικές Μπλούζες -50,90%

Γυναικείες Τσάντες -50,60%

Γυναικεία Φορέματα -49,50%

Αθλητικές Εμφανίσεις -49,40%

Ανδρικά Φούτερ -48,00%

Ανδρικά Πουκάμισα -47,60%

Ρολόγια -45,50%

Φωτογραφικές Μηχανές -44,90%

Air Condition -43,60%

Βόλτα Μωρού -43,40%

Γυναικεία Παπούτσια -43,30%

Κοσμήματα -42,80%

Τσάντες & Πορτοφόλια -42,50%

Προϊόντα Ενηλίκων -38,00%

Sneakers -36,30%

Αναλώσιμα Αυτοκινήτου -35,80%

Αθλητικά Ρούχα -33,70%

Τροχοί -32,90%

Γυναικεία Φούτερ -31,30%

Ανδρικά Ρούχα -31,00%

Activity Trackers -30,90%

Οι τάσεις αυτές στις καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν μέσα στο πέρασμα των ημερών και τα αποτελέσματα διαφοροποιούνται όσο περνάει ο καιρός. Στο τέλος αυτής της δύσκολης περιόδου το Skroutz θα μπορέσει να παρέχει μία ολοκληρωμένη εικόνα του πως κινήθηκε το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Μπορείτε να δείτε ΕΔΩ την ανάλυση του Skroutz.

Σχετικά Άρθρα
Ήρθε το νέο Zara flagship Store στον Πύργο Πειραιά
Ήρθε το νέο Zara flagship Store στον Πύργο Πειραιά
Βρήκαμε την πιο δροσερή σειρά αποσμητικών για αίσθηση φρεσκάδας έως και 48 ώρες
Βρήκαμε την πιο δροσερή σειρά αποσμητικών για αίσθηση φρεσκάδας έως και 48 ώρες
Ένα νέο αντικολλητικό χαρτί μάς λύνει τα χέρια και αναβαθμίζει τις μαγειρικές μας συνήθειες
Ένα νέο αντικολλητικό χαρτί μάς λύνει τα χέρια και αναβαθμίζει τις μαγειρικές μας συνήθειες
Νέο Αλλατίνη Soft Kings Salted Caramel: Με ζεστούς τόνους καραμέλας για μια μοναδική γευστική εμπειρία
Νέο Soft Kings Salted Caramel: Με ζεστούς τόνους καραμέλας για μια μοναδική γευστική εμπειρία
%ce%b4%cf%8e%cf%83%ce%b5-%cf%83%cf%84%ce%b1-%ce%bc%ce%b1%cf%8d%cf%81%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%84%ce%b1-%cf%87%cf%81%cf%89%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%ac-%cf%83%ce%bf%cf%85-%cf%81%ce%bf0
Δώσε στα μαύρα και τα χρωματιστά σου ρούχα την φροντίδα που τους αξίζουν
Τα πιο «Green» αναψυκτικά σε νέες χάρτινες συσκευασίες και μη αποσπώμενο καπάκι
Τα πιο «Green» αναψυκτικά σε νέες χάρτινες συσκευασίες και μη αποσπώμενο καπάκι

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του