Πρόσφατα η Κιμ Καρντάσιαν θέλησε να απαντήσει σε μερικές από τις ερωτήσεις των θαυμαστών της μέσω Twitter. Η 39χρονη σταρ του Χόλιγουντ και μητέρα τεσσάρων παιδιών αποκάλυψε μερικά από τα μυστικά της διατροφής της.



Προσπαθεί να ακολουθεί μια χορτοφαγική διατροφή, αγαπά τα vegan tacos, καταναλώνει μόνο αντιοξειδωτικά ροφήματα και είναι οπαδός των smoothies με ισλανδική λειχήνα. Ναι, καλά διαβάσατε! Πρόκειται για μια μορφή κόκκινων φυκιών που αποτελεί δημοφιλή προσθήκη στα smoothies. Συχνά πωλείται ως σκόνη, αλλά μπορείτε να την προμηθευτείτε και σε μορφή συμπληρωμάτων διατροφής.

Η πρώτη μας σκέψη ήταν ότι δεν μπορεί να έχει ωραία γεύση, σωστά; Αλλά η ισλανδική λειχήνα χρησιμοποιείται ως συστατικό εδώ και αιώνες σε χώρες όπως η Ιρλανδία, η Ισπανία και η Τζαμάικα, όπου ένα δημοφιλές ρόφημα περιέχει αυτά τα φύκια σε συνδυασμό με συμπυκνωμένο γάλα, βανίλια και μοσχοκάρυδο. Είναι γνωστή για τις φαρμακευτικές και διατροφικές της ιδιότητες στην Ιρλανδία τουλάχιστον από τη δεκαετία του 1800.

Τα οφέλη της ισλανδικής λειχήνας


Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά. Όπως οι σπόροι τηε αλόης, η ισλανδική λειχήνα είναι γνωστή ως «βλεννώδης» τροφή. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να καταπραΰνει τις ενοχλήσεις στο πεπτικό σύστημα. Είναι μια μεγάλη πηγή σεληνίου, καλίου και μαγνησίου. «Λέγεται ότι έχει οφέλη στη λειτουργία του θυρεοειδούς, στο πεπτικό σύστημα και τις φλεγμονές, αλλά απαιτούνται περισσότερα επιστημονικά στοιχεία», αναφέρει η διατροφολόγος Hillary Cecere.

Ο λόγος για τον οποίο βοηθά στη λειτουργία του θυρεοειδούς είναι επειδή περιέχει ιώδιο, το οποίο χρησιμοποιείται συχνά για τη θεραπεία θυρεοειδικών προβλημάτων και διαταραχών, σύμφωνα με τον Mark Moyad, MD, διευθυντή προληπτικής και εναλλακτικής ιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Michigan.

Αυτό όμως απαιτεί προσοχή!

«Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη ιωδίου είναι 0,15 mg την ημέρα για τον μέσο άνθρωπο, αλλά οι κάψουλες με ισλανδική λειχήνα μπορεί μερικές φορές να περιέχουν 1.000 φορές τη συνιστώμενη ημερήσια δόση. Έτσι, εάν έχετε ήδη προβλήματα θυρεοειδούς, πρέπει να διαβάσετε τις ετικέτες και να είστε πολύ προσεκτικοί », αναφέρει ο Dr. Moyad. Είναι εξίσου σημαντικό -ή περισσότερο- να είστε προσεκτικές αν είστε έγκυες ή θηλάζετε.

Είναι επίσης σημαντικό να σιγουρευτείτε ότι την προμηθεύεστε από εταιρείες που κάνουν σωστό έλεγχο της ποιότητας, ώστε να είστε βέβαιοι ότι δεν περιέχει βαρέα μέταλλα όπως ο υδράργυρος. Γενικά, είναι καλύτερο να συμβουλευτείτε το γιατρό σας αν ενσωματώνετε ένα νέο συμπλήρωμα στη διατροφή σας.

Εάν θέλετε να δοκιμάσετε την ισλανδική λειχήνα, μπορείτε να την προσθέσετε στο smoothie σας όπως η Κιμ Καρντάσιαν, ή να το προσθέσετε στη σούπα, τη σάλτσα ή ακόμα και το σπιτικό παγωτό σας. Αλλά να ξέρετε ότι προέρχεται από τη θάλασσα οπότε έχει γεύση… ψαριού! Χρησιμοποιήστε τη με φειδώ και συνδυάστε τη με έντονες γεύσεις, όπως το φυστικοβούτυρο για μεγαλύτερη νοστιμιά.

από Μαρία Ιωαννάτου